Strategia UX. Techniki tworzenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych - ebook
Strategia UX. Techniki tworzenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych - ebook
Droga do sukcesu produktu cyfrowego prowadzi przez serce użytkownika. Historia biznesu obfituje w przykłady świetnych pomysłów, które poniosły spektakularną porażkę z powodu zlekceważenia wrażeń użytkownika. Przy opracowywaniu biznesowej strategii rozwoju produktu czy usługi trzeba więc zacząć od zebrania kluczowych informacji o przyszłych użytkownikach, ich potrzebach, preferencjach i przyzwyczajeniach, a także o konkurencyjnych produktach i perspektywach. Okazuje się jednak, że łączenie strategii typowo biznesowych z zasadami projektowania UX jest niełatwym zadaniem.
To drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego podręcznika dla przedsiębiorców, projektantów UX i UI, a także menedżerów i strategów produktu. Znalazły się w nim skuteczne narzędzia i techniki strategiczne, które udowodniły swoją przydatność w tworzeniu innowacyjnych produktów cyfrowych. Narzędzia te zostały udostępnione również w formie gotowego przybornika strategii UX. Pokazano tu, w jaki sposób zaplanować i przeprowadzić badania użytkowników, aby wyniki pozwoliły na opracowanie skutecznych strategii produktowych. Całość zawartych w książce materiałów składa się na solidny, przetestowany i skuteczny model praktyk ułatwiających wdrażanie innowacyjnych, udanych produktów cyfrowych.
W książce:
- zastosowanie prowizorycznych profili klienta i technik rozpoznania rynku do definiowania grupy docelowej
- techniki badań i analizy konkurencji
- projektowanie eksperymentów z wykorzystaniem prototypów
- sposoby na szybkie, niedrogie i efektywne badania użytkowników online
- cele, techniki i zasady prowadzenia kampanii marketingowych
Strategia UX - by zrobić na użytkowniku jak najlepsze wrażenie!
Spis treści
- Opinie o książce
- Wstęp
- Kto powinien przeczytać tę książkę?
- Dlaczego napisałam tę książkę?
- Jak została uporządkowana treść tej książki?
- Przybornik Strategii UX
- Podziękowania
- Rozdział 1. Strategia UX co to takiego?
- Ewolucja pojęcia strategii UX
- Czym była strategia UX w pierwszym wydaniu tej książki?
- Czym jest strategia produktu?
- Dlaczego strategia UX jest tak ważna?
- Ewolucja pojęcia strategii UX
- Rozdział 2. Cztery elementy składowe strategii UX
- W jaki sposób stworzyłam swój model strategii UX?
- Element składowy nr 1: strategia biznesowa
- Przywództwo kosztowe a zróżnicowanie
- Związek zróżnicowania UX ze strategią biznesową
- Szablon modelu biznesowego
- Szablon Lean
- Element składowy nr 2: innowacja w zakresie wartości
- Element składowy nr 3: zweryfikowane badania z udziałem użytkowników
- Element składowy nr 4: zabójczy projekt UX
- Eliminowanie tarcia z codziennego życia
- Podsumowanie
- Rozdział 3. Weryfikacja propozycji wartości
- Hitowa propozycja wartości
- Propozycja wartości
- Jeżeli nie chcesz bujać w obłokach
- Krok nr 1: zdefiniuj podstawowy segment klientów
- Krok nr 2: wskaż (najpoważniejszy) problem Twojego segmentu klientów
- Krok nr 3: na podstawie sformułowanych założeń opracuj prowizoryczne profile klientów
- Budowa prowizorycznego profilu klienta
- Krok nr 4: przeprowadź rozpoznanie rynku z udziałem klientów, by pozytywnie lub negatywnie zweryfikować początkową propozycję wartości Twojego rozwiązania
- Wywiad dotyczący klienta
- Faza nr 1: wprowadzenie
- Faza nr 2: pytania filtrujące
- Faza nr 3: wywiad
- Rynki dwustronne
- Wywiad dotyczący klienta
- Krok nr 5: dokonaj oceny propozycji wartości na podstawie pozyskanych informacji (i wykonuj kolejne iteracje, aż skutecznie zestawisz produkt z rynkiem)
- Podsumowanie
- Rozdział 4. Badania na potrzeby analizy konkurencji
- Nauka na własnych błędach
- Obserwacja konkurencji i znajdowanie wartościowych pomysłów
- Konkurencja i jej znaczenie
- Rodzaje konkurentów
- Poszukiwanie konkurentów
- Zawężanie zbioru konkurentów
- Badanie zebranych punktów danych o konkurencji
- Nazwa konkurenta
- Adres URL lub odnośnik do sklepu z aplikacjami
- Login i hasło
- Propozycja wartości
- Rok założenia
- Rundy finansowania
- Strumienie przychodów
- Ruch w ujęciu miesięcznym/ pobrania aplikacji
- Liczba ofert, produktów, użytkowników itd.
- Podstawowe kategorie
- Media społecznościowe
- Rodzaje treści
- Funkcje personalizacyjne
- Treści generowane przez użytkowników/ UGC
- Przewaga konkurencyjna/ główne cechy
- Ocena heurystyczna
- Recenzje klientów
- Uwagi ogólne i najnowsze wiadomości
- Uwagi dla zespołu
- Analiza SWOT z perspektywy konkurenta
- Uwaga na zakończenie
- Podsumowanie
- Rozdział 5. Analiza konkurencji
- Hitowa propozycja wartości, część druga
- Analiza co to takiego?
- Cztery kroki analizy konkurencji
- Krok nr 1: przejrzyj i oznacz kolorami najwyższe i najniższe wartości
- Przeglądanie danych
- Pomiary danych
- Zabawa kolorami
- Krok nr 2: pogrupuj logicznie dane do celów porównawczych
- Krok nr 3: dokonaj analizy poszczególnych konkurentów poprzez porównywanie cech tego produktu oraz związanych z nim najlepszych praktyk
- Kolumna poświęcona analizie poszczególnych konkurentów
- Przeorganizuj konkurentów po raz ostatni
- Krok nr 4: napisz Podsumowanie analizy konkurencji
- Elementy podsumowania
- Slajd 1.: tytuł
- Slajd 2.: wprowadzenie
- Slajd 3.: przegląd najgroźniejszych konkurentów
- Slajd 4a, b, c: przegląd najgroźniejszych konkurentów
- Slajd 5a, b, c: szczegóły o konkurentach pośrednich
- Główny wniosek
- Slajd 6.: obecny stan rynku
- Slajd 7.: szanse i zalecenia
- Krok nr 1: przejrzyj i oznacz kolorami najwyższe i najniższe wartości
- Czas zająć stanowisko
- Podsumowanie
- Rozdział 6. Innowacja w zakresie wartości na scenopisie obrazkowym
- Liczy się przede wszystkim czas, naprawdę!
- Techniki dochodzenia do innowacji w zakresie wartości
- Identyfikowanie kluczowych wrażeń
- Wykorzystywanie wpływowych UX
- Porównywanie cech i funkcji
- Przedstawienie innowacji w zakresie wartości na scenopisie obrazkowym
- Przedstawianie kluczowych wrażeń na scenopisach obrazkowych w trzech krokach
- Krok nr 1: przygotuj opisy obrazów (narrację)
- Krok nr 2: zbierz lub stwórz materiały wizualne
- Krok nr 3: przedstaw scenopis na jednym arkuszu
- Modele biznesowe a innowacja w zakresie wartości
- Podsumowanie
- Rozdział 7. Tworzenie prototypów na potrzeby eksperymentów
- Daj z siebie wszystko
- Jak uzależniłam się od eksperymentów
- Współczesna definicja eksperymentu
- Terminologia eksperymentów
- Szybkie prototypowanie na potrzeby weryfikacji propozycji wartości
- Czym jest szybkie prototypowanie?
- Czym jest prototypowanie na potrzeby weryfikacji propozycji wartości?
- Cztery kroki szybkiego prototypowania propozycji wartości
- Krok nr 1: stwórz szkic prototypu
- Krok nr 2: uruchom narzędzie do prototypowania i uporządkuj swoje zasoby
- Krok nr 3: stwórz wszystkie ekrany prototypu
- Krok nr 4: ożyw go
- Podsumowanie
- Rozdział 8. Badania z udziałem użytkowników
- Marzec 2020 roku: nie ulec obłędowi
- Badania z udziałem użytkowników podstawy
- Trzy główne etapy badań online z udziałem użytkownika
- Etap planowania (1 2 tygodnie, w zależności od wielkości zespołu i liczby uczestników)
- Etap wywiadów (1 2 dni)
- Etap analizy (1 2 dni)
- Etap planowania (1 2 tygodnie)
- Krok nr 1: określenie hipotez
- Krok nr 2: przygotowanie pytań
- Powitanie (1 minuta)
- Wprowadzenie (3 5 minut)
- Demonstracja prototypu (20 minut)
- Weryfikacja hipotezy (3 5 minut)
- Zakończenie (2 minuty)
- Przećwicz rozmowę i przeprowadź test pilotażowy
- Rozpatrz kwestie techniczne
- Krok nr 3: rekrutacja uczestników online
- Wynagrodzenie dla uczestników
- Opublikuj ogłoszenia i odsiej kandydatów
- Napisz ogłoszenie
- Oceń potencjalnych uczestników
- Planowanie wywiadów
- Etap prowadzenia wywiadów (1 2 dni)
- Przygotowanie techniczne przed wywiadami
- Prowadzenie rozmowy
- Nagrywanie
- Notowanie
- Etap analizy (1 2 dni)
- Po każdym wywiadzie wypełnij sekcję analizy
- Prezentacja wniosków
- Wsłuchaj się w sygnały
- Podsumowanie
- Rozdział 9. Projektowanie pod kątem konwersji
- Lejek sprzedaży
- Na tropie hakerów wzrostu
- Prowadzenie eksperymentów ze stronami docelowymi
- Zdefiniuj eksperyment
- Utwórz stronę lub strony docelowe
- Krok nr 1: wybierz platformę i szablon
- Krok nr 2: dodaj treści (własne i gotowe) i zmodyfikuj projekt
- Krok nr 3: opracuj funkcjonalność
- Krok nr 4: utwórz duplikaty lub warianty
- Utwórz i uruchom reklamy internetowe
- Projektowanie reklam
- Warianty (jeśli są potrzebne)
- Zatwierdzanie reklam
- Analiza rezultatów
- Prezentacja rezultatów
- Wytrwaj, dokonaj zwrotu lub wyhamuj!
- Podsumowanie
- Rozdział 10. Na zakończenie
- Dodatek. Źródła
- Rozdział 1.
- Rozdział 2.
- Rozdział 3.
- Rozdział 4.
- Rozdział 5.
- Rozdział 6.
- Rozdział 7.
- Rozdział 8.
- Rozdział 9.
- Rozdział 10.
- O autorce
- Kolofon
Kategoria: | Webmaster |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-8290-9 |
Rozmiar pliku: | 17 MB |