Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Street art. Sztuka ulicy - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
5 października 2019
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
49,90

Street art. Sztuka ulicy - ebook

Street art to jeden z fenomenów współczesnej sztuki. Uwodzi rozmachem, oryginalnością, jest wyrazem nieskrępowanej wyobraźni i nieograniczonej pomysłowości twórców. Łamie konwencje, niesie ze sobą posmak rebelii, pewnej nielegalności czy wręcz zakazanego owocu. Zaskakuje formą i często pojawia się w najmniej oczekiwanych miejscach. Książka w pasjonujący sposób opowiada o rozwoju sztuki w przestrzeni publicznej – od malowideł w jaskiniach naszych prehistorycznych przodków po czasy, w których żyjemy. Znakomity tekst uzupełniają liczne fascynujące fotografie.

Spis treści

Rozdział 1. SZTUKA W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ 9

Po co nam sztuka w przestrzeni publicznej? 10

Przestrzeń publiczna, czyli co? 10

Pomniki 12

Nowa sztuka w przestrzeni publicznej 16

Funkcje sztuki w mieście 17

 

Rozdział 2. GRAFFITI 21

Krótka historia graffiti 22

Graffiti w Polsce 24

Graffiti odkodowane 26

Tag 26

Writing 28

Styl 30

Bombing 34

Pichação 38

Ściany sławy 40

Szablon 42

Vlepka 44

Poster 46

Graffiti od A do Z 48

Graffiti polityczne 54

Rozdział 3. MURALE 59

Murale 60

Tematy, style, techniki 60

Malarstwo iluzjonistyczne 65

Murale polityczne 67

Murale meksykańskie 67

Stany Zjednoczone 73

Irlandia Północna 77

Niemcy – East Side Gallery w Berlinie 81

Murale w Polsce 86

Propaganda na ścianach 90

Reklama 91

Murale artystyczne 95

Murale historyczne 104

Murale upamiętniające 106

Murale 3D 108

Murale typograficzne 114

 

Rozdział 4. ARTYŚCI, TWÓRCY GRAFFITI, STREET ARTU, MURALI 117

Banksy 118

Tożsamość geniusza street artu 118

Początki 118

Nieszablonowe szablony 119

Szczury 119

Sprzeciw wobec władzy 120

Subwersywne graffiti 126

Subvertising 128

Antywystawy 133

Reverse shoplifting 134

Instalacje w przestrzeni publicznej 134

Wyjście przez sklep z pamiątkami 134

Dismaland 135

Banksy na rynku sztuki 137

Inwazja street artu 138

Blek le Rat 138

Al Diaz – SAMO© 146

Jean-Michel Basquiat 146

Shepard Fairey i jego gigantyczny kumpel 150

Space Invader – artystyczny najeźdźca 152

JR – miejski artywista 155

ESPO – malarz zewnętrznych powierzchni 158

Barry McGee – na początku był tag 161

Swoon – poster i portret 162

FAILE – porażka? 163

Mark Jenkins – absurd i zaskoczenie 166

MOMO – potrzeba eksperymentowania 169

3TTMAN – uliczny agitator 170

BNE – „byłem tu” 172

Filippo Minelli – artystyczne interwencje 174

OX – inne życie billboardów 176

Julien de Casabianca – z płócien na mury 178

BLU – sztuka nie uznaje kompromisów 180

OSGEMEOS – w duecie od urodzenia 185

INTI 187

Aram Bartholl – artysta interdyscyplinarny 190

Aryz – przyjemność tworzenia 192

Escif 194

El Mac 196

Nunca 197

ROA 198

Bordalo II – artysta, aktywista, humanista 200

Saner 202

Ella & Pitr – malarze gigantów 204

Interesni Kazki – interesująca opowieść 206

Eltono – abstrakcja geometryczna 207

Remed 208

Sixeart 210

Vhils – kreatywny wandalizm 212

DALeast 215

Faith47 216

Artyści street artu w Polsce 218

Zbiok 218

Blackarea i Dwaesha 219

Chazme718 220

Coxie 222

Czarnobyl 222

Egon Fietke 222

Lump (Elomelo) 223

Monstfur 225

Otecki 228

Pener 229

Peter Fuss 230

Pikaso 231

Dariusz Paczkowski 231

Twożywo 234

Seikon 235

SC Szyman 235

Sepe 236

Etam Cru 238

Sainer 243

Bezt 244

Mariusz Waras 245

NeSpoon 248

Nawer 249

Natalia Rak 252

Robert Proch / Tone 256

Mona Tusz 258

Raspazjan 260

FRM / FRM-Kid 261

Mrufig 264

Aqualoopa 264

Ciah Ciah 264

Swanski 264

 

Rozdział 5. INNE DZIAŁANIA ARTYSTYCZNE I SPOŁECZNE W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ 268

Artystyczne interwencje 269

Instalacje i obiekty w przestrzeni miejskiej 269

Zabawa zastaną przestrzenią 273

Yarnbombing – wydziergane miasto 276

Guerrilla art. 278

Interwencje zaangażowane 280

Artywizm 280

Subvertising 281

Culture jamming 282

Performans 286

Happening 288

Flash mob 290

Sztuka nowych mediów w przestrzeni publicznej 292

Artystyczne hybrydy 292

Video mapping 294

Evan Roth i Graffiti Research Lab (GRL) 298

Sztuka interaktywna w przestrzeni publicznej 299

 

Rozdział 6. GRAFFITI, STREET ART I POSTGRAFFITI 300

Graffiti i street art 302

Stąpanie po kruchym lodzie 302

Jajko czy kura? Co było pierwsze? 303

Sztuka kontra wandalizm 305

Legalność kontra nielegalność 306

Zwykli odbiorcy kontra wtajemniczeni 307

Co na to postgraffiti? 308

 

Bibliografia 312

Kategoria: Malarstwo
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-66482-20-3
Rozmiar pliku: 96 MB

BESTSELLERY

Kategorie: