- W empik go
Strategie i taktyki negocjacyjne na arenie międzynarodowej (Hiszpania, Chiny, USA) - ebook
Strategie i taktyki negocjacyjne na arenie międzynarodowej (Hiszpania, Chiny, USA) - ebook
"Strategie i taktyki negocjacyjne na arenie międzynarodowej (Hiszpania, Chiny, USA)" to książka, w której zawarte są przykłady najpopularniejszych strategii i taktyk negocjacyjnych, wykorzystywanych w środowisku międzynarodowym - w szczególności w Hiszpanii, Chinach i Stanach Zjednoczonych.
W kolejnych rozdziałach dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystywać to potężne narzędzie (taktyki i techniki negocjacyjne), aby zażegnać konflikt, podpisać kontrakt handlowy, wygrać negocjacje z nieprzejednanym partnerem.
"Negocjowanie jest narzędziem, którego musi używać każdy,
lecz nieliczni potrafią to zrobić z korzyścią dla siebie."
I Rozdział: Teoria negocjacji ukazuje nam w przystępny sposób świat definicji i podstawowych pojęć wykorzystywanych przez negocjatorów, zasady przygotowania się do rozmów, etapy procesu negocjacyjnego, rodzaje kontraktów i metody ich zawierania oraz sylwetkę dobrego negocjatora.
II Rozdział: Strategie i taktyki negocjacyjne to wielki zbiór technik i taktyk, które możemy wykorzystać na co dzień. Dowiemy się, czym tak naprawdę są style, strategie, techniki i taktyki; poznamy ich rodzaje, formy oraz zastosowanie a także nauczymy się korzystać z BATNA i GRIT, aby osiągnąć jak największe korzyści w rozmowie z pracodawcą.
III Rozdział: Negocjacje międzykulturowe na trzech kontynentach uwydatnia nam kwestię wpływu kultury danego państwa, całego kontynentu bądź jego części na proces negocjacyjny. Znajdziemy tu również odpowiedź na pytanie, w jaki sposób następuje wybór właściwych strategii i taktyk w rozmowach pomiędzy partnerami negocjacyjnymi w Europie, Azji oraz w Ameryce Północnej. Rozdział ten zawiera także szczegółowe informacje dotyczące etykiety negocjacyjnej w Hiszpanii, Chinach oraz w USA.
Spis treści
WPROWADZENIE 4
ROZDZIAŁ 1. TEORIA NEGOCJACJI 7
1.1. DEFINICJE 7
1.2. RODZAJE NEGOCJACJI 13
1.3. SYLWETKA NEGOCJATORA 15
1.4. ETAPY PROWADZENIA NEGOCJACJI 19
1.5. KONTRAKTY HANDLOWE W NEGOCJACJACH 26
1.5.1. Rodzaje kontraktów 26
1.5.2. Elementy kontraktu wykluczone z negocjacji 31
1.5.3. Konsekwencje niedopełnienia postanowień kontraktu 33
ROZDZIAŁ 2. STRATEGIE I TAKTYKI NEGOCJACYJNE 34
2.1. STYL A STRATEGIA W NEGOCJACJACH 34
2.2. STRATEGIE NEGOCJACYJNE 46
2.2.1. Techniki a taktyki negocjacyjne 61
2.3. OD MANIPULACJI DO NEGOCJACJI 71
ROZDZIAŁ 3. NEGOCJACJE MIĘDZYKULTUROWE NA TRZECH KONTYNENTACH 79
3.1. KULTURA A STOSUNEK DO NEGOCJACJI 79
3.2. HISZPANIA W NEGOCJACJACH 95
3.2.1. Negocjacje jako praca 95
3.2.2. Negocjacje w "czasie wolnym" 97
3.2.3. Na powitanie 99
3.2.4. Tytułowanie 99
3.2.5. Gestykulacja w negocjacjach 100
3.2.6. Podarunki 101
3.2.7. Stosowny ubiór 101
3.2.8. Negocjacje w stosunkach bilateralnych: Hiszpania - Wielka Brytania 102
3.3. CHIŃSKIE NEGOCJACJE 105
3.3.1. Negocjacje oparte na zasadach 105
3.3.2. Przywitanie mediatora 106
3.3.3. Komunikacja a negocjacje w Chinach 108
3.3.4. Spotkanie w interesach 110
3.3.5. Od GUANXI do umowy 112
3.3.6. Podarunki dla negocjatorów z Chin 113
3.3.7. Negocjacje a współpraca gospodarcza Polski z Chińską Republiką Ludową 114
3.4. USA NA PŁASZCZYŹNIE NEGOCJACJI 116
3.4.1. Bariery w rozmowach 116
3.4.2. Uśmiech na powitanie 117
3.4.3. Jak zwracać się do negocjatorów z USA? 118
3.4.4. Mimika i gesty 119
3.4.5. Upominki dla amerykańskich negocjatorów 120
3.4.6. Swobodne stroje na spotkaniu 121
3.4.7 Kultura a postęp rozmów 122
3.4.8. Tempo rozmów w USA 122
3.4.9. Meritum negocjacji z Ameryką 123
PODSUMOWANIE 126
BIBLIOGRAFIA 129
Kategoria: | Politologia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-62480-97-5 |
Rozmiar pliku: | 2,0 MB |