Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino - ebook
Spraw, by rzeczy przemówiły. Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino - ebook
Zaprojektuj mikrokontrolery, komputery osobiste, serwery i smartfony tak, by komunikowały się ze sobą!
Ciężko nam w to uwierzyć, ale całkiem niedawno komputery były odizolowanymi jednostkami, niezdolnymi do komunikowania się między sobą. Dzisiaj potencjał samych komputerów, tabletów i telefonów połączonych w sieć jest oszałamiający. Budowanie projektów elektronicznych, które prowadzą interakcję ze światem fizycznym, to dobra zabawa. A kiedy urządzenia, które budujesz, zaczynają komunikować się między sobą, staje się to naprawdę interesujące. Trzydzieści trzy łatwe projekty z tej książki pokazują, jak sprawić, by Twoje gadżety komunikowały się z Tobą i Twoim środowiskiem. To idealna propozycja dla ludzi z niewielką wiedzą techniczną, ale dużym zainteresowaniem tematem!
Dzięki tej książce dowiesz się, jakie urządzenia i narzędzia będą Ci potrzebne, przygotujesz stanowisko pracy i rozpoczniesz tę niesłychaną przygodę! Na początek zbudujesz najprostszą sieć i prześlesz pierwsze komunikaty (także bezprzewodowo). W kolejnych rozdziałach zaczniesz konstruować coraz bardziej zaawansowane układy, poznasz szczegóły komunikacji bezprzewodowej, identyfikacji oraz lokalizacji. Twoją ciekawość powinien wzbudzić rozdział poświęcony umieszczaniu w sieci mikrokontrolerów. Ta możliwość daje Ci do ręki potężne narzędzie. Czy już wiesz, jak je wykorzystać?
Z odrobiną wiedzy o elektronice, niedrogimi zestawami mikrokontrolerów i modułami sieciowymi pozwalającymi im komunikować się ze sobą możesz od razu zacząć budowę tych projektów.
- Blink - Twój pierwszy program
- Monski Pong - sterowanie grą wideo za pomocą puszystej różowej małpki
- Sieciowy miernik stanu zanieczyszczenia powietrza - ładowanie i wyświetlanie najświeższego raportu dla Twojego miasta
- Czujnik toksyn XBee - używanie ZigBee, czujników i małpki z talerzami do ostrzegania o toksycznych wyziewach
- Bluetooth GPS - budowanie zasilanego z baterii GPS-a, który podaje swoją lokalizację przez Bluetooth
- Tweetowanie z RFID - odczytywanie strumieni Twittera przez pomachanie czytnikiem RFID
Zacznij eksperymentować i spraw, by rzeczy robiły to, czego chcesz!
Spis treści
Wstęp (vii)
- Do kogo skierowana jest ta książka? (viii)
- Co powinieneś wiedzieć? (ix)
- Zawartość niniejszej książki (ix)
- Gdzie kupić części? (x)
- Wykorzystanie przykładowego kodu (xi)
- Wykorzystanie przykładowych obwodów (xi)
- Podziękowania do pierwszego wydania (xii)
- Uwagi do drugiego wydania (xiv)
Rozdział 1: Narzędzia (1)
- Zaczyna się od tego, czego dotykasz (2)
- Wszystko sprowadza się do impulsów (2)
- Komputery wszelkich kształtów i rozmiarów (3)
- Dobre nawyki (4)
- Narzędzia (5)
- Korzystanie z wiersza poleceń (13)
- Korzystanie z oscyloskopu (34)
- Kończy się na tym, czego dotykasz (35)
Rozdział 2: Najprostsza sieć (37)
- Zaopatrzenie do rozdziału 2. (38)
- Warstwy porozumienia (40)
- Nawiązywanie połączenia: niższe warstwy (42)
- Komunikacja: warstwa aplikacji (46)
- Projekt 1. Napisz jaśniej (46)
- Skomplikowane rozmowy (50)
- Projekt 2. Monski Pong (50)
- Sterowanie przepływem (62)
- Projekt 3. Bezprzewodowy Monski Pong (64)
- Projekt 4. Negocjacje w Bluetooth (68)
- Podsumowanie (72)
Rozdział 3: Sieć o większej złożoności (75)
- Zaopatrzenie do rozdziału 3. (76)
- Mapy i adresy sieci (77)
- Klienci, serwery i protokoły transmisji (82)
- Projekt 5. Sieciowy kot (89)
- Podsumowanie (112)
Rozdział 4: Patrz, mamo, nie ma komputera! Mikrokontrolery w Internecie (115)
- Zaopatrzenie do rozdziału 4. (117)
