Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • promocja
  • Empik Go W empik go

Sukces w Internecie. Poradnik na start dla początkujących. Edycja 2022. Część 1. Marketing Internetowy - ebook

Data wydania:
1 lipca 2022
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Sukces w Internecie. Poradnik na start dla początkujących. Edycja 2022. Część 1. Marketing Internetowy - ebook

Naucz się jak samodzielnie zaplanować oraz uruchomić stronę lub sklep internetowy oraz skuteczny marketing internetowy i zbuduj krok po kroku Twój dochodowy biznes online. Sprawdź gotowe od A do Z do wdrożenia procesy marketingu internetowego, korzystając z mojego 20 letniego doświadczenia!

Zamień swoje plany związane z zarabianiem przez Internet w realny biznes poprzez skuteczny marketing internetowy.

  • Jeśli szukasz podstawowej wiedzy i inspiracji ponieważ planujesz wejście z biznesem do Internetu lub chcesz wejść na wyższy poziom sprzedaży to ta książka jest dla Ciebie.
  • Jeżeli szukasz dobrej pracy i masz świadomość, że praca na stanowisku e-commerce menager lub e-marketing manager to zawód przyszłości to ta pozycja jest dla Ciebie.
  • Jeśli szukasz podstawowej wiedzy i gotowych, wypróbowanych z sukcesem rozwiązań w zakresie marketingu internetowego do wdrożenia krok po kroku w Twojej firmie, to ten podręcznik jest dla Ciebie.
  • Jesteś w sytuacji, że próbowałeś już na własną rękę wprowadzić swoją firmę do Internetu i generować sprzedaż ale efekty były bardzo mizerne, to idealnie trafiłeś!
  • Realizujesz już usługi promocyjne poprzez zewnętrzną agencję ale chcesz lepiej zrozumieć ich działania, skuteczniej się komunikować oraz rozliczać z efektów, to lektura tej książki jest także dla Ciebie!

Każdego dnia spotykasz się z informacjami na portalach, w mediach społecznościowych, podczas rozmów z Klientami i znajomymi o wielkich sukcesach i ogromnych szansach jakie daje Internet. Setki osób z Twojego regionu, prowadzących biznes internetowy są spełnione, odnoszą sukces zawodowy i osobisty, inwestują w nowe projekty, budują domy, kupują super rzeczy, podróżują po świecie i są po prostu szczęśliwe!

Mimo wszystko nadal stoisz w miejscu i jesteś stale sparaliżowana/y bo brak Tobie fundamentalnej i rzetelnej wiedzy jak zaplanować i uruchomić proces budowania i prowadzenia biznesu online?!

Nie marnuj już więcej czasu. Ta wiedza i umiejętności z zakresu skutecznego marketingu internetowego nie mogą Ci przeszkadzać w osiąganiu Twoich celów!

Z mojej książki dowiesz się jak realizować Twoje marzenia, tworząc od A do Z na sprawdzonych przeze mnie przez 20 lat metodach i gotowych procesach swój biznes internetowy, który pozwoli Cię poprzez przemyślany marketing osiągać biznesowe cele od jutra!

Książka zawiera najważniejszą wiedzę i praktyczne umiejętności na temat uruchamiania biznesu internetowego oraz sprawdzonych metod i kanałów marketingu internetowego.

Pojęcia, tematyki oraz narzędzia omówione w książce:

strategia marketingowa, kampania reklamowa, Strona internetowa, sklep internetowy, domena, hosting, ssl, wordpress, woocoomerce, SEO, SEM, Google Ads, Google Analytics, GDN, Gmail, YouTube, Google Search Console, Social Media, Facebook, LinkedIn, remarketing, niestandardowew grupy odbiorców, agencje marketingowe, badania rynku, analiza klienta, e-biznes, e-commerce, e-commerce manager, content marketing, link building, storytelling, blog, wyszukiwarka internetowa, Google, Google Trends, GA4.

Co wyróżnia książkę na tle innych książek dostępnych na rynku?

  • Zrozumiała dla każdego, niezależnie od dotychczasowej wiedzy i doświadczenia
  • Tylko konkretne i pomocne tematy, bez zbędnych elementów na starcie
  • Elementarna wiedza teoretyczna oraz ćwiczenia praktyczne krok po kroku
  • Data wydania to sierpień 2022 – masz gwarancje najbardziej aktualnych informacji
  • Gotowe do samodzielnego wdrożenia sprawdzone rozwiązania marketingowe
  • Idealne dla tych co zrobią to sami i dla tych, którzy zlecą do zewnętrznej firmy
  • Autor jest praktykiem z ponad 20 letnim doświadczeniem z firmami takimi jak Twoja

 

 

O autorze.

  • Certyfikowany specjalista Google, który zrealizował skuteczne kampanie dla Klientów na kwotę ponad 30 000 000 zł
  • Założyciel agencji Spozycjonowani.pl działającej na rynku od 2003 roku i specjalizującej się w realizacji kampanii Google Ads oraz działaniach SEO dla Klientów z całej Polski,
  • Ma wieloletnie doświadczenie dydaktyczne – jako doradca, szkoleniowiec i wykładowca na studiach wyższych w przedmiotach związanych z marketingiem internetowym, a szczególnie Google Ads, Google Analytics i SEO – przeszkolił ponad 5000 osób
  • Absolwent Szkoły Trenerów Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
  • Twórca autorskich kursów oraz książek poradników o marketingu internetowym w ramach projektu Sukces w Internecie
  • Przygotował dedykowane programy szkoleń i kursów skierowane szczególnie do osób początkujących i planujących uruchomienie swojego biznesu w Internecie
  • Prywatnie szczęśliwy mąż oraz tata dwóch córek. Miłośnik włoskiej kuchni i niemieckiej motoryzacji.

 

Dodatkowe informacje.
Po zakupie ebooka, koniecznie zarejestruj się do newslettera na stronie sukceswinternecie.pl aby otrzymać dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku Sukces w Internecie oraz dodatkowe kupony rabatowe na kursy, szkolenia i drugą część książki!

Spis treści

Zobacz spis treści!

  • Wprowadzenie, czyli po co i dlaczego powstała ta książka
  • Rozdział 1. Zacznij od analizy i zaplanowania swojej kampanii w Internecie
  • Rozdział 2. Bez Internetu dziś nic nie sprzedasz!
    • Jak dziś Klienci korzystają z Internetu i jak podejmują decyzje?
    • Dlaczego tradycyjne formy reklamy przestały działać?
    • W co zainwestować, aby osiągnąć efekty bez dużych budżetów?
  • Rozdział 3. Zbuduj solidne fundamenty Twojego biznesu w Internecie
    • Od czego i kiedy zacząć działania promocyjne i sprzedażowe w Internecie?
    • Domena i hosting to adres Twojego wirtualnego biura w e-biznesie
    • 3 rzeczy, które mogą zrujnować Cię finansowo w Internecie
    • Dlaczego media społecznościowe mogą być bardzo niebezpieczne?
    • Ćwiczenie. Jak uruchomić stronę firmową na Facebooku?
  • Rozdział 4. Skuteczna strona internetowa Twojej firmy
    • Dlaczego strona na WordPressie będzie najlepsza?
    • 7 najważniejszych cech Twojej strony www w drodze do sukcesu
    • Ćwiczenie. Jak uruchomić stronę firmy w systemie WordPress
    • Już dziś zostań blogerem – twórz treści, duuuużo treści!
  • Rozdział 5. Jak tworzyć treści, grafiki i zdjęcia, aby były chętnie czytane i oglądane?
    • Dlaczego content marketing jest bardzo ważny?
    • Pisz, twórz grafiki i filmy jednocześnie dla Klientów i dla Google
    • Na kradzionych tematach, tekstach i grafikach nie wygrasz z konkurencją
  • Rozdział 6. Wykorzystaj potęgę wyszukiwarki Google
    • ​​​​​​​A Ty od czego zaczynasz poszukiwanie informacji?
    • Dwa sposoby na wysokie pozycje w Google na Twoje hasła
    • Ćwiczenie. Jak samodzielnie uruchomić kampanię Google Ads
    • Regularna praca popłaca, czyli najprostsza droga do sukcesu w Google
    • Wyniki w wyszukiwarce pracują dla Ciebie także kiedy chwilowo masz zadyszkę
  • Rozdział 7. Bądź tam, gdzie Twoi Klienci – reklama i remarketing w sieci GDN
    • Co to jest i jak działa sieć reklamowa Google (GDN)?
    • Ćwiczenie. Jak działa kierowanie w sieci reklamowej Google?
    • Jak szybko i skutecznie zbudować sporą rozpoznawalność przez sieć reklamową
    • Ćwiczenie. Jak krok po kroku uruchomić kampanię w sieci reklamowej?
    • Za złotówkę dziennie na stronach największych portali
  • Rozdział 8. Kontrola to podstawa zaufania. Płać i wymagaj
    • Jak sprawdzać efekty pracy agencji, ekspertów i doradców w e-marketingu
    • Ćwiczenie. Jak krok po kroku uruchomić Google Analytics
    • 3 proste internetowe narzędzia internetowe dla każdego
  • Podsumowanie części 1 i podziękowania
Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-951938-1-1
Rozmiar pliku: 5,2 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotogra-ficzną, a także kopiowanie na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.

Cytowanie fragmentów jest możliwe jedynie w niezmiennej treści i z zaznaczeniem, czyje to dzieło.

Kopiowanie części możliwe jest jedynie na użytek osobisty.

Wszelkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.

Autor i Wydawca dołożyli wszelkich starań, aby zawarte w tej książce informacje były rzetelne i kompletne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych i autorskich. Autor i Wydawca nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.

Projekt okładki i opracowanie graficzne: Robert Duda

Grafika na okładce: Logo SukceswInternecie

Korekta i redakcja pierwotnych treści: Primum Verbum

Wydawca:

Spozycjonowani.pl

ul. Mickiewicza 10a/12

47-400 Racibórz

NIP: 647-222-39-86

tel. 606 476 711KAMPANII W INTERNECIE

_(bezpłatny fragment)_

Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 11

JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO WYGRANEJ WALKI O KLIENTA W INTERNECIE?

Przygotowałem dla Ciebie listę 5 podstawowych pytań, na które koniecznie musisz odpowiedzieć sobie przed startem kampanii. Najlepiej weź już teraz swój notes, długopis lub tablet czy komputer i zrób notatki. Odpowiedz w kilku zdaniach na każde pytanie. Zebranie tych informacji w głowie i spisanie ich w jednym miejscu będzie dla Ciebie doskonałym wsparciem. Twoje notatki staną się idealną podstawą do podejmowania decyzji oraz wdrażania szczegółowych aktywności w Internecie, które opisuję w kolejnych rozdziałach.

Komentarze do postawionych poniżej pytań traktuj, proszę, jako moje podpowiedzi i sugestie w kontekście dopasowania do standardów, trendów i zaleceń w określonych narzędziach i kanałach internetowych. Dostajesz tutaj wsparcie merytoryczne i kilka gotowych odpowiedzi na to, co w Twojej kampanii powinno być ważniejsze, a co mniej ważne i co da Ci sukces biznesowy. Każdy produkt, każda grupa docelowa i każda kampania są zupełnie różne.

Mimo to można wykorzystać kilka uniwersalnych rozwiązań i podpowiedzi. Dzielę się z Tobą wiedzą, praktycznymi umiejętnościami i pomagam Ci zrozumieć mechanizmy Internetu, do których musisz dopasować swoją strategię działania, aby dobrze i tanio przeprowadzić Twoją zwycięską kampanię reklamową.

1. DLACZEGO URUCHAMIASZ BIZNES I PROMOCJĘ W INTERNECIE?

Pytanie pozornie bardzo proste, ale odpowiedź może być już skomplikowana. Określ 5

głównych celów i zastanów się, które z nich możesz wykorzystać w rozmowie z rodziną i znajomymi, a które powinny się znaleźć w materiałach reklamowych.

Chcesz rozwiązać konkretny problem Twojego Klienta? Jesteś ekspertem i Twoja wiedza pomoże w tym, aby Twoim Klientom żyło się lepiej? Masz duże doświadczenie i praktykę zawodową, którą będzie można wykorzystać w ustaleniu planów i koncepcji dla Twojego Klienta? Jesteś już przedsiębiorcą, sprzedajesz swoje produkty w tradycyjnych kanałach offline i chcesz uruchomić nowe, niezbędne pola działania w sieci?

A może te cele będą bardziej przyziemne i powinny zostać tylko w Twoim notatniku?

Może po prostu masz etatową pracę, sporo wolnego czasu, trochę kapitału i chcesz spróbować zbudować swoją drugą finansową nogę? Celem startu z biznesem w Internecie może będzie zainwestowanie oszczędności i próba uzyskania jakiś regularnych, dodatkowych zysków dla siebie i Twojej rodziny? Albo startujesz z kampania internetową tylko dlatego, żeby sprawdzić, Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 12

na ile Twoja dotychczasowa działalność biznesowa, Twoje produkty i usługi znajdą swoje miejsce w Internecie? Planujesz start z biznesem internetowym bo widzisz, że Twoja bezpośrednia konkurencja z miasta, regionu czy województwa jest już obecna w sieci i czujesz, że już przyszedł także czas na Ciebie? Próbowałeś już uruchomić biznes w Internecie, ale poza zainwestowaniem kilku tysięcy złotych niewiele z tego wszystkiego udało się wyciągnąć dla siebie i firmy?

Na podstawie odpowiedzi na to pytanie i postawionych celów zbudujesz tak naprawdę całą swoją komunikację w Internecie. Twoje motywacje i cele wpływają na Twoją komunikację oraz sposób prezentacji oferty i pozyskiwania Klientów. Te najbardziej istotne elementy konsekwentnie będziesz wykorzystywać w całej kampanii, niezależnie od tego, czy będą to komunikaty tekstowe, graficzne, czy video.

Pamiętaj, że aby wygrać z konkurencją w Internecie, musisz zdobyć zaufanie Twoich Klientów. Bardzo istotna jest zatem Twoja autentyczność i wiarygodność. Odpowiedź na pytania: „Dlaczego startuję ze sprzedażą w Internecie i co chce osiągnąć?”, „Dlaczego Klient ma kupić u mnie, a nie u konkurencji?” , „Jak mój produkt lub usługa rozwiąże problem Klienta?” , „Kto jest moim Klientem, czym się interesuje, czego szuka, co robi w wolnym czasie?”, „Czy przetestowałem mój produkt lub usługę na małej grupie i wiem, że warto w to zainwestować i skalować sprzedaż?” i konkretne cele, jakie sobie postawisz, muszą wpisywać się we wszystkie aspekty Twojej kampanii, Twojego przekazu i budowanego wizerunku.

Twój cel biznesowy w sieci będzie nade wszystko wpisywał się także w sposób, język i kanały komunikacji, a zwłaszcza w targetowanie Twojej reklamy marketingowej. Dzisiejsze narzędzia reklamowe dają nam możliwość bardzo precyzyjnego targetowania, czyli kierowania Twojej reklamy do określonej grupy osób po ich zainteresowaniach, wieku, płci, tematach i wielu innych atrybutach. Teksty reklamowe, artykuły, a dalej – konkretne kampanie internetowe, muszą być skierowane możliwie precyzyjnie do grupy Twoich potencjalnych klientów w Internecie.

Jeśli odpowiedź określająca cel Twojego startu z promocją i sprzedażą internetową będzie nieprecyzyjna, nieszczera lub nieprzemyślana, to ciężko będzie wybrać docelową grupę odbiorców i zrobić skuteczną kampanię. Pamiętaj, że – kierując reklamę internetową do wszystkich – musisz się przygotować na olbrzymie wydatki oraz niską skuteczność. W myśl zasady, że jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego, staraj się opisać i nazwać grupę, do której najlepiej trafi Twój produkt lub usługa.

Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 13

_DALSZA CZĘŚĆ NIEDOSTĘPNA W DARMOWYM FRAGMENCIE. PEŁNA TREŚĆ DOSTĘPNA W WERSJI PŁATNEJ._BEZ INTERNETU DZIŚ NIC

NIE SPRZEDASZ!

_(bezpłatny fragment)_

Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 16

2.3. W CO ZAINWESTOWAĆ, ABY OSIĄGNĄĆ EFEKTY BEZ DUŻYCH BUDŻETÓW?

Tak jak wielu jest ekspertów i narzędzi na rynku reklamy i komunikacji internetowej, tak wiele będzie opinii, że dane narzędzie jest najskuteczniejsze i stosunkowo najtańsze. Część osób będzie przekonywało do zaangażowania czasu i środków w media społecznościowe, część będzie namawiać na publikowanie artykułów sponsorowanych, a inni mogą zachęcać do reklamy banerowej w lokalnych portalach. Każdy będzie miał trochę racji. Jeśli masz nieograniczony budżet i możesz skorzystać z większości dostępnych narzędzi, a pracę nad sukcesem w internecie rozpoczynasz na wiele miesięcy przez startem właściwej sprzedaży swoich produktów i usług to masz naprawdę dużo możliwości. Oto zestaw mixu internetowych możliwości, które rekomenduję dla wszystkich planujących wejście na poważnie w Internet i generowanie sprzedaży:1. PROMOCJA W WYSZUKIWARKACH INTERNETOWYCH

• Pozycjonowanie i optymalizacja stron pod kątem słów kluczowych wg zestawu wynikającego z Twojej oferty. Widoczność strony firmowej lub sklepu internetowego na pierwszych pozycjach wyszukiwarek w wynikach na kluczowe hasła i słowa to efekt zazwyczaj długotrwałej pracy specjalisty. Aby pozyskiwać klientów w ten sposób, warto rozpocząć pracę nad optymalizacją strony i pozycjonowaniem minimum rok przed spodziewanym poziomem sprzedaży przez Internet.

• Pozycjonowanie i optymalizacja stron na słowa brandowe, obejmujące na przykład Twoje imię i nazwisko (przy usługach), nazwę organizacji lub inne słowa wpisujące się w ten format promocji. W przypadku słów kluczowych w tej grupie efekty podejmowanych prac optymalizacyjnych oraz pozycjonowania będą widoczne również po kilku, a czasami kilkunastu tygodniach. Warto zatem o tych aktywnościach pomyśleć na pewno na kilka miesięcy przed planowanym w biznesplanie właściwym poziomem sprzedaży.

• Reklama Google Ads, czyli tzw. linki sponsorowane na dowolny zestaw słów związanych z Twoją firmą i ofertą produktów czy usług. Reklama w Google Ads w wyszukiwarce ma tę przewagę nad innymi formatami i kanałami reklamowymi, że po jej uruchomieniu praktycznie już po kilku godzinach sklep internetowy lub strona jest widoczna w wyszukiwarce po wpisaniu haseł, które przy ustawianiu reklamy sobie ustalimy.

Dodatkowy plus to wyświetlanie strony w większości przypadków nad wynikami Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 17

pozycjonowania naturalnego. Efekt jest natychmiastowy, ponieważ większość z internautów wybiera pierwsze pozycje w wyszukiwarce, a zatem z dnia na dzień pozyskujemy ruch do naszej strony, wygrywając z konkurencją.BYŁY CHĘTNIE CZYTANE I

OGLĄDANE?

_(bezpłatny fragment)_

5.1. DLACZEGO _CONTENT MARKETING_ JEST BARDZO WAŻNY?

_Content marketing_, czyli treści, jakie przygotowujemy i publikujemy na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych, poprzez publikacje w portalach branżowych czy miejskich, a także poprzez przekazy wideo wpływają bezpośrednio na to, jak jesteśmy postrzegani, na ile jesteśmy popularni w docelowej grupie klientów, a równolegle mają fundamentalny wpływ na długofalowe efekty podejmowanych przez Ciebie działań w Internecie.

Strony internetowe, które regularnie i w dużych ilościach publikują wartościowe treści, nie tylko przyciągają czytelników, ale są również bardzo efektywne w zakresie pozycjonowania. Szerokie pojęcie pozycjonowania stron określa czynności, których efektem jest poprawa widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania najważniejszych dla Ciebie kluczowych słów i haseł. Dzięki temu Twoja strona jest klikana i czytana, a to dalej odnotowywane jest pozytywnie, ponieważ czas przebywania na stronie użytkowników szukających określonych tematów wskazuje, że Twoja strona doskonale odpowiada na intencje internautów.

Proces optymalizacji i pozycjonowania stron w ciągu ostatnich kilku lat bardzo się zmieniał, tak jak zmieniały się modele zachowań użytkowników, a równolegle zmieniał się algorytm największej wyszukiwarki na świecie i w Polsce, czyli Google. O ile kilka lat temu można było tak poprowadzić proces pozycjonowania, że nawet w przypadku skomplikowanych haseł strona Klienta znajdowała się wysoko w wynikach Google, mimo iż sama wartość na temat określonego produktu czy usługi była niska, to współcześnie można przyjąć, że te czasy odeszły już w zapomnienie.

Co zatem jest dziś najistotniejsze, co trzeba zrobić, aby Twoja strona była widoczna w Google, a co za tym idzie często odwiedzana i polecana? Obok czynników, które opisywałem wcześniej w tej książce, takich jak odpowiednia optymalizacja techniczna, coraz ważniejszy czas ładowania strony oraz dostosowanie jej do urządzeń mobilnych, najważniejszym elementem są treści i jeszcze raz treści. Poniekąd jest to bardzo naturalne, że podczas wyszukiwania określonych informacji czy wiadomości powinniśmy otrzymywać od Google propozycję tych stron, które najlepiej spełnią nasze oczekiwania i odpowiedzą na nasze intencje. Najwyżej oceniane strony to te, które mają duże ilości wartościowych treści z jednej strony, ale z drugiej wygrywają z konkurencją te strony, które te treści mają odpowiednio opublikowane i zaprezentowane.

Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 21

Przygotowując treści do publikacji w Internecie podczas kampanii marketingowej, bierz pod uwagę to, jak Twoi potencjalni klienci czytają i konsumują treści. Najistotniejsze aspekty, które należy uwzględnić przy tworzeniu tekstów, są moim zdaniem następujące:



W OKOŁO 45–60 MILISEKUND SKANUJEMY EKRAN WZROKIEM

W tym kontekście ważne jest, aby na pierwszym ekranie naszej strony internetowej, którą odwiedzi nasz potencjalny klient, znajdowały się najistotniejsze informacje, które zainteresują i zachęcą do pozostania na tej stronie dłużej. Ważne zatem, abyśmy na pierwszym ekranie, na którym pojawi się użytkownik-potencjalny klient, nie umieszczali mało ważnych banerów, dodatkowych informacji, nieprzemyślanych tekstów lub w najgorszym scenariuszu – aby na tym ekranie, któremu poświęcamy 45–60 milisekund, nie pojawiły się jakieś błędy strony uniemożliwiające jej przeczytanie lub dalsze przeglądanie.

Bez uwzględnienia tych faktów możemy bezpowrotnie stracić potencjalnego klienta, po tym jak użytkownik zrazi się do nas podczas pierwszego kontaktu ze stroną internetową.



NA EKRANIE CZYTAMY ŚREDNIO 25% WOLNEJ NIŻ NA PAPIERZE Przygotowując treści do publikacji w Internecie, musimy pamiętać, że – mimo obiegowych opinii – tekst w Internecie jest dla nas trudniej przyswajalny, a co za tym idzie – potrzebujemy więcej czasu, aby zapoznać się z artykułem. Warto zatem, by zapobiec znudzeniu czytelnika, tak sfomułować treść, aby czas przebywania na stronie był jak najmniej nudny, np. poprzez przeplatanie tekstu interesującą grafiką lub zdjęciami, zmianę czcionek i kolorów dla różnych form, w tym na przykład dla cytatów umieszczanych w tekście. Tworząc treści, należy więc równolegle, poza sferą merytoryczną, szczególnie przy dłuższych tekstach pomyśleć o dodatkowej grafice do artykułu oraz – o ile jest to tylko możliwe – atrakcyjnym formatowaniu tekstu i elementów artykułu.



80% NASZEJ KONCENTRACJI OBEJMUJE TO, CO JEST NAD TZW. LINIĄ ZANURZENIA Ta wiedza każe przygotować publikację tekstu w Internecie w taki sposób, aby na ekranie, który widoczny jest po wejściu na stronę, umieścić najważniejsze informacje i tak sformułowane, aby zachęcić czytelnika do pozostania na stronie i skrolowania –

przesuwania strony w dół. Szczególnie ważne jest, abyś pamiętał o tym w kontekście coraz większej ilości użytkowników korzystających z Internetu poprzez małe ekrany telefonów. Na poniższym przykładzie zobacz, jak publikuje i formatuje treści jeden Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 22

z większych serwisów światowych, a równolegle otwórz zaraz swoje ulubione serwisy i portale – tutaj zobaczysz, że praktycznie wszyscy dopasowują publikację swoich treści do zasady 80% / 20%. Dlatego też Twoje treści powinny być także przygotowywane w ten sposób, aby spełniać ten warunek, czyli tak aby nad linią zanurzenia znajdował się atrakcyjny tytuł, główna fotografia czy grafika oraz kilka zdań wprowadzenia, które zachęcą do pozostania na stronie i dalszego czytania Twojego promocyjnego artykułu.

Rys. 27. Najważniejsze treści powinny się znajdywać ponad tzw. linią zanurzenia. Źródło: Polsat news pl Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 23

5.2. TWÓRZ MATERIAŁY JEDNOCZEŚNIE DLA KLIENTÓW I DLA GOOGLE Przygotowując i publikując treści, grafiki oraz materiały na Twoją stronę internetową, poza sprawami, które opisałem w powyższym punkcie 5.1, pamiętaj także, aby wszystko dopasować do aktualnych trendów oraz standardów.

Przede wszystkim miej na uwadze to, aby Twoje teksty, poza wysoką wartością merytoryczną, były odpowiednio przygotowane, sformatowane i spełniały określne warunki, które zestawiłem dla Ciebie poniżej w kilku najistotniejszych, moim zdaniem, punktach.



POPULARNE I WYSZUKIWANE PRZEZ KLIENTÓW SŁOWA SĄ BARDZO WAŻNE Tworząc treści artykułów, a tym bardziej ich tytuły oraz treści wprowadzające, znajdujące się ponad tzw. linią zanurzenia, pamiętaj, aby zawierały popularne i wyszukiwane przez Twoich klientów słowa kluczowe. Bardzo często dużym błędem ekspertów, szczególnie branżowych, jest wykorzystywanie bardzo technicznego i niszowego słownictwa. Niestety takie słownictwo często pojawiało się także w treściach reklamowych, które miałem przyjemność opiniować podczas kampanii wielu kampanii w kraju i za granicą. To, że Ty lub Twoi współpracownicy używają określonych słów czy sformułowań, to jeszcze nie znaczy, że dla Twoich klientów będą one równie zrozumiałe.

Warto zatem, tworząc treści, skorzystać z narzędzi, w ramach których możesz sam sprawdzić, czy określone hasło jest wpisywane przez użytkowników podczas wyszukiwania w wyszukiwarce.

Z uwagi na zmiany wprowadzone w systemie reklamowym Google, korzystanie z narzędzia _Planer słów kluczowych_ jest możliwe jedynie po uruchomieniu pierwszej kampanii. Zachęcam zatem zainteresowanych, aby po uruchomieniu pierwszej kampanii Google Ads (w oparciu o ćwiczenie krok po kroku, które znajdziesz w dalszej części tej książki) skorzystali z ogromnych możliwości, jakie się przed nimi otworzą. W

panelu Google Ads wybierz na górnym pasku zakładkę „Narzędzia”, a dalej, w rozwijanym menu „Planowanie”, wybierz „Planer słów kluczowych” i po uruchomieniu wpisz kilka interesujących Cię słów, wybierz podstawowe funkcje co do zasięgu, terytorium i języka, a otrzymasz kompletną informacje z danymi dotyczącymi, między innymi, średniej ilości wyświetleń danego hasła w perspektywie miesiąca oraz sezonowości tego hasła w oparciu o dane historyczne z ostatnich 12 miesięcy.

Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 24



ODPOWIADAJ SWOIMI TREŚCIAMI NA ZADAWANE PRZEZ KLIENTÓW PYTANIA W swojej codziennej pracy z klientami oraz z firmami podczas kampanii sprzedażowych w Internecie, a także analizując swój sposób poszukiwania informacji w ostatnim czasie, stwierdzam, że coraz częściej poszukujemy informacji, produktów i usług w Internecie, zadając konkretne pytania, kosztem krótkich jedno- czy dwuelementowych wyrażeń, które odchodzą po woli do lamusa. Aby ułatwić Ci wybór i abyś mógł samodzielnie sprawdzić, jakich pytań w Internecie używają Twoi klienci, serdecznie zapraszam Cię do skorzystania ze wspaniałego, bezpłatnego narzędzia _AnswerThePublic_. Wpisz w przeglądarkę adres: https://answerthepublic.com– a kiedy zobaczysz na ekranie animację z jakąś postacią, to możesz zaczynać proces sprawdzania interesującego Cię hasła.

Rys. 28. Ekran startowy aplikacji do wyszukiwania słów. Źródło: AnswerThePublic.com 1. Najpierw zmień język na PL.

2. Wybierz region, który ma obejmować wyszukiwanie (w wersji płatnej).

3. Wpisz w polu hasło, którym jesteś zainteresowany, np. smog.

4. Kliknij przycisk, który uruchomi wyszukiwarkę „Get Questions”.

Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 25

Teraz poczekaj około minutę, aby serwis mógł zgromadzić i czytelnie zaprezentować wszystkie odpowiedzi. Przeglądając stronę wyników, znajdziesz wszystkie możliwe kombinacje pytań z wpisanym do wyszukiwania słowem, dalej znajdziesz przyimki występujące z wpisanym hasłem, a poniżej wyniki porównań oraz zestawienie alfabetyczne wszystkich możliwych kombinacji ze słowem którego używasz.

Mam nadzieję, że to narzędzie, z którego wielu marketerów i copywriterów, tak jak ja, korzysta na co dzień w swojej pracy, będzie dla Ciebie bardzo wartościowe, przydatne, a co najważniejsze – pozwoli Tobie przygotować wartościowe hasła.

Wykorzystaj _AnswerThePublic_ i przygotuj dobre tytuły oraz teksty z wykorzystaniem haseł i fraz w coraz bardziej popularnej i rosnącej w procesie wyszukiwania oraz pozycjonowania formie pytającej.

Dynamikę rozwoju tego typu pytań potwierdza także ogromnie intensywny rozwój tak zwanego wyszukiwania głosowego i coraz większej ilości urządzeń na rynku, które w charakterze naszego asystenta precyzyjnie odpowiadają na zadawane przez nas pytania. W tym kontekście zatem bardzo istotne jest, abyś z dnia na dzień coraz bardziej wdrażał to moje zalecenie i rekomendację do używania w swoich tekstach, a zwłaszcza w tytułach oraz śródtytułach, rozbudowanych zdań w formie pytań, wyprzedzając także w tym aspekcie swoją konkurencję. Kolejne zmiany w algorytmach wyszukiwarek internetowych, które pewnie nastąpią w związku z ogromną dynamiką wyszukiwania głosowego – jeśli nie w kolejnych miesiącach, to pewnie w perspektywie roku lub dwóch – dla stron, które już dziś zaczną wdrażać te zalecenia, ale także dla tak opisywanych zdjęć, grafik oraz materiałów wideo, będą pewnie oznaczały spory sukces i promocję w wynikach wyszukiwarek, a to już jeden krok od dużej popularności i Twojego sukcesu sprzedażowego w Internecie!



DOBRZE POUKŁADAJ WSZYSTKO NA TWOJEJ STRONIE INTERNETOWEJ I ZACIEKAWIAJ!

Zalecam, abyś przy publikacji treści w Internecie uwzględnił poniższe wytyczne, ponieważ to bardzo pozytywnie wpłynie zarówno na zadowolenie i zaangażowanie czytelników Twoich tekstów – Twoich potencjalnych klientów, jak i jest to istotne z punktu widzenia oceny i wartościowania tych stron przez algorytmy wyszukiwarek.

Publikowanie treści wg tych zasad sprawi, że będzie się je lekko i przyjemnie czytać, a to jest najważniejsze, jeśli chcesz przekonać poprzez te teksty swoich klientów.

Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 26

Pamiętaj:

o

Jedna linijka Twojego tekstu powinna mieć od 9 do 12 słów.

o

Szerokość akapitu powinna wynosić od 400 do 550 pikseli.

o

Tekst powinien być podzielony na akapity, optymalnie po 6–8 linii tekstu dla szerokości bloków 400–550 pikseli.

o

Akapity powinny posiadać logiczne i spójne z zawartością merytoryczną śródtytuły, zaznaczone inną, większą czcionką lub pogrubieniem .

o

Wykorzystaj w treści i śródtytułach pytania: jak, dlaczego, kiedy, po co?

o

Staraj się, jeśli to tylko możliwe, opisywać problemy językiem korzyści, które wynikają z podjęcia przez Ciebie określonej tematyki.

o

Pobudzaj wyobraźnię czytelnika, wykorzystując do opisywania podejmowanych przez Ciebie problemów i tematyki historii z życia, które czytelnik będzie potrafił

sobie wyobrazić i w które będzie mógł się zaangażować, także emocjonalnie.

_DALSZA CZĘŚĆ NIEDOSTĘPNA W DARMOWYM FRAGMENCIE. PEŁNA TREŚĆ DOSTĘPNA W WERSJI PŁATNEJ_

__

__

__

__

__

__

__

__

__

__

__

__

__

Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 27

_PONIŻEJ ZOBACZ FRAGMENT RODZIAŁU 6 – PRAKTYCZNE ĆWICZENIA Z ZAKRESU GOOGLE ADS._KROK 1. URUCHOMIENIE GOOGLE ADS

Wpisz w oknie przeglądarki poniższy adres do Google Ads: https://ads.google.com

Następnie swoim adresem @gmail.com lub dowolnym mailem, który ma status konta Google zaloguj się (prawy górny róg ekranu) do tego narzędzia, wpisując swój adres email i hasło.

Rys. 31. Ekran logowania. Źródło: Google Ads

KROK 2. WSTĘPNA KONFIGURACJA KONTA GOOGLE ADS

Narzędzia w systemie Google Ads po ostatnich zmianach dostępne są z poziomu konta programu Google Ads, stąd w kolejnym kroku zostaniemy poproszeni o podanie adresu swojej witryny, a także o określenie zgody na otrzymywanie lub brak wskazówek od Google.

Jeśli w kolejnym kroku będzie wybór „Nowe konto” lub „przełącz konto” wybierz opcje „NOWE KONTO GOOGLE ADS”. Abyśmy podczas tego ćwiczenia zaoszczędzili sporo czasu, pominiemy tworzenie reklamy w formule uproszczonej i przejdziemy od razu do standardowego interfejsu Google Ads, który tutaj opisany jest na ekranie jako przejście do „trybu eksperta”.

Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 28

Rys. 32. Przejście z systemu uproszczonego do „trybu eksperta”KROK 3. URUCHOMIENIE PIERWSZEJ KAMPANII

• Przede wszystkim na pierwszym ekranie musimy wybrać cel. Z uwagi na fakt, że jest to pierwsza kampanii i nie mamy jeszcze zebranych danych, które umożliwiłyby systemowi wsparcie nas na podstawie systemów samouczących, rekomenduję, aby wybrać opcje „Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu”, a w kolejnym kroku przy wyborze typu kampanii wybrać „Sieć wyszukiwania” – ponieważ pierwszą kampanię na start najlepiej uruchomić po prostu na wyszukiwarkę Google.

Rys. 33. Ustawienie celu i typu pierwszej kampanii. Źródło: Google Ads Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 29

_DALSZA CZĘŚĆ NIEDOSTĘPNA W DARMOWYM FRAGMENCIE. PEŁNA TREŚĆ DOSTĘPNA W WERSJI PŁATNEJ_1. SIMILAR WEB

Rys. 58. Ekran parametrów badanego serwisu, na przykład konkurencji. Źródło: SimilarWeb Jest to narzędzie, które pozwala w prosty i czytelny sposób ocenić kondycję Twojej strony oraz stron Twoich konkurentów. Bezpłatne narzędzie (w ograniczonej funkcjonalności

– pełna wersja jest płatna) wskazuje nam średnią ilość użytkowników za ostatnie 3 miesiące.

Możesz tutaj sprawdzić ilość wizyt na stronie, średni czas wizyt, ilość stron na sesję, współczynnik odrzuceń, a także źródła ruchu do strony z podziałem na wejścia bezpośrednie, strony polecające, wyniki naturalne z wyszukiwarek, ruch z mediów społecznościowych, email marketingu czy reklamy displayowej, a także wiele innych bardzo ciekawych i stosunkowo precyzyjnych danych. Strona projektu: https://www.similarweb.com

Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 30

3. GOOGLE SEARCH CONSOLE

Google Search Console, dawniej zwane Google Webmaster Tools, to narzędzie bezpośrednio od Google. Jest bezpłatne i powinno być obowiązkowe jako kolejny etap dla Ciebie do poznania i opanowania w podstawowym zakresie po Google Ads oraz Google Analytics. Jeśli Twoja strona internetowa generuje jakiekolwiek błędy, wymaga Twojej interwencji, to jest to pierwsze miejsce, gdzie znajdziesz takie informacje. To tutaj zobaczysz, jak naprawdę indeksowana jest Twoja strona, a przede wszystkim, co jest zaindeksowane i udostępnione do czytania Twoim klientom, a co i z jakiej przyczyny jest blokowane. Absolutna podstawa dla wszystkich, którzy chcą się podjąć samodzielnie lub zlecić na zewnątrz prace SEO, obejmujące optymalizację i dalej pozycjonowanie strony internetowej.

Rys. 60. Ekran startowy narzędzia do analizy i optymalizacji strony internetowej. Źródło: Google Search Console Do Google Search Console możesz się zalogować Twoim kontem Google lub adresem

@gmail.com. Najlepiej, jeśli do wszystkich narzędzi Google będziesz logował się tym samym adresem e-mail/kontem – wówczas ich integracja jest o wiele prostsza i szybsza. Tutaj rekomenduję zdecydowanie na początek uruchomienie i poprawne podpięcie pod Twoją stronę tagów Google Analytics. W kolejnych etapach możliwe będzie bowiem zweryfikowanie większości narzędzi i funkcjonalności Google właśnie poprzez poprawne uruchomienie Analytics i potwierdzone prawo własności, zintegrowane w systemie z tym jednym, podstawowym adresem mailowym.

Strona projektu: https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=pl

_DALSZA CZĘŚĆ NIEDOSTĘPNA W DARMOWYM FRAGMENCIE. PEŁNA TREŚĆ DOSTĘPNA W WERSJI PŁATNEJ_

__

Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 32

Sukces w Internecie – Poradnik na start dla początkujących | Edycja 2022 | Część I | - BEZPŁATNE FRAGMENTY KSIĄŻKI 33
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: