Strumieniowanie energii klienta. Transmisja znaczeń - ebook
Strumieniowanie energii klienta. Transmisja znaczeń - ebook
„Orgazm zakupowy" jest momentowy; możemy zdefiniować go jako incydentalne stopienie się energii sprzedawcy i klienta. W rzeczywistości, tak jak w trakcie rozkoszy seksualnej, mamy do czynienia z wyzerowaniem racjonalnej, chłodnej, przemyślanej i wielokrotnie przetestowanej energii sprzedającego oraz emocjonalnej, irracjonalnej energii klienta. Rozkosz tego typu nie jest miesiącem miodowym, jest tylko chwilowym spełnieniem kupującego, no i oczywiście, innego typu, sprzedającego.
W nowoczesnym biznesie można rozróżnić cztery poziomy przepływów energii, fluktuujących z pola znaczeń firmy do pola znaczeń klienta i odwrotnie:
• poziom oddziaływań duchowych (energia spirytualna),
• poziom oddziaływań emocjonalnych (energia emocjonalna),
• poziom oddziaływań mentalnych (energia mentalna),
• poziom oddziaływań fizycznych (energia fizyczna).
Strumieniowanie energii spirytualnej (duchowej, transcendentalnej) powinno być nadrzędną wartością, wizją i misją nowoczesnych przedsiębiorstw, zwłaszcza ulokowanych w sektorze przemysłów kreatywnych.
Można już odnotować pierwsze zwiastuny organizacji gospodarczych „grających" na energii spirytualnej szczęścia, dobrostanu, radości, błogości etc. ogółu, a nie tylko poszczególnych, „wybranych", sprytniejszych w grze rynkowej jednostek.
Baw się strumieniowaniem energii biznesowej i rynkowej, ale nie traktuj ich materialnych (pałace, wille, jachty itp.), jak również niematerialnych (sława, bogactwo, tytuły, godności itp.), przejawów jako wartości ostatecznych - nie są nimi, bo przemijają.
Modele i trajektorie strumieniowania energii w układzie sprzedający - kupujący, zawarte w książce, stanowią niekonwencjonalne narzędzia komponowania biznesu inteligentnego.
Spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1
Paradygmat strumieniowania energii 17
1.1. Istota energii 17
1.2. Koncepcja gry w polu znaczeń 43
1.3. Interferencja pola znaczeń firmy i klienta 55
Rozdział 2
Współkreowanie pola znaczeń firmy i klienta 77
2.1. Dematerializacja energii wszechświata - substancjalizacja pola znaczeń przedsiębiorstwa 77
2.2. Okiełznanie chaosu - wyłanianie pól znaczeń firmy i klienta 84
2.3. Gra na polach znaczeń klienta i sprzedawcy 86
2.4. Komponowanie przestrzeni czasu 90
2.5. Trajektorie energii 92
2.5.1. Trajektoria energii nr 1: Kreowanie przestrzeni zasysającej (energia spirytualna) 92
2.5.2. Trajektoria energii nr 2: Salon Porsche we Wrocławiu (energia estetyczna) 99
2.5.3. Trajektoria energii nr 3: Salon BMW we Wrocławiu (energia skondensowano-asymetryczna) 101
2.5.4. Trajektoria energii nr 4: Pałac - Spa - pole golfowe (energia emocjonalna kontra energia fizyczna) 105
2.5.5. Trajektoria energii nr 5: Agroturystyka konna (energia spirytualna) 108
2.5.6.Trajektoria energii nr 6: Fala piękna (energia spirytualna) 112
2.5.7. Trajektoria energii nr 7: Dekonstrukcja spójności grupy turystycznej (energia emocjonalna) 118
2.5.8. Trajektoria energii nr 8: Zawieszenie sieci (energia spirytualna) 121
Rozdział 3
Modele strumieniowania energii klienta 125
3.1. Logika identyfikacji i dekodowania strumieni energii 125
3.2. Identyfikacja i dekodowanie strumieniowania energii klienta 135
3.2.1. Model strumieniowania energii nr 1: GAW „Ardene" w Toskanii (Włochy) 135
3.2.2. Model strumieniowania energii nr 2: GAW „Pataky Borporta" w Tokaju (Węgry) 147
SYNTEZA 161
Spis tabel 165
Spis rysunków 167
Kategoria: | Ekonomia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7941-539-7 |
Rozmiar pliku: | 5,9 MB |