Sztuczna inteligencja w organizacji. Innowacje biznesowe w praktyce - ebook
Sztuczna inteligencja w organizacji. Innowacje biznesowe w praktyce - ebook
Jak skłonić sztuczną inteligencję do pracy na naszą rzecz?
Temat sztucznej inteligencji (SI) i jej potencjalnych zastosowań w firmach jest obecnie szeroko dyskutowany. Oparte na niej technologie są coraz bardziej zaawansowane i powszechniej dostępne, a także coraz lepiej dostosowane do potrzeb biznesu. Już dziś okazują się pomocne w pracy rozmaitych działów, od zarządzania łańcuchem dostaw, przez marketing i sprzedaż, po obsługę klienta i rozwój produktów. Odpowiednio, w kompetentny sposób wdrożona sztuczna inteligencja może stanowić motor rozwoju przedsiębiorstwa: wspomagać pracę ludzi, wyręczać ich w realizacji wielu monotonnych zadań i dać przestrzeń do skupienia się na wyzwaniach wymagających większej kreatywności ... obszarach, w których SI też może być niezwykle pomocna.
Tajemnica sukcesu modelu współpracy człowiek - maszyna kryje się w sformułowaniu "odpowiednio wdrożona sztuczna inteligencja". Autor książki dzieli się w niej opracowanym przez siebie modelem systemu zarządzania, umożliwiającym ustalenie obszarów sterowania innowacjami procesu biznesowego, a więc rozpoznanie i hierarchizację funkcji oraz określenie sekwencji czynności we wprowadzaniu sztucznej inteligencji do organizacji. Swoją publikację kieruje do osób, które pracują nad projektami procesów biznesowych, do ekspertów doradzających firmom w zakresie zarządzania innowacjami i wprowadzania zmian, a także do studiujących zarządzanie projektami, jakością, innowacjami i projektami. Skorzystają z niej również właściciele firm, którzy chcą wprowadzać nowości w swoich organizacjach i szukają narzędzi do ich skutecznego wdrażania.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Odpowiedzi na pilne pytania - szybki start
Rozdział 2. Nowe wyzwania innowacyjności w sferze sztucznej inteligencji
- 1. Natura sztucznej inteligencji
- 2. Pojęcie i zakres innowacji
- 3. Nowe projekty innowacyjne
- 4. Dynamiczne ujęcie procesu innowacji
- 5. Sterowanie projektami innowacyjnymi
Rozdział 3. System zarządzania innowacjami w procesach biznesowych
- 1. Definiowanie problemu - określenie potrzeb biznesowych
- 2. Modelowanie systemu - ramy integracyjne dla innowacji
- 3. System zarządzania innowacjami w procesach biznesowych (SZI-PB)
Rozdział 4. Metodyka zarządzania innowacjami w procesach biznesowych
- 1. Warunki utrudniające i ułatwiające przebieg procesów biznesowych
- 2. Metodyka zarządzania innowacjami w procesach biznesowych (MZI-PB)
- 3. Weryfikacja metodyki
Rozdział 5. Ocena innowacji we wdrażaniu SI w organizacji
- 1. Pomiar innowacji - teoria i praktyka
- 2. Wybrane metody ewaluacji innowacji we wdrażaniu SI
- 3. Oceny innowacji w procesach biznesowych - propozycja dla SI
Rozdział 6. Optymalizacja zarządzania innowacjami w technologii SI
- 1. Opór organizacji wobec innowacji w procesach biznesowych
- 2. Model innowacji - propozycja dla SI
- 3. Wdrożenie systemu zarządzania innowacjami w procesach biznesowych
- 4. Kierunki doskonalenia zarządzania innowacjami we wdrażaniu SI
Często zadawane pytania
Zakończenie
Suplement A. Kwestionariusz samooceny wdrażania innowacji SI w procesie biznesowym w organizacji
Suplement B. Jak pięciodniowy sprint zmienia projektowanie innowacji SI w procesach biznesowych
Nazewnictwo
Bibliografia
Kategoria: | Sprzedaż i obsługa klienta |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-1794-1 |
Rozmiar pliku: | 5,5 MB |