Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce. Wydanie II rozszerzone - ebook
Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce. Wydanie II rozszerzone - ebook
Początkujący przedsiębiorco!
Skoro sięgasz po tę książkę, pewnie prowadzisz już firmę bądź intensywnie zastanawiasz się nad tym, JAK ZACZĄĆ. Przedsiębiorczość jest dziś w cenie, a uruchomienie własnego biznesu może dać Ci wiele więcej niż praca na etacie. To prawda, że zbudowanie własnej firmy od podstaw wymaga dużego wysiłku i zaangażowania, ale w zamian masz szansę zdobyć ciekawe doświadczenia i duże pieniądze. Własna firma może dać Ci ogromną satysfakcję oraz większe poczucie własnej wartości. Marcin Pietraszek, były pracownik, a dziś właściciel własnej firmy, podpowie Ci, jak stworzyć tytułowy sprytny biznes.
Jak działać sprytnie? Wcale nie chodzi tu o kombinowanie i nieuczciwe praktyki. Sprytny biznes to taki, który wykorzystuje szanse i minimalizuje ryzyko. Spryciarz w biznesie nie musi dysponować wielkim kapitałem na starcie. Stara się natomiast osiągnąć jak najwięcej i ponieść jak najmniejsze koszty. Mądry przedsiębiorca korzysta z elastycznych form zatrudnienia, chętnie sięga po nisko oprocentowane pożyczki, nie zatrudnia pracowników do zrobienia tego, co potrafi dobrze wykonać sam, używa internetu, traktuje wirtualną pajęczynę jako oczywiste narzędzie pracy, a przy tym działa legalnie i etycznie.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak założyć i prowadzić sprytny biznes w Polsce, ta książka jest właśnie dla Ciebie!
Marcin Pietraszek — właściciel agencji public relations Empemedia, skoncentrowanej na promocji małych i średnich firm. Za cel stawia sobie wspieranie rozwoju małych firm. Jest autorem książek PRo-MOC-ja. Reklama i public relations w małej firmie (Onepress, 2014).
Spis treści
Zamiast wstępu, czyli o czym myślę, kiedy mówię "sprytny biznes" (5)
Rozdział 1. Zanim zaczniesz (9)
- Dobry moment na biznes (13)
- Być przedsiębiorcą - co to właściwie znaczy? (17)
- Między chmurami a ziemią - czyli chcę, ale... (26)
- Pieniądze są najważniejsze (31)
- Crowdfunding (52)
- Mała firma - wielkie pojęcie (54)
- Jak wysoko chcesz polecieć? (59)
Rozdział 2. Pomysł na biznes (67)
- E-sklep (72)
- Sklep tradycyjny (84)
- E-usługi (89)
- Usługi tradycyjne (95)
Rozdział 3. Myśl strategicznie (99)
- Stwórz firmowe motto (100)
- Napisz biznesplan (101)
- Zarządzaj z wizją (110)
Rozdział 4. Firma w 7 dni (115)
- Dzień pierwszy - biuro rachunkowe (116)
- Dzień drugi - wniosek do ewidencji (118)
- Dzień trzeci - urząd skarbowy (125)
- Dzień czwarty - Zakład Ubezpieczeń Społecznych (126)
- Dzień piąty - bank (128)
- Dzień szósty - pieczątka (130)
- Dzień siódmy - wydział podatków w urzędzie miasta lub gminy (130)
- Dzień ósmy - tylko jeśli zatrudniasz pracowników (131)
Rozdział 5. Życie na swoim (133)
- Szukaj klientów, łap zlecenia (135)
- Rozwijaj biznes, ale tnij koszty (159)
- Dokładaj do pieca (167)
Rozdział 6. Nie zapominaj o... (173)
- Nie zapominaj o wypoczynku (173)
- Nie zapominaj o strategii (176)
- Nie zapominaj o etyce (177)
Zakończenie (181)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-0121-4 |
Rozmiar pliku: | 2,9 MB |