Standardy rzetelności postępowania w sprawach z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów. Między prawem administracyjnym a prawem karnym - ebook
Standardy rzetelności postępowania w sprawach z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów. Między prawem administracyjnym a prawem karnym - ebook
Monografia w syntetyczny i przystępny sposób omawia sporne zagadnienia dotyczące stosowania standardów prawnokarnych w sprawach o ochronę konkurencji i konsumentów. Poruszono w niej kwestie odnoszące się w szczególności do:
? zakresu prawa do nieobciążania się przedsiębiorcy będącego uczestnikiem postępowań antymonopolowych,
? konfidencjonalności stosunku między przedsiębiorcą a prawnikiem,
? podstaw prawnych stosowania przeszukania u przedsiębiorcy oraz osób trzecich w związku z toczącym się postępowaniem przed Prezesem UOKiK,
? konsekwencji uznania przez Sąd Najwyższy oraz doktrynę, że w postępowaniu przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów obowiązuje domniemanie niewinności,
? możliwości wykorzystania w postępowaniu w sprawie ochrony konkurencji i konsumentów dowodów uzyskanych w sposób sprzeczny z prawem,
? możliwości prowadzenia postępowania antymonopolowego i innych postępowań represyjnych w tej samej sprawie.
Wątpliwości związane z tymi zagadnieniami były niejednokrotnie sygnalizowane w doktrynie, pojawiają się także w praktyce działania np. pracowników UOKiK. Ostatnie zmiany wprowadzone do ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów częściowo te uwagi uwzględniają. Prezentowane opracowanie, jako jedno z pierwszych, odnosi się do znowelizowanej ustawy i poddaje analizie nowe przepisy.
Publikacja jest przeznaczona dla adwokatów i radców prawnych, pracowników Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, sędziów Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz pracowników naukowych zajmujących się prawem konkurencji.
Spis treści
Wykaz skrótów 7
Wstęp 11
Krystyna Kowalik-Bańczyk Prawo do nieobciążania się w prawie unijnym i polskim w sprawach z zakresu ochrony konkurencji 19
Bartosz Turno Aktualny standard w zakresie ochrony poufności komunikacji pomiędzy prawnikiem a klientem (Legal Professional Privilege) w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów 40
Anna Błachnio-Parzych Zasada ne bis in idem a odpowiedzialność w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów 57
Dominika Czerniak, Dorota Czerwińska Domniemanie niewinności w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów 85
Jakub Kociubiński Standardy rzetelnego procesu sądowego podczas wymierzania kar za porozumienia kartelowe 115
Maciej Bernatt Czy Polska oferuje więcej niż wymaga Konwencja? O konwencyjnym wymogu pełnej jurysdykcji i polskim modelu sądowej kontroli kar nakładanych przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 131
Wojciech Jasiński Gwarancyjność przepisów regulujących przeszukanie w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów 154
Michał Ziemba Dopuszczalność nielegalnie uzyskanych dowodów w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów 206
Wykaz orzecznictwa 221
Bibliografia 231
Kategoria: | Handlowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8092-912-8 |
Rozmiar pliku: | 618 KB |