Facebook - konwersja
  • nowość

Storytelling czy prosta komunikacja? Jak po mistrzowsku pisać, mówić i prezentować - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
27 sierpnia 2024
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
67,00

Storytelling czy prosta komunikacja? Jak po mistrzowsku pisać, mówić i prezentować - ebook

Komunikacja biznesowa obejmuje dwa kluczowe style: prostą komunikację i storytelling.

 

Storytelling to metoda wywoływania emocji u odbiorcy, co pozwala efektywniej na niego oddziaływać. Poprzez opowieści łatwiej jest przekonywać, inspirować i sprzedawać.

Są jednak sytuacje, kiedy mamy inne cele. Czasem zależy nam na tym, by nie tyle przekonywać, ile poinformować, wyjaśnić lub zaraportować. Wtedy warto skorzystać z zasad prostej komunikacji.

Storytelling i prosta komunikacja dają konkretne wytyczne, jak pisać zrozumiałe e-maile, jak świetnie prezentować treści i jak skutecznie się wypowiadać. Mistrzostwo komunikacji polega na łączeniu obu tych stylów. Dzięki tej książce dowiesz się, jak zrobić wielki krok w stronę mistrzostwa komunikacji biznesowej.

Spis treści

Prolog

Część I. Prosta komunikacja

  • Rozdział 1. Prosta komunikacja - wprowadzenie
    • Czarna dziura komunikacji
    • Prosta komunikacja a prosty język
    • Komunikacja prosta, czyli SIMPLE
  • Rozdział 2. S jak struktura, czyli dlaczego struktura jest ważniejsza niż matura?
    • Slajd, który mógłby uratować życie 7 osób
    • Odwrócona piramida
    • Zacznijmy od najważniejszego
    • Pauza
    • Prowadzenie narracji pytaniami
    • Strukturyzowanie maili
    • Strukturyzowanie treści prezentacji
    • Gadające nagłówki
    • Struktura dłuższych form
  • Rozdział 3. I jak inkluzywność, czyli włączaj innych do dyskusji
    • Lekcja 1. Włączaj każdego do dyskusji
    • Lekcja 2. Otwarta dyskusja
    • Lekcja 3. Intencje, nie rozkazy
    • Lekcja 4. Nie zadawaj binarnych pytań
  • Rozdział 4. M jak minimalizm, czyli komunikuj się esencjonalnie
    • Prezentacja na pudełku od zapałek
    • Zdefiniuj cel i odbiorców
    • Krócej znaczy lepiej
    • Słowa-śmieci
    • Niestosowne słowa
    • Przymiotniki na wylocie
    • Sposoby na pozbycie się natręctw językowych
  • Rozdział 5. P jak pictorial, czyli obrazowy
    • Abstrakcja vs. konkret
    • Ze slajdami czy bez?
    • Reguła komunikacji wizualnej nr 1: zrozum kontekst
    • Reguła komunikacji wizualnej nr 2: skup się na strukturyzowaniu, nie upiększaniu
    • Reguła komunikacji wizualnej nr 3: zsynchronizuj swoją wypowiedź ze slajdami
    • Reguła komunikacji wizualnej nr 4: projektuj oszczędnie
    • Reguła komunikacji wizualnej nr 5: wprowadź na slajdy porządek
  • Rozdział 6. L jak leading, czyli kieruj ku dalszym krokom
    • Artur kontra Hania
    • Rodzaje wezwań do działania
    • Turbodoładowanie wezwania do działania
  • Rozdział 7. E jak empathetic, czyli okaż empatię, kiedy słuchasz i kiedy mówisz
    • Empatia w słuchaniu
    • Empatia w mówieniu
    • Komunikacja asertywna
    • Komunikacja bez przemocy
    • Dawanie informacji zwrotnej
    • Budowanie więzi z odbiorcami
  • Rozdział 8. Prosta komunikacja - podsumowanie

Część II. Storytelling

  • Rozdział 9. Storytelling - wprowadzenie
  • Rozdział 10. Schemat storytellingowy nr 1: od problemu do rozwiązania
    • Najpierw przedstaw wroga, potem rozwiązanie
  • Rozdział 11. Schemat storytellingowy nr 2: story jako przykład
    • Story jako maszyna do produkcji emocji
    • Storytelling a etos mówcy
    • Storytelling a okoliczności
    • Prawdziwe story
    • Kompilacja obu schematów storytellingowych
  • Rozdział 12. Story jako element DNA Twojej firmy
  • Rozdział 13. Kolekcjonowanie historii i anegdot
    • Ćwiczenia na drenaż story
  • Rozdział 14. Techniki na podrasowanie story
    • Konflikt napędzający akcję
    • Suspens
    • Szczegóły
    • Dialog
    • Czas teraźniejszy
    • Dobre otwarcie
    • Pasja
  • Rozdział 15. Storytelling - podsumowanie

Część III. Synteza, czyli komunikacja biznesowa na mistrzowskim poziomie

  • Rozdział 16. Wstęp - kim jest mistrz komunikacji?
  • Rozdział 17. Narzędzia retoryczne, podstawowy przybornik wybitnego mówcy
    • Metafory i analogie
    • Powtórzenia
    • Kontrasty
    • Balans
    • Potrójności w perswazji
  • Rozdział 18. Kilka przepisów na humor
    • Przepis nr 1: Anegdota
    • Przepis nr 2: Wstawki sytuacyjne
    • Przepis nr 3: Dystans do siebie
    • Przepis nr 4: Banał-banał-bum
    • Przepis nr 5: Niedorzeczne zestawienia
    • Przepis nr 6: Hiperbola
    • Przepis nr 7: Multimedia
  • Rozdział 19. Przemówienia. Według sprawdzonego schematu lub modułowo
    • Metoda Simona Lancastera
    • Metoda modułowa
    • W jaki sposób zacząć przemowę?
    • W jaki sposób zakończyć przemowę?
  • Rozdział 20. Komunikacja interpersonalna
    • Problemy komunikacyjne a problemy wewnętrzne
    • Otwarte drzwi
    • Klucze komunikacyjne
  • Rozdział 21. Komunikacja jako czubek góry lodowej
    • Oczytanie, obeznanie, zanurzenie w wiedzy
    • Zdrowa pewność siebie
    • Uśmiech
    • Warsztat sceniczny
    • Głos

Epilog

Polecane lektury

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-1959-4
Rozmiar pliku: 3,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: