Facebook - konwersja

Storytelling oparty na danych - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
2 kwietnia 2024
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
69,00

Storytelling oparty na danych - ebook

Przez dane do najlepszych decyzji!

 

Storytelling oparty na danych to idealne narzędzie dla tych zespołów w firmie, których praca polega między innymi na wspieraniu procesów decyzyjnych (takich jak dział finansowy czy dział analiz). Jego celem jest skuteczne korzystanie ze skomplikowanych analiz lub z rozbudowanych danych do podejmowania szybkich i trafnych decyzji. Używa się w tym celu zarówno charakterystycznej dla storytellingu narracji, jak i wizualizacji.

Ta książka powstała z myślą o osobach zarządzających przedsiębiorstwami, menadżerach działów wspierających procesy podejmowania kluczowych decyzji, wreszcie ... wszystkich specjalistach pragnących ciekawiej, w bardziej perswazyjny sposób prezentować informacje. Stanowi ona kompendium wiedzy na temat storytellingu. Z poradnika dowiesz się:

  • Czym jest i do czego służy firmom storytelling
  • Jak "zaprzęgać" dane do pracy na Twoją korzyść
  • Jak stosować wizualizację, budować opowieści, przygotowywać raporty czy w wreszcie zarządzać swoim menadżerskim kokpitem w duchu storytellingu

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Co to jest storytelling oparty na danych i dlaczego przedsiębiorstwa go potrzebują?

  • 1.1. Geneza storytellingu
  • 1.2. Storytelling w biznesie
  • 1.3. Dlaczego potrzebujemy storytellingu opartego na danych?
  • 1.4. Czym jest storytelling oparty na danych?
  • 1.5. Jak konstruować opowieść?
  • 1.6. Jak formułować wnioski?
  • 1.7. Studium przypadku: trudności finansowe Mailbox. Projekt opowieści
  • 1.8. Podsumowanie

Rozdział 2. Jak zaprząc dane do pracy?

  • 2.1. Jak przygotować dane do analizy?
  • 2.2. Jakie są podstawowe techniki analizy danych?
  • 2.3. Jak analizować trendy?
  • 2.4. Jak znajdować zależności?
  • 2.5. Jak znajdować anomalie w danych?
  • 2.6. Z jakich narzędzi korzystać?
    • 2.6.1. Kartka papieru
    • 2.6.2. Arkusze kalkulacyjne
    • 2.6.3. Programy statystyczne
    • 2.6.4. Narzędzia business intelligence / wizualizacji danych
    • 2.6.5. ChatGPT
  • 2.7. Podsumowanie

Rozdział 3. Analiza danych: studia przypadku

  • 3.1. Studium przypadku: produkcje filmowe. Analiza danych przy pomocy ChatGPT
  • 3.2. Studium przypadku: obsługa klienta. Analiza sentymentu przy pomocy ChatGPT
  • 3.3. Studium przypadku: sprzedaż samochodów. Przygotowanie danych przy pomocy Power Query (Power BI)
  • 3.4. Studium przypadku: incydenty w systemie IT. Przygotowanie danych przy pomocy Power Query (Excel)
  • 3.5. Studium przypadku: sprzedaż samochodów. Analiza danych przy pomocy Power BI
  • 3.6. Studium przypadku: sprzedaż i reklamacje. Identyfikowanie anomalii w Power BI
  • 3.7. Studium przypadku: zamknięcie miesiąca. Analiza porównawcza w Power BI
  • 3.8. Studium przypadku: prognoza sprzedaży. Arkusz prognozy w Excelu
  • 3.9. Studium przypadku: analiza produktów. Tabela przestawna w Excelu
  • 3.10. Studium przypadku: Web scraping w Excelu, Arkuszach Google i w ChatGPT
  • 3.11. Podsumowanie

Rozdział 4. Jak stosować wizualizacje?

  • 4.1. Dlaczego stosujemy wizualizacje?
  • 4.2. Jak projektować wykresy?
  • 4.3. Czego unikać w projektowaniu wykresów?
  • 4.4. Jak projektować tabele?
  • 4.5. Jak posługiwać się kolorem?
  • 4.6. Jak stosować tekst?
  • 4.7. Inne elementy wizualne
  • 4.8. Jak projektować slajdy?
  • 4.9. Podsumowanie

Rozdział 5. Jak budować opowieść?

  • 5.1. Studium przypadku: budowa opowieści z ChatGPT
  • 5.2. Gdzie szukać pomysłu na opowieść?
  • 5.3. Czy potrzebujemy opowieści?
  • 5.4. Jaką przyjąć strategię?
  • 5.5. Jak konstruować narrację opowieści?
  • 5.6. Inne koncepcje narracji
  • 5.7. Jak akcentować kluczowe momenty?
  • 5.8. Czy warto ubarwiać opowieść?
  • 5.9. Dlaczego opowieść działa, a dlaczego nie?
  • 5.10. Data storytelling a data crafting
  • 5.11. Jak pisać rekomendacje?
  • 5.12. Podsumowanie

Rozdział 6. Jak przygotować raport?

  • 6.1. Cechy dobrego raportu
  • 6.2. Proces przygotowywania raportu
  • 6.3. Wybór formy wizualizacji
  • 6.4. Wybór rodzaju wykresu
  • 6.5. Projektowanie układu całego raportu
  • 6.6. Studium przypadku: AIRMAX
  • 6.7. Podsumowanie

Rozdział 7. Od danych do opowieści: studia przypadku

  • 7.1. Studium przypadku 1: Zwiększenie zaangażowania w projekty społeczne i ekologiczne
  • 7.2. Studium przypadku 2: Optymalizacja procesu produkcyjnego
  • 7.3. Studium przypadku 3: Zwiększenie zaufania klientów banku
  • 7.4. Studium przypadku 4: Inicjatywa biznesowa
  • 7.5. Studium przypadku 5: Exposé menedżera
  • 7.6. Podsumowanie

Rozdział 8. Jak zaprojektować kokpit menedżerski?

  • 8.1. Rodzaje i zasady budowania kokpitów menedżerskich
  • 8.2. Przegląd rynku narzędzi do budowania kokpitów menedżerskich
  • 8.3. Zastosowanie struktury narracyjnej w budowie kokpitu menedżerskiego
  • 8.4. Hierarchia wizualna i projektowanie układu kokpitu
  • 8.5. Jakie wizualizacje sprawdzają się w kokpitach menedżerskich?
  • 8.6. Wykorzystanie interaktywności w kokpicie menedżerskim
  • 8.7. Komunikowanie się z odbiorcami kokpitu
  • 8.8. Projektowanie kokpitów menedżerskich: kilka praktycznych porad na koniec
  • 8.9. Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-1537-4
Rozmiar pliku: 25 MB

BESTSELLERY

Kategorie: