Facebook - konwersja
  • promocja

TDD. Programowanie w Javie sterowane testami - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
13 maja 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

TDD. Programowanie w Javie sterowane testami - ebook

Programowanie sterowane testami (ang. test-driven development — TDD) nie jest nową metodyką. Jej praktyczne zastosowanie pozwala na rozwiązanie wielu problemów związanych z procesami rozwijania i wdrażania oprogramowania. Mimo ogromnych zalet, programowanie sterowane testami nie jest zbyt popularne wśród programistów. Wynika to z tego, że techniki TDD nie są łatwe do opanowania. Choć teoretyczne podstawy wydają się logiczne i zrozumiałe, nabranie wprawy w stosowaniu TDD wymaga długiej praktyki.

Książka, którą trzymasz w ręce, została napisana przez programistów dla programistów. Jej celem jest przekazanie podstaw TDD i omówienie najważniejszych praktyk związanych z tą metodyką, a przede wszystkim — nauczenie praktycznego stosowania TDD w pracy. Autorzy nie ukrywają, że nabranie biegłości w takim programowaniu wymaga sporo wysiłku, jednak korzyści płynące z metodyki TDD są znaczne: skrócenie czasu wprowadzania produktów na rynek, łatwiejsza refaktoryzacja, a także wyższa jakość tworzonych projektów. Z tą książką dogłębnie zrozumiesz metodykę TDD i uzyskasz wystarczającą pewność siebie, by z powodzeniem stosować to podejście w trakcie programowania aplikacji w Javie.

Dzięki tej książce:
  • Nauczysz się podstaw metodyki TDD
  • Poznasz potrzebne narzędzia, platformy i środowiska wraz ze szczegółami ich konfiguracji
  • Wykonywasz praktyczne ćwiczenia i stopniowo wdrożysz się w TDD
  • Poznasz proces „czerwone, zielone, refaktoryzacja”
  • Dowiesz się, jak pisać testy jednostkowe wykonywane w izolacji od reszty kodu
  • Dowiesz się, jak tworzyć prosty i łatwy w konserwacji kod, nauczysz się refaktoryzować już istniejący
  • Nauczysz się pracować z atrapami, stosować programowanie sterowane zachowaniami, a także udostępniać połowicznie ukończone funkcje w środowisku produkcyjnym za pomocą przełączników funkcji

Programowanie sterowane testami to metodyka dla prawdziwych profesjonalistów!

Spis treści

O autorach (9)

O recenzentach (11)

Przedmowa (13)

Rozdział 1. Dlaczego powinieneś zainteresować się programowaniem sterowanym testami? (17)

  • Dlaczego TDD? (18)
    • Wprowadzenie do TDD (19)
    • Czerwone, zielone, refaktoryzacja (20)
    • Liczy się szybkość (21)
    • To nie testy są najważniejsze (21)
  • Przeprowadzanie testów (22)
    • Testy funkcjonalne (22)
    • Testy strukturalne (23)
    • Różnica między sprawdzaniem jakości a zapewnianiem jakości (24)
    • Lepsze testy (24)
  • Symulowanie działań (25)
  • Wykonywalna dokumentacja (25)
  • Brak konieczności debugowania (27)
  • Podsumowanie (28)

Rozdział 2. Narzędzia, platformy i środowiska (29)

  • System Git (30)
  • Maszyny wirtualne (30)
    • Vagrant (30)
    • Docker (33)
  • Narzędzia do budowania kodu (34)
  • Środowisko IDE (36)
    • Przykładowy projekt ze środowiska IDEA (36)
  • Platformy do przeprowadzania testów jednostkowych (36)
    • JUnit (38)
    • TestNG (40)
  • Hamcrest i AssertJ (42)
    • Hamcrest (42)
    • AssertJ (44)
  • Narzędzia do określania pokrycia kodu testami (44)
    • JaCoCo (45)
  • Platformy do tworzenia zastępników (46)
    • Mockito (48)
    • EasyMock (50)
    • Dodatkowe możliwości atrap (51)
  • Testowanie interfejsu użytkownika (52)
    • Platformy do testowania stron WWW (52)
    • Selenium (52)
    • Selenide (54)
  • Programowanie sterowane zachowaniami (55)
    • JBehave (56)
    • Cucumber (58)
  • Podsumowanie (60)

Rozdział 3. Czerwone, zielone, refaktoryzacja - od porażki, przez sukces, do doskonałości (61)

  • Przygotowywanie środowiska z systemem Gradle i narzędziem JUnit (62)
    • Tworzenie w środowisku IntelliJ IDEA projektu wykorzystującego system Gradle i Javę (62)
  • Czerwone, zielone, refaktoryzacja (65)
    • Napisz test (65)
    • Uruchom wszystkie testy i upewnij się, że ostatni kończy się niepowodzeniem (66)
    • Napisz kod rozwiązania (66)
    • Wykonaj wszystkie testy (66)
    • Przeprowadź refaktoryzację (67)
    • Powtórz cały cykl (67)
  • Wymagania dotyczące programu do gry w kółko i krzyżyk (67)
  • Pisanie programu do gry w kółko i krzyżyk (68)
    • Wymaganie nr 1 (68)
    • Wymaganie nr 2 (74)
    • Wymaganie nr 3 (77)
    • Wymaganie nr 4 (83)
  • Pokrycie kodu testami (85)
  • Dodatkowe ćwiczenia (86)
  • Podsumowanie (86)

Rozdział 4. Testy jednostkowe. Koncentrowanie się na wykonywanym zadaniu, a nie na tym, co już zostało zrobione (89)

