Facebook - konwersja
  • promocja

Symfony w przykładach - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
8 lutego 2012
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Symfony w przykładach - ebook

Naucz się korzystać z pełni możliwości biblioteki MVC!

  • Co to jest model MVC i dlaczego warto z niego korzystać?
  • Jak programować z użyciem biblioteki MVC?
  • Jak stworzyć aplikację internetową lub stronę WWW dzięki Symfony?
Symfony, framework stworzony w języku PHP i mający na celu uproszczenie oraz przyspieszenie tworzenia aplikacji internetowych, znajduje zastosowanie w coraz większej liczbie projektów. Jego wykorzystanie wiąże się ze znacznie efektywniejszym programowaniem, a także pozwala uniknąć wielu błędów i powtarzających się, nużących czynności. Symfony opiera się na modelu MVC i posiada wiele wbudowanych funkcji - między innymi ochronę przed atakami CSRF oraz XSS. Ten framework nie ogranicza się do wykorzystania własnej biblioteki, lecz zapewnia także możliwość integracji z innymi. Jeśli chcesz nauczyć się, jak to działa w praktyce, trzymasz w rękach właściwą pozycję!

Książka "Symfony w przykładach" jest możliwie najbardziej skondensowaną instrukcją obsługi Symfony. Żeby ją zrozumieć, nie musisz dysponować oszałamiającą wiedzą - wystarczą podstawy PHP i XHTML/CSS. Jej autor poprowadzi Cię od najprostszych projektów ("Hello world"), przez nieco bardziej zaawansowane zagadnienia, dotyczące zewnętrznych zasobów, połączenia projektu z bazą danych, publikacji projektu na serwerze hostingowym, aż po tworzenie różnego typu paneli administracyjnych. Krótko mówiąc, na samych konkretnych przykładach przejdziesz drogę do stworzenia własnej, niezawodnie działającej aplikacji internetowej.

  • Pierwszy projekt w Symfony i praca w środowisku NetBeans
  • Wymiana szablonu XHTML/CSS i dołączanie zewnętrznych zasobów
  • Hiperłącza i strona błędu 404
  • Publikowanie projektu na serwerze hostingowym
  • Dostosowywanie klas generowanych przez Propel
  • Wyświetlanie danych rekordu i identyfikacja rekordów na podstawie wartości slug
  • Artykuły na temat HTML/CSS
  • Umieszczanie w bazie danych plików binarnych
  • Pliki do pobrania i komponent menu
  • Relacje 1:n oraz n:m i widoki częściowe
  • Panele administracyjne i tłumaczenie interfejsu witryny
  • Zbiór zadań C++
  • Administracja kontami użytkowników i generowanie paneli administracyjnych
  • Zabezpieczanie paneli administracyjnych protokołem HTTPS

I Ty możesz ułatwić sobie tworzenie doskonałych aplikacji internetowych!

Spis treści

Podziękowania (13)

Wstęp (15)

Część I: Tworzenie stron WWW w Symfony (17)

Rozdział 1. Pierwszy projekt w Symfony (19)

  • Przykład 1. Hello, World! (19)
  • ROZWIĄZANIE (19)
    • Krok 1. Utwórz nowy projekt Symfony (19)
    • Krok 2. Utwórz aplikację frontend (20)
    • Krok 3. Utwórz moduł o nazwie glowny (22)
    • Krok 4. Utwórz akcję glowny/powitanie (23)
    • Krok 5. Odwiedź akcję glowny/powitanie (24)
  • Zestawienie poznanych poleceń (24)
  • Struktura aplikacji tworzonej w Symfony (25)
  • Środowiska (28)
  • Pasek narzędzi Debug toolbar (30)
  • Uruchomienie gotowego projektu (32)

Rozdział 2. Praca w środowisku NetBeans (33)

  • Przykład 2. Witaj w NetBeans! (33)
  • ROZWIĄZANIE (33)
    • Krok 1. Utwórz nowy projekt Symfony w NetBeans (33)
    • Krok 2. Utwórz moduł glowny w aplikacji frontend (38)
    • Krok 3. Usuń akcję glowny/index (40)
    • Krok 4. Utwórz akcję glowny/powitanie (40)
    • Krok 5. Zmień tytuł strony glowny/powitanie (41)
    • Krok 6. Zmień adres URL strony głównej (42)
    • Krok 7. Wyczyść pamięć podręczną aplikacji (43)

Rozdział 3. Wymiana szablonu XHTML/CSS (45)

  • Przykład 3. Wierszyk pt. Dwa kabele (45)
  • ROZWIĄZANIE (45)
    • Krok 1. Utwórz nowy projekt Symfony w NetBeans (45)
    • Krok 2. Utwórz moduł wierszyk w aplikacji frontend (46)
    • Krok 3. Usuń akcję glowny/index (46)
    • Krok 4. Utwórz akcję wierszyk/pokaz (46)
    • Krok 5. Zmień tytuł strony wierszyk/pokaz (47)
    • Krok 6. Zmień adres URL strony głównej (47)
    • Krok 7. Zmień szablon XHTML/CSS (48)
  • Przebieg wykonania aplikacji (52)

Rozdział 4. Dołączanie zewnętrznych zasobów (55)

  • Przykład 4. Żmija (56)
  • ROZWIĄZANIE (57)
    • Krok 1. Utwórz nowy projekt (57)
    • Krok 2. Utwórz moduł animal (57)
    • Krok 3. Usuń akcję animal/index (57)
    • Krok 4. Utwórz akcję animal/show (57)
    • Krok 5. Zmień tytuł strony (58)
    • Krok 6. Zmień adres URL strony głównej (58)
    • Krok 7. Zmień szablon XHTML/CSS (58)
    • Krok 8. W widoku akcji animal/show wstaw zdjęcie żmii (60)
  • Analiza kodu XHTML generowanego przez aplikację (61)

Rozdział 5. Hiperłącza (63)

  • Przykład 5. Fraszki (63)
  • ROZWIĄZANIE (64)
    • Krok 1. Utwórz projekt, aplikację i moduł (64)
    • Krok 2. Usuń akcję wiersz/index (64)
    • Krok 3. Utwórz akcję wiersz/dogoscia (65)
    • Krok 4. Utwórz akcję wiersz/naswojeksiegi (66)
    • Krok 5. Utwórz akcję wiersz/ozywocieludzkim (67)
    • Krok 6. Zmień szablon XHTML/CSS (67)
    • Krok 7. Zmodyfikuj hiperłącza zawarte w menu (69)
    • Krok 8. Zmień adresy URL fraszek (70)
    • Krok 9. Zmień tytuły stron serwisu (73)

Rozdział 6. Strona błędu 404 (75)

  • Przykład 6. Gady (75)
  • ROZWIĄZANIE (77)
    • Krok 1. Utwórz nowy projekt, aplikację i moduł (77)
    • Krok 2. Zmień akcje modułu strony (77)
    • Krok 3. Zmień szablon XHTML/CSS (78)
    • Krok 4. Wymień adresy URL w pliku routing.yml (79)
    • Krok 5. Zmień tytuły stron serwisu (80)
    • Krok 6. Odwiedź domyślną stronę błędu 404 (81)
    • Krok 7. Utwórz akcję strony/blad404 (82)
    • Krok 8. Zdefiniuj stronę błędu 404 aplikacji frontend (83)
  • Analiza odpowiedzi HTTP (85)

Rozdział 7. Publikowanie projektu na serwerze hostingowym (87)

  • Przykład 7.1. Zabytki Lublina (87)
  • ROZWIĄZANIE (88)
    • Etap 1. Wykonaj aplikację na komputerze lokalnym (88)
    • Etap 2. Opublikuj witrynę na serwerze hostingowym (91)
  • Przykład 7.2. Gady (publikowanie na serwerze NetArt) (96)
  • ROZWIĄZANIE (96)
    • Krok 1. Przekopiuj bibliotekę Symfony na serwer (96)
    • Krok 2. Wyczyść pamięć podręczną i usuń kontrolery deweloperskie (96)
    • Krok 3. Zmodyfikuj ścieżkę do biblioteki Symfony (96)
    • Krok 4. Przekopiuj projekt na serwer (97)
    • Krok 5. Zablokuj dostęp do plików (97)
    • Krok 6. Zmień domenę projektu na gady.twojadomena.nazwa.pl (97)

Rozdział 8. Czego dowiedziałeś się w pierwszej części? (99)

Część II: Warstwy M oraz V (101)

Rozdział 9. Pierwszy projekt Symfony wykorzystujący bazy danych (103)

  • Przykład 9. Najdłuższe rzeki świata (103)
  • ROZWIĄZANIE (104)
    • Etap 1. Przygotuj pustą bazę danych (104)
    • Etap 2. Zaprojektuj strukturę bazy danych (105)
    • Etap 3. Utwórz szkielet aplikacji (109)
    • Etap 4. Wymień szablon XHTML/CSS (117)
    • Etap 5. Dostosuj wygląd akcji rzeka/index (117)
  • Zestawienie plików (119)
    • Klasy dostępu do bazy danych (120)
    • Przebieg wykonania aplikacji (123)
    • Uruchomienie gotowego projektu (124)

Rozdział 10. Dostosowywanie klas generowanych przez Propel (125)

  • Przykład 10. Tatry (125)
  • ROZWIĄZANIE (125)
    • Krok 1. Utwórz pustą bazę danych (125)
    • Krok 2. Zaprojektuj bazę danych (126)
    • Krok 3. Utwórz projekt z aplikacją frontend (127)
    • Krok 4. Skonfiguruj dostęp do bazy danych (127)
    • Krok 5. Wypełnij bazę danych rekordami (127)
    • Krok 6. Wygeneruj panel administracyjny CRUD (129)
    • Krok 7. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel (130)
    • Krok 8. Dostosuj moduł szczyt (133)
    • Krok 9. Dostosuj wygląd witryny (134)
  • Testowanie poprawności generowanego kodu XHTML (135)

Rozdział 11. Akcja show - wyświetlanie szczegółowych danych rekordu (137)

  • Przykład 11. Piosenki wojskowe (138)
  • ROZWIĄZANIE (138)
    • Krok 1. Utwórz pustą bazę danych (138)
    • Krok 2. Zaprojektuj bazę danych (139)
    • Krok 3. Utwórz projekt z aplikacją frontend (140)
    • Krok 4. Skonfiguruj dostęp do bazy danych (140)
    • Krok 5. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel (140)
    • Krok 6. Napisz dynamiczny skrypt YAML odpowiedzialny za wypełnianie bazy (141)
    • Krok 7. Wygeneruj panel CRUD z akcjami show (144)
    • Krok 8. Dostosuj moduł piosenka (144)
    • Krok 9. Dostosuj wygląd witryny (148)
    • Krok 10. Zmień tytuły stron (148)
    • Krok 11. Zmodyfikuj adresy URL stron z piosenkami (150)

Rozdział 12. Identyfikacja rekordów na podstawie wartości slug (151)

  • Przykład 12. Artykuły na temat HTML/CSS (152)
  • ROZWIĄZANIE (153)
    • Krok 1. Przeanalizuj pliki XHTML z treścią artykułów (153)
    • Krok 2. Przygotuj funkcje pomocnicze (153)
    • Krok 3. Utwórz pustą bazę danych artykuly (162)
    • Krok 4. Zaprojektuj bazę danych (162)
    • Krok 5. Utwórz projekt z aplikacją frontend (163)
    • Krok 6. Skonfiguruj dostęp do bazy danych (163)
    • Krok 7. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel (164)
    • Krok 8. Przygotuj skrypt, który wypełni bazę danych (166)
    • Krok 9. Wypełnij bazę danych rekordami (168)
    • Krok 10. Wygeneruj panel CRUD z akcjami show (168)
    • Krok 11. Usuń zbędne akcje modułu artykul (169)
    • Krok 12. Zmień metodę identyfikowania rekordów (169)
    • Krok 13. Wyłącz cytowanie kodu XHTML (170)
    • Krok 14. Dostosuj wygląd witryny (172)
    • Krok 15. Zmień tytuły stron (173)
    • Krok 16. Zmodyfikuj adresy URL stron z artykułami (173)
    • Krok 17. Zminimalizuj liczbę bajtów pobieraną w akcji artykul/index (173)

Rozdział 13. Komponent menu (177)

  • Przykład 13. Treny (177)
  • ROZWIĄZANIE (178)
    • Krok 1. Utwórz pustą bazę danych (178)
    • Krok 2. Zaprojektuj bazę danych (179)
    • Krok 3. Utwórz projekt z aplikacją frontend (179)
    • Krok 4. Wykonaj moduł glowny z akcjami powitanie oraz blad404 (179)
    • Krok 5. Skonfiguruj dostęp do bazy danych (180)
    • Krok 6. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel (180)
    • Krok 7. Przygotuj zadanie propel:import-danych (181)
    • Krok 8. Wypełnij bazę danych rekordami (182)
    • Krok 9. Wygeneruj panel CRUD z akcjami show (183)
    • Krok 10. Usuń zbędne akcje modułu artykul (183)
    • Krok 11. Zmień metodę identyfikowania rekordów (183)
    • Krok 12. Zmień adresy URL (183)
    • Krok 13. Przygotuj komponent menu (184)
    • Krok 14. Dostosuj wygląd witryny (185)
    • Krok 15. Zmień tytuły stron (185)
    • Krok 16. Wykonaj zrzut bazy danych (185)

Rozdział 14. Umieszczanie plików binarnych w bazie danych (189)

  • Przykład 14. Pliki do pobrania (189)
  • ROZWIĄZANIE (189)
    • Krok 1. Utwórz pustą bazę danych (189)
    • Krok 2. Zaprojektuj bazę danych (190)
    • Krok 3. Utwórz projekt z aplikacją frontend (191)
    • Krok 4. Wykonaj moduł glowny z akcją blad404 (191)
    • Krok 5. Skonfiguruj dostęp do bazy danych (191)
    • Krok 6. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel (191)
    • Krok 7. Przygotuj zadanie propel:import-danych (192)
    • Krok 8. Wypełnij bazę danych rekordami (193)
    • Krok 9. Wygeneruj panel CRUD (194)
    • Krok 10. Usuń zbędne akcje modułu artykul (194)
    • Krok 11. Zmodyfikuj funkcję executeShow() (194)
    • Krok 12. Zmodyfikuj widok akcji plik/show (195)
    • Krok 13. Dostosuj widok akcji plik/index (196)
    • Krok 14. Zmień adresy URL (197)
    • Krok 15. Dostosuj wygląd witryny (198)

Rozdział 15. Relacje 1:n (199)

  • Przykład 15. Kontynenty/państwa (203)
  • ROZWIĄZANIE (204)
    • Krok 1. Przeanalizuj szablon XHTML (204)
    • Krok 2. Utwórz pustą bazę danych (205)
    • Krok 3. Zaprojektuj bazę danych (205)
    • Krok 4. Utwórz projekt z aplikacją frontend (205)
    • Krok 5. Wykonaj moduł glowny (205)
    • Krok 6. Skonfiguruj dostęp do bazy danych (206)
    • Krok 7. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel (206)
    • Krok 8. Przygotuj zadanie propel:import-danych (207)
    • Krok 9. Wypełnij bazę danych rekordami (209)
    • Krok 10. Wygeneruj panele CRUD dla tabel kontynent oraz panstwo (209)
    • Krok 11. Usuń zbędne akcje modułów kontynent oraz panstwo (209)
    • Krok 12. Zmodyfikuj funkcje executeShow() (209)
    • Krok 13. Dostosuj widoki akcji kontynent/index oraz panstwo/index (210)
    • Krok 14. Zmodyfikuj widok akcji kontynent/show (210)
    • Krok 15. Zmodyfikuj widok akcji panstwo/show (211)
    • Krok 16. Zmień adresy URL (211)
    • Krok 17. Dostosuj wygląd witryny (212)
    • Krok 18. Ustal tytuły stron (213)

Rozdział 16. Relacje n:m (215)

  • Przykład 16. Filmy/Aktorzy (217)
  • ROZWIĄZANIE (218)
    • Krok 1. Utwórz pustą bazę danych (218)
    • Krok 2. Zaprojektuj bazę danych (219)
    • Krok 3. Utwórz projekt z aplikacją frontend (219)
    • Krok 4. Wykonaj moduł glowny (219)
    • Krok 5. Skonfiguruj dostęp do bazy danych (219)
    • Krok 6. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel (220)
    • Krok 7. Przygotuj zadanie propel:import-danych (221)
    • Krok 8. Wypełnij bazę danych rekordami (223)
    • Krok 9. Wygeneruj panele CRUD (223)
    • Krok 10. Usuń zbędne akcje modułów film oraz aktor (223)
    • Krok 11. Zmodyfikuj funkcje executeShow() (224)
    • Krok 12. Dostosuj widoki akcji film/index oraz aktor/index (224)
    • Krok 13. Zmodyfikuj widok akcji film/show (224)
    • Krok 14. Zmodyfikuj widok akcji aktor/show (224)
    • Krok 15. Zmień adresy URL (225)
    • Krok 16. Dostosuj wygląd witryny (225)
    • Krok 17. Ustal tytuły stron (226)

Rozdział 17. Widoki częściowe (227)

  • Przykład 17. Czcionki projektów CSS Zen Garden (228)
  • ROZWIĄZANIE (230)
    • Krok 1. Przeanalizuj dane (230)
    • Krok 2. Utwórz pustą bazę danych (231)
    • Krok 3. Zaprojektuj bazę danych (231)
    • Krok 4. Utwórz projekt z aplikacją frontend (232)
    • Krok 5. Skonfiguruj dostęp do bazy danych (232)
    • Krok 6. Przygotuj zadanie propel:import-danych (233)
    • Krok 7. Wypełnij bazę danych rekordami (235)
    • Krok 8. Dodaj metody zliczające powiązane rekordy (235)
    • Krok 9. Przygotuj zadanie propel:przelicz (238)
    • Krok 10. Przelicz rekordy (238)
    • Krok 11. Wykonaj moduł glowny (238)
    • Krok 12. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel (239)
    • Krok 13. Dodaj metody ułatwiające dostęp do obiektów połączonych relacją n:m (239)
    • Krok 14. Wygeneruj panele CRUD (240)
    • Krok 15. Usuń zbędne akcje (240)
    • Krok 16. Zmodyfikuj funkcje executeShow() (240)
    • Krok 17. Przygotuj widok częściowy projekt/lista (240)
    • Krok 18. Dostosuj widok akcji projekt/index (241)
    • Krok 19. Dostosuj widok akcji czcionka/show (242)
    • Krok 20. Przygotuj widok częściowy czcionka/lista (244)
    • Krok 21. Dostosuj widok akcji czcionka/index (245)
    • Krok 22. Dostosuj widok akcji projekt/show (245)
    • Krok 23. Dostosuj widok akcji modułu rodzina (245)
    • Krok 24. Zmień adresy URL (246)
    • Krok 25. Dostosuj wygląd witryny (247)
    • Krok 26. Ustal tytuły stron (247)

Rozdział 18. Publikowanie aplikacji, która wykorzystuje bazę danych, na serwerze hostingowym (249)

  • Przykład 18.1. NotH - edytor kodu XHTML/CSS (249)
  • ROZWIĄZANIE (250)
    • Krok 1. Przeanalizuj dane (250)
    • Krok 2. Utwórz pustą bazę danych (252)
    • Krok 3. Zaprojektuj bazę danych (252)
    • Krok 4. Utwórz projekt z aplikacją frontend (252)
    • Krok 5. Skonfiguruj dostęp do bazy danych (253)
    • Krok 6. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel (253)
    • Krok 7. Przygotuj zadanie propel:import-danych (253)
    • Krok 8. Wypełnij bazę danych rekordami (256)
    • Krok 9. Wykonaj moduł glowny (256)
    • Krok 10. Wygeneruj panele CRUD (256)
    • Krok 11. Usuń zbędne akcje (257)
    • Krok 12. Zmodyfikuj funkcje executeShow() (257)
    • Krok 13. Dostosuj widok akcji menu/show (257)
    • Krok 14. Dostosuj widok akcji img/show (257)
    • Krok 15. Dostosuj widok akcji plik/show (258)
    • Krok 16. Dostosuj akcje modułu podrecznik (258)
    • Krok 17. Dostosuj akcje modułu skroty (258)
    • Krok 18. Wykonaj komponent menu/menu (259)
    • Krok 19. Wykonaj komponent menu/menupionowe (260)
    • Krok 20. Dostosuj wygląd witryny (261)
    • Krok 21. Zmień adresy URL (261)
    • Krok 22. Ustal tytuły stron (263)
  • Przykład 18.2. NotH - publikacja na serwerze (263)
  • ROZWIĄZANIE (264)
    • Krok 1. Zrzut bazy danych (264)
    • Krok 2. Utwórz pustą bazę danych na serwerze (264)
    • Krok 3. Wykonaj import zawartości bazy danych (264)
    • Krok 4. Przekopiuj na serwer bibliotekę Symfony 1.4 (266)
    • Krok 5. Utwórz folder przeznaczony na projekt (266)
    • Krok 6. Zablokuj dostęp do plików projektu (268)
    • Krok 7. Przekopiuj projekt na serwer (268)
    • Krok 8. Przekieruj domenę na folder noth/web/ (268)
    • Krok 9. Zmodyfikuj plik noth/web/.htaccess (268)
    • Krok 10. Zmodyfikuj plik noth/config/databases.yml (269)
    • Krok 11. Zmodyfikuj ścieżkę do biblioteki Symfony (270)

Rozdział 19. Czego dowiedziałeś się w drugiej części? (271)

Część III: Panele administracyjne (273)

Rozdział 20. Tłumaczenie interfejsu witryny (275)

  • Przykład 20. Dzień dobry (275)
  • ROZWIĄZANIE (276)
    • Krok 1. Utwórz nowy projekt, aplikację i moduł (276)
    • Krok 2. Ustal adres strony głównej (276)
    • Krok 3. Dostosuj akcję glowny/index (276)
    • Krok 4. Dostosuj widok akcji glowny/index (276)
    • Krok 5. Ustal domyślny język aplikacji (277)
    • Krok 6. Zdefiniuj tłumaczenia komunikatu Good morning (277)
    • Krok 7. Ustal tytuł witryny oraz oznacz język dokumentu XHTML (278)
    • Krok 8. Przetestuj witrynę (279)

Rozdział 21. Pierwszy panel administracyjny (283)

  • Przykład 21. Piosenki wojskowe (panel administracyjny) (283)
  • ROZWIĄZANIE (284)
    • Krok 1. Przeanalizuj przykład 11. (284)
    • Krok 2. Uruchom przykład 11. (284)
    • Krok 3. Utwórz aplikację backend i moduł piosenka (284)
    • Krok 4. Dostosuj wygląd aplikacji backend (285)
    • Krok 5. Zabezpiecz dostęp do aplikacji backend (288)
    • Krok 6. Zainstaluj wtyczkę sfGuardAuth (288)
    • Krok 7. Utwórz konto admin (288)
    • Krok 8. Uruchom stronę logowania (289)
    • Krok 9. Logowanie do aplikacji backend z aplikacji frontend (290)
    • Krok 10. Wylogowanie z aplikacji backend (290)
    • Krok 11. Dostosuj formularz logowania (291)
    • Krok 12. Dostosuj panel CRUD (293)
    • Krok 13. W aplikacji backend dodaj filtr "zapamiętaj mnie" (294)

Rozdział 22. Kontekstowe hiperłącza do edycji i usuwania rekordów (295)

  • Przykład 22. Zbiór zadań C++ (296)
  • ROZWIĄZANIE (296)
    • Etap 1. Utwórz nowy projekt i wykonaj aplikację frontend (296)
    • Etap 2. Wykonaj aplikację backend (307)
    • Etap 3. Połącz aplikacje frontend i backend (310)
    • Etap 4. Kontekstowość usuwania rekordów (313)
    • Etap 5. Ułatwienia w wypełnianiu formularzy (313)

Rozdział 23. Administracja kontami użytkowników (317)

  • Przykład 23. Angaże (318)
  • ROZWIĄZANIE (319)
    • Etap 1. Wykonaj aplikację frontend (319)
    • Etap 2. Zabezpieczanie dostępu do aplikacji frontend (336)
    • Etap 3. Ustal poziomy dostępu do aplikacji: (339)

Rozdział 24. Generowanie paneli administracyjnych (347)

  • Przykład 24. Turniej czterech skoczni (347)
  • ROZWIĄZANIE (347)
    • Etap 1. Utwórz nowy projekt i wykonaj aplikację frontend (347)
    • Etap 2. Wykonaj aplikację backend (352)
    • Etap 3. Refaktoryzacja (356)

Rozdział 25. Zabezpieczanie paneli administracyjnych przy użyciu protokołu HTTPS (361)

  • Przykład 25. Turniej Czterech Skoczni (HTTPS) (362)
  • ROZWIĄZANIE (362)
    • Krok 1. Zrzut bazy danych (362)
    • Krok 2. Utwórz pustą bazę danych na serwerze (362)
    • Krok 3. Wykonaj import zawartości bazy danych (362)
    • Krok 4. Przekopiuj na serwer bibliotekę Symfony 1.4 (363)
    • Krok 5. Utwórz folder przeznaczony na projekt (363)
    • Krok 6. Zablokuj dostęp do plików projektu (363)
    • Krok 7. Przekopiuj projekt na serwer (363)
    • Krok 8. Przekieruj domeny (364)
    • Krok 9. Zmodyfikuj pliki.htaccess (364)
    • Krok 10. Zmodyfikuj plik tcs/config/databases.yml (365)
    • Krok 11. Zmodyfikuj ścieżkę do biblioteki Symfony (365)

Rozdział 26. Czego dowiedziałeś się w trzeciej części? (367)

Literatura (369)

Skorowidz (371)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-4594-7
Rozmiar pliku: 4,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: