Facebook - konwersja

SOA. Koncepcje, technologie i projektowanie - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
27 stycznia 2014
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
99,00

SOA. Koncepcje, technologie i projektowanie - ebook

Czasy, kiedy użytkownicy otrzymywali zamknięte produkty, zapakowane w pudełko z nośnikiem i instrukcją, przemijają. Świat IT zmierza w kierunku SOA (ang. Service-Oriented Architecture). Producenci chcą nam sprzedawać wiele usług, które potrafią komunikować się między sobą i dostarczać użytkownikom wymierne korzyści. To podejście pozwala lepiej zarządzać procesem wytwarzania usługi, łatwiej wprowadzać zmiany i aktualizacje oraz elastyczniej rozliczać się z klientami. Od tej drogi nie ma już odwrotu - SOA to przyszłość branży IT!

Ta książka to świetne źródło informacji na ten temat. W trakcie lektury poznasz podstawy i założenia tej architektury oraz dowiesz się, jakie narzędzia wykorzystać, żeby wytworzyć produkt spełniający zasady SOA. Książka ta jest bogata w analizy przypadków oraz przykłady z życia, które pozwolą Ci przekonać się, jak bardzo architektura ukierunkowana na usługi jest przydatna przy rozwiązywaniu codziennych problemów. SOA jest tworem żywym, który cały czas ewoluuje - wymaga to kontroli organizacji oraz ustalenia pewnych standardów, czyli określenia, jak takie usługi mają wyglądać. W trakcie lektury dowiesz się, kto sprawuje nad tym pieczę oraz jakie są kierunki rozwoju SOA. Książka ta będzie biblią każdego projektanta i dewelopera usług sieciowych. Nie możesz minąć jej obojętnie!

Dzięki tej książce dowiesz się:

  • jak SOA zmienia świat IT
  • dlaczego warto wykorzystać SOA w Twoim projekcie
  • jak projektować usługi sieciowe
  • jak zapewnić bezpieczeństwo usługom w SOA

Przekonaj się, jak SOA może zmienić Twój świat!

Spis treści

Przedmowa (17)

Rozdział 1. Wprowadzenie (19)

  • 1.1. Dlaczego ta książka jest ważna? (20)
    • 1.1.1. Fałszywa SOA (20)
    • 1.1.2. Ideał SOA (21)
    • 1.1.3. Realna SOA (21)
  • 1.2. Cele tej książki (22)
    • 1.2.1. Podstawy SOA, orientacji na usługi i usług sieciowych (22)
    • 1.2.2. Jak budować SOA na bazie usług sieciowych? (23)
  • 1.3. Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (23)
  • 1.4. Czego w tej książce nie ma? (23)
  • 1.5. Organizacja tej książki (24)
    • 1.5.1. Część I. SOA i fundamenty usług sieciowych (24)
    • 1.5.2. Część II. SOA i rozszerzenia WS-* (26)
    • 1.5.3. Część III. SOA i zorientowanie na usługi (28)
    • 1.5.4. Część IV. Budowanie SOA (planowanie i analiza) (29)
    • 1.5.5. Część V. Budowanie SOA (technologie i projekt). (30)
    • 1.5.6. Konwencje stylistyczne - uwagi (33)
  • 1.6. Informacja dodatkowa (33)
    • 1.6.1. Framework XWIF (XML & Web Services Integration Framework) (33)
    • 1.6.2. www.serviceoriented.ws (33)
    • 1.6.3. Kontakt z autorem (33)

Rozdział 2. Analizy przypadków (35)

  • 2.1. Jak prezentowane są analizy przypadków? (36)
    • 2.1.1. Stylistyka (36)
    • 2.1.2. Związek z treścią (36)
    • 2.1.3. Przykładowy kod (36)
  • 2.2. Przypadek nr 1: RailCo Ltd. (37)
    • 2.2.1. Historia (37)
    • 2.2.2. Infrastruktura techniczna (37)
    • 2.2.3. Rozwiązania automatyzacyjne (37)
    • 2.2.4. Cele biznesowe i przeszkody (37)
  • 2.3. Przypadek nr 2: Transit Line Systems Inc (39)
    • 2.3.1. Historia (39)
    • 2.3.2. Infrastruktura techniczna (39)
    • 2.3.3. Rozwiązania automatyzacyjne (40)
    • 2.3.4. Cele biznesowe i przeszkody (40)

CZĘŚĆ I. FUNDAMENTY SOA I USŁUG SIECIOWYCH (43)

Rozdział 3. Wprowadzenie do SOA (45)

  • 3.1. Fundamenty SOA (46)
    • 3.1.1. Orientacja na usługi - analogia (46)
    • 3.1.2. Jak usługi enkapsulują logikę? (47)
    • 3.1.3. Jak powiązane są usługi? (48)
    • 3.1.4. Jak komunikują się usługi? (48)
    • 3.1.5. Jak projektuje się usługi? (49)
    • 3.1.6. Jak zbudowane są usługi? (50)
    • 3.1.7. Pierwotna SOA (50)
  • 3.2. Ogólnie o współczesnej SOA (52)
    • 3.2.1. Współczesna SOA jest najważniejszą spośród platform zorientowanych na usługi (53)
    • 3.2.2. Współczesna SOA przyczynia się do podwyższenia jakości usług (53)
    • 3.2.3. Współczesna SOA jest zasadniczo autonomiczna (54)
    • 3.2.4. Współczesna SOA bazuje na otwartych standardach (54)
    • 3.2.5. Współczesna SOA wspiera zróżnicowanie dostawców (55)
    • 3.2.6. Współczesna SOA propaguje wykrywalność (56)
    • 3.2.7. Współczesna SOA wspiera naturalne współdziałanie (56)
    • 3.2.8. Współczesna SOA propaguje federacyjność (57)
    • 3.2.9. Współczesna SOA propaguje komponowalność architektoniczną (57)
    • 3.2.10. Współczesna SOA sprzyja wrodzonej wieloużywalności (58)
    • 3.2.11. Współczesna SOA eksponuje rozszerzalność (59)
    • 3.2.12. Współczesna SOA wspiera paradygmat zorientowanego usługowo modelowania biznesu (60)
    • 3.2.13. Współczesna SOA implementuje warstwy abstrakcji (60)
    • 3.2.14. Współczesna SOA promuje luźne powiązania komponentów infrastruktury IT (61)
    • 3.2.15. Współczesna SOA propaguje zwinność organizacyjną (61)
    • 3.2.16. Współczesna SOA jest budulcem (63)
    • 3.2.17. Współczesna SOA oznacza ewolucję (63)
    • 3.2.18. Współczesna SOA jest modelem wciąż dojrzewającym (64)
    • 3.2.19. Współczesna SOA jest dążeniem do ideału (64)
    • 3.2.20. Zdefiniowanie SOA (64)
    • 3.2.21. Podział charakterystyki (65)
  • 3.3. Najczęstsze nieporozumienia dotyczące SOA (66)
    • 3.3.1. "Aplikacja korzystająca z usług sieciowych jest aplikacją zorientowaną na usługi" (66)
    • 3.3.2. "SOA to nowe hasło marketingowe dla starych usług sieciowych" (67)
    • 3.3.3. "SOA to nowa etykietka dla przetwarzania rozproszonego opartego na usługach sieciowych" (67)
    • 3.3.4. "SOA upraszcza przetwarzanie rozproszone" (67)
    • 3.3.5. "Aplikacja z usługami sieciowymi, wykorzystująca rozszerzenia WS-*, jest aplikacją zorientowaną na usługi" (68)
    • 3.3.6. "Jeśli znasz usługi sieciowe, bez problemu zbudujesz SOA" (68)
    • 3.3.7. "Gdy przejdziesz na SOA, wszystko zacznie współdziałać" (68)
  • 3.4. Najważniejsze wymierne pożytki z SOA (69)
    • 3.4.1. Usprawniona integracja (i naturalne współdziałanie) (69)
    • 3.4.2. Wbudowana wieloużywalność (70)
    • 3.4.3. Eleganckie architektury i rozwiązania (70)
    • 3.4.4. Spożytkowanie dawnych inwestycji (70)
    • 3.4.5. Jednolite reprezentowanie danych w standardzie XML (71)
    • 3.4.6. Skoncentrowane inwestowanie w infrastrukturę komunikacyjną (71)
    • 3.4.7. Wybór najlepszego wariantu (72)
    • 3.4.8. Zwinność organizacyjna (72)
  • 3.5. Najważniejsze pułapki w adaptacji SOA (73)
    • 3.5.1. Budowanie architektury zorientowanej na usługi na wzór architektury tradycyjnej (73)
    • 3.5.2. Brak standaryzacji (74)
    • 3.5.3. Brak planu transformacji (74)
    • 3.5.4. Początki bez XML (75)
    • 3.5.5. Ignorowanie wymagań wydajnościowych SOA (75)
    • 3.5.6. Niedocenianie bezpieczeństwa usług sieciowych (76)
    • 3.5.7. Niedotrzymywanie kroku nowoczesnym platformom i standardom (77)

Rozdział 4. Ewolucja SOA (79)

  • 4.1. Oś czasu SOA (od XML, przez usługi sieciowe, do SOA) (80)
    • 4.1.1. XML - krótka historia (80)
    • 4.1.2. Usługi sieciowe - krótka historia (81)
    • 4.1.3. SOA - krótka historia (82)
    • 4.1.4. SOA a nowe oblicze XML i usług sieciowych (83)
  • 4.2. Nieustanna ewolucja SOA (organizacje standaryzacyjne i kontrybutorzy) (85)
    • 4.2.1. Standardy, specyfikacje i rozszerzenia (85)
    • 4.2.2. Organizacje standaryzacyjne związane z SOA (85)
    • 4.2.3. Czołowi dostawcy SOA (88)
  • 4.3. Korzenie SOA (SOA a tradycyjne architektury) (91)
    • 4.3.1. Co znaczy "architektura"? (91)
    • 4.3.2. SOA a architektura klient-serwer (93)
    • 4.3.3. SOA a rozproszona architektura internetowa (98)
    • 4.3.4. SOA a hybrydowa architektura usług sieciowych (106)
    • 4.3.5. Orientacja na usługi oraz orientacja na obiekty (część I) (108)

Rozdział 5. Usługi sieciowe a pierwotna SOA (111)

  • 5.1. Framework usług sieciowych (112)
  • 5.2. Usługi (jako usługi sieciowe) (114)
    • 5.2.1. Role usług (115)
    • 5.2.2. Modele usług (125)
  • 5.3. Opisy usług (w języku WSDL) (128)
    • 5.3.1. Punkty końcowe usług i opisy usług (131)
    • 5.3.2. Opis abstrakcyjny (131)
    • 5.3.3. Opis skonkretyzowany (132)
    • 5.3.4. Metadane i kontrakty usług (133)
    • 5.3.5. Opisy semantyczne (134)
    • 5.3.6. Ogłaszanie i odnajdywanie opisów usług (135)
  • 5.4. Komunikowanie według SOAP (138)
    • 5.4.1. Komunikaty SOAP (139)
    • 5.4.2. Węzły SOAP (143)
    • 5.4.3. Ścieżki komunikatów (146)

CZĘŚĆ II. SOA I ROZSZERZENIA WS-* (149)

Rozdział 6. Usługi sieciowe i współczesna SOA (Część I. Zarządzanie aktywnościami i kompozycje) (153)

  • 6.1. Wzorce wymiany komunikatów (155)
    • 6.1.1. Prymitywne wzorce MEP (156)
    • 6.1.2. Wzorce MEP i SOAP (161)
    • 6.1.3. Wzorce MEP i WSDL (161)
    • 6.1.4. Wzorce MEP a SOA (163)
  • 6.2. Aktywności usług (163)
    • 6.2.1. Proste i złożone aktywności usług (164)
    • 6.2.2. Aktywności usług a SOA (165)
  • 6.3. Koordynacja (167)
    • 6.3.1. Kompozycja koordynatora (168)
    • 6.3.2. Typy koordynacyjne i protokoły koordynacyjne (169)
    • 6.3.3. Kontekst koordynacji i uczestnicy koordynacji (169)
    • 6.3.4. Aktywacja i rejestracja (170)
    • 6.3.5. Zakończenie koordynacji (171)
    • 6.3.6. Koordynacja a SOA (172)
  • 6.4. Transakcje niepodzielne (173)
    • 6.4.1. Transakcje ACID (175)
    • 6.4.2. Protokoły transakcji niepodzielnych (175)
    • 6.4.3. Koordynator transakcji niepodzielnej (175)
    • 6.4.4. Proces transakcji niepodzielnej (176)
    • 6.4.5. Transakcje niepodzielne a SOA (178)
  • 6.5. Aktywności biznesowe (179)
    • 6.5.1. Protokoły aktywności biznesowych (181)
    • 6.5.2. Koordynator aktywności biznesowych (181)
    • 6.5.3. Stany aktywności biznesowej (181)
    • 6.5.4. Aktywności biznesowe a transakcje niepodzielne (182)
    • 6.5.5. Aktywności biznesowe a SOA (182)
  • 6.6. Orkiestracje (185)
    • 6.6.1. Protokoły biznesowe i definicje procesów (187)
    • 6.6.2. Usługi procesowe i usługi partnerskie (187)
    • 6.6.3. Aktywności podstawowe i aktywności strukturalne (188)
    • 6.6.4. Sekwencje, przepływy i złącza (188)
    • 6.6.5. Orkiestracje i aktywności (189)
    • 6.6.6. Orkiestracje i koordynacje (189)
    • 6.6.7. Orkiestracje a SOA (189)
  • 6.7. Choreografie (191)
    • 6.7.1. Współpraca (192)
    • 6.7.2. Role i uczestnicy (193)
    • 6.7.3. Relacje i kanały (193)
    • 6.7.4. Interakcje i jednostki pracy (193)
    • 6.7.5. Wieloużywalność, komponowalność i modularność (193)
    • 6.7.6. Orkiestracje a choreografie (194)
    • 6.7.7. Choreografie a SOA (195)

Rozdział 7. Usługi sieciowe i współczesna SOA (Część II. Zaawansowane komunikowanie, metadane i bezpieczeństwo) (197)

  • 7.1. Adresowanie (199)
    • 7.1.1. Referencje punktów końcowych (201)
    • 7.1.2. Nagłówki informacyjne komunikatów (202)
    • 7.1.3. Adresowanie a niezależność od protokołu transportowego (203)
    • 7.1.4. Adresowanie a SOA (204)
  • 7.2. Niezawodne komunikowanie (206)
    • 7.2.1. RM Source, RM Destination, źródło aplikacyjne i przeznaczenie aplikacyjne (207)
    • 7.2.2. Sekwencje (208)
    • 7.2.3. Potwierdzenia (208)
    • 7.2.4. Zapewnienia dostarczenia (210)
    • 7.2.5. Niezawodne komunikowanie a adresowanie (212)
    • 7.2.6. Niezawodne komunikowanie a SOA (212)
  • 7.3. Korelacje (214)
    • 7.3.1. Korelacje jako abstrakcja (215)
    • 7.3.2. Korelacje we wzorcach MEP i aktywnościach (216)
    • 7.3.3. Korelacje w koordynacji (216)
    • 7.3.4. Korelacje w orkiestracji (216)
    • 7.3.5. Korelacje w adresowaniu (216)
    • 7.3.6. Korelacje w niezawodnym komunikowaniu (217)
    • 7.3.7. Korelacje a SOA (217)
  • 7.4. Założenia polityki (218)
    • 7.4.1. Framework WS-Policy (219)
    • 7.4.2. Asercje polityki i warianty polityki (220)
    • 7.4.3. Typy asercji polityki i słowniki polityki (220)
    • 7.4.4. Podmioty polityki i zakresy polityki (220)
    • 7.4.5. Wyrażenia polityki i załączniki polityki (221)
    • 7.4.6. Założenia polityki w koordynacji (221)
    • 7.4.7. Założenia polityki w orkiestracji i choreografiach (221)
    • 7.4.8. Założenia polityki w niezawodnym komunikowaniu (221)
    • 7.4.9. Założenia polityki a SOA (221)
  • 7.5. Wymiana metadanych (223)
    • 7.5.1. Specyfikacja WS-MetadataExchange (224)
    • 7.5.2. Komunikaty żądania i odpowiedzi Get Metadata (224)
    • 7.5.3. Komunikaty żądania i odpowiedzi Get (225)
    • 7.5.4. Selektywne pobieranie metadanych (226)
    • 7.5.5. Wymiana metadanych a odnajdywanie opisów usług (226)
    • 7.5.6. Wymiana metadanych a kontrola wersji (227)
    • 7.5.7. Wymiana metadanych a SOA (227)
  • 7.6. Bezpieczeństwo (229)
    • 7.6.1. Identyfikacja, uwierzytelnianie i autoryzacja (231)
    • 7.6.2. Jednokrotne logowanie (232)
    • 7.6.3. Poufność i integralność (233)
    • 7.6.4. Bezpieczeństwo na poziomie transportu i na poziomie komunikatów (234)
    • 7.6.5. Szyfrowanie i podpisy cyfrowe (234)
    • 7.6.6. Bezpieczeństwo a SOA (236)
  • 7.7. Powiadamianie i zdarzeniowanie (238)
    • 7.7.1. Model "publikuj-subskrybuj" jako abstrakcja (238)
    • 7.7.2. Jedna koncepcja, dwie specyfikacje (239)
    • 7.7.3. Framework WS-Notification (239)
    • 7.7.4. Specyfikacja WS-Eventing (242)
    • 7.7.5. WS-Notification a WS-Eventing (243)
    • 7.7.6. Powiadamianie i zdarzeniowanie a SOA (244)

CZĘŚĆ III. SOA I ZORIENTOWANIE NA USŁUGI (247)

Rozdział 8. Zasady orientacji na usługi (249)

  • 8.1. Orientacja na usługi z perspektywy przedsiębiorstwa (250)
  • 8.2. Anatomia architektury zorientowanej na usługi (253)
    • 8.2.1. Logiczne komponenty frameworku usług sieciowych (253)
    • 8.2.2. Komponenty logiki automatyzacji (254)
    • 8.2.3. Komponenty SOA (256)
    • 8.2.4. Jak powiązane są komponenty SOA? (257)
  • 8.3. Podstawowe zasady zorientowania na usługi (258)
    • 8.3.1. Usługi są wieloużywalne (260)
    • 8.3.2. Usługi współdzielą formalne kontrakty (262)
    • 8.3.3. Usługi są luźno powiązane (264)
    • 8.3.4. Usługi ukrywają wewnętrzną logikę (265)
    • 8.3.5. Usługi są komponowalne (268)
    • 8.3.6. Usługi są autonomiczne (270)
    • 8.3.7. Usługi są bezstanowe (273)
    • 8.3.8. Usługi są wykrywalne (274)
  • 8.4. Jak powiązane są zasady zorientowania na usługi? (276)
    • 8.4.1. Wieloużywalność usługi (276)
    • 8.4.2. Kontraktowość usługi (278)
    • 8.4.3. Luźne powiązanie usługi (279)
    • 8.4.4. Abstrakcyjność usługi (280)
    • 8.4.5. Komponowalność usługi (280)
    • 8.4.6. Autonomia usługi (281)
    • 8.4.7. Bezstanowość usługi (282)
    • 8.4.8. Wykrywalność usługi (283)
  • 8.5. Orientacja na usługi oraz orientacja na obiekty (część II) (284)
  • 8.6. Natywne wsparcie dla zasad zorientowania na usługi ze strony usług sieciowych (286)

Rozdział 9. Warstwy usług (289)

