Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych - ebook

Data wydania:
15 stycznia 2024
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
24,95

Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych - ebook

Książka Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym dotyczącą aktualiów rodzimego teatru niezależnego (i socjologii teatru w ogóle). Pomimo że Teatr Węgajty, Stowarzyszenie Teatralne Chorea i Teatr Szwalnia wyrastają z poniekąd już „klasycyzującego się” idiomu stworzonego przez Jerzego Grotowskiego i czerpią w sposób przemożny z kontrkulturowego etosu lat 60., stanowią wciąż aktualną i nader żywą antytezę wobec teatru mieszczańskiego i – co Autorki wykazują w sposób dobitny – twórczo wpływają na tkankę lokalnych społeczności, budując (wciąż) nową wrażliwość i wartości. Niewątpliwą zaletą tekstu jest jego komparatystyczny charakter. Autorki precyzyjnie wskazują na konfigurację cech budujących społeczną strukturę, etos i habitus poszczególnych grup, mniej lub bardziej „rezonujących” ze światem społecznym, sformalizowanych, inkluzywnych, opartych na idei „plemienności”.

Dr hab. Małgorzata Stępnik, prof. UMCS

Każda z trzech grup teatralnych będąca przedmiotem zainteresowania Autorek została odrębnie przedstawiona i opisana przez inny zespół autorski, co spowodowało, że sposób obrazowania nie jest jednolity, opiera się̨ na odmiennych założeniach teoretycznych i posiada odmienną strukturę̨ opisu. […] Autorki wyraźnie dopuszczają polifonię i nie chcą porównywać tego, co i tak przecież nie jest porównywalne – na takim przekonaniu opiera się̨ również swoistość wykorzystywanej przez nie metodologii badań jakościowych. W efekcie Autorki nie tylko uzyskały polifonię narracji, lecz także uchwyciły polifonię badanych zjawisk.

Dr hab. Przemysław Kisiel, prof. UEK

Spis treści

Wprowadzenie 9

 

I. TEATR WĘGAJTY JAKO STREFA REZONANSOWA 25

1. Rys historyczny i mity założycielskie 25

2. Socjologia krytyczna jako narzędzie analizy grupy teatralnej 34

3. „Odzyskane stado”. O wspólnocie i więziach 38

4. „Ludzie tęsknią do prostoty”. O miejscu, naturze i codzienności 44

5. „Świecka modlitwa”. O czasie i obrzędowości 49

6. „Czułe nawigowanie”. O sztuce i tworzeniu 54

7. „Węgajcki korzeń”. O zmianie 59

Podsumowanie. Węgajty – grupa rezonująca 63

 

II. STOWARZYSZENIE TEATRALNE CHOREA JAKO WSPÓLNOTA TWÓRCZA 69

1. Artystyczna secesja. Geneza Stowarzyszenia Chorea 70

2. Ziemia Obiecana. Specyfika miejsca, w którym działa Stowarzyszenie Chorea 73

3. Chorea jako grupa o ograniczonej inkluzywności 76

4. Jedność w wielości. Stowarzyszenie Teatralne Chorea jako tygiel artystyczny 79

Podsumowanie. „Chorea to MY” 119

 

III. TEATR SZWALNIA JAKO GRUPA PŁYNNA 125

1. Od marzenia do urzeczywistnienia. Geneza Teatru Szwalnia 125

2. To, co najważniejsze: ludzie, spotkanie, miejsce 130

3. My: nonkonformiści. W poszukiwaniu „wspólnego mianownika” 141

4. Dynamika grupy 151

5. Czynami, myślami i sercem cały czas. Teatr Szwalnia jako miejsce pracy 161

6. „Wszystko jest możliwe”. O formacji i transformacyjnym genie Szwalni 164

Podsumowanie. Szwalnia Wspólna 179

 

Kazimierz Kowalewicz, Epilog mały, taki może za jeden grosz 183

 

Bibliografia 193

 

Noty o Autorkach 205

 

Indeks osobowy 207

Kategoria: Socjologia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8331-379-5
Rozmiar pliku: 10 MB

BESTSELLERY

Kategorie: