- promocja
TDD. Programowanie w Javie sterowane testami - ebook
TDD. Programowanie w Javie sterowane testami - ebook
Książka, którą trzymasz w ręce, została napisana przez programistów dla programistów. Jej celem jest przekazanie podstaw TDD i omówienie najważniejszych praktyk związanych z tą metodyką, a przede wszystkim — nauczenie praktycznego stosowania TDD w pracy. Autorzy nie ukrywają, że nabranie biegłości w takim programowaniu wymaga sporo wysiłku, jednak korzyści płynące z metodyki TDD są znaczne: skrócenie czasu wprowadzania produktów na rynek, łatwiejsza refaktoryzacja, a także wyższa jakość tworzonych projektów. Z tą książką dogłębnie zrozumiesz metodykę TDD i uzyskasz wystarczającą pewność siebie, by z powodzeniem stosować to podejście w trakcie programowania aplikacji w Javie.
Dzięki tej książce:
- Nauczysz się podstaw metodyki TDD
- Poznasz potrzebne narzędzia, platformy i środowiska wraz ze szczegółami ich konfiguracji
- Wykonywasz praktyczne ćwiczenia i stopniowo wdrożysz się w TDD
- Poznasz proces „czerwone, zielone, refaktoryzacja”
- Dowiesz się, jak pisać testy jednostkowe wykonywane w izolacji od reszty kodu
- Dowiesz się, jak tworzyć prosty i łatwy w konserwacji kod, nauczysz się refaktoryzować już istniejący
- Nauczysz się pracować z atrapami, stosować programowanie sterowane zachowaniami, a także udostępniać połowicznie ukończone funkcje w środowisku produkcyjnym za pomocą przełączników funkcji
Programowanie sterowane testami to metodyka dla prawdziwych profesjonalistów!
Spis treści
O autorach (9)
O recenzentach (11)
Przedmowa (13)
Rozdział 1. Dlaczego powinieneś zainteresować się programowaniem sterowanym testami? (17)
- Dlaczego TDD? (18)
- Wprowadzenie do TDD (19)
- Czerwone, zielone, refaktoryzacja (20)
- Liczy się szybkość (21)
- To nie testy są najważniejsze (21)
- Przeprowadzanie testów (22)
- Testy funkcjonalne (22)
- Testy strukturalne (23)
- Różnica między sprawdzaniem jakości a zapewnianiem jakości (24)
- Lepsze testy (24)
- Symulowanie działań (25)
- Wykonywalna dokumentacja (25)
- Brak konieczności debugowania (27)
- Podsumowanie (28)
Rozdział 2. Narzędzia, platformy i środowiska (29)
- System Git (30)
- Maszyny wirtualne (30)
- Vagrant (30)
- Docker (33)
- Narzędzia do budowania kodu (34)
- Środowisko IDE (36)
- Przykładowy projekt ze środowiska IDEA (36)
- Platformy do przeprowadzania testów jednostkowych (36)
- JUnit (38)
- TestNG (40)
- Hamcrest i AssertJ (42)
- Hamcrest (42)
- AssertJ (44)
- Narzędzia do określania pokrycia kodu testami (44)
- JaCoCo (45)
- Platformy do tworzenia zastępników (46)
- Mockito (48)
- EasyMock (50)
- Dodatkowe możliwości atrap (51)
- Testowanie interfejsu użytkownika (52)
- Platformy do testowania stron WWW (52)
- Selenium (52)
- Selenide (54)
- Programowanie sterowane zachowaniami (55)
- JBehave (56)
- Cucumber (58)
- Podsumowanie (60)
Rozdział 3. Czerwone, zielone, refaktoryzacja - od porażki, przez sukces, do doskonałości (61)
- Przygotowywanie środowiska z systemem Gradle i narzędziem JUnit (62)
- Tworzenie w środowisku IntelliJ IDEA projektu wykorzystującego system Gradle i Javę (62)
- Czerwone, zielone, refaktoryzacja (65)
- Napisz test (65)
- Uruchom wszystkie testy i upewnij się, że ostatni kończy się niepowodzeniem (66)
- Napisz kod rozwiązania (66)
- Wykonaj wszystkie testy (66)
- Przeprowadź refaktoryzację (67)
- Powtórz cały cykl (67)
- Wymagania dotyczące programu do gry w kółko i krzyżyk (67)
- Pisanie programu do gry w kółko i krzyżyk (68)
- Wymaganie nr 1 (68)
- Wymaganie nr 2 (74)
- Wymaganie nr 3 (77)
- Wymaganie nr 4 (83)
- Pokrycie kodu testami (85)
- Dodatkowe ćwiczenia (86)
- Podsumowanie (86)
Rozdział 4. Testy jednostkowe. Koncentrowanie się na wykonywanym zadaniu, a nie na tym, co już zostało zrobione (89)
- Testy jednostkowe (90)
- Czym są testy jednostkowe? (90)
- Po co stosować testy jednostkowe? (91)
- Refaktoryzacja kodu (91)
- Dlaczego nie ograniczyć się do stosowania samych testów jednostkowych? (91)
- Testy jednostkowe w TDD (93)
- Platforma TestNG (94)
- Adnotacja @Test (94)
- Adnotacje @BeforeSuit, @BeforeTest, @BeforeGroups, @AfterGroups, @AfterTest i @AfterSuit (95)
- Adnotacje @BeforeClass i @AfterClass (95)
- Adnotacje @BeforeMethod i @AfterMethod (95)
- Argument w adnotacji @Test(enable = false) (96)
- Argument w adnotacji @Test(expectedExceptions = NazwaKlasy.class) (96)
- Podsumowanie porównania platform TestNG i JUnit (96)
- Wymagania dotyczące zdalnie sterowanego statku (97)
- Pisanie kodu do zdalnego sterowania statkiem (97)
- Przygotowywanie projektu (97)
- Klasy pomocnicze (99)
- Wymaganie nr 1 (100)
- Wymaganie nr 2 (103)
- Wymaganie nr 3 (105)
- Wymaganie nr 4 (106)
- Wymaganie nr 5 (109)
- Wymaganie nr 6 (113)
- Podsumowanie (113)
Rozdział 5. Projekt. Jeśli czegoś nie da się przetestować, projekt jest nieprawidłowy (115)
- Dlaczego projekt ma znaczenie? (116)
- Zasady projektowe (116)
- Czwórki (118)
- Wymagania (119)
- Testowanie ostatniej wersji programu do gry Czwórki (119)
- Wymaganie nr 1 (120)
- Wymaganie nr 2 (121)
- Wymaganie nr 3 (121)
- Wymaganie nr 4 (122)
- Wymaganie nr 5 (124)
- Wymaganie nr 6 (124)
- Wymaganie nr 7 (125)
- Wymaganie nr 8 (126)
- Program do gry w Czwórki napisany za pomocą TDD (127)
- Hamcrest (128)
- Wymaganie nr 1 (128)
- Wymaganie nr 2 (129)
- Wymaganie nr 3 (132)
- Wymaganie nr 4 (133)
- Wymaganie nr 5 (135)
- Wymaganie nr 6 (135)
- Wymaganie nr 7 (137)
- Wymaganie nr 8 (138)
- Podsumowanie (140)
Rozdział 6. Eliminowanie zewnętrznych zależności za pomocą atrap (141)
- Tworzenie zastępników (142)
- Po co tworzyć atrapy? (143)
- Terminologia (144)
- Obiekty pełniące funkcję atrap (144)
- Platforma Mockito (145)
- Wymagania dotyczące drugiej wersji programu do gry w kółko i krzyżyk (146)
- Rozwijanie drugiej wersji programu do gry w kółko i krzyżyk (146)
- Wymaganie nr 1 (147)
- Wymaganie nr 2 (158)
- Testy integracyjne (164)
- Oddzielanie testów od siebie (165)
- Test integracyjny (166)
- Podsumowanie (168)
Rozdział 7. Programowanie sterowane zachowaniami - współpraca w ramach całego zespołu (169)
- Różne specyfikacje (170)
- Dokumentacja (170)
- Dokumentacja dla programistów (171)
- Dokumentacja dla nieprogramistów (172)
- Programowanie sterowane zachowaniami (173)
- Narracja (173)
- Scenariusze (175)
- Historia BDD dotycząca księgarni (176)
- JBehave (179)
- Klasa Runner dla platformy JBehave (179)
- Niegotowe kroki (181)
- Selenium i Selenide (183)
- Kroki w platformie JBehave (184)
- Ostateczne sprawdzanie poprawności (190)
- Podsumowanie (191)
Rozdział 8. Refaktoryzacja zastanego kodu w celu "odmłodzenia" go (193)
- Zastany kod (194)
- Przykładowy zastany kod (194)
- Ćwiczenie kata (204)
- Kata dotyczące zastanego kodu (204)
- Opis (205)
- Komentarze techniczne (205)
- Dodawanie nowych funkcji (205)
- Testy funkcjonalne i testy badawcze (205)
- Wstępne analizy (206)
- Stosowanie algorytmu modyfikowania zastanego kodu (210)
- Wyodrębnianie i przesłanianie wywołania (216)
- Eliminowanie nadużywania typów podstawowych w przypadku statusu zwracanego jako wartość typu int (220)
- Podsumowanie (223)
Rozdział 9. Przełączniki funkcji - wdrażanie częściowo ukończonych funkcji w środowisku produkcyjnym (225)
- Ciągła integracja, ciągłe dostarczanie i ciągłe wdrażanie (226)
- Przełączniki funkcji (228)
- Przykład zastosowania przełącznika funkcji (229)
- Pisanie kodu usługi wyznaczającej liczby Fibonacciego (233)
- Korzystanie z silnika obsługi szablonów (236)
- Podsumowanie (240)
Rozdział 10. Łączenie wszystkich informacji (241)
- TDD w pigułce (241)
- Najlepsze praktyki (243)
- Konwencje nazewnicze (243)
- Procesy (245)
- Praktyki związane z pisaniem kodu (247)
- Narzędzia (251)
- To tylko początek (252)
- To nie musi być koniec (252)
Skorowidz (253)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2342-1 |
Rozmiar pliku: | 6,2 MB |