- Wprowadzenie do modułów sieciowych (118)
- Projekt 6. Witaj, Internecie! (120)
- Wbudowana aplikacja klienta sieciowego (127)
- Projekt 7. Sieciowy wskaźnik stanu zanieczyszczenia powietrza (127)
- Narzędzia do programowania i rozwiązywania problemów dedykowane dla modułów wbudowanych (140)
- Podsumowanie (147)
Rozdział 5: Komunikacja w czasie (prawie) rzeczywistym (149)
- Zaopatrzenie do rozdziału 5. (150)
- Systemy interaktywne i pętle sprzężenia zwrotnego (151)
- Protokół TCP - gniazda i sesje (152)
- Projekt 8. Sieciowy Pong (153)
- Klienci (155)
- Podsumowanie (178)
Rozdział 6: Komunikacja bezprzewodowa (181)
- Zaopatrzenie do rozdziału 6. (182)
- Dlaczego nie wszystko jest bezprzewodowe? (184)
- Podstawowe media sieci bezprzewodowej: podczerwień i radio (185)
- Projekt 9. Sterownik na podczerwień do cyfrowego aparatu fotograficznego (188)
- Jak działa radio? (190)
- Projekt 10. Dupleksowa transmisja radiowa (193)
- Projekt 11. Radia Bluetooth (206)
- Zakup radia (216)
- A co z Wi-Fi? (216)
- Projekt 12. Witaj, Wi-Fi! (217)
- Podsumowanie (220)
Rozdział 7: Sieci bezsesyjne (223)
- Zaopatrzenie do rozdziału 7. (224)
- Sesje kontra wiadomości (226)
- Halo! Kto tam? Wiadomości rozgłaszane (227)
- Projekt 13. Raportowanie toksycznych chemikaliów w warsztacie (232)
- Wiadomości skierowane (246)
- Projekt 14. Bezprzewodowe przekazywanie danych z ogniwa słonecznego (248)
- Podsumowanie (258)
Rozdział 8: Jak zlokalizować (prawie) wszystko (261)
- Zaopatrzenie do rozdziału 8. (262)
- Lokalizacja sieciowa a lokalizacja fizyczna (264)
- Określanie odległości (267)
- Projekt 15. Przykład czujnika odległości na podczerwień (268)
- Projekt 16. Przykład ultradźwiękowego czujnika odległości (270)
- Projekt 17. Odczyt siły otrzymanego sygnału przy użyciu radioodbiorników XBee (273)
- Projekt 18. Odczyt siły otrzymanego sygnału przy użyciu radioodbiorników Bluetooth (276)
- Określanie pozycji poprzez trilaterację (277)
- Projekt 19. Odczyt protokołu szeregowego GPS (278)
- Określanie orientacji (286)
- Projekt 20. Określanie kierunku przy użyciu cyfrowego kompasu (286)
- Projekt 21. Określenie postawy przy użyciu akcelerometru (290)
- Podsumowanie (299)
Rozdział 9: Identyfikacja (301)
- Zaopatrzenie do rozdziału 9. (302)
- Identyfikacja fizyczna (304)
- Projekt 22. Rozpoznawanie kolorów przy użyciu kamery internetowej (306)
- Projekt 23. Rozpoznawanie twarzy przy użyciu kamerki internetowej (310)
- Projekt 24. Rozpoznawanie kodów kreskowych 2D przy użyciu kamery internetowej (313)
- Projekt 25. Odczyt znaczników RFID w Processing (318)
- Projekt 26. RFID przy automatyzacji domu (321)
- Projekt 27. Tweetuj z RFID (329)
- Identyfikacja w sieci (353)
- Projekt 28. Geokodowanie IP (355)
- Podsumowanie (360)
Rozdział 10: Sieci telefonii komórkowej a świat fizyczny (363)
- Zaopatrzenie do rozdziału 10. (364)
- Jedna wielka sieć (366)
- Projekt 29. CatCam Redux (369)
- Zapisywanie na karcie SD (376)
- Projekt 30. Zadzwoń na termostat (386)
- Interfejsy wiadomości tekstowych (393)
- Natywne aplikacje dla telefonów komórkowych (396)
- Projekt 31. Osobisty przenośny rejestrator danych (401)
- Podsumowanie (415)
Rozdział 11: Powtórka z protokołów (417)
- Zaopatrzenie do rozdziału 11. (418)
- Tworzenie połączeń (419)
- Tekstowy czy binarny? (422)
- MIDI (425)
- Projekt 32. Zabawa z MIDI (427)
- Representational State Transfer (435)
- Projekt 33. Zabawa z REST (437)
- Podsumowanie (440)
Dodatek. Gdzie można kupić części? (443)
- Zaopatrzenie (444)
- Sprzęt (447)
- Dostawcy w Polsce (452)
- Oprogramowanie (453)
Skorowidz (455)
Kategoria: | Hardware |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-5718-6 |
Rozmiar pliku: | 18 MB |