- promocja
Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają! - ebook
Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają! - ebook
Listy zadań są jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania czasem, wykorzystywanym zarówno przez zabiegane mamy, jak i korporacyjnych wyjadaczy. Jednak mimo swojej prostoty nadzwyczaj często stają się źródłem frustracji. Czas przecieka przez palce, a poziom stresu rośnie: priorytetowych prac nie można ukończyć w terminie, a do listy trzeba regularnie dopisywać nowe zadania, które od razu domagają się uwagi. Listy zadań niespostrzeżenie robią się absurdalnie długie. Sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli i nikt rozsądny nie wierzy, że zadania umieszczone na liście kiedykolwiek zostaną zrealizowane...
Dzięki tej niewielkiej książeczce dowiesz się, jak uniknąć tego czarnego scenariusza. Została napisana w taki sposób, aby bez tracenia cennej energii ułatwić Ci jak najszybsze przejście do działania i odzyskanie kontroli nad własnym czasem i obowiązkami. Zapoznasz się z kilkoma różnymi systemami prowadzenia list zadań, a następnie zbudujesz taki, który najlepiej będzie pasować do Twojego indywidualnego stylu pracy. Szybko zaczniesz pisać skuteczne listy. Poznasz cały ten proces krok po kroku i doprowadzisz do tego, by listy zadań stały się przydatnym, wspierającym Cię narzędziem, które po prostu działa bez zarzutu każdego dnia. Spośród zawartych w książce propozycji wybierzesz najlepsze dla Ciebie taktyki, dzięki którym zawsze zdążysz na czas, przestaniesz się stresować i poczujesz większą radość z życia!
W tej książce znajdziesz informacje o:
- błędach popełnianych podczas tworzenia listy zadań oraz ich konsekwencjach
- najpopularniejszych strategiach pisania list
- najdoskonalszym systemie list zadań
- technikach i zasadach prowadzenia list rzeczy do zrobienia
- przyczynach, dla których warto tworzyć również listy zadań zrealizowanych
Lista zadań? Ma wspierać, nie stresować!
Spis treści
Prezent dla Ciebie 7
Przedmowa 9
Rozdział 1. Jaki jest cel Twojej listy rzeczy do zrobienia? 13
Rozdział 2. Paradoks wydajności, czyli dlaczego Twoje listy blokują Ci drogę do sukcesu 17
Rozdział 3. Dlaczego nie skreślasz wszystkich punktów z listy? 21
- Powód 1. Nie rozumiesz celu tworzenia tych list 21
- Powód 2. Nie określasz terminów wykonania poszczególnych prac 23
- Powód 3. Listy są za długie 24
- Powód 4. Twoje listy są zbyt zróżnicowane 25
- Powód 5. Masz zbyt wiele możliwości do wyboru 27
- Powód 6. Nie określasz kontekstu poszczególnych zadań 29
- Powód 7. Zadania są zdefiniowane zbyt szeroko 30
- Powód 8. Twoje zadania nie są powiązane z konkretnymi celami 32
- Samoocena: jak skuteczne są Twoje listy rzeczy do zrobienia? 34
- Jak negatywne emocje obniżają Twoją produktywność? 36
Rozdział 4. Dziesięć najpopularniejszych systemów tworzenia list 39
- 1. Rozbudowana lista all inclusive 39
- 2. System "zadanie + data rozpoczęcia + termin wykonania" 41
- 3. Dwie listy: główna i codzienna 42
- 4. Strategia "3+2" 44
- 5. Reguła "1 - 3 - 5" 47
- 6. System oparty na projekcie 48
- 7. Metoda 3NZ 50
- 8. Metoda kanban 52
- 9. System matrycy 55
- 10. Getting Things Done (GTD) 57
- Getting Things Done - czy to działa? 60
Rozdział 5. Jak stworzyć doskonałą listę rzeczy do zrobienia? 63
- Krok 1. Oddziel obecne zadania od przyszłych 64
- Krok 2. Zdefiniuj zadania oparte na pożądanych rezultatach 65
- Krok 3. Podziel projekty na pojedyncze zadania 67
- Krok 4. Określ termin każdego zadania 69
- Krok 5. Ogranicz liczbę bieżących zadań do siedmiu 71
- Krok 6. Uporządkuj zadania według projektów, rodzaju albo miejsca 73
- Krok 7. Usuń z listy niepotrzebne zadania 76
- Krok 8. Oszacuj, ile czasu zajmie Ci wykonanie każdego z zadań 79
- Krok 9. Opisując zadanie, używaj czasownika mówiącego o działaniu 81
- Krok 10. Zidentyfikuj zadania, które wymagają zaangażowania innych osób 83
Rozdział 6. Jak stosować sprawnie funkcjonujący system list rzeczy do zrobienia? 87
- Wskazówka 1. Prowadź listę "małych zadań" 88
- Wskazówka 2. Nie pozwól, żeby lista Cię przerosła 90
- Wskazówka 3. Zdefiniuj swoje listy według kontekstu 91
- Wskazówka 4. Przeprowadzaj cotygodniowe przeglądy 92
- Wskazówka 5. Aktualizuj swoją listę celów 95
- Wskazówka 6. Nie ugrzęźnij w metodologii 97
- Wskazówka 7. Zbuduj system, który działa u CIEBIE, i stosuj go 99
- Wskazówka 8. Bądź konsekwentny 100
- Co zrobić, gdy noga Ci się powinie? 102
Rozdział 7. Offline czy online - gdzie prowadzić listy rzeczy do zrobienia? 105
- Argumenty za metodą kartki i długopisu 105
- Argumenty za prowadzeniem list zadań w internecie 107
Rozdział 8. Jak zsynchronizować kalendarz z listami rzeczy do zrobienia? 111
Rozdział 9. Czym jest lista rzeczy zrobionych (i czy warto ją prowadzić)? 115
- Jak stworzyć listę rzeczy zrobionych? 116
Rozdział 10. Uwagi końcowe na temat tworzenia skutecznych list rzeczy do zrobienia 119
Czy mogę Cię prosić o małą przysługę? 121
O autorze 123
Podkręć swoją produktywność 125
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6202-4 |
Rozmiar pliku: | 3,3 MB |