Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Strategie produktowe. Różnicować, czy upodabniać – podejście teoriogrowe oraz weryfikacja eksperymentalna. Wyd. II - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2017
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
71,00

Strategie produktowe. Różnicować, czy upodabniać – podejście teoriogrowe oraz weryfikacja eksperymentalna. Wyd. II - ebook

Niniejsza książka jest pierwszą w polskiej literaturze tak pogłębioną analizą czynników determinujących zróżnicowanie przestrzenne produktów. Stosowane w niej podejście polega na postrzeganiu przestrzeni produktowej jako zestawu atrybutów bądź cech charakterystycznych wyznaczających położenie poszczególnych dóbr oraz usług (tzw. Address Model oraz bezpośrednio z tym związana metoda Conjoint Analysis). W przeciwieństwie jednak do głównego nurtu badań marketingowych z dziedziny strategii produktowych, w książce tej stosowane jest podejście ekonomiczne, opierające się na analizie równowag w modelach teoriogrowych. Uzyskane w ten sposób predykcje teoretyczne są następnie zestawiane z wynikami eksperymentów ekonomicznych.

W publikacji przedstawione zostały nie tylko wyniki badań eksperymentalnych dotyczących zróżnicowania produktów, ale również opisana została historia powstania ekonomii eksperymentalnej, ewolucja, której podlegała w czasie tworzenia się oraz obowiązująca metodologia przeprowadzania badań eksperymentalnych. Stworzony i dokładnie opisany został również autorski eksperyment pozwalający Czytelnikowi zapoznać się z tą jakże interesującą metodą badawczą od strony praktycznej.

Książka adresowana jest do osób interesujących się tematyką strategii produktowych - zwłaszcza strategii nakierowanych na zwiększenie konkurencyjności, jak również do tych, które chciałyby poznać ekonomię eksperymentalną i nauczyć się, jak przeprowadzać badania eksperymentalne.

Spis treści

Wstęp 7

Rozdział 1
Przestrzeń wyboru przedsiębiorstwa 11
1.1. Definicja przestrzeni 11
1.2. Zróżnicowanie produktów - typy oraz metody badawcze 15
1.3. Model przestrzennego zróżnicowania produktów 18
1.4. Czynniki wpływające na zróżnicowanie przestrzenne produktów 26
1.4.1. Postać funkcji niedopasowania produktu 26
1.4.2. Rozkład popytu na dobro 30
1.4.3. Elastyczność popytu 33
1.4.4. Endogeniczność popytu na dobro 35
1.4.5. Wielkość firm na rynku 45
1.4.6. Liczba firm na rynku 49
1.4.7. Inne determinanty zróżnicowania przestrzennego produktów 54
1.5. Podsumowanie 57

Rozdział 2
Jednowymiarowe modele przestrzennego zróżnicowania produktów 59
2.1. Model na odcinku z liniową funkcją kosztów niedopasowania produktu 59
2.1.1. Postać modelu 60
2.1.2. Równowagi w strategiach czystych 63
2.1.3. Równowagi w strategiach mieszanych 76
2.2. Model na odcinku z kwadratową funkcją kosztów niedopasowania produktu 80
2.3. Model na okręgu z liniową funkcją kosztów niedopasowania produktu ... 84
2.3.1. Postać modelu 85
2.3.2. Równowagi cenowe 87
2.3.3. Równowagi lokalizacyjne 91
2.4. Model na okręgu z kwadratową funkcją kosztow niedopasowania produktu 96
2.5. Podsumowanie 101

Rozdział 3
Dwu i więcej wymiarowe modele przestrzennego zróżnicowania produktów 103
3.1. Model na nieskończenie wielu prostych 104
3.2. Model na prostokącie 108
3.2.1. Postać modelu 109
3.2.2. Równowagi lokalizacyjno-cenowe 112
3.3. Wielowymiarowy model przestrzennego zróżnicowania produktów 127
3.3.1. Postać modelu 128
3.3.2. Równowagi lokalizacyjno-cenowe 130
3.4. Podsumowanie 136

Rozdział 4
Eksperymentalne wyznaczanie równowag w modelach lokalizacji przestrzennej przedsiębiorstw 139
4.1. Ekonomia eksperymentalna - zarys historyczny i metodologia badań 140
4.1.1. Początki ekonomii eksperymentalnej 141
4.1.2. Cele eksperymentów ekonomicznych 147
4.1.3. Krytyka ekonomii eksperymentalnej 149
4.1.4. Metodologia badań eksperymentalnych w ekonomii 153
4.2. Istniejące eksperymenty dotyczące lokalizacji przestrzennej przedsiębiorstw 157
4.2.1. Rozkład popytu 157
4.2.2. Liczba firm na rynku 160
4.2.3. Wielkość firm na rynku 166
4.2.4. Endogeniczność popytu 167
4.2.5. Postać przestrzeni wyboru 169
4.3. Podsumowanie 171

Rozdział 5
Eksperymentalne badanie zależności między skomplikowaniem przestrzeni a stopniem zróżnicowania przestrzennego produktów oraz konkuren­cją cenową przedsiębiorstw 173
5.1. Budowa platformy eksperymentalnej do eksperymentów przestrzennych 174
5.2. Środowisko eksperymentu 178
5.3. Hipotezy badawcze a predykcje teoretyczne 181
5.4. Wyniki eksperymentu 184
5.5. Ocena rozbieżności wyników empirycznych i predykcji teoretycznych 194
5.6. Podsumowanie 221

Zakończenie 223

Bibliografia 229

Załączniki 235
Załącznik 1. Kod programu do wyliczania równowagi w modelu z ciągłym rozkładem popytu oraz dyskretną lokalizacją produktów 235
Załącznik 2. Instrukcje dla uczestników badania eksperymentalnego 245
Część 1. Instrukcja do pierwszej sesji eksperymentalnej 245
Część 2. Instrukcja do drugiej sesji eksperymentalnej 247
Część 3. Instrukcja do trzeciej sesji eksperymentalnej 250
Załącznik 3. Równowagi cenowe w modelu z przestrzenią zdefiniowaną odcinkiem dla kwadratowej funkcji kosztów niedopasowania produktów w przypadku braku założenia o pełnym nasyceniu rynku 254

Kategoria: Ekonomia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7941-537-3
Rozmiar pliku: 10 MB

BESTSELLERY

Kategorie: