Facebook - konwersja
  • promocja

Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją internet - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
23 lipca 2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją internet - ebook

Naucz się zasad jak profesjonalista, aby móc je łamać jak artysta

Pablo Picasso

Dobrych tekstów się nie pisze. Dobre teksty się projektuje.

Najpierw trzeba zbudować solidną konstrukcję, a potem umiejętnie wypełnić ją treścią. Jeśli piszesz do internetu, w grę wchodzą dodatkowo wymagania Google i zwyczaje niecierpliwych czytelników. Jak to wszystko pogodzić? Przeczytaj tę książkę, a będziesz wiedział.

Krok po kroku poprowadzi Cię ona przez narzędzia i strategie przydatne na każdym etapie projektowania tekstu - od przygotowań, poprzez tworzenie konturów, ich wypełnianie, wywoływanie efektów specjalnych i tworzenie efektownych form, aż po polerowanie całości. Na końcu znajdziesz też część poświęconą odkrywaniu i rozwijaniu własnych atutów pisarskich. Bo zasady nie są po to, żebyś je znał i stosował dla idei, ale po to, żebyś spośród nich wybierał te, dzięki którym mocniej zabrzmi Twój niepowtarzalny, przyciągający czytelników głos.

Projektując ten poradnik, kierowałam się konfucjańską zasadą: "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem". Chcę, żebyś zapamiętał i zrozumiał, dlatego zadbałam nie tylko o to, by przekazać Ci jak najwięcej informacji, lecz także o przykłady, ćwiczenia z rozwiązaniami i ze wskazówkami, a nawet mapy myśli, które pomogą Ci w powtórkach. Mam nadzieję, że ta książka stanie się wiernym towarzyszem Twoich pisarskich poszukiwań.

Autorka

Spis treści

 

Wstęp 11

 

Część 1. Fundamenty 13

  • Twój portret komunikacyjny 14
    • Tematyka tekstów 14
    • Język i ton komunikacji 14
    • Twoje ja 16
    • Twoja wiarygodność 18
    • Podsumowanie 22
    • Teraz kolej na Ciebie 23
  • Czytelnik jako bohater Twoich tekstów 25
    • Poznaj swojego czytelnika 25
    • Skąd brać informacje o czytelniku? 29
    • Podsumowanie 32
    • Teraz kolej na Ciebie 33
  • O czym pisać na blogu? 35
    • Jak zamienić wiedzę o czytelniku w tematy tekstów? 35
    • Oceń temat 36
    • Podsumowanie 39
    • Teraz kolej na Ciebie 40
  • Twarde prawa internetu 41
    • Co robi Twój czytelnik, kiedy nikt nie patrzy? 41
    • Czego chce od Ciebie Google? 44
    • Jak długi powinien być tekst na blog? 48
    • Podsumowanie 50
    • Teraz kolej na Ciebie 51

Część 2. Konstrukcja 53

  • Jak zaprojektować chwytliwy tytuł? 54
    • Jaki powinien być internetowy tytuł? 54
    • Trzy kroki do nagłówka 55
    • Nagłówki dla ambitnych 59
    • Podsumowanie 60
    • Teraz kolej na Ciebie 61
  • Jak zaprojektować wciągający lead? 62
    • Jak zacząć? 62
    • 10 pomysłów na lead 63
    • Podsumowanie 68
    • Teraz kolej na Ciebie 69
  • Między leadem a zakończeniem - cz. 1. Strategiczny układ treści 70
    • Odwrócona piramida i inne, czyli jak zorganizować treść posta 70
    • Przygotuj sobie plan 73
    • Kolejność ma znaczenie 74
    • Podsumowanie 77
    • Teraz kolej na Ciebie 78
  • Między leadem a zakończeniem - cz. 2. Akapity i śródtytuły 79
    • Akapity 79
    • Śródtytuły 82
    • Podsumowanie 85
    • Teraz kolej na Ciebie 86
  • Finis coronat opus - zakończenie, które pozostaje w pamięci 88
    • Jak napisać dobre zakończenie? 88
    • Podsumowanie 94
    • Teraz kolej na Ciebie 95

Część 3. Narzędzia 97

  • Słowa, słowa, słowa - cz. 1. Słowa, na które trzeba uważać 98
    • Rzeczowniki, które wysysają z tekstu życie 98
    • Niemrawe czasowniki 99
    • Leniwe przysłówki 102
    • Słowa wytarte 103
    • Słowa nie każdemu znane 104
    • Słowa drażliwe i drażniące 106
    • Podsumowanie 107
    • Teraz kolej na Ciebie 108
  • Słowa, słowa, słowa - cz. 2. Słowa warte uwagi 109
    • Rzeczowniki pełne znaczeń 109
    • Przymiotniki, które działają na zmysły 110
    • Czasowniki, które tętnią życiem 112
    • Słowa, które dodają lekkości 113
    • Podsumowanie 116
    • Teraz kolej na Ciebie 117
  • Słowa, słowa, słowa - cz. 3. Przydatne zestawy 118
    • Porównanie 118
    • Metafora 119
    • Układy trójkowe i inne 122
    • Podsumowanie 126
    • Teraz kolej na Ciebie 127
  • Wszystko o zdaniu 128
    • Jak budować zrozumiałe zdania? 128
    • Jak rozplątać poplątane zdanie? 131
    • Krótkie czy długie zdanie? Oto jest pytanie 133
    • Podsumowanie 135
    • Teraz kolej na Ciebie 136

Część 4. Trendy 137

  • Spójność 138
    • Bądź konsekwentny 138
    • Jak posklejać zdania? 139
    • Jak posklejać akapity? 140
    • Podsumowanie 141
    • Teraz kolej na Ciebie 142
  • Prostota 144
    • Używaj najprostszych składników 145
    • Unikaj patosu 146
    • Doradzaj, zamiast pouczać 147
    • Pokaż jasną stronę 149
    • Krótkie, ale znaczące słowo nie 150
    • Podsumowanie 151
    • Teraz kolej na Ciebie 152
  • Stosowność 153
    • Kontekst ma znaczenie 153
    • Rozmowa niech brzmi jak rozmowa 154
    • Rady złote i pozłacane 155
    • Podsumowanie 156
    • Teraz kolej na Ciebie 157
  • Minimalizm 158
    • Wyjaśnienia i dopowiedzenia 158
    • Wypełniacze 159
    • Przegadane wyrażenia 160
    • Zbyt drobiazgowe opisy 161
    • Podsumowanie 162
    • Teraz kolej na Ciebie 163
  • Otwartość na odbiorcę 164
    • Pisz z akcentem na TY 164
    • Zachęcaj do aktywności 165
    • Pytaj (nie tylko) retorycznie 166
    • Odpowiadaj i wyjaśniaj 166
    • Puść oczko do czytelnika 168
    • Podsumowanie 169
    • Teraz kolej na Ciebie 170

Część 5. Efekty specjalne 171

  • Jak podkreślić to, co ważne? 172
    • Wykorzystaj efekt pierwszeństwa 172
    • Wykorzystaj efekt świeżości 172
    • A może na zasadzie kontrastu? 174
    • Nie bój się powtórzeń 178
    • Podsumowanie 180
    • Teraz kolej na Ciebie 181
  • Jak sprawić, by tekst brzmiał jak muzyka? 182
    • Jak wydobyć z tekstu rytm? 182
    • Jak sprawdzić, czy tekst ma rytm? 185
    • Podsumowanie 186
    • Teraz kolej na Ciebie 187
  • Jak przemawiać do wyobraźni i budzić emocje? 188
    • Postaw na szczegół i konkret 189
    • Show, don't tell 190
    • Działaj na zmysły 196
    • Podsumowanie 197
    • Teraz kolej na Ciebie 198
  • Jak działać na zmysły? 199
    • Pięć strategii budzenia zmysłów 199
    • Zmysłowy opis krok po kroku 205
    • Dodaj życia do opisu 207
    • Podsumowanie 209
    • Teraz kolej na Ciebie 210
  • Jak pisać z humorem? 211
    • Skąd się bierze humor? 211
    • Złam schemat 212
    • Użyj trójki 213
    • Wykorzystaj możliwości języka 213
    • A może coś niestosownego? 215
    • Co nie śmieszy? 216
    • Podsumowanie 217
    • Teraz kolej na Ciebie 218
  • Strategie manipulowania napięciem 219
    • Zatrzymaj akcję 219
    • Pobudź ciekawość 219
    • Wykorzystaj możliwości gramatyki 223
    • Podsumowanie 225
    • Teraz kolej na Ciebie 226

Część 6. Formy 227

  • Porywająca opowieść 228
    • Jaka historia budzi emocje? 228
    • Struktura opowieści 229
    • Historia w działaniu 231
    • A może jeszcze inaczej? 234
    • ABC dialogów 236
    • Podsumowanie 239
    • Teraz kolej na Ciebie 240
  • Fascynująca relacja z podróży 241
    • Zostań bohaterem 241
    • Pokaż klimat miejsca 243
    • Podaj praktyczne informacje 247
    • Podsumowanie 248
    • Teraz kolej na Ciebie 249
  • Recenzja z klasą 250
    • Zanim napiszesz 250
    • Strategiczne planowanie treści 251
    • Kiedy recenzujesz negatywnie 254
    • Podsumowanie 256
    • Teraz kolej na Ciebie 257
  • Tekst ekspercki, który buduje autorytet 258
    • Wspinaj się po drabinie abstrakcji 258
    • Sześć strategii akrobaty, czyli jak się poruszać po drabinie abstrakcji 259
    • Podsumowanie 265
    • Teraz kolej na Ciebie 266
  • Kilka pomysłów na kreatywny post ekspercki 267
    • Stylizacja 267
    • Słownik branżowy na wesoło 269
    • Antyporadnik 270
    • Personifikacja 271
    • Wywiad, którego nie było 271
    • Podsumowanie 274
    • Teraz kolej na Ciebie 275

Część 7. Ostatnie szlify 277

  • Redakcja, czyli jak dopracować projekt 278
    • Kiedy przestać poprawiać? 282
    • Podsumowanie 283
    • Teraz kolej na Ciebie 284
  • Interpunkcyjne pułapki i możliwości 286
    • Kropka 286
    • Średnik 287
    • Znak zapytania 288
    • Wykrzyknik 288
    • Wielokropek 288
    • Cudzysłów 289
    • Nawias 289
    • Dwukropek 290
    • Myślnik 291
    • Przecinek 292
    • Podsumowanie 294
    • Teraz kolej na Ciebie 295
  • Wybrane pułapki gramatyczne 296
    • Imiesłowowy równoważnik zdania 296
    • Skróty składniowe 298
    • Dwuznaczności 298
    • Masło maślane 299
    • Odmiana wyrazów obcych 299
    • Co robić, kiedy nie wiesz? 301
    • Podsumowanie 303
    • Teraz kolej na Ciebie 304

Część 8. Niepowtarzalność 305

  • Projektowanie tekstów a osobowość 306
    • Ekstrawertyk vs. introwertyk 307
    • Typ zmysłowy vs. typ intuicyjny 309
    • Typ myślący vs. typ czujący 311
    • Typ oceniający vs. obserwujący 313
    • Podsumowanie 315
    • Teraz kolej na Ciebie 316
  • Jak wypracować rozpoznawalny styl? 317
    • Poznaj swój styl i naucz się swoich błędów 317
    • Kształtuj świadomie swój styl 318
    • Podsumowanie 321
    • Teraz kolej na Ciebie 322
  • Jak znaleźć i rozwijać własny głos? 323
    • Jak znaleźć swój głos? 324
    • Pielęgnuj i dokarmiaj swój niepowtarzalny głos 326
    • Podsumowanie 329
    • Teraz kolej na Ciebie 330

Zakończenie 331

Wskazówki i przykładowe rozwiązania do ćwiczeń 333

Bibliografia 357

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-6193-5
Rozmiar pliku: 6,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: