Facebook - konwersja
  • promocja

Spring MVC 4. Projektowanie zaawansowanych aplikacji WWW - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
26 czerwca 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Spring MVC 4. Projektowanie zaawansowanych aplikacji WWW - ebook

Wszyscy jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju branży aplikacji internetowych. Projektanci i programiści muszą jeszcze szybciej tworzyć coraz doskonalsze i atrakcyjniejsze aplikacje, a następnie błyskawicznie udostępniać je użytkownikom, przy dość ograniczonym budżecie. Platforma Spring Boot i środowiska chmurowe pozwalają sprostać tym wymaganiom: niezwykłe aplikacje można tworzyć i przekazywać w rekordowym tempie, w dodatku wyposażone w tak istotne funkcjonalności jak internacjonalizacja, sesje rozproszone, logowanie społecznościowe, wielowątkowość i wiele innych.

Jeśli programujesz w Javie, choć trochę znasz platformę Spring i chcesz tworzyć użyteczne oraz nowoczesne aplikacje WWW, masz w ręku właściwą książkę. Ten podręcznik w niezwykle praktyczny sposób podchodzi do zagadnienia budowy skomplikowanych aplikacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Podczas lektury poszczególnych rozdziałów będziesz mógł od podstaw przyjrzeć się konstruowaniu w pełni działającej aplikacji WWW, a potem spróbować własnych sił w tej dziedzinie, z wykorzystaniem internacjonalizacji, weryfikacji formularzy oraz obsługi rozproszonych sesji i pamięci podręcznej. Dowiesz się również, jak porządnie przetestować aplikację i opublikować ją w internecie.

W tej książce znajdziesz:

  • praktyczne omówienie platformy Spring Boot i Spring Tool Suite
  • wyjaśnienie implementacji architektury MVC
  • wskazówki dotyczące projektowania zaawansowanych formularzy, weryfikacji typów danych wprowadzanych przez użytkownika i obsługi błędów
  • zasady działania aplikacji REST i wykorzystywania zapytań HTTP
  • wyczerpujące omówienie zagadnień bezpieczeństwa aplikacji
  • opis dobrych praktyk, takich jak testy jednostkowe i testy akceptacji, optymalizacja zapytań, metody zarządzania pamięcią podręczną

Programuj jak mistrz — odkryj Spring MVC!


Geoffroy Warin — programuje od dziecka. Jest gorącym orędownikiem tworzenia otwartego kodu. Niezachwianie wierzy w ideę Software Craftsmanship (osiągania mistrzostwa w programowaniu). Jest uznanym specjalistą w dziedzinie budowania biznesowych aplikacji WWW w języku Java i entuzjastą platform Groovy oraz Spring. Po godzinach prowadzi bloga, jest szkoleniowcem i autorem oraz współautorem książek.

Spis treści

O autorze (11)

O korektorach merytorycznych (12)

Przedmowa (15)

Rozdział 1. Błyskawiczne tworzenie aplikacji Spring (19)

  • Rozpoczęcie pracy w środowisku Spring Tool Suite (20)
  • Rozpoczęcie pracy w środowisku IntelliJ (25)
  • Rozpoczęcie pracy w serwisie start.Spring.io (26)
    • Rozpoczęcie pracy za pomocą wiersza poleceń (26)
  • Pierwsze kroki (27)
    • Kompilowanie kodu za pomocą narzędzia Gradle (28)
    • Chcę zobaczyć kod! (32)
  • Spring Boot od wewnątrz (34)
    • Dyspozytor i konfiguracja elementów aplikacji (35)
    • Interpreter widoków, zasoby statyczne i ustawienia regionalne (38)
  • Konfiguracja obsługi błędów i kodowania znaków (40)
  • Konfiguracja wbudowanego serwletu kontenera serwera (Tomcat) (42)
    • Port HTTP (44)
    • Konfiguracja protokołu SSL (44)
    • Inne opcje konfiguracyjne (45)
  • Podsumowanie (46)

Rozdział 2. Tajniki architektury MVC (47)

  • Architektura MVC (47)
  • Krytyka architektury MVC i dobre praktyki (48)
    • Anemiczny model domeny (48)
    • Informacje ze źródeł (50)
  • Platforma MVC 1-0-1 (50)
  • Szablony Thymeleaf (51)
    • Twoja pierwsza strona (52)
  • Architektura platformy Spring MVC (54)
    • Serwlet DispatcherServlet (54)
    • Przekazywanie danych do widoku (55)
  • Język Spring Expression Language (56)
    • Użycie parametru przy odczytywaniu danych (56)
  • Dosyć już "Witaj, świecie!", odczytujmy tweety! (58)
    • Rejestracja aplikacji (58)
    • Zastosowanie projektu Spring Social (60)
    • Dostęp do serwisu Twitter (60)
  • Strumienie i funkcje lambda w Java 8 (62)
  • Styl material design i biblioteka WebJars (63)
    • Układy stron (66)
    • Poruszanie się po witrynie (67)
  • Punkt kontrolny (71)
  • Podsumowanie (72)

Rozdział 3. Obsługa formularzy i złożonych adresów URL (73)

  • Strona profilu - formularz (73)
  • Weryfikacja danych (80)
    • Dostosowanie komunikatów o błędach (82)
    • Niestandardowe adnotacje do weryfikacji danych (85)
  • Internacjonalizacja (85)
    • Zmiana ustawień regionalnych (87)
    • Tłumaczenie tekstów aplikacji (89)
    • Lista w formularzu (91)
  • Weryfikacja danych po stronie klienta (94)
  • Punkt kontrolny (96)
  • Podsumowanie (96)

Rozdział 4. Ładowanie plików i obsługa błędów (99)

  • Ładowanie plików (99)
    • Umieszczanie obrazu w odpowiedzi na zapytanie (104)
    • Zarządzanie konfiguracją ładowania plików (104)
    • Wyświetlenie załadowanego obrazu (107)
    • Obsługa błędów ładowania plików (108)
    • Tłumaczenia komunikatów o błędach (112)
  • Zapisywanie profilu użytkownika w sesji (112)
  • Własne strony z komunikatami o błędach (116)
  • Zmienne tablicowe w adresach URL (117)
  • Wszystko razem (121)
  • Punkt kontrolny (128)
  • Podsumowanie (129)

Rozdział 5. Tworzenie aplikacji w stylu REST (131)

  • Czym jest styl REST? (131)
  • Model dojrzałości Richardsona (132)
    • Poziom 0 - HTTP (132)
    • Poziom 1 - zasoby (132)
    • Poziom 2 - metody HTTP (133)
    • Poziom 3 - kontrolki hipermediów (134)
  • Wersje interfejsu API (135)
  • Przydatne kody HTTP (136)
  • Klient jest królem (137)
  • Diagnostyka interfejsu REST API (139)
    • Rozszerzenia przeglądarek wyświetlające format JSON (139)
    • Klient REST w przeglądarce (139)
    • Narzędzie httpie (139)
  • Dostosowanie odpowiedzi JSON (139)
  • Interfejs API do zarządzania zasobami użytkowników (144)
  • Kody stanu i obsługa wyjątków (147)
    • Zwrot kodu stanu za pomocą obiektu ResponseEntity (148)
    • Zwrot kodów stanu za pomocą wyjątków (149)
  • Dokumentowanie interfejsu za pomocą platformy Swagger (153)
  • Tworzenie odpowiedzi XML (154)
  • Punkt kontrolny (156)
  • Podsumowanie (157)

Rozdział 6. Zabezpieczanie aplikacji (159)

  • Podstawowe uwierzytelnienie (159)
    • Upoważnieni użytkownicy (160)
    • Uprawnione adresy URL (163)
    • Znaczniki bezpieczeństwa w szablonie Thymeleaf (164)
  • Formularz logowania (165)
  • Uwierzytelnienie przez Twitter (170)
    • Konfiguracja uwierzytelnienia społecznościowego (170)
    • Objaśnienia do kodu (174)
  • Rozproszone sesje (176)
  • Protokół SSL (178)
    • Generowanie certyfikatu z własnym podpisem (179)
    • Jeden kanał (179)
    • Dwa kanały (180)
    • Za bezpiecznym serwerem (181)
  • Punkt kontrolny (181)
  • Podsumowanie (182)

Rozdział 7. Zero ryzyka - testy jednostkowe i integracyjne (183)

  • Dlaczego powinienem testować swój kod? (183)
  • Jak powinieneś testować swój kod? (184)
  • Programowanie zorientowane na testy (185)
  • Testy jednostkowe (186)
    • Narzędzia odpowiednie do zadania (187)
  • Testy integracyjne (187)
  • Twój pierwszy test jednostkowy (188)
  • Imitacje i atrapy (191)
    • Imitowanie klas przy użyciu narzędzia Mockito (191)
    • Tworzenie atrap klas podczas testów (193)
    • Trzeba używać imitacji czy atrap? (195)
  • Testy jednostkowe kontrolerów REST (195)
  • Testowanie uwierzytelnienia (201)
  • Tworzenie testów integracyjnych (202)
    • Konfiguracja systemu Gradle (202)
    • Pierwszy test FluentLenium (204)
    • Obiekty stron w bibliotece FluentLenium (209)
    • Tworzenie testów w języku Groovy (212)
    • Testy jednostkowe z wykorzystaniem biblioteki Spock (212)
    • Testy integracyjne z wykorzystaniem biblioteki Geb (215)
    • Obiekty stron w bibliotece Geb (217)
  • Punkt kontrolny (220)
  • Podsumowanie (221)

Rozdział 8. Optymalizacja zapytań (223)

  • Produkcyjny profil aplikacji (223)
  • Kompresja gzip (224)
  • Kontrola pamięci podręcznej (224)
  • Pamięć podręczna aplikacji (226)
    • Unieważnianie danych w pamięci podręcznej (231)
    • Rozproszona pamięć podręczna (232)
  • Metody asynchroniczne (233)
  • Tagi ETag (237)
  • Protokół WebSocket (241)
  • Punkt kontrolny (244)
  • Podsumowanie (244)

Rozdział 9. Udostępnianie aplikacji w chmurze (245)

  • Wybór operatora usług chmurowych (245)
    • Cloud Foundry (246)
    • OpenShift (246)
    • Heroku (247)
  • Udostępnienie aplikacji w usłudze Pivotal Web Services (247)
    • Instalacja narzędzi konsolowych Cloud Foundry (247)
    • Złożenie aplikacji (248)
    • Aktywacja usługi Redis (252)
  • Udostępnienie aplikacji w usłudze Heroku (253)
    • Instalacja narzędzi (253)
    • Konfiguracja aplikacji (254)
    • Profil Heroku (255)
    • Uruchomienie aplikacji (256)
    • Aktywacja usługi Redis (258)
  • Ulepszanie aplikacji (259)
  • Podsumowanie (260)

Rozdział 10. Nie tylko Spring Web (261)

  • Platforma Spring (261)
    • Core (rdzeń) (262)
    • Execution (uruchamianie) (262)
    • Data (dane) (262)
    • Inne ciekawe projekty (263)
  • Wdrożenie (263)
    • Platforma Docker (263)
  • Aplikacje jednostronicowe (264)
    • Najważniejsi gracze (265)
    • Przyszłość (265)
    • Bezstanowość (266)
  • Podsumowanie (266)

Skorowidz (267)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2348-3
Rozmiar pliku: 5,7 MB

BESTSELLERY

Kategorie: