Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce - ebook
Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce - ebook
- Zanim zaczniesz, czyli dobrze się przygotuj do założenia własnej firmy
- Pomysł na biznes, czyli zajmij się tym, na czym się znasz i co uwielbiasz robić
- Życie na swoim, czyli nigdy nie zapominaj o tym, co w biznesie najważniejsze
Jeżeli czerpiesz perwersyjną przyjemność z lektury dzienników ustaw - nie czytaj tej książki. Jeżeli uważasz, że każdy nadaje się na przedsiębiorcę - nawet jej nie otwieraj. Jeżeli nie przyjmujesz do wiadomości, że własna firma to poza satysfakcją także ciężka praca i odpowiedzialność - nie psuj sobie nastroju i odłóż ją na półkę. Ale jeżeli chcesz, żeby ktoś w końcu ludzkim głosem powiedział Ci, czy własna firma to coś dla Ciebie i jak ją założyć, trafiłeś w dziesiątkę. Kupuj.
Marek Jankowski,
autor książki Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą Twoją firmę
Vademecum początkującego przedsiębiorcy
Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce to dzieło praktyka, który z niejednego pieca chleb jadał, a własną firmę zakładał dwukrotnie. To kopalnia wiedzy na temat zasad i procedur obowiązujących każdego przedsiębiorcę, a także zestaw zdroworozsądkowych porad, których nie znajdziesz nigdzie indziej. Autor podpowie Ci, jak założyć biznes, gdzie szukać pomysłu na produkty czy usługi, a nawet skąd wziąć na to pieniądze! Wyjaśni też, dlaczego tak ważne jest myślenie perspektywiczne i dopracowany biznesplan. Poprowadzi Cię krok po kroku od pomysłu o rozpoczęciu działalności gospodarczej po sprytne zarządzanie zarejestrowaną firmą. Krótko mówiąc, po lekturze tej książki będziesz wiedział, jak odnaleźć się w gronie rekinów biznesu!
Książka odpowie na wiele Twoich pytań:
- Czy masz zadatki na biznesmena?
- Skąd weźmiesz pieniądze na firmę?
- Jak przygotować prosty biznesplan?
- Czym różni się działalność tradycyjna od internetowej?
- Jak rozpocząć wybraną działalność gospodarczą?
- Jak zarejestrować firmę w siedem dni?
- Jak tanio pozyskać pracowników?
- Jak skutecznie zareklamować swoje produkty lub usługi?
- Jak wykorzystać do promocji internet?
- Jak skutecznie i etycznie zarządzać małą firmą?
Spis treści
Zamiast wstępu, czyli o czym myślę, kiedy mówię "sprytny biznes" (5)
Rozdział 1. Zanim zaczniesz (9)
- Dobry moment na biznes (13)
- Być przedsiębiorcą - co to właściwie znaczy? (17)
- Między chmurami a ziemią - czyli chcę, ale... (27)
- Pieniądze są najważniejsze (32)
- Mała firma - wielkie pojęcie (49)
- Jak wysoko chcesz polecieć? (53)
Rozdział 2. Pomysł na biznes (61)
- E-sklep (66)
- Sklep tradycyjny (78)
- E-usługi (83)
- Usługi tradycyjne (90)
Rozdział 3. Myśl strategicznie (93)
- Stwórz firmowe motto (94)
- Napisz biznesplan (95)
- Zarządzaj z wizją (104)
Rozdział 4. Firma w 7 dni (109)
- Dzień pierwszy - biuro rachunkowe (110)
- Dzień drugi - wniosek do ewidencji (112)
- Dzień trzeci - urząd skarbowy (119)
- Dzień czwarty - Zakład Ubezpieczeń Społecznych (120)
- Dzień piąty - bank (122)
- Dzień szósty - pieczątki, szyldy (124)
- Dzień siódmy - wydział podatków w urzędzie miasta lub gminy (124)
- Dzień ósmy - tylko jeśli zatrudniasz pracowników (125)
Rozdział 5. Życie na swoim (127)
- Szukaj klientów, łap zlecenia (129)
- Rozwijaj biznes, ale tnij koszty (150)
- Dokładaj do pieca (157)
Rozdział 6. Nie zapominaj o... (163)
- Nie zapominaj o wypoczynku (163)
- Nie zapominaj o strategii (166)
- Nie zapominaj o etyce (168)
Zakończenie (171)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-3770-6 |
Rozmiar pliku: | 1,6 MB |