  • Testy jednostkowe (90)
    • Czym są testy jednostkowe? (90)
    • Po co stosować testy jednostkowe? (91)
    • Refaktoryzacja kodu (91)
    • Dlaczego nie ograniczyć się do stosowania samych testów jednostkowych? (91)
  • Testy jednostkowe w TDD (93)
  • Platforma TestNG (94)
    • Adnotacja @Test (94)
    • Adnotacje @BeforeSuit, @BeforeTest, @BeforeGroups, @AfterGroups, @AfterTest i @AfterSuit (95)
    • Adnotacje @BeforeClass i @AfterClass (95)
    • Adnotacje @BeforeMethod i @AfterMethod (95)
    • Argument w adnotacji @Test(enable = false) (96)
    • Argument w adnotacji @Test(expectedExceptions = NazwaKlasy.class) (96)
    • Podsumowanie porównania platform TestNG i JUnit (96)
  • Wymagania dotyczące zdalnie sterowanego statku (97)
  • Pisanie kodu do zdalnego sterowania statkiem (97)
    • Przygotowywanie projektu (97)
    • Klasy pomocnicze (99)
    • Wymaganie nr 1 (100)
    • Wymaganie nr 2 (103)
    • Wymaganie nr 3 (105)
    • Wymaganie nr 4 (106)
    • Wymaganie nr 5 (109)
    • Wymaganie nr 6 (113)
  • Podsumowanie (113)

Rozdział 5. Projekt. Jeśli czegoś nie da się przetestować, projekt jest nieprawidłowy (115)

  • Dlaczego projekt ma znaczenie? (116)
    • Zasady projektowe (116)
  • Czwórki (118)
    • Wymagania (119)
  • Testowanie ostatniej wersji programu do gry Czwórki (119)
    • Wymaganie nr 1 (120)
    • Wymaganie nr 2 (121)
    • Wymaganie nr 3 (121)
    • Wymaganie nr 4 (122)
    • Wymaganie nr 5 (124)
    • Wymaganie nr 6 (124)
    • Wymaganie nr 7 (125)
    • Wymaganie nr 8 (126)
  • Program do gry w Czwórki napisany za pomocą TDD (127)
    • Hamcrest (128)
    • Wymaganie nr 1 (128)
    • Wymaganie nr 2 (129)
    • Wymaganie nr 3 (132)
    • Wymaganie nr 4 (133)
    • Wymaganie nr 5 (135)
    • Wymaganie nr 6 (135)
    • Wymaganie nr 7 (137)
    • Wymaganie nr 8 (138)
  • Podsumowanie (140)

Rozdział 6. Eliminowanie zewnętrznych zależności za pomocą atrap (141)

  • Tworzenie zastępników (142)
    • Po co tworzyć atrapy? (143)
    • Terminologia (144)
    • Obiekty pełniące funkcję atrap (144)
  • Platforma Mockito (145)
  • Wymagania dotyczące drugiej wersji programu do gry w kółko i krzyżyk (146)
  • Rozwijanie drugiej wersji programu do gry w kółko i krzyżyk (146)
    • Wymaganie nr 1 (147)
    • Wymaganie nr 2 (158)
  • Testy integracyjne (164)
    • Oddzielanie testów od siebie (165)
    • Test integracyjny (166)
  • Podsumowanie (168)

Rozdział 7. Programowanie sterowane zachowaniami - współpraca w ramach całego zespołu (169)

  • Różne specyfikacje (170)
    • Dokumentacja (170)
    • Dokumentacja dla programistów (171)
    • Dokumentacja dla nieprogramistów (172)
  • Programowanie sterowane zachowaniami (173)
    • Narracja (173)
    • Scenariusze (175)
  • Historia BDD dotycząca księgarni (176)
  • JBehave (179)
    • Klasa Runner dla platformy JBehave (179)
    • Niegotowe kroki (181)
    • Selenium i Selenide (183)
    • Kroki w platformie JBehave (184)
    • Ostateczne sprawdzanie poprawności (190)
  • Podsumowanie (191)

Rozdział 8. Refaktoryzacja zastanego kodu w celu "odmłodzenia" go (193)

  • Zastany kod (194)
    • Przykładowy zastany kod (194)
  • Ćwiczenie kata (204)
    • Kata dotyczące zastanego kodu (204)
    • Opis (205)
    • Komentarze techniczne (205)
    • Dodawanie nowych funkcji (205)
    • Testy funkcjonalne i testy badawcze (205)
    • Wstępne analizy (206)
    • Stosowanie algorytmu modyfikowania zastanego kodu (210)
    • Wyodrębnianie i przesłanianie wywołania (216)
    • Eliminowanie nadużywania typów podstawowych w przypadku statusu zwracanego jako wartość typu int (220)
  • Podsumowanie (223)

Rozdział 9. Przełączniki funkcji - wdrażanie częściowo ukończonych funkcji w środowisku produkcyjnym (225)

  • Ciągła integracja, ciągłe dostarczanie i ciągłe wdrażanie (226)
  • Przełączniki funkcji (228)
  • Przykład zastosowania przełącznika funkcji (229)
    • Pisanie kodu usługi wyznaczającej liczby Fibonacciego (233)
    • Korzystanie z silnika obsługi szablonów (236)
  • Podsumowanie (240)

Rozdział 10. Łączenie wszystkich informacji (241)

  • TDD w pigułce (241)
  • Najlepsze praktyki (243)
    • Konwencje nazewnicze (243)
    • Procesy (245)
    • Praktyki związane z pisaniem kodu (247)
    • Narzędzia (251)
  • To tylko początek (252)
  • To nie musi być koniec (252)

Skorowidz (253)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2342-1
Rozmiar pliku: 6,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: