Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Specjalne potrzeby edukacyjne - ebook

Format:
MOBI
Data wydania:
1 stycznia 2016
84,00
8400 pkt
punktów Virtualo

Specjalne potrzeby edukacyjne - ebook

Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających:
· niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej
· uszkodzeń słuchu i wzroku
· niedostosowania społecznego
· specyficznych trudności w uczeniu się
· zaburzeń komunikacji językowej
· chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych)
· sytuacji kryzysowych lub traumatycznych
· niepowodzeń edukacyjnych
· zaniedbań środowiskowych
· trudności adaptacyjnych
· autyzmu
Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika             z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce.           To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań.
O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.

Spis treści

Wprowadzenie

Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne

Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego
Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności – definiowanie, orzekanie, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej
Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się
Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci

Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką

Rozdział 7. Niepełnosprawność – modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności
7.1. Niepełnosprawność intelektualna
7.2. Niepełnosprawność ruchowa
7.3. Uszkodzenie słuchu
7.4. Uszkodzenie wzroku
Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym
Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia
Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się
Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej
Rozdział 12. Choroba przewlekła
12.1. Otyłość
12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie
12.3. Mukowiscydoza
12.4. Cukrzyca
12.5. Epilepsja
12.6. Astma oskrzelowa
Załącznik
Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne
Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne
Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi
Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą
Rozdział 17. Autyzm

Część III. Poza „specjalne potrzeby edukacyjne”

Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education)
Rozdział 19. Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school)

Zamiast zakończenia

Indeks nazwisk

O Autorce

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-01-18631-9
Rozmiar pliku: 4,4 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij