Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Surviving Mars - poradnik do gry - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2018
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Surviving Mars - poradnik do gry - ebook

Poradnik do gry Surviving Mars zawiera informacje pomocne w przejściu gry, ułatwiające odnalezienie się w świecie przedstawionym. W grze tej musisz stworzyć własną kolonię i zapewnić jej przetrwanie na Marsie. W tym poradniku pokażemy ci jak zacząć rozgrywkę. Znajdziesz tutaj podstawowe porady i opis mechaniki. Umożliwi ci to szybki rozwój w grze. Dowiesz się co Ci potrzebne, żeby przetrwać. Jakie maszyny musisz zbudować, aby rozwijać swoje społeczeństwo. Nauczysz się badać odpowiednie technologie, dbać o bezpieczeństwo mieszkańców. Dzięki temu poradnikowi Twoja kolonia na Marsie będzie samowystarczalna i niezależna od dostaw z Ziemi. Gra Surviving Mars to strategia, City Builder, który wrzuca Cię na czerwoną planetę z zadaniem stworzenia infrastruktury dla przyszłych kolonistów. W trakcie produkcji gry autorzy inspirowali się dziełami kultowych twórców science fiction, takich jak Isaac Asimov czy Arthur C. Clarke, oraz szeroko pojętą estetyką retrofuturyzmu. Tytuł ten wymaga wiele skupienia, bowiem gracz musi jednocześnie rozwijać kolonie, dbać o odpowiedni przyrost surowców i nastroje kolonistów oraz tworzyć nowe technologie.

Poradnik do gry Surviving Mars zawiera opisy, solucję i porady, które pomogą ci zagospodarować niegościnny świat marsjańskiej ziemi. Dzięki naszemu poradnikowi pojmiesz mechanikę gry, dowiesz jak rozwinąć swoją kolonię oraz osiągnąć samowystarczalność.

Surviving Mars - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Porady ogólne (Rozgrywka)
  • Wybór tajemnicy (Rozgrywka)
  • Czego nie robić? (Rozgrywka)
  • Założenie bazy (Rozgrywka)
  • Rozbudowa bazy (Rozgrywka)
  • Wybór sponsora (Rozgrywka)
  • Wybór miejsca lądowania (Rozgrywka)
  • Wybór profilu dowódcy (Rozgrywka)
  • Surowce (Rozgrywka)
  • Technologia (Rozgrywka)

Spis treści

-Surviving Mars - poradnik do gry
-Poradnik do gry
-Porady na start
-Porady ogólne do Surviving Mars | Porady na start
-Wybór sponsora w Surviving Mars | Porady na start
-Wybór profilu dowódcy w Surviving Mars | Porady na start
-Czego nie robić w Surviving Mars? | Rozgrywka
-Podstawy
-Wymagania sprzetowe dla Surviving Mars | Podstawy
-Interfejs w Surviving Mars | Podstawy
-Interfejs -Technologia w Surviving Mars | Podstawy
-Interfejs - Mapa w Surviving Mars | Podstawy
-Rozgrywka
-Ustalenie ładunku w Surviving Mars | Rozgrywka
-Wybór tajemnicy w Surviving Mars | Rozgrywka
-Wybór miejsca lądowania w Surviving Mars | Rozgrywka
-Założenie bazy w Surviving Mars | Rozgrywka
-Surowce w Surviving Mars | Rozgrywka
-Wydobywanie i przetwarzanie surowców w Surviving Mars | Rozgrywka
-Jednostki w Surviving Mars | Rozgrywka
-Zagrożenia w Surviving Mars | Rozgrywka
-Anomalie w Surviving Mars | Rozgrywka
-Technologia w Surviving Mars | Rozgrywka
-Rozbudowa bazy w Surviving Mars | Rozgrywka
-Koloniści w Surviving Mars | Rozgrywka
-Kamienie milowe w Surviving Mars | Rozgrywka
-Jak utrzymać przy życiu kolonistów w Surviving Mars? | Rozgrywka
-Jak zarabiać w Surviving Mars? | Rozgrywka
-Cuda w Surviving Mars | Rozgrywka
-Osiągnięcia w Surviving Mars | Rozgrywka
-Wydobywanie i przetwarzanie surowców
-Zarządzanie surowcami w Surviving Mars | Wydobywanie i przetwarzanie surowców
-Dystrybucja i wytwarzanie podstawowych surowców w Surviving Mars | Wydobywanie i przertwarzanie surowców
-Produkcja żywności w Surviving Mars | Wydobywanie i przertwarzanie surowców
-Ekspansja w Surviving Mars | Wydobywanie i przertwarzanie surowców
-Budynki i technologie
-Lista Budynków w Surviving Mars | Budynki i technologie
-Lista technologii w Surviving Mars | Budynki i technologie

Kategoria: Strategiczne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8112-509-3
Rozmiar pliku: 4,7 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1873

[email protected] treści

Surviving Mars - poradnik do gry

Poradnik do gry

Porady na start

Porady ogólne do Surviving Mars | Porady na start

Wybór sponsora w Surviving Mars | Porady na start

Wybór profilu dowódcy w Surviving Mars | Porady na start

Czego nie robić w Surviving Mars? | Rozgrywka

Podstawy

Wymagania sprzetowe dla Surviving Mars | Podstawy

Interfejs w Surviving Mars | Podstawy

Interfejs -Technologia w Surviving Mars | Podstawy

W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:

Interfejs - Mapa w Surviving Mars | Podstawy

Rozgrywka

Ustalenie ładunku w Surviving Mars | Rozgrywka

Wybór tajemnicy w Surviving Mars | Rozgrywka

Wybór miejsca lądowania w Surviving Mars | Rozgrywka

Założenie bazy w Surviving Mars | Rozgrywka

Surowce w Surviving Mars | Rozgrywka

Wydobywanie i przetwarzanie surowców w Surviving Mars | Rozgrywka

Jednostki w Surviving Mars | Rozgrywka

Zagrożenia w Surviving Mars | Rozgrywka

Anomalie w Surviving Mars | Rozgrywka

Technologia w Surviving Mars | Rozgrywka

Rozbudowa bazy w Surviving Mars | Rozgrywka

Koloniści w Surviving Mars | Rozgrywka

Kamienie milowe w Surviving Mars | Rozgrywka

Jak utrzymać przy życiu kolonistów w Surviving Mars? | Rozgrywka

Jak zarabiać w Surviving Mars? | Rozgrywka

Cuda w Surviving Mars | Rozgrywka

Osiągnięcia w Surviving Mars | Rozgrywka

Wydobywanie i przetwarzanie surowców

Zarządzanie surowcami w Surviving Mars | Wydobywanie i przetwarzanie surowców

Dystrybucja i wytwarzanie podstawowych surowców w Surviving Mars | Wydobywanie i przertwarzanie surowców

Produkcja żywności w Surviving Mars | Wydobywanie i przertwarzanie surowców

Ekspansja w Surviving Mars | Wydobywanie i przertwarzanie surowców

Budynki i technologie

Lista Budynków w Surviving Mars | Budynki i technologie

Lista technologii w Surviving Mars | Budynki i technologieSurviving Mars - poradnik do gry

Poradnik do gry Surviving Mars zawiera informacje pomocne w przejściu gry, ułatwiające odnalezienie się w świecie przedstawionym. W grze tej musisz stworzyć własną kolonię i zapewnić jej przetrwanie na Marsie. W tym poradniku pokażemy ci jak zacząć rozgrywkę. Znajdziesz tutaj podstawowe porady i opis mechaniki. Umożliwi ci to szybki rozwój w grze. Dowiesz się co Ci potrzebne, żeby przetrwać. Jakie maszyny musisz zbudować, aby rozwijać swoje społeczeństwo. Nauczysz się badać odpowiednie technologie, dbać o bezpieczeństwo mieszkańców. Dzięki temu poradnikowi Twoja kolonia na Marsie będzie samowystarczalna i niezależna od dostaw z Ziemi. Gra Surviving Mars to strategia, City Builder, który wrzuca Cię na czerwoną planetę z zadaniem stworzenia infrastruktury dla przyszłych kolonistów. W trakcie produkcji gry autorzy inspirowali się dziełami kultowych twórców science fiction, takich jak Isaac Asimov czy Arthur C. Clarke, oraz szeroko pojętą estetyką retrofuturyzmu. Tytuł ten wymaga wiele skupienia, bowiem gracz musi jednocześnie rozwijać kolonie, dbać o odpowiedni przyrost surowców i nastroje kolonistów oraz tworzyć nowe technologie.

Poradnik do gry Surviving Mars zawiera:

1. Porady ogólne potrzebne na początku rozgrywki,
2. Listę osiągnięć i sposoby ich zdobycia,
3. Opis interfejsu.
4. Jak założyć swoją bazę.
5. Opisy technologii.
6. Opisy budynków.
7. Sposoby rozwoju kolonii.
8. Porady dotyczące rozbudowywania kolonii, uniezależnienia się od dostaw z Ziemii, zarabiania, wyboru specjalizacji przed rozgrywką.
9. Porady i opisy pomocne w wyborze sponsora.
10. Jaki wybrać profil dowódcy?
11. Jak wybrać ładunek?
12. Strzeż tajemnicy państwowej!
13. Miejsce lądowania.
14. Surowce, które kryje Czerwona Planeta.
15. Zagrożenia dla pionierów.
16. Anomalie na Marsie.
17. Kaprysy i fochy kolonistów.
18. Czego nie robić, by nie utrudniać sobie życia?
19. Kamienie milowe.
20. Jednostki pomocnicze.
21. Jak zarabiać?
22. Cuda.

Arkadiusz "Chruścik" Jackowski (www.gry-online.pl)Poradnik do gry

Porady na start

Porady ogólne do Surviving Mars | Porady na start

Co zrobić po odpaleniu pierwszy raz Surviving Mars? Ta strona zawiera wiele podstawowych porad, które ułatwią ci pierwsze starcie z tą grą.

1. Nie buduj ważnych budynków blisko siebie. Chodzi głównie o budowle produkujące energię, wodę oraz tlen. Jeden meteoryt lub diabeł pyłowy może na dość długo je wyłączyć.
2. Szukaj złóż powierzchniowych. Metal oraz polimer można znaleźć w postaci skał na powierzchni Marsa. Skorzystaj z ciężarówki sterowanej, aby je wydobyć.
3. Dbaj o kolonistów. Śmierć kolonistów z przyczyn nienaturalnych może doprowadzić do zakończenia misji. Nie zapewnianie mu odpowiednich usług, może sprawić porzucenie przez kolonisty pracy i sprawianie kłopotów. Będziesz zmuszony wtedy to postawienia posterunku i zatrudnienia oficerów. W skrajnych przypadkach, kolonista poczuje nostalgię i będzie chciał wrócić na Ziemię.
4. Badaj anomalie. Kiedy tylko masz okazję i Twój eksplorator sterowany jest naładowany i wolny, skanuj anomalie. Zawsze przynoszą korzyści np. w postaci punktów badań.
5. Badaj technologię. W tej grze technologia jest bardzo ważna i bez niej Twoja kolonia nie przetrwa zbyt długo. Nowe technologie wspomagają wydobycie, polepszają życie kolonistów, zmniejszają koszty utrzymania budynków, pozwalają na budowanie nowych budynków.
6. Buduj baterie, wieże ciśnień i zbiorniki z tlenem. Gdy nastąpi awaria budowli produkujących podstawowe surowce, będziesz miał więcej czasu na uporanie się z problemem. Zapewnią Ci ciągłość w dostarczaniu surowców do kolonistów i co najważniejsze - ich nastroje nie ulegną zmniejszeniu.
7. Dokonaj ulepszeń. Często po zbadaniu technologii podwyższającej efektywność produkcji, będziesz musiał ręcznie zainstalować ulepszenia. Klikając na odpowiednią budowlę, w prawym górnym rogu przy nazwie budowli, powinieneś dostrzec nowe ikony. To właśnie tam instaluje się nowe ulepszenia.
8. Zdefiniuj swój styl gry. Ma to duże znaczenia przy wyborze sponsora i profilu dowódcy, a także przy rozważaniach nad rzadkimi metalami. Te metale są potrzebne do produkcji artykułów elektronicznych. Zdecyduj, czy chcesz prowadzić samowystarczalną kolonię, czy eksportować rzadkie metale na Ziemię w celu uzyskania nowych funduszy.
9. Miej wystarczającą ilość dronów. Drony to podstawowe jednostki i jedne z pierwszych, jakie będziesz miał pod swoją komendą. One odpowiadają za budowanie, konserwację budynków, transport surowców.
10. Zaglądaj do encyklopedii. Gra posiada własną encyklopedię, ze wszystkimi budynkami, aspektami gry, mechanikami. Ułatwi Ci ona rozgrywkę.
11. Złoża nie są nieskończone. Klikając Lewym Przyciskiem Myszy na złoże, wyświetlana jest jego wielkość. Dzięki tej wiedzy, możesz oszacować, czy warto sięgać po te złoża. Bardzo przydatna jest technologia przełomu - Nanorafinacja - wydobywa niewielkie ilości surowca po wykończeniu złoża.
12. Nie buduj niezależnych obwodów zasilających. Gra nie informuje, w którym obwodzie brakuje energii. Użyj wyłącznika, aby odpowiednio przekierować dopływ energii. Połącz swoją infrastrukturę kablami. To samo tyczy się infrastruktury związanej z wodą i tlenem.Wybór sponsora w Surviving Mars | Porady na start

W tej sekcji dowiesz się co nieco o sponsorach i jakie bonusy dają. Głównie wybór sponsora ma istotny wpływ na poziom trudności. Oprócz premii w postaci technologii, sponsorzy mogą zapewnić różne dofinansowania i mają we flocie różną liczbę rakiet.

- Którego sponsora wybrać?
- Lista sponsorów

Którego sponsora wybrać?

Najłatwiejszą opcją jest wybranie Międzynarodowej Misji Marsjańskiej. Nie trzeba się martwić o paliwo oraz o nostalgię kolonistów. Dobrym wyborem są również Korporacja "Błękitne Słońce" oraz Indie ze względu na ich premiowe technologię (technologie, które posiadamy na starcie). Wybór sponsora w głównej mierze zależy od tego, jak bardzo chcesz sobie ułatwić lub utrudnić rozgrywkę. Kościół Nowej Arki wydaje się być ciekawym wyborem, ale będziesz musiał zniwelować ich wadę - karę dla farm hydroponicznych. W późniejszej fazie gry, ta kara nie ma już znaczenia.

Lista sponsorów

+-----------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Nazwa sponsora | Opis |
+-----------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Międzynarodowa Misja Marsjańska | Liczba rakiet - 5, Poziom trudności - bardzo niski, Finansowanie - $30 000M, Punkty badań na sol - 300, Liczba ochotników - 200. |
| | |
| | Bonusy: ładunek dużej rakiety (70 000 kg), koloniści nie czują nostalgii, większa ilość żywności w rakiecie pasażerskiej (x10), rakiety wytwarzają paliwo. |
+-----------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| USA | Liczba rakiet - 3, Poziom trudności - niski, Finansowanie - $8 000M, Punkty badań na sol - 300, Liczba ochotników - 100. |
| | |
| | Bonusy: ładunek dużej rakiety (70 000 kg), okresowe dodatkowe finansowanie. |
+-----------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Korporacja "Błękitne Słońce" | Liczba rakiet - 2, Poziom trudności - niski, Finansowanie - $10 000M, Punkty badań na sol - 100, Liczba ochotników - 100. |
| | |
| | Bonusy: można kupować ochotników za fundusze, dodatkowe rakiety są tańsze, sondy mogą odkrywać złoża rzadkich metali, premiowa technologia - Eksploatacja głębinowa metali (wydobywanie głębokich złóż). |
+-----------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Chiny | Liczba rakiet - 3, Poziom trudności - niski, Finansowanie - $8 000M, Punkty badań na sol - 200, Liczba ochotników - 200. |
| | |
| | Bonusy: rakiety pasażerskie mieszczą 10 dodatkowych kolonistów, ochotnicy pojawiają się dwukrotnie szybciej. |
+-----------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Indie | Liczba rakiet - 3, Poziom trudności - normalny, Finansowanie - $7 000M, Punkty badań na sol - 100, Liczba ochotników - 150. |
| | |
| | Bonusy: koszt wszystkich budynków zmniejszony o 20%, premiowa technologia - inżyniera mikrograwitacyjna (odblokowuje średnią kopułę). |
+-----------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Europa | Liczba rakiet - 2, Poziom trudności - normalny, Finansowanie - $6 000M, Punkty badań na sol - 400, Liczba ochotników - 100. |
| | |
| | Bonusy: 5 dodatkowych technologii na początek, gracz otrzymuje fundusze za każdą zbadaną technologię, podwójne za przełomową. |
+-----------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| SpaceY | Liczba rakiet - 5, Poziom trudności - normalny, Finansowanie - $6 000M, Punkty badań na sol - 200, Liczba ochotników - 75. |
| | |
| | Bonusy: gniazda dronów mają dodatkowe drony, zaawansowane zasoby tańsze o 50%. |
+-----------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Kościół Nowej Arki | Liczba rakiet - 1, Poziom trudności - wysoki, Finansowanie - $4 000M, Punkty badań na sol - 0, Liczba ochotników - 120. |
| | |
| | Bonusy: wszyscy koloniści mają cechę "religijny", podwojony przyrost naturalny, wydajność farm hydroponicznych mniejsza o 50 (wada). |
+-----------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Rosja | Liczba rakiet - 2, Poziom trudności - wysoki, Finansowanie - $5 000M, Punkty badań na sol - 200, Liczba ochotników - 100. |
| | |
| | Bonusy: premiowa technologia - napęd ekstraktora (ulepsza ekstraktor, zwiększa produkcję kosztem zużycia paliwa), ulepszenie "napęd ekstraktora" jest darmowe, prefabrykat wytwórni paliwa kosztuje 50% mniej, czas przelotu rakiety jest dłuższy (wada). |
+-----------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+Wybór profilu dowódcy w Surviving Mars | Porady na start

Wybór profilu dowódcy, tak samo jak wybór sponsora misji, ma wpływ na poziom trudności gry. Profile te dają różne bonusy i każdy oferują pewną technologię na start.

- Który profil dowódcy wybrać?
- Lista profilów

Który profil dowódcy wybrać?

Wybór profilu dowódcy powinien zależeć od tego, na jakim stopniu trudności chcesz grać lub jaki jest Twój styl grania. Dobrym wyborem jest Wynalazca i jego technologia dla gniazd dronów. Dzięki temu, możesz stawiać je gdziekolwiek. Przydatne gdy trzeba postawić kopułę gdzieś bardzo daleko, w poszukiwaniu surowców. Technik rakietowy również daje ciekawą premię, ale głównie na środkową fazę gry (daje dostęp do małych latających dronów - wahadłowców o dużym zasięgu). Twój wybór przede wszystkim będzie zależeć od tego, na czym chcesz się skupić najbardziej - polepszaniu jakości życia kolonistów, zwiększeniu produkcji surowców czy czerpaniu większych korzyści wynikających z technologii.

Lista profilów

+-----------------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Nazwa profilu dowódcy | Opis |
+-----------------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Wynalazca | Drony są stopniowo ulepszane, aby pracowały szybciej przez 100 soli, |
| | |
| | Premiowa technologia - autonomiczne gniazda (gniazda dronów nie wymagają zasilania ani konserwacji). |
+-----------------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Oligarcha | Produkcja paliwa większa o 25%, |
| | |
| | Premiowa technologia - arkologia (odblokowuje iglicę mieszkalną). |
+-----------------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Hydrotechnik | Zna od początku złoże wody, |
| | |
| | Kopuły zużywają o 25% mniej wody, |
| | |
| | Premiowa technologia - oczyszczanie wody (odblokowuje iglicę, która zmniejsza zużycie wody). |
+-----------------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Lekarz | Minimalna wygoda wymagana do urodzenia dziecka zmniejszona o 15, |
| | |
| | Premiowa technologia - rekonstrukcja komórkami macierzystymi (wydłużenie długości życia kolonistów). |
+-----------------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Psycholog | Koloniści odzyskują dodatkowe 5 punktów zdrowia psychicznego podczas odpoczynku w swoim domu, |
| | |
| | Premiowa technologia - formowanie behawioralne (odblokowuje iglicę-sanatorium, która leczy wady kolonistów). |
+-----------------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Polityk | Wszystkie dofinansowania są większe o 20%, |
| | |
| | Premiowa technologia - marsjańskie patenty (powtarzalna technologia daje dofinansowanie). |
+-----------------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Futurolog | Przełomowe technologie są opracowywane o 30% szybciej, |
| | |
| | Premiowa technologia - autonomiczne czujniki (wieżyczki detekcyjne nie wymagają zasilania ani konserwacji). |
+-----------------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Ekolog | Wygoda pochodząca od dekoracji zwiększona o 10, |
| | |
| | Premiowa technologia - wiszące ogrody (odblokowuje iglicę ulepszającą mieszkania w kopule). |
+-----------------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Astrogeolog | Zna od początku złoże rzadkich metali, |
| | |
| | Wydajność esktraktorów zwiększona o 10%, |
| | |
| | Premiowa technologia - głębokie skanowanie (umożliwia poszukiwanie złóż głębinowych w sektorach). |
+-----------------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Technik rakietowy | Rozpoczyna z dodatkową rakietą, |
| | |
| | Premiowa technologia - beztlenowy napęd odrzutowy (odblokowuje węzeł wahadłowców i transport dalekiego zasięgu). |
+-----------------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+Czego nie robić w Surviving Mars? | Rozgrywka

Rozdział zawiera przydatne porady, czego nie robić podczas zarządzania kolonią i czego się wystrzegać.

Nie buduj ważnych budynków blisko siebie

Zasada ta tyczy się głównie budynków zapewniających wodę i energię (i tych, które je magazynują). Dzięki temu, jeden zabłąkany meteor nie spowoduje masowej katastrofy.

Nie lekceważ zagrożeń

Na pierwszy rzut oka zagrożenia wynikające ze zmian pogodowych mogą się wydawać trywialne. Jednak są poważnym zagrożeniem, bez odpowiedniego przygotowania mogą skazać Twoją kolonię na wyniszczenie.

Nie zapominaj o surowcach

Monitoruj zapotrzebowanie, produkcję oraz zmagazynowane surowce. Brak któregoś z surowców może skutecznie spowolnić rozwój kolonii.

Nie buduj osobnych kopuł pod zabudowania mieszkalne i produkcję

Koloniści mają duże problemy ze znalezieniem pracy w fabryce, która jest w sąsiedniej kopule. Można to zrobić ręcznie, przysparza to jednak sporo kłopotów (można to zrobić, poprzez ręczne ustawienie miejsca pracy, kiedy kolonista tam dotrze, ustawić ponownie jego miejsce zamieszkania)

Nie buduj nieopłacalnych farm grzybowych

Produkują zawsze tyle samo żywności - 5 jednostek. O wiele wydajniejsze są farmy, a nawet farmy hydroponiczne. Ponadto, farmy hydroponiczne zajmują o wiele mniej miejsca.

Nie polegaj na oddzielaczach wilgoci

Spełniają dobrze swoją rolę jako dodatkowe i uzupełniające źródło wody, ale nie główne, ze względu na swoją niską wydajność.

Nie buduj samych paneli słonecznych

Panele słoneczne są w stanie produkować energię tylko za dnia. Dopóki nie wybudujesz cudu w postaci sztucznego słońca, lepszym i stabilniejszym wyborem będą generatory Stirlinga lub turbiny wiatrowe.

Nie zapominaj o kolonistach

W grze są oni najważniejsi - masowe zgony z przyczyn nienaturalnych mogą zakończyć Twoją grę.

Nie zapraszaj zbyt szybko kolonistów

Przed tym krokiem wybuj wszystkie potrzebne budynki w kopule i przygotuj infrastrukturę na ich przyjęcie(wodę, tlen, energię).Podstawy

Wymagania sprzetowe dla Surviving Mars | Podstawy

Surviving Mars to gra wydana na platformę PC Windows, Mac OS, Steam OS + Linux. Dostępna na platformie Steam.

Tryby gry

1. Singleplayer: Tak,
2. Kooperacja offline(split screen/hot seat): Nie,
3. Kooperacja przez Internet: Nie,
4. Multiplayer: Nie.

Nasz sprzęt

Poradnik został stworzony na wersji PC, o poniższej konfiguracji:

1. System operacyjny: Windows 8.1,
2. Procesor: Intel Core i5 6600k,
3. Pamięć RAM: 16 GB DDR4 Corsair Vengeance CL16,
4. Karta graficzna: Gigabyte GeForce GTX1070 WindForce OC 8GB 256bit.

Na powyższej konfiguracji gra chodziła bezproblemowo.

Pc - informacje ogólne

1. Systemy operacyjne: Windows 7 i nowsze, wersje 32-bit i 64-bit,
2. Połączenie internetowe w trakcie gry: Wymagane,
3. Konieczność aktywacji przez Internet: Tak, przez platformę Steam,
4. Kontrolery: Klawiatura i mysz, pełne wsparcie kontrolera,
5. Achievementy: Dostępnych 50 na platformie steam,
6. Dostępne języki (tylko interfejs): Polski, Angielski, Niemiecki, Hiszpański, Portugalski brazylijski, Rosyjski.

Surviving Mars - wymaganie sprzetowe

Minimalne wymagania sprzetowe

Windowsa

1. System operacyjny: Windows 7 64-bit lub nowszy
2. Procesor: 4 generacji Intel i3 CPU lub odpowiednik
3. Pamięć: 4 GB RAM
4. Karta graficzna: HD 4600/Geforce 620/Radeon 6450 lub odpowiednik GPU z 1 GB VRAM
5. Miejsce na dysku: 6 GB dostępnej przestrzeni

Mac OS

1. System operacyjny: OSX 10.9 lub nowszy
2. Procesor: 4 generacji Intel i3 CPU lub odpowiednik
3. Pamięć: 4 GB RAM
4. Karta graficzna: OpenGL 4.5 (GeForce 600/AMD Radeon 7700 lub lepszy) z 1GB VRAM
5. Miejsce na dysku: 6 GB dostępnej przestrzeni

Steam OS + Linux

1. System operacyjny: Ubuntu 14 x86 lub nowszy
2. Procesor: 4 generacji Intel i3 CPU lub odpowiednik
3. Pamięć: 4 GB RAM
4. Karta graficzna: OpenGL 4.5 (GeForce 600/AMD Radeon 7700 lub lepszy) z 1GB VRAM
5. Miejsce na dysku: 6 GB dostępnej przestrzeni

Zalecane wymagania sprzętowe

Windowsa

1. System operacyjny: Windows 7 64-bit lub nowszy
2. Procesor: 5 generacja Intel i5 CPU lub odpowiednik
3. Pamięć: 8 GB RAM
4. Karta graficzna: Geforce 750 Ti lub odpowiednik z 4GB VRAM
5. Miejsce na dysku: 6 GB dostępnej przestrzeni

Mac OS

1. System operacyjny: OSX 10.9 lub nowszy
2. Procesor: Szybki Quad-Core CPU
3. Pamięć: 8 GB RAM
4. Karta graficzna: GeForce 970 z 4GB VRAM
5. Miejsce na dysku: 6 GB dostępnej przestrzeni

Steam OS + Linux

1. System operacyjny: Ubuntu 14 x86 lub nowszy
2. Procesor: Szybki Quad-Core CPU
3. Pamięć: 8 GB RAM
4. Karta graficzna: GeForce 970 z 4GB VRAM
5. Miejsce na dysku: 6 GB dostępnej przestrzeniInterfejs w Surviving Mars | Podstawy

W tym rozdziale dowiesz się, co oznaczają poszczególne elementy interfejsu. Ułatwi Ci to orientację w sytuacji i będziesz mógł lepiej planować swoje działania.

- 1. Notyfikacje i zdarzenia
- 2. Wskazówki
- 3. Przegląd zasobów/kolonistów
- 4. Przyciski informacyjne/użytkowe
- 5. Liczniki informacyjne
- 6. Jednostki
- 7. Operowanie czasem
- 8. Przyciski otwierające inne widoki

1. Notyfikacje i zdarzenia

W tym miejscu gra informuje o wszelkich zagrożeniach, zbadanych sektorach, osiągniętych kamieniach milowych, awariach w kolonii.

2. Wskazówki

Na początku gra będzie podpowiadać i dawać wskazówki, jak rozwijać kolonię i co budować pierwsze.

3. Przegląd zasobów/kolonistów

Pojawia się często podczas budowania lub kiedy wciśniesz przycisk z trzema paskami (patrz punkt 4. Przyciski informacyjne/użytkowe). To okno pozwoli Ci na kontrolowanie zasobów i kolonistów. Możesz poznać ich cechy, czy są bezrobotni, czy posiadają dom, a nawet - czy sprawiają problemy. Najeżdżając kursorem np. na podstawowe zasoby, gra wyświetli szczegółowe dane dot. kosztów utrzymania, przechowywanych materiałów, zużycia zasobów.

4. Przyciski informacyjne/użytkowe

W tym miejscu masz dostęp do przeglądu zasobów i kolonistów(po lewej), spis kamieni milowych czyli ważnych osiągnięć dokonanych podczas gry, menu wybierania rozgłośni radiowych oraz menu główne.

5. Liczniki informacyjne

W tym miejscu gra informuje o tym, ile kolonia posiada dronów (ikona z prawej) oraz kolonistów (ikona z lewej).

6. Jednostki

Tutaj masz dostęp do jednostek, którymi możesz kierować i zarządzać, włączając w to przyloty i odloty rakiet.

7. Operowanie czasem

Możesz przewijać czas i dostosować prędkość gry do swoich potrzeb. Gra informuje również o liczbie Soli (marsjańskiej doby) oraz wskazuje pory dnia (niebiesko-żółty pasek).

8. Przyciski otwierające inne widoki

Od lewej - menu budowy (można też otworzyć za pomocą prawego przycisku myszy klikając gdziekolwiek), menu widoku całej mapy, menu dostaw z Ziemii oraz menu technologii.Interfejs -Technologia w Surviving Mars | Podstawy

W tym rozdziale poznasz jak poruszać się po menu technologii. Dowiesz się również, co się składa na punkty badań.

- 1. Kolejka badań
- 2. Pomoc zewnętrzna
- 3. Gałąź technologiczna
- 4. Technologie
- 5. Statystyki

1. Kolejka badań

W tym miejscu widoczne są wszystkie zakolejkowane badania wraz z kosztami w postaci punktów badań oraz z postępami prac nad technologią.

2. Pomoc zewnętrzna

Czyli Outsourcing. W grze dostępna jest opcja pomocy zewnętrznej, w zamian za fundusze sponsora można wykupić punkty badań.

3. Gałąź technologiczna

Od lewej strony widać kategoryzację technologii. Jest ich w sumie 6: biotechnologia, inżyniera, robotyka, fizyka, socjologia oraz przełomy.

4. Technologie

W sześciokątach umieszczone są technologie. Sześciokąty ze znakami zapytania to technologie jeszcze nieodkryte. Szare figury symbolizują technologie zbadane, natomiast kolorowe - gotowe do zbadania. Zauważ, że przy niektórych są również cyfry. Oznacza to kolejność ich badania.

5. Statystyki

W tym miejscu możesz zasięgnąć informacji dot. źródeł Twoich punktów badań. Punkty zapewniane przez sponsora to punkty bazowe. Posiadając odpowiednie budynki badawcze w kolonii oraz geniuszy, można uzyskać więcej punktów. Niektóre technologie zwiększają poziom uzyskanych punktów badań.Poradniki do gier dla ciebie.

Najnowsze poradniki i solucje do gier komputerowych i konsolowych
możesz pobrać na naszej stronie internetowej
https://www.gry-online.pl/poradniki-do-gier.asp

------------------------------------------------------------------------

Serwisy GRYOnline.pl to gry dla każdego i wszystko o grach.

Encyklopedia Gier - Wszystkie gry w jednym miejscu, obszerne opisy, video, wymagania sprzętowe, daty premier.
https://www.gry-online.pl/encyklopedia-gier.asp

TVgry.pl - Internetowa telewizja dla graczy, własne produkcje, oficjalne materiały filmowe o grach.
http://tvgry.pl/

Czytaj o grach - Recenzje, beta testy i zapowiedzi gier.
https://www.gry-online.pl/czytaj-o-grach.asp

Forum Dyskusyjne dla graczy, największe w Polsce internetowe forum tematyczne dla miłośników internetowej rozrywki.
https://www.gry-online.pl/S008.asp

Gameplay.pl - Serwis blogowy, gry, filmy, komputery, konsole, książki, muzyka... serwisy na fajne tematy
http://gameplay.pl/

www.gry-online.pl
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: