- promocja
Szefologika, czyli logika szefowania - ebook
Szefologika, czyli logika szefowania - ebook
Uniwersalnie o zarządzaniu
Weź grupę ludzi, powiedz im, że od dziś Ty jesteś ich szefem, a oni Twoimi podwładnymi, i spróbujcie razem: zrealizować projekt biznesowy/napaść na bank/zdobyć wrogi skład broni/wejść na najwyższą górę świata.
Niepotrzebne skreśl i zostaw tylko ten cel, który naprawdę Ci przyświeca. Niezależnie od tego, co skreślisz, jedno zostanie na pewno — konieczność dowodzenia grupą ludzi po to, by razem osiągnąć pożądany efekt. To nie wszystko. Zostaną jeszcze pewne nienaruszalne, uniwersalne zasady, które obowiązują każdego szefa, generała, prezesa, herszta bandy rozbójników. Bez ich poznania, zrozumienia i zastosowania nie będziesz prawdziwym przywódcą, a Twoi podwładni prędzej czy później zaczną się zastanawiać, dlaczego to właśnie Ty im szefujesz.
W książce Szefologika autorzy piszą o konieczności zaznaczania swojego przywództwa, o sięganiu po władzę zamiast czekania, aż przyjdzie sama, o podejmowaniu nadzwyczajnych działań w sytuacji kryzysowej. O rozsądnym ryzykowaniu i pochwale pośpiechu. O „rodzicach” porażki i marce, o którą dbają nawet terroryści. O poznawaniu wroga i przeobrażaniu się z podwładnego w lidera. O wartościach, które obowiązują w każdych okolicznościach, o specjalizacji, dzięki której podwładni przestają zazdrościć szefowi awansu (bo czasem zarabiają lepiej od niego), oraz o konieczności ciągłego „update’owania” siebie samego i swojej instytucji do nowej, ulepszonej wersji.
Patroni wydania:
Spis treści
SZEFOLOGIKA, CZYLI LOGIKA SZEFOWANIA (5)
Twierdzenie pierwsze:
JEŚLI LIDERA NIE WIDAĆ, TO WIDAĆ GO NIE MA (7)
Twierdzenie drugie:
ALBO MA SIĘ WŁADZĘ, ALBO PIASTUJE SIĘ STANOWISKO (31)
Twierdzenie trzecie:
W KRYZYSIE SPRAWDZA SIĘ WSZYSTKO, CO POZWALA GO OPANOWAĆ (49)
Twierdzenie czwarte:
JAK SIĘ MA APETYT NA SUKCES, TO TRZEBA SIĘ WYCHYLIĆ (67)
Twierdzenie piąte:
ALBO PODEJMIESZ SZYBKO DECYZJĘ, ALBO DOGONIĄ CIĘ WĄTPLIWOŚCI (83)
Twierdzenie szóste:
W WALCE O WSZYSTKO NIE MA NAGRÓD ZA DRUGIE MIEJSCE (103)
Twierdzenie siódme:
NAWET TERRORYŚCI MUSZĄ DBAĆ O MARKĘ I REPUTACJĘ (121)
Twierdzenie ósme:
NAJGROŹNIEJSZY JEST TEN PRZECIWNIK, KTÓREGO SIĘ NIKT NIE BOI (139)
Twierdzenie dziewiąte:
PRZED OBLICZEM PRZEŁOŻONEGO NIE UDAWAJ, ŻE JESTEŚ JEGO KLONEM (159)
Twierdzenie dziesiąte:
NIE CHWAL SIĘ WARTOŚCIAMI, KTÓRYCH NAPRAWDĘ NIE WYZNAJESZ (179)
Twierdzenie jedenaste:
LEPIEJ NIŻ GENERALNIE MYŚLEĆ KAPITALNIE (199)
Twierdzenie dwunaste:
KTO NIE AKTUALIZUJE, TEN GINIE (217)
O AUTORACH (239)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-9347-4 |
Rozmiar pliku: | 7,0 MB |