Szybki kurs JavaScript. Wprowadzenie do języka w 24 godziny. Wydanie VI - ebook
Szybki kurs JavaScript. Wprowadzenie do języka w 24 godziny. Wydanie VI - ebook
Sięgnij po tę książkę i zacznij programować już dziś! Po lekturze jej 24 rozdziałów — czytanie każdego zajmie najwyżej godzinę — poznasz podstawy programowania w języku JavaScript i szybko zaczniesz tworzyć skrypty wzbogacające strony internetowe w efektowne funkcje. Opanujesz podstawowe i bardziej złożone paradygmaty programowania, nauczysz się tworzenia i obsługiwania obiektów, zaznajomisz się z aspektami profesjonalnego projektowania aplikacji, takimi jak: sprawdzone praktyki tworzenia kodu, debugowanie kodu JavaScript i testowanie jednostkowe. Co istotne, cała praca odbywać się będzie zgodnie z aktualnymi standardami internetowymi!
Dowiedz się, jak:
- Budować dynamiczne i interaktywne skrypty obsługiwane przez wszystkie przeglądarki
- Pisać przejrzysty i niezawodny kod wielokrotnego użytku
- Stosować techniki programowania obiektowego
- Wykorzystać popularną bibliotekę jQuery i kontrolować arkusze stylów CSS za pomocą prostego kodu JavaScript
- Rozpocząć pracę z takimi środowiskami, jak np. AngularJS
- Budować dodatki i rozszerzenia przeglądarek
Phil Ballard — doradca w branży technologii internetowych, specjalizuje się w projektowaniu stron WWW, mechanizmach SEO, tworzeniu skryptów serwerowych, projektowaniu aplikacji. Napisał wiele książek, w tym AJAX w mgnieniu oka — publikację wydaną przez Helion.
Spis treści
O autorze (11)
Wprowadzenie (13)
CZĘŚĆ I. PIERWSZE KROKI Z JĘZYKIEM JAVASCRIPT (19)
Godzina 1. Wprowadzenie do języka JavaScript (21)
- Fundamenty tworzenia skryptów internetowych (22)
- Porównanie tworzenia kodu serwerowego i kodu klienta (23)
- Język JavaScript "w skrócie" (23)
- Korzenie języka JavaScript (24)
- Znacznik (26)
- Wprowadzenie do modelu DOM (27)
- Komunikacja z użytkownikiem (30)
- Podsumowanie (34)
- Pytania i odpowiedzi (34)
- Warsztaty (35)
- Ćwiczenia (36)
Godzina 2. Tworzenie prostych skryptów (37)
- Dołączanie kodu JavaScript do strony internetowej (38)
- Instrukcje języka JavaScript (40)
- Zmienne (41)
- Operatory (43)
- Przechwytywanie zdarzeń myszy (47)
- Podsumowanie (52)
- Pytania i odpowiedzi (52)
- Warsztaty (52)
- Ćwiczenia (53)
Godzina 3. Użycie funkcji (55)
- Ogólna składnia (56)
- Wywoływanie funkcji (56)
- Przekazywanie argumentów funkcjom (58)
- Zwracanie wartości z funkcji (62)
- Zasięg zmiennych (62)
- Podsumowanie (65)
- Pytania i odpowiedzi (65)
- Warsztaty (66)
- Ćwiczenia (66)
Godzina 4. Obiekty modelu DOM i obiekty wbudowane (67)
- Interakcja z użytkownikiem (68)
- Wybieranie elementów przy użyciu ich identyfikatora (70)
- Uzyskiwanie dostępu do historii przeglądarki (71)
- Użycie obiektu location (72)
- Informacje o przeglądarce - obiekt navigator (73)
- Daty i czas (76)
- Upraszczanie obliczeń za pomocą obiektu Math (78)
- Podsumowanie (83)
- Pytania i odpowiedzi (83)
- Warsztaty (84)
- Ćwiczenia (85)
CZĘŚĆ II. POZNAWANIE ELEMENTÓW KODU (87)
Godzina 5. Liczby i łańcuchy (89)
- Liczby (90)
- Łańcuchy (92)
- Wartości boolowskie (96)
- Podsumowanie (99)
- Pytania i odpowiedzi (99)
- Warsztaty (99)
- Ćwiczenia (100)
Godzina 6. Tablice (101)
- Tablice (102)
- Podsumowanie (107)
- Pytania i odpowiedzi (107)
- Warsztaty (108)
- Ćwiczenie (108)
Godzina 7. Sterowanie programem (109)
- Instrukcje warunkowe (110)
- Pętle i struktury sterujące (117)
- Ustawianie i używanie liczników czasu (121)
- Podsumowanie (122)
- Pytania i odpowiedzi (122)
- Warsztaty (123)
- Ćwiczenia (124)
CZĘŚĆ III. OBIEKTY (125)
Godzina 8. Programowanie obiektowe (127)
- Czym jest programowanie obiektowe? (128)
- Tworzenie obiektów (129)
- Rozszerzanie i dziedziczenie obiektów za pomocą słowa kluczowego prototype (137)
- Hermetyzacja (141)
- Zastosowanie wykrywania funkcji (142)
- Podsumowanie (144)
- Pytania i odpowiedzi (144)
- Warsztaty (144)
- Ćwiczenia (145)
Godzina 9. Tworzenie skryptów z wykorzystaniem modelu DOM (147)
- Węzły modelu DOM (148)
- Wybieranie elementów za pomocą metody getElementsByTagName() (154)
- Odczytywanie atrybutów elementu (156)
- Narzędzie Inspektor DOM przeglądarki Mozilla (158)
- Podsumowanie (171)
- Pytania i odpowiedzi (171)
- Warsztaty (172)
- Ćwiczenia (173)
Godzina 10. Format JSON (175)
- Czym jest format JSON? (176)
- Uzyskiwanie dostępu do danych JSON (177)
- Serializacja danych za pomocą formatu JSON (179)
- Typy danych JSON (181)
- Symulowanie tablic asocjacyjnych (182)
- Tworzenie obiektów za pomocą formatu JSON (183)
- Zabezpieczenia danych JSON (187)
- Podsumowanie (188)
- Pytania i odpowiedzi (188)
- Warsztaty (188)
- Ćwiczenia (189)
CZĘŚĆ IV. HTML I CSS (191)
Godzina 11. Języki JavaScript i HTML5 (193)
- Nowe znaczniki w języku HTML5 (194)
- Wybrane istotne nowe elementy (194)
- Technika przeciągania i upuszczania (201)
- Magazyn lokalny (205)
- Praca z plikami lokalnymi (205)
- Podsumowanie (208)
- Warsztaty (209)
- Ćwiczenia (209)
Godzina 12. Język JavaScript i arkusze stylów CSS (211)
- Dziesięciominutowe wprowadzenie do arkuszy stylów CSS (212)
- Właściwość style modelu DOM (214)
- Uzyskiwanie dostępu do klas przy użyciu właściwości className (218)
- Właściwość styleSheets modelu DOM (220)
- Podsumowanie (225)
- Pytania i odpowiedzi (226)
- Warsztaty (226)
- Ćwiczenia (227)
Godzina 13. Wprowadzenie do arkuszy stylów CSS3 (229)
- Właściwości i prefiksy specyficzne dla dostawców (230)
- Ramki w arkuszach CSS3 (231)
- Tła zapewniane przez arkusze CSS3 (233)
- Gradienty arkuszy CSS3 (236)
- Efekty tekstowe arkuszy CSS3 (238)
- Przejścia, transformacje i animacje w arkuszach CSS3 (239)
- Odwoływanie się do właściwości arkuszy CSS3 w kodzie JavaScript (240)
- Ustawianie właściwości arkuszy CSS3 za pomocą prefiksów dostawców (243)
- Podsumowanie (244)
- Pytania i odpowiedzi (244)
- Warsztaty (245)
- Ćwiczenia (246)
CZĘŚĆ V. UŻYCIE BIBLIOTEK JĘZYKA JAVASCRIPT (247)
Godzina 14. Użycie bibliotek (249)
- Dlaczego warto użyć biblioteki? (250)
- Na jakie typy działań pozwalają biblioteki? (250)
- Wybrane popularne biblioteki (251)
- Wprowadzenie do biblioteki prototype.js (252)
- Podsumowanie (257)
- Pytania i odpowiedzi (257)
- Warsztaty (258)
- Ćwiczenia (258)
Godzina 15. Biblioteka jQuery z bliska (259)
- Dołączanie biblioteki jQuery do własnych stron (260)
- Procedura obsługi zdarzeń $(document).ready biblioteki jQuery (261)
- Wybieranie elementów strony (262)
- Praca z treścią HTML (263)
- Wyświetlanie i ukrywanie elementów (264)
- Animacja elementów (265)
- Łączenie poleceń w łańcuch (267)
- Obsługa zdarzeń (271)
- Podsumowanie (272)
- Pytania i odpowiedzi (272)
- Warsztaty (273)
- Ćwiczenia (273)
Godzina 16. Biblioteka interfejsu użytkownika jQuery UI (275)
- Przeznaczenie biblioteki jQuery UI (276)
- Dołączanie biblioteki jQuery UI do stron (276)
- Interakcje (277)
- Użycie widżetów (283)
- Podsumowanie (288)
- Pytania i odpowiedzi (289)
- Warsztaty (289)
- Ćwiczenia (290)
Godzina 17. Ajax i biblioteka jQuery (291)
- Anatomia technologii Ajax (292)
- Użycie biblioteki jQuery do implementacji technologii Ajax (297)
- Podsumowanie (301)
- Pytania i odpowiedzi (301)
- Warsztaty (302)
- Ćwiczenia (303)
CZĘŚĆ VI. ZAAWANSOWANE ZAGADNIENIA (305)
Godzina 18. Odczytywanie i zapisywanie informacji cookie (307)
- Czym są informacje cookie? (308)
- Właściwość document.cookie (309)
- Składniki informacji cookie (310)
- Zapisywanie informacji cookie (311)
- Funkcja zapisująca informację cookie (312)
- Odczytywanie informacji cookie (314)
- Usuwanie informacji cookie (315)
- Ustawianie wielu wartości w pojedynczej informacji cookie (319)
- Podsumowanie (319)
- Pytania i odpowiedzi (320)
- Warsztaty (320)
- Ćwiczenia (321)
Godzina 19. Wkrótce w języku JavaScript (323)
- Klasy (324)
- Funkcje tablicowe (325)
- Moduły (326)
- Użycie słów kluczowych let i const (326)
- Łańcuchy szablonu (329)
- Uzyskiwanie dostępu do tablic za pomocą konstrukcji for-of (329)
- Zapewnianie zgodności wstecz (330)
- Podsumowanie (330)
- Pytania i odpowiedzi (331)
- Warsztaty (331)
- Ćwiczenia (332)
Godzina 20. Użycie środowisk (333)
- Środowiska do tworzenia oprogramowania (334)
- Architektura Model-View-Controller (MVC) (334)
- Użycie środowiska MVC w przypadku aplikacji internetowych (336)
- Środowisko AngularJS (336)
- Budowanie aplikacji AngularJS (342)
- Podsumowanie (346)
- Pytania i odpowiedzi (346)
- Warsztaty (346)
- Ćwiczenia (347)
Godzina 21. Użycie języka JavaScript poza stroną internetową (349)
- Język JavaScript poza obrębem przeglądarki (350)
- Tworzenie rozszerzeń dla przeglądarki Google Chrome (350)
- Dalsza praca (359)
- Podsumowanie (360)
- Pytania i odpowiedzi (360)
- Warsztaty (360)
- Ćwiczenia (361)
CZĘŚĆ VII. ZDOBYWANIE FACHU (363)
Godzina 22. Sprawdzone praktyki tworzenia kodu (365)
- Nie nadużywaj kodu JavaScript (366)
- Tworzenie czytelnego i możliwego do zarządzania kodu (366)
- Stopniowe zmniejszanie funkcjonalności (370)
- Ulepszanie progresywne (371)
- Oddzielony kod JavaScript (372)
- Wykrywanie funkcji (374)
- Właściwa obsługa błędów (375)
- Podsumowanie (380)
- Pytania i odpowiedzi (380)
- Warsztaty (380)
- Ćwiczenia (381)
Godzina 23. Debugowanie kodu (383)
- Wprowadzenie do debugowania (384)
- Bardziej zaawansowane debugowanie (386)
- Podsumowanie (398)
- Pytania i odpowiedzi (399)
- Warsztaty (399)
- Ćwiczenia (400)
Godzina 24. Testowanie jednostkowe kodu JavaScript (401)
- Czym jest testowanie jednostkowe? (402)
- Tworzenie kodu JavaScript na potrzeby testowania jednostkowego (404)
- Pakiet testowy QUnit (406)
- Podsumowanie (409)
- Pytania i odpowiedzi (409)
- Warsztaty (410)
- Ćwiczenia (410)
DODATKI (411)
Dodatek A. Narzędzia do projektowania aplikacji JavaScript (413)
- Edytory (414)
- Narzędzia sprawdzające poprawność (415)
- Narzędzia do debugowania i weryfikowania (416)
Dodatek B. Krótki przegląd elementów języka JavaScript (417)
Skorowidz (425)
Kategoria: | Webmaster |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-1929-5 |
Rozmiar pliku: | 8,5 MB |