- W empik go
Tadeusz Rydzyk. Kapłan czy biznesmen - ebook
Tadeusz Rydzyk. Kapłan czy biznesmen - ebook
Bez dwóch zdań należy zauważyć, że Tadeusz Rydzyk idzie z postępem czasu, jest człowiekiem XXI wieku – politykiem i ekonomistą, mistrzem w kierowaniu ludźmi i… ich portfelami.
Postać redemptorysty ojca Tadeusza Rydzyka jest wielce kontrowersyjną, ale zarazem ciekawą pod względem badawczym. Człowiek ten jawi się jako wielki reformator, który wymknął się władzy samego Kościoła, i stanowi ewenement na skalę polską, a nawet światową.
Niniejsza książka opisuje genezę i rozwój imperium medialnego, a także inicjatywy polityczne Ojca Dyrektora oraz wszelkie oficjalnie znane metody oddziaływania redemptorysty na polską politykę, ze szczególnym uwzględnieniem burzliwego okresu 2005–2007, kiedy to w Polsce rządziła „moherowa koalicja”.
Urodzony 3 maja 1945 roku w Olkuszu ojciec Tadeusz Rydzyk jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych uczniów Wyższego Seminarium Duchownego w Tuchowie. Po jego ukończeniu studiował teologię biblijną w Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie. Wieczyste śluby zakonne złożył 1 lutego 1971 roku, a 20 czerwca przyjął święcenia kapłańskie.
W następnych latach pracował jako katecheta w Toruniu, Szczecinku i Krakowie, gdzie zajmował się m.in. duszpasterstwem akademickim. W 1986 roku wyjechał na pięć lat do pracy zakonnej do Niemiec. Tam nawiązał kontakt z rozgłośnią Radio Maria International w Balderschwang, która niedługo potem została zamknięta z powodu oskarżeń o ksenofobię; jej nazwę zmieniono na Radio Horeb. Rydzyk był także organizatorem pielgrzymek do Medjugorie – miejsca objawień nieuznawanych przez Watykan. W 1991 roku powrócił do Polski i założył Radio Maryja.
Spis treści
Przedmowa | |
Wstęp | |
1. | Geneza i rozwój imperium medialnego Tadeusza Rydzyka |
1.1. | Polityczna działalność Kościoła katolickiego w Polsce |
1.2. | Tadeusz Rydzyk i zakon redemptorystów |
1.3. | Od radia do telewizji, czyli powstanie imperium medialnego ojca Rydzyka |
2. | Inicjatywy polityczne Ojca Dyrektora |
2.1. | Moherowa koalicja, czyli powstanie „rządu toruńskiego” |
2.2. | Powstanie i założenia programowe „partii Tadeusza Rydzyka” |
2.3. | Polsko-zagraniczne interesy Tadeusza Rydzyka |
3. | Wpływ imperium medialnego Tadeusza Rydzyka na wyniki wyborów w latach 2005 i 2007 |
3.1. | Preferencje wyborcze imperium medialnego Tadeusza Rydzyka |
3.2. | Analiza wybranych wypowiedzi politycznych w imperium medialnym Tadeusza Rydzyka i ich wpływ na wyniki wyborów |
Zakończenie | |
Posłowie | |
Przypisy | |
Bibliografia |
Kategoria: | Popularnonaukowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7942-264-7 |
Rozmiar pliku: | 246 KB |