Facebook - konwersja

Systemy zarządzania jakością w podmiotach leczniczych - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 stycznia 2016
84,51
8451 pkt
punktów Virtualo

Systemy zarządzania jakością w podmiotach leczniczych - ebook

W książce przedstawiono zagadnienia związane z wdrażaniem systemu zarządzania jakością oraz możliwością jego integracji z innymi systemami zarządzania, z uwzględnieniem najnowszych zmian w prawie dotyczących nowelizacji systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001:2015.

W opracowaniu omówiono m.in.:
  • charakterystykę koncepcji total quality management (TQM),
  • percepcję jakości usług medycznych,
  • znaczenie relacji profesjonalista pacjent w kształtowaniu jakości usług medycznych,
  • istotę systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001:2008,
  • proces wdrażania systemu i korzyści wynikające z certyfikacji.
  • Adresaci:
    Publikacja przeznaczona jest dla pracowników podmiotów leczniczych - przede wszystkim kadry zarządzającej i personelu medycznego.

    "Książka traktująca o problemach zarządzania w szczególnym obszarze, jakim jest działalność lecznicza, jest z pewnością atrakcyjna i ważna zarówno dla kadr zarządzających podmiotami w ochronie zdrowia, jak i dla studentów, doktorantów oraz naukowców, którzy badają ten obszar wiedzy. Problematyka zarządzania jest stale aktualna, gdyż rozwija się wraz ze zmianami społeczno-gospodarczymi oraz technologicznymi i ma wymiar globalny. To uzasadnia potrzebę aktualizacji wiedzy na temat zarządzania i jej propagowanie w nowych publikacjach".
    Prof. zw. dr hab. Barbara Iwankiewicz-Rak

Spis treści

Wykaz najważniejszych skrótów 7
Wstęp 9
Rozdział 1 Rola zapewnienia jakości w zarządzaniu organizacjami 13 1. Geneza jakości 13 2. Istota i znaczenie jakości 18 2.1. Interdyscyplinarny charakter jakości 18 2.2. Wielowymiarowy charakter jakości 23 3. Istota koncepcji TQM (total quality management) 28
Rozdział 2 Percepcja jakości w usługach medycznych 50 1. Pojęcie jakości w usługach 50 2. Jakość w produkcji i jej zastosowanie do usług 58 3. Interpretacja pojęcia jakości w usługach medycznych 66 4. Percepcja jakości świadczenia usługi medycznej z perspektywy pacjenta w świetle wyników badań empirycznych 88 5. Medical malpractice 102 6. Organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz jakości 110 7. Reorientacja na wartość usług medycznych 116
Rozdział 3 Rola marketingu relacyjnego w kształtowaniu jakości usług medycznych 126 1. Wpływ marketingu relacyjnego na zarządzanie przedsiębiorstwem usługowym 126 2. Uwarunkowania i rola relacji profesjonalista-pacjent 132 3. Przywracanie symetryczności relacji a dehumanizacja usług medycznych 149 4. Konsumeryzm medyczny - rola reprezentacji społecznej 160
Rozdział 4 Integracja systemów zarządzania jakością 180 1. Ewolucja i przesłanki stosowania norm serii 9000 180 2. Charakterystyka norm serii 9000 182 3. Dokumentacja w systemie zarządzania jakością ISO 9001:2008 192 Norma ISO 19011:2003. Wytyczne dotyczące audytowania systemów zarządzania jakością i/lub środowiskowego 205 4. Nowe wymogi normy ISO 9001:2015 207 5. Powiązania między systemami jakości a akredytacją 221
Zakończenie 237
Bibliografia 239
Spis tabel 281
Spis rysunków 283
Spis wykresów 284
Kategoria: Medyczne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8107-121-5
Rozmiar pliku: 2,1 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij