Storytelling, czyli jak opowiadać historie w biznesie - ebook
Opowieść, która wyniesie Twój biznes na wyższy poziom
Książka, którą trzymasz w ręku, to pierwszy kompleksowy polski przewodnik po zagadnieniu storytellingu w biznesie. Do tej pory autorzy polskojęzycznych publikacji skupiali się na rozmaitych aspektach korzystania z opowieści w reklamie, marketingu, filmie czy wystąpieniach publicznych, ale już mniej w codziennym życiu zawodowym. Jeśli zaś pojawiały się ujęcia biznesowe, to przeważnie stanowiły tłumaczenia z języka angielskiego, nieco odbiegające od rodzimych realiów pod kątem kulturowym.
Spojrzenie na biznes jako na szereg praktycznych opowieści jest ważne. Dlaczego? Ponieważ cała nasza kultura bazuje na historiach, które sobie wzajemnie przekazujemy i w które wierzymy. Opowieść zaszyta jest w naszym DNA ... lubimy mówić, lubimy słuchać w życiu prywatnym. Nie inaczej wygląda to na płaszczyźnie zawodowej. Tu także przewagę, czyli: uwagę otoczenia, zdobywa ten, kto potrafi snuć ciekawszą opowieść. Jeśli chcesz się tego nauczyć, otwórz książkę i zacznij czytać.
Dowiesz się z niej między innymi:
- dlaczego dana historia działa
- jakie są składowe dobrej opowieści
- co można osiągnąć dzięki opanowaniu sztuki opowiadania
- jak skutecznie opowiadać ... zarówno w życiu zawodowym, jak i dla prywatnych korzyści
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Czym jest Storytelling
- Dlaczego i po co opowiadamy sobie historie
- Bajka jako metafora
- Opowiadanie jako hipotetyczny scenariusz
Rozdział 2. Dobra struktura to podstawa
- Bajką w ludzi
- Kluczowe elementy składowe
- Warianty schematu
Rozdział 3. Kluczowe elementy historii
- Składnik 1. Bohater (i jego archetypy)
- Składnik 2. Cel
- Składnik 3. Perypetie
- Składnik 4. Wróg
- Składnik 5. Punkt kulminacyjny
- Składnik 6. Zwrot akcji
- Składnik 7. Puenta/morał
- Składnik 8. Lekcja
- Składnik 9. Tajemnica
Rozdział 4. Gdzie szukać historii
- Nie tylko emocje
- O autentyczności
Rozdział 5. Zwięzłość i obrazowość, czyli ile mówić, żeby historią przemówić
- Usuwaj szczegóły bez znaczenia
- Obraz wart więcej niż tysiąc słów
- Zwięzłość królową nauk
- Analogia
- Porównanie
- Metafora
- Figury retoryczne
- Humor
Rozdział 6. Storytelling w praktyce, czyli wykorzystanie opowieści w biznesie i życiu zawodowym
- Autoprezentacja
- Storytelling na konferencjach i w innych okolicznościach
- Przywództwo i wizja
- Motywacja i zarządzanie zmianą
- Inspiracja
- Wyjaśnianie
- Przykuwanie uwagi
- Współpraca: mówienie "nie" / asertywność
- Współpraca: informacja zwrotna
- Współpraca: rozwiązywanie konfliktów
- Marka firmy (branding) / marka osobista
- Sprzedaż
- Mentoring / coaching
- Storytelling / znaczenie danych
- Tiktok i Instagram
Rozdział 7. Sposób opowiadania - jak mówić
- O emocjach
Rozdział 8. O spójności, czyli jak operować mową ciała
- Spójność
Zakończenie
Podziękowania
Dodatek
- Szablony
Bibliografia
| Kategoria: | Branża IT |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-289-3130-5 |
| Rozmiar pliku: | 4,2 MB |