- promocja
Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie - ebook
Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie - ebook
Marketing to sztuka wyboru... właściwych rozwiązań na drodze do budowania marki
Chcesz, by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w portfelu dużo łatwiej i szybciej można wykreować brand, ale nie jest to ani jedyny, ani, co więcej, niezbędny czynnik sukcesu. Wszystko zależy od Ciebie - i od tego, czy budowanie marki zaczniesz od podstaw. Od tego, jak dobrze poukładasz klocki i czy będą one do siebie pasować.
Tak samo jak dom budowany bez fundamentów, tak samo brand bez porządnej strategii przejdzie do historii, gdy tylko silniej zawieje wiatr. Chyba nie tego oczekujesz? Każdego dnia marki krzyczą do nas z reklam: wspaniała jakość, produkty premium, najwyższa klasa obsługi klienta... Tylko co z tego, jeśli za tymi przekazami zupełnie nic nie stoi. Jeśli to tylko wydmuszka, stworzona, by krzyczeć, bez pomysłu, bez podstaw... bez fundamentów. Ty je zbuduj. I przekonaj się, jak wiele korzyści może przynieść dobrze skonstruowana strategia marki. Nie idź na skróty. Nie powielaj schematów. Znajdź swoją drogę. Stwórz brand, który zajmie określone miejsce w świadomości konsumentów, dzięki czemu zdystansuje konkurencję i będzie czytelny, akceptowany, wreszcie - wybierany przez konsumentów. O tym właśnie jest ta książka.
Celem tego poradnika jest przeprowadzenie Cię - krok po kroku - przez cały proces, w którym Ty podejmiesz decyzję, o czym powinna opowiadać Twoja marka. Nie ma to jednak być jedynie myśl czy pomysł. Ma to być wynikowa Twojej pracy, poznania rynku, konsumenta, konkurencji, swojej marki. Autor książki, doświadczony marketer, psycholog i trener biznesu, pokaże Ci, jak stworzyć brand, jak opracować zapis jego pozycjonowania. Odkryje przed Tobą, czym jest insight, przeprowadzi Cię przez świat archetypów, wskaże, kiedy warto pomyśleć o rebrandingu i dlaczego nie ogranicza się on wyłącznie do zmiany logo. Przekonasz się, jak ważna jest strategia marki i jaki ma wpływ na system identyfikacji wizualnej, a także strategię komunikacji. Zdobędziesz więc kompleksową wiedzę, dzięki której do budowania własnej marki podejdziesz przygotowany, z planem działania, ze świadomością, które rozwiązania są właściwe, a których należy unikać w procesie budowania marek i ich przekształcania - z małych w wielkie.
Poznaj również kurs Skuteczna reklama. Kurs video. Aspekty praktyczne autorstwa Krzysztofa Wadasa!
Spis treści
Podziękowania
Wstęp. Marketing to sztuka wyboru
Rozdział 1. Marka jako znak z większą lub mniejszą mocą
- O tym, jak Kanadyjczyk w T-shircie z Hugo Bossa twierdził, że marka nie ma znaczenia
- Znak, który ułatwia decyzje i budzi emocje
- Na początek określ, jaką moc ma Twoja marka
- Marka, której jeszcze nie ma
- Marka, która nie zauważyła, że staje się marką
- Marka, która znalazła się po ciemnej stronie mocy
- Marka, która ma wielką moc
- Znają markę czy nie znają? Oto jest pytanie
Rozdział 2. Diabeł tkwi w. strategii
- Czym się różni strategia marki od strategii komunikacji?
- Jedna strategia czy wiele strategii marki w obrębie jednej firmy?
- Co wspólnego z podrywem ma proces strategiczny?
Rozdział 3. Najciemniej pod latarnią, czyli o tym, jak poznać swoje podwórko
- Musisz - tak, musisz wiedzieć, do kogo chcesz trafić: określenie grupy docelowej
- Musisz wiedzieć, z kim konkurujesz
- Musisz przeprowadzić autodiagnozę
Rozdział 4. Pozycjonowanie - sposób na to, żeby zostać w świadomości konsumenta na dłużej
- O co chodzi z tym całym pozycjonowaniem i dlaczego nie chodzi tutaj o Google'a - przykładów kilka
- Pozycjonowanie swoje, a wizerunek swoje
- Klucz do pozycjonowania marki, czyli jak to zrobić krok po kroku
- Brand key
- Wiem, wiem, nie ma to jak przykład
Rozdział 5. Przetarg zawsze uczciwy, brief zawsze kompletny
- Bądź uczciwy wobec innych i wobec siebie
- Kogo zaprosić do przetargu
- Tyle dostaniesz, ile włożysz
- Jak uniknąć rozczarowania, czyli jakie elementy musi zawierać brief
- Znajdź czas, żeby pogadać
Rozdział 6. Koniec to dopiero początek
- Tak jak nie ma dymu bez ognia, tak nie powinno być logo bez pozycjonowania
- Łamać kody czy nie łamać kodów? Oto jest pytanie
- Jak Cię widzą, tak Cię piszą
- Zasady zobowiązują także wtedy, kiedy mówimy o logo
- Sztywność versus kreatywność
- Przyszła pora, żeby pozycjonowanie wdrożyć w życie
- Mów "sprawdzam" przy każdej możliwej okazji
Rozdział 7. Nie stój w miejscu! Zwiększaj moc marki
- Rozszerzenie o produkt a rozszerzenie o nową kategorię
- Skąd wiedzieć, kiedy się rozszerzać?
- Bądź na czasie
- Rebranding to nie tylko zmiana wizualna, to coś więcej - znacznie więcej
- Rewolucja czy ewolucja?
- Nie zawsze się udaje, ale po upadku trzeba się podnieść
Już naprawdę na koniec
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-9843-6 |
Rozmiar pliku: | 3,1 MB |