  • 9.1. Zorientowanie na usługi a współczesna SOA (290)
    • 9.1.1. Charakterystyka współczesnej SOA a jej genealogia i zasoby wspomagające (291)
    • 9.1.2. Niewspierane cechy SOA (293)
  • 9.2. Usługowe warstwy abstrakcji (294)
    • 9.2.1. Problemy rozwiązywane przez aranżowanie usług w warstwy (294)
  • 9.3. Warstwa usług aplikacyjnych (297)
  • 9.4. Warstwa usług biznesowych (300)
  • 9.5. Warstwa orkiestracji usług (302)
  • 9.6. Agnostycyzm usług (303)
  • 9.7. Scenariusze konfiguracji warstwy usług (305)
    • 9.7.1. Scenariusz nr 1: wyłącznie usługi hybrydowe (305)
    • 9.7.2. Scenariusz nr 2: usługi hybrydowe i usługi użytkowe (306)
    • 9.7.3. Scenariusz nr 3: biznesowe usługi zadaniowe i aplikacyjne usługi użytkowe (306)
    • 9.7.4. Scenariusz nr 4: oba typy usług biznesowych i aplikacyjne usługi użytkowe (307)
    • 9.7.5. Scenariusz nr 5: usługa procesowa i oba typy usług aplikacyjnych (307)
    • 9.7.6. Scenariusz nr 6: usługa procesowa, biznesowe usługi zadaniowe i aplikacyjne usługi użytkowe (308)
    • 9.7.7. Scenariusz nr 7: usługa procesowa, oba typy usług biznesowych i aplikacyjne usługi użytkowe (308)
    • 9.7.8. Scenariusz nr 8: usługa procesowa, biznesowe usługi podmiotowe i aplikacyjne usługi użytkowe (308)

CZĘŚĆ IV. BUDOWANIE SOA (PLANOWANIE I ANALIZA) (311)

Rozdział 10. Strategie realizacji SOA (313)

  • 10.1. Fazy cyklu życiowego SOA (314)
    • 10.1.1. Podstawowe fazy realizacji SOA (314)
    • 10.1.2. Analiza zorientowana usługowo (315)
    • 10.1.3. Projektowanie zorientowane usługowo (315)
    • 10.1.4. Tworzenie usług (315)
    • 10.1.5. Testowanie usług (315)
    • 10.1.6. Wdrażanie usług (316)
    • 10.1.7. Administrowanie usługami (317)
    • 10.1.8. Strategie wdrożeniowe SOA (317)
  • 10.2. Strategia zstępująca (318)
    • 10.2.1. Proces (318)
    • 10.2.2. Za i przeciw (320)
  • 10.3. Strategia wstępująca (321)
    • 10.3.1. Proces (321)
    • 10.3.2. Za i przeciw (323)
  • 10.4. Strategia zwinna (324)
    • 10.4.1. Proces (324)
    • 10.4.2. Za i przeciw (326)

Rozdział 11. Analiza zorientowana na usługi (Część I. Wprowadzenie) (329)

  • 11.1. Wprowadzenie do analizy zorientowanej na usługi (330)
    • 11.1.1. Cele analizy zorientowanej na usługi (330)
    • 11.1.2. Analiza zorientowana na usługi a model usług przedsiębiorstwa (331)
    • 11.1.3. Proces analizy zorientowanej na usługi (332)
  • 11.2. Korzyści z SOA ukierunkowanej biznesowo (335)
    • 11.2.1. Usługi biznesowe wbudowują zwinność w modele biznesowe (336)
    • 11.2.2. Usługi biznesowe przygotowują proces do orkiestracji (336)
    • 11.2.3. Usługi biznesowe umożliwiają wieloużywalność (336)
    • 11.2.4. Tylko za pomocą usług biznesowych można realizować przedsiębiorstwo zorientowane na usługi (337)
  • 11.3. Wyodrębnianie usług biznesowych (339)
    • 11.3.1. Źródła dla wyodrębniania usług biznesowych (339)
    • 11.3.2. Typy wyodrębnianych usług biznesowych (344)
    • 11.3.3. Usługi biznesowe i orkiestracje (347)

Rozdział 12. Analiza zorientowana na usługi (Część II. Modelowanie usług) (349)

  • 12.1. Modelowanie usług krok po kroku (350)
    • 12.1.1. "Usługi" a "kandydatury na usługi" (350)
    • 12.1.2. Proces (351)
  • 12.2. Wytyczne i wskazówki dotyczące modelowania usług (366)
    • 12.2.1. Rozważanie potencjalnej wieloużywalnościmiędzyprocesowej enkapsulowanej logiki (kandydatury na biznesowe usługizadaniowe) (366)
    • 12.2.2. Rozważanie potencjalnej wieloużywalnościwewnątrzprocesowej enkapsulowanej logiki (kandydatury na biznesoweusługi zadaniowe) (367)
    • 12.2.3. Wykrywanie wewnętrznych uzależnień od procesu (kandydatury na biznesowe usługi zadaniowe) (367)
    • 12.2.4. Modelowanie wieloużywalności międzyaplikacyjnej (kandydatury na usługi aplikacyjne) (368)
    • 12.2.5. Prognozowanie dalszych wymagań dekompozycyjnych (368)
    • 12.2.6. Identyfikowanie logicznych jednostek pracy w określonych granicach (369)
    • 12.2.7. Zapobieganie pełzaniu granic (369)
    • 12.2.8. Emulowanie usług procesowych przy braku orkiestracji (kandydatury na biznesowe usługi zadaniowe) (370)
    • 12.2.9. Równoważenie celów modelowania (370)
    • 12.2.10. Klasyfikowanie logiki modelowanych usług (371)
    • 12.2.11. Alokowanie wystarczających zasobów na potrzeby modelowania (371)
    • 12.2.12. Tworzenie i publikowanie standardów modelowania usług biznesowych (372)
  • 12.3. Klasyfikacja logiki modelu usług (373)
    • 12.3.1. Model SOE (373)
    • 12.3.2. Model biznesowy przedsiębiorstwa (374)
    • 12.3.3. "Bloki konstrukcyjne" a "modele usług" (374)
    • 12.3.4. Podstawowe bloki konstrukcyjne modelowania (375)
  • 12.4. Porównanie podejść do modelowania (przykład) (377)

CZĘŚĆ V. BUDOWANIE SOA (TECHNOLOGIE I PROJEKT) (391)

Rozdział 13. Projektowanie zorientowane na usługi (Część I. Wprowadzenie) (393)

  • 13.1. Wprowadzenie do projektowania zorientowanego na usługi (394)
    • 13.1.1. Cele projektowania zorientowanego na usługi (394)
    • 13.1.2. "Standardy projektowe" a "standardy przemysłowe" (394)
    • 13.1.3. Proces projektowania zorientowanego na usługi (395)
    • 13.1.4. Przygotowania (396)
  • 13.2. Podstawy XML Schema związane z WSDL (397)
    • 13.2.1. Element schema (399)
    • 13.2.2. Element element (399)
    • 13.2.3. Elementy complexType i simpleType (399)
    • 13.2.4. Elementy import i include (400)
    • 13.2.5. Inne ważne elementy (400)
  • 13.3. Podstawy języka WSDL (401)
    • 13.3.1. Element definitions (402)
    • 13.3.2. Element types (402)
    • 13.3.3. Elementy message i part (403)
    • 13.3.4. Elementy portType, interface i operation (404)
    • 13.3.5. Elementy input i output (jako potomne elementu operation) (405)
    • 13.3.6. Element binding (405)
    • 13.3.7. Elementy input i output (jako potomne elementu binding) (406)
    • 13.3.8. Elementy service, port i endpoint (407)
    • 13.3.9. Element import (407)
    • 13.3.10. Element documentation (408)
  • 13.4. Podstawy języka SOAP (408)
    • 13.4.1. Element Envelope (409)
    • 13.4.2. Element Header (409)
    • 13.4.3. Element Body (410)
    • 13.4.4. Element Fault (411)
  • 13.5. Narzędzia do projektowania interfejsów usług (412)
    • 13.5.1. Automatyczne generowanie (412)
    • 13.5.2. Narzędzia projektowe (412)
    • 13.5.3. Ręczne kodowanie (413)

Rozdział 14. Projektowanie zorientowane na usługi (Część II. Wytyczne komponowania SOA) (415)

  • 14.1. Komponowanie SOA - krok po kroku (416)
    • 14.1.1. Wybór struktury warstw usług (417)
    • 14.1.2. Umiejscowienie rdzennych standardów (417)
    • 14.1.3. Wybór rozszerzeń SOA (418)
  • 14.2. Uwarunkowania wyboru warstw usług (418)
  • 14.3. Uwarunkowania umiejscowienia rdzennych standardów SOA (420)
    • 14.3.1. Standardy przemysłowe a SOA (420)
    • 14.3.2. XML a SOA (421)
    • 14.3.3. WS-I Basic Profile (422)
    • 14.3.4. WSDL a SOA (423)
    • 14.3.5. XML Schema a SOA (424)
    • 14.3.6. SOAP a SOA (425)
    • 14.3.7. Przestrzenie nazw a SOA (426)
    • 14.3.8. UDDI a SOA (426)
  • 14.4. Uwarunkowania wyboru rozszerzeń SOA (428)
    • 14.4.1. Selekcja charakterystyki SOAP (428)
    • 14.4.2. Selekcja specyfikacji WS-* (429)
    • 14.4.3. WS-BPEL a SOA (429)

Rozdział 15. Projektowanie zorientowane na usługi (Część III. Projektowanie usług) (433)

  • 15.1. O projektowaniu usług ogólnie (435)
    • 15.1.1. Standardy projektowania (435)
    • 15.1.2. Opisy procesów (436)
    • 15.1.3. Przygotowania (436)
  • 15.2. Projektowanie biznesowych usług podmiotowych - krok po kroku (438)
    • 15.2.1. Proces (438)
  • 15.3. Projektowanie usług aplikacyjnych - krok po kroku (456)
    • 15.3.1. Proces (457)
  • 15.4. Projektowanie biznesowych usług zadaniowych - krok po kroku (469)
    • 15.4.1. Proces (470)
  • 15.5. Wytyczne dla projektowania usług (483)
    • 15.5.1. Identyfikowanie ograniczeń technicznych (483)
    • 15.5.2. Stosowanie standardów nazewniczych (484)
    • 15.5.3. Dobór odpowiedniej ziarnistości interfejsu (485)
    • 15.5.4. Projektowanie operacji usług jako naturalnie rozszerzalnych (487)
    • 15.5.5. Identyfikowanie znanych i potencjalnych usług-wnioskodawców (488)
    • 15.5.6. Modularyzowanie dokumentów WSDL (488)
    • 15.5.7. Staranne używanie przestrzeni nazw (489)
    • 15.5.8. Wykorzystywanie literalnych komunikatów w stylu dokumentowym (490)
    • 15.5.9. Konsekwentne zachowywanie zgodności z zaleceniami WS-I (491)
    • 15.5.10. Dokumentowanie usług za pomocą metadanych (491)

Rozdział 16. Projektowanie zorientowane na usługi (Część IV. Projektowanie procesu biznesowego) (493)

  • 16.1. Podstawy języka WS-BPEL (494)
    • 16.1.1. Krótka historia BPEL4WS i WS-BPEL (495)
    • 16.1.2. Przygotowania (495)
    • 16.1.3. Element process (496)
    • 16.1.4. Elementy partnerLinks i partnerLink (496)
    • 16.1.5. Element partnerLinkType (497)
    • 16.1.6. Element variables (498)
    • 16.1.7. Funkcje getVariableProperty i getVariableData (499)
    • 16.1.8. Element sequence (499)
    • 16.1.9. Element invoke (500)
    • ...
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-7494-7
Rozmiar pliku: 15 MB

BESTSELLERY

Kategorie: