Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Tales of Men and Ghosts - ebook

Data wydania:
9 marca 2020
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Tales of Men and Ghosts - ebook

In 1921, Edith Wharton became the first woman to win a Pulitzer Prize, earning the award for „The Age of Innocence”. But Wharton also wrote several other novels, as well as poems and short stories that made her not only famous but popular among her contemporaries. „Tales of Men and Ghosts” (1910) consists of ten masterful ghost stories that listed here in chronological order of their original publication dates: „The Bolted Door”, „His Father’s Son”, „The Daunt Diana”, „The Debt”, „Full Circle”, „The Legend”, „The Eyes”, „The Blond Beast”, „Afterward” and „The Letters”. Despite the title, the men outnumber the ghosts, since only „The Eyes” and „Afterward” actually call on the supernatural. In only two of the stories are women the central characters, though elsewhere they play important roles. If you have never read Edith Wharton’s fantasy work before, you will be captivated and delighted.

Kategoria: Classic Literature
Język: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8200-749-7
Rozmiar pliku: 2,7 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

THE BOLTED DOOR

I

HUBERT GRANICE, pacing the length of his pleasant lamp-lit library, paused to compare his watch with the clock on the chimney-piece.

Three minutes to eight.

In exactly three minutes Mr. Peter Ascham, of the eminent legal firm of Ascham and Pettilow, would have his punctual hand on the door-bell of the flat. It was a comfort to reflect that Ascham was so punctual–the suspense was beginning to make his host nervous. And the sound of the door-bell would be the beginning of the end–after that there’d be no going back, by God–no going back!

Granice resumed his pacing. Each time he reached the end of the room opposite the door he caught his reflection in the Florentine mirror above the fine old walnut credence he had picked up at Dijon–saw himself spare, quick-moving, carefully brushed and dressed, but furrowed, gray about the temples, with a stoop which he corrected by a spasmodic straightening of the shoulders whenever a glass confronted him: a tired middle-aged man, baffled, beaten, worn out.

As he summed himself up thus for the third or fourth time the door opened and he turned with a thrill of relief to greet his guest. But it was only the man-servant who entered, advancing silently over the mossy surface of the old Turkey rug.

“Mr. Ascham telephones, sir, to say he’s unexpectedly detained and can’t be here till eight-thirty.”

Granice made a curt gesture of annoyance. It was becoming harder and harder for him to control these reflexes. He turned on his heel, tossing to the servant over his shoulder: “Very good. Put off dinner.”

Down his spine he felt the man’s injured stare. Mr. Granice had always been so mild-spoken to his people–no doubt the odd change in his manner had already been noticed and discussed below stairs. And very likely they suspected the cause. He stood drumming on the writing-table till he heard the servant go out; then he threw himself into a chair, propping his elbows on the table and resting his chin on his locked hands.

Another half hour alone with it!

He wondered irritably what could have detained his guest. Some professional matter, no doubt–the punctilious lawyer would have allowed nothing less to interfere with a dinner engagement, more especially since Granice, in his note, had said: “I shall want a little business chat afterward.”

But what professional matter could have come up at that unprofessional hour? Perhaps some other soul in misery had called on the lawyer; and, after all, Granice’s note had given no hint of his own need! No doubt Ascham thought he merely wanted to make another change in his will. Since he had come into his little property, ten years earlier, Granice had been perpetually tinkering with his will.

Suddenly another thought pulled him up, sending a flush to his sallow temples. He remembered a word he had tossed to the lawyer some six weeks earlier, at the Century Club. “Yes–my play’s as good as taken. I shall be calling on you soon to go over the contract. Those theatrical chaps are so slippery–I won’t trust anybody but you to tie the knot for me!” That, of course, was what Ascham would think he was wanted for. Granice, at the idea, broke into an audible laugh–a queer stage-laugh, like the cackle of a baffled villain in a melodrama. The absurdity, the unnaturalness of the sound abashed him, and he compressed his lips angrily. Would he take to soliloquy next?

He lowered his arms and pulled open the upper drawer of the writing-table. In the right-hand corner lay a thick manuscript, bound in paper folders, and tied with a string beneath which a letter had been slipped. Next to the manuscript was a small revolver. Granice stared a moment at these oddly associated objects; then he took the letter from under the string and slowly began to open it. He had known he should do so from the moment his hand touched the drawer. Whenever his eye fell on that letter some relentless force compelled him to re-read it.

It was dated about four weeks back, under the letter-head of

“The Diversity Theatre.”

“MY DEAR MR. GRANICE:

This is a free sample. Please purchase full version of the book to continue.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: