Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce - ebook
Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce - ebook
To działa! Bez względu na to, czy jesteś odpowiedzialny za gospodarstwo domowe, przedsiębiorstwo, rodzinę czy fabrykę!
Jednominutowy Menedżer odniósł jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii. Tytuł ten osiągnął wielką popularność nie tylko w kręgach związanych z wielkimi korporacjami, ale również wśród właścicieli małych film, przedstawicieli handlowych, gospodyń domowych i nauczycieli. Został doceniony przez reprezentantów zarządów wielu firm znajdujących się na liście Fortune 500, którzy często określali go jako lekturę obowiązkową. Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy – wyznacza jednominutowe cele, wygłasza jednominutowe pochwały oraz udziela jednominutowych reprymend. Teraz oddajemy kolejną odsłonę światowego bestsellera – praktyczny poradnik umożliwiający zamianę tych trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy!
Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce to kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem!
Program opisany w książce Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów „New York Timesa” i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zawartą w nim wiedzę wykorzystały gospodynie domowe, studenci, niezależni fachowcy i wszyscy ci, którzy również chcieli efektywniej zarządzać swoim czasem i zasobami. Kolejna część serii zawiera opisy technik pozwalających w praktyce zastosować jednominutowe definiowanie celów, jednominutowe pochwały oraz jednominutowe reprymendy. Dzięki niej każdy będzie mógł skorzystać z osiągnięć tego rewolucyjnego programu!
***
Dr Kenneth Blanchard wraz ze Spencerem Johnsonem napisał książkę Jednominutowy Menedżer. Jest przewodniczącym zarządu w firmie Blanchard Training and Development, Inc. Oraz profesorem przywództwa i behawioryzmu organizacyjnego na uniwersytecie w Amherst, Massachusetts. Zyskał międzynarodową sławę jako jeden z twórców modelu Przywództwa Sytuacyjnego. Od tego czasu szkolił wielu spośród najlepszych menedżerów na świecie. Mieszka wraz ze swoją rodziną w San Diego, w Kalifornii.
Dr Robert Lorber to międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie zwiększania wydajności. Jest prezesem firmy RL Lorber & Associates, Inc. W ciągu ostatnich dziesięciu lat pod jego kierownictwem wiele małych, średnich i dużych firm z listy Fortune 500 na całym świecie rozpoczęło programy mające na celu zwiększenie wydajności, bezpieczeństwa, jakości oraz ilości produkowanych towarów. W rezultacie przedsiębiorstwa te zaoszczędziły miliony dolarów. Dr Robert Lorber mieszka wraz ze swoją rodziną w Villa Park, w Kalifornii.
***
Dla menedżera zarządzanie w praktyce to przede wszystkim realizacja 3-etapowego procesu, na który składają się: wyznaczanie celów, kontrola realizacji i ocena wykonanych zadań. Sztuką jest znaleźć sposoby i zastosować techniki, które pomogą nam w efektywniejszym zarządzaniu tym procesem, w którym najważniejszym ogniwem są ludzie. Warto poświęcić więcej niż pięć minut, aby poznać idee jednominutowego zarządzania w praktyce i w efekcie osiągać ze swoim zespołem lepsze wyniki.
- Anna Buczyńska, dyrektor serwisu qpracy.pl
Jeśli w tym roku masz czas na przeczytanie tylko dwóch książek... Przeczytaj tę dwa razy!
- Robert A. Elliot, były prezes i dyrektor naczelny firmy Shiley, Inc., jednostki zależnej firmy Pfitzer, Inc.
Książka zawiera opisy subtelnych i skutecznych strategii zwiększających wydajność i satysfakcję z pracy wszystkich osób związanych z nowoczesnym środowiskiem biznesowym.
- John Naisbitt, autor bestsellera Megatrendy
Spis treści
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Spis treści
Dedykacja
Symbol
Wprowadzenie
Biblioteka Jednominutowego Menedżera
Pytanie
Jednominutowy Menedżer
Łatwiej powiedzieć, niż zrobić
Aktywatory, zachowania i konsekwencje
Praktyczne podstawy jednominutowego zarządzania
Praktyczne podstawy jednominutowego zarządzania: podsumowanie
Zarządzanie najlepszymi pracownikami
Efektywne reprymendy
Teoria w praktyce
Wprowadzenie do systemu pięciu kroków
System pięciu kroków
Precyzowanie obszarów wydajności
Pomiar bieżącej wydajności
Zaangażowanie
Instruowanie
Ocenianie postępów
System pięciu kroków – podsumowanie
Henryk robi pierwszy krok
Końcowe przemyślenia
Waga zobowiązań
Jednominutowe zarządzanie w praktyce
Podziękowania
O autorach
Dostępne usługi
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8087-727-6 |
Rozmiar pliku: | 1,7 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
W poprzedniej części niniejszej książki bystry młody człowiek, poszukujący efektywnych technik zarządzania, poznał trzy tajemnice Jednominutowego Menedżera. Od razu zorientował się, iż są one kluczem do wydajnego kierowania przedsiębiorstwem.
Nasz bohater dobrze opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy. Wkrótce potem sam stał się Jednominutowym Menedżerem.
Wyznaczał jednominutowe cele.
Wygłaszał jednominutowe pochwały.
Udzielał jednominutowych reprymend.
Bohaterem drugiej części naszej publikacji jest doświadczony menedżer, który stara się uzyskać odpowiedź na pytanie, czy zastosowanie w praktyce trzech tajemnic Jednominutowego Menedżera przyniesie korzyści tam, gdzie jest to najbardziej istotne – w zakresie wydajności. Odpowiedzi szuka u nowego Jednominutowego Menedżera. W trakcie nauki poznaje praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Książka ta została pomyślana jako uzupełnienie poprzedniej części. Można ją wykorzystać niezależnie, ale o wiele lepsze efekty przyniesie połączenie wiedzy zgromadