Facebook - konwersja
  • nowość
  • promocja

Strategiczny brand marketing. Praktyczny poradnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
3 grudnia 2024
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Strategiczny brand marketing. Praktyczny poradnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko - ebook

Brand marketing musi być prosty, jasny i docierać do swojego odbiorcy

 

To trzecie wydanie bestsellera napisanego przez specjalistę, który wiele lat życia zawodowego spędził na zgłębianiu kwestii związanych z marketingiem towarów i usług. Autor, praktyk, korporacyjny menedżer wysokiego szczebla, nieustannie się doszkalał, a potem doradzał w tym zakresie swoim klientom. Wreszcie doszedł do wniosku, że wbrew pozorom marketing to prosta sprawa. By go praktykować z dobrym skutkiem, wystarczy zrozumieć, czym jest i na jakich mechanizmach bazuje.

To, co jest naprawdę trudne, to dokonywanie właściwych wyborów. Tej sztuce Jarek Szczepański radzi poświęcić czas. A brand marketing? A zrozumienie zasad rządzących rynkiem? Kwestie związane z innowacjami i rynkową strategią marki? A skuteczność w działaniu ... czy to jako producenta, czy to jako detalisty? Te wszystkie zagadnienia przybliży Ci Strategiczny brand marketing. Praktyczny poradnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko.

Trzecie wydanie bestsellera zostało poszerzone o rozdział w całości poświęcony formatom detalicznym, czyli różnym sposobom handlowania.

Spis treści

Wstęp. Marketing jest prosty

Rozdział 1. Zrozumieć markę

  • Co to jest marka?
  • Dlaczego i jak powstała marka?
  • Za co płacimy, kupując markę?
  • Markowe korzyści - podsumowanie
  • Struktura marki
  • Tożsamość marki z bliska
  • Wartość marki
  • Wartość marki w praktyce rynkowej
  • Finansowa wycena marki
  • Rozwój marki na rynku, czyli od próbowania do przywiązania
  • Konsumenci dojrzałej marki
  • Budowanie marki w grupie konsumentów
  • Granice marki
  • Konieczność dywersyfikacji
  • Sposoby dywersyfikacji - wąska dywersyfikacja
  • Sposoby dywersyfikacji - szeroka dywersyfikacja
  • Typologia marek
  • Cykl życia marki
  • Starzenie się marki
  • Promowanie marki w pokoleniu
  • Marka wielowymiarowa, marka czasów obecnych
  • Przyczyny obecnej różnorodności potrzeb
  • Marka producenta a marka dystrybutora
  • Marka lokalna, regionalna, globalna
  • Od znaku handlowego do marki

Rozdział 2. Zrozumieć rynek

  • Struktura rynku
  • Segmenty cenowe rynku
  • Macierzysty segment cenowy
  • Segmenty emocjonalne rynku
  • Budowanie mapy motywacyjnej kategorii
  • Łamanie schematów motywacyjnych
  • Segmenty konsumenckie
  • Odróżnienie marki na rynku. Krok 1.: stp i spójny mix
  • Odróżnienie marki na rynku. Krok 2.: dyferencjacja
  • Nowa formuła komunikacji marki
  • Główne kanały komunikacji (dotarcia)
  • Masa krytyczna sprzedaży
  • Zasięg dystrybucji
  • Koncentracja dystrybucji
  • Optymalizowanie dystrybucji
  • Sprzedaż a marketing (sell-in a sell-out)
  • Współpraca, czyli trade marketing
  • Taktyki trade marketingu
  • Cena w kanale dystrybucji
  • Merchandising producenta w sieciach, czyli category management

Rozdział 3. Markowe innowacje

  • Co to jest innowacja rynkowa?
  • Adaptacja innowacji
  • Etapy rozprzestrzeniania się innowacji (dyfuzja innowacji)
  • Ekspansja innowacji w pięciu grupach konsumenckich
  • Rozpowszechnianie informacji o innowacji na rynku masowym
  • Wykorzystanie ekosystemu informacyjnego
  • Komunikacja heterofilna i liderzy opinii
  • Kreowanie marek z trendem, rytuałem i stylem życia
  • Częstość upowszechniania się mód i trendów
  • Przewaga pierwszego i czempioni innowacji

Rozdział 4. Rynkowa strategia marki

  • Model biznesowy
  • Model myślenia, czyli strategia biznesu
  • Poziomy strategii
  • Cykl planistyczny
  • Strategia marketingu
  • Składowe ogólnej strategii marketingu
  • Plan działań rynkowych (strategia rynku)
  • Model działania, czyli procesy i standardy marketingu
  • Taktyki mixu
  • Nadzór marketingu

Rozdział 5. Skuteczny brand marketing

  • Co to jest brand marketing?
  • Marka to pieniądz
  • Biznes jako marketing
  • Pracownicy firmy zorientowanej marketingowo
  • Marketing jako biznes
  • Inwestycja marketingowa
  • Człowiek marketingu - człowiek 4p
  • Marketing, który nie jest marketingiem
  • Skuteczny marketing - dekalog
  • Etyka a marketing
  • Rola marketingu w firmie xxi wieku
  • Na zakończenie - cytat

Suplement. Zrozumieć handeldetaliczny (ang. retail)

Rozdział A. Detaliści kontra producenci - starcie gigantów

  • Nowy układ sił w detalu
  • Metamorfoza detalistów
  • Ewolucja dużych producentów
  • Szorstka przyjaźń gigantów
  • Mały producent wobec wielkiego detalisty
  • Świat oczami detalistów
  • Jak detaliści konkurują między sobą?
  • Konkurowanie formatem sklepu
  • Konkurowanie sklepową ceną
  • Konkurowanie asortymentem sklepu
  • Marka własna, czyli najnowszy sposób detalistów na dyferencjację
  • Pięć inkarnacji marki własnej
  • Zalety marki własnej z punktu widzenia detalisty
  • Rodzaje private label (pl) i ich różne zadania w strategii detalisty
  • Docelowy portfel marek własnych detalisty
  • Sytuacja private label (pl) na świecie
  • Sytuacja private label (pl) w poszczególnych kategoriach produktowych
  • Niejednoznaczna przyszłość marki własnej
  • Marki własne kontra marki niezależne - bolesne doświadczenia detalistów
  • Ile marki własnej w sklepie - kwestia modelu operacyjnego i strategii
  • Marki niezależne (producentów) w portfelu detalisty
  • Zarządzanie kategorią przez liderów detalu
  • Twoja marka u detalisty
  • Spory na linii detalista - producent i szantaż de-listingiem
  • Strategia obrony marek niezależnych przed ekspansją private label
  • Prawdziwy obraz konkurencji z markami detalistów
  • Strategie współpracy marek niezależnych z detalistami
  • Stosunek markowych firm do produkcji na zlecenie
  • Iluzja a rzeczywistość

Rozdział B. Formaty detaliczne, czyli różne sposoby handlowania

  • Niekończąca się opowieść, czyli jak powstawał nowoczesny detal
  • Początki nowego ładu detalicznego
  • Wszechpotężny a&p i jego etykieta (ang. Private label)
  • Lata 20. Xx wieku i sklep samoobsługowy
  • Lata 30. Xx wieku: niesamowity michael cullen i jego super-sklep
  • Krajobraz detaliczny lat 40. I 50. Xx wieku
  • Lata 60. Xx wieku: supermarket i co dalej?
  • Lata 70 i 80. Xx wieku: cały handel pod jednym dachem, czyli historia walmartu
  • Drugie oblicze handlu lat 70. I 80., czyli mały niemiecki sklep kontra giganci detalu
  • Lata 90. Xx wieku: niemożliwe costco kontra wielki walmart
  • Walka na potrzeby zamiast walki na ceny, czyli sklep convenience i sklepoapteka
  • Nowe milenium: e-commerce szuka swego miejsca w branży spożywczej

Przypisy końcowe

 

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-2496-3
Rozmiar pliku: 11 MB

BESTSELLERY

Kategorie: