Startup, scaleup, klęska. 42 ścieżki rozwijania biznesu w duchu Lean i Agile - ebook
Startup, scaleup, klęska. 42 ścieżki rozwijania biznesu w duchu Lean i Agile - ebook
Zakładaniu startupu towarzyszą marzenia. By mogły się spełnić, firma musi się rozwinąć i pomyślnie przejść proces skalowania. O tym, że nie jest to łatwe, przekonało się już wielu przedsiębiorców. Aby się udało, trzeba umieć tworzyć i utrzymywać modele biznesowe, a także wiedzieć, kiedy i jak się z nich wycofać. Każdy chce skalować swoją firmę, ale niekiedy deskalowanie jest najlepszym rozwiązaniem. Cóż więc zrobić? Poznać odpowiednie narzędzia i dowiedzieć się, kiedy i jak z nich skorzystać.
Ta książka zawiera bezcenne rady dla każdego, kto chce wprowadzić na rynek nowy produkt czy usługę. Pokazuje, jak liderzy tworzą wizję innowacyjnego produktu i przedstawiają oczekiwane korzyści dla użytkowników. Opisano tu różne opcje finansowania, zasady budowania zespołu pracowników, a także problemy związane z wprowadzaniem produktu na rynek. Narzędzia i wskazówki, które tu znajdziesz, mają przyspieszać rozwój biznesu działającego w nurcie Lean i Agile. Odnoszą się one do takich tematów jak praca z zespołem rozproszonym, optymalizacja przepływu pracy czy mapy podróży użytkownika.
W książce:
- jaki jest naturalny cykl życia firm i jak nim zwinnie zarządzać
- jak i po co tworzyć biznesowe patchworki, koła wartości i protopersony
- co to jest wir innowacyjności i co ma wspólnego refleksja z usprawnieniami
- które wskaźniki są przydatne przy kierowaniu biznesu na ścieżkę rozwoju
- lejki rekrutacji, testy behawioralne i zarządzanie talentami
- jak przygotować startup na skalowanie
Zakładasz startup? Pilnuj, by tego nie schrzanić!
Spis treści
Prolog (ix)
1. Trwałość obrazu: Inspiruj zespół, klientów i inwestorów swoją wizją produktu: mentalnym obrazem oczekiwanej przyszłości (1)
2. Historia Twojego życia: Odkryj cykl życia startupów i firm w fazie skalowania, zastanów się nad eksploracją i realizacją oraz dopasowaniem produktu do rynku (7)
3. Zbieranie kawałków układanki: Zrób biznesowy patchwork, mieszając ze sobą elementy szablonu Lean (LC) oraz szablonu modelu biznesowego (BMC) i dodając wymiar czasu (21)
4. Persona: Lepiej poznaj swoich klientów i ich zadania do wykonania, tworząc protopersony (35)
5. Koło fortuny: Opracuj swoją propozycję unikalnej wartości poprzez określenie bolączek i korzyści klientów oraz stworzenie koła propozycji wartości (41)
6. Królestwo cieni: Poznaj zalety crowdfundingu udziałowego i zdecyduj, czy chcesz prowadzić kampanię na jednej z platform, czy wolisz zrobić to samodzielnie (49)
7. Kafejka u lunatyków: Spotykaj się z zespołem na codzienną kawę i "pracujcie na głos", wysyłając do siebie codzienne aktualizacje statusu (55)
8. Strumienie srebra: Wizualizuj swoją pracę przy użyciu tablic kanban i optymalizuj przepływ pracy za pomocą limitów pracy w toku (61)
9. Wynalazek nad wynalazki: Odkryj wir innowacyjności, który powstał z połączenia myślenia projektowego z metodą Lean Startup (67)
10. Eksperyment terminalny: Weryfikuj hipotezy za pomocą eksperymentów, abyś mógł wykonać zwrot, wprowadzać poprawki lub kontynuować działania na drodze do dopasowania modelu biznesowego do rynku (77)
11. Refleksje i przypowieści: Spotkaj się z zespołem na retrospektywę dla refleksji i aby popracować nad planem usprawnień (87)
12. Królowie Północy: Kieruj swój biznes we właściwym kierunku za pomocą najważniejszego wskaźnika i przy zastosowaniu miar wspierających i sprawdzających (95)
13. Entropijne tango: Utrzymuj aktualny rejestr produktu z historyjkami opisującymi minimalnie satysfakcjonujące funkcjonalności oraz eksperymenty, które służą jego ciągłemu doskonaleniu (103)
14. Przyjemność spalania: Kontroluj postępy za pomocą wykresów spalania, wykresów wypalania i skumulowanych wykresów warstwowych (113)
15. Nowy rekrut: Ułóż swój proces rekrutacyjny za pomocą lejka rekrutacyjnego, poszukiwań kandydatów przez sieć społeczną założycieli oraz testów umiejętności i próbek pracy (119)
16. Rozwiązywanie zagadki: Zacznij planować zatrudnienie i zarządzanie talentami w swojej firmie przy użyciu kart oceny, które pomagają odsiewać niedopasowanych kandydatów (129)
17. Typowy bohater: Naucz się dobrego podejścia do rozmów kwalifikacyjnych przy użyciu pytań i testów behawioralnych (135)
18. Najmroczniejsza droga: Zarządzaj oczekiwaniami interesariuszy za pomocą mapy drogowej produktu, którą opracujesz za sprawą eksperymentów, rezultatów (wyników) oraz planowania kroczącego (141)
19. Autor widmo na niebie: Nastaw się na content marketing i e-mail marketing przy użyciu kalendarza treści i rejestru treści (149)
20. Ryzykanci: Dąż do zwinnego finansowania swojego przedsięwzięcia z wykorzystaniem krótkich okresów, niewielkich budżetów i otwarcia na różne możliwości (155)
21. Strefy wpływów: Dowiedz się, jak tworzyć prezentacje i które slajdy są niezbędne, a które opcjonalne (167)
22. Podróż serca: Opisz optymalną podróż klienta oraz doświadczenie użytkownika na mapie podróży i odkryj chwilę prawdy (177)
23. Piracka opowieść: Odnajdź swoją ścieżkę do sukcesu, od świadomości do przychodu, mierzonych pirackimi wskaźnikami (185)
24. Próba bliźniaków: Poznaj hakowanie wzrostu oraz optymalizację współczynnika konwersji przy użyciu testów porównawczych, analizy wielowymiarowej oraz analizy kohortowej (193)
25. Zderzenie kultur: Określ podstawowe wartości, opisz kulturę organizacyjną, wykorzystuj opowieści i nagrody, by przygotować swoją firmę na skalowanie (201)
Epilog (209)
Podziękowania (212)
O autorze (213)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-7566-6 |
Rozmiar pliku: | 4,0 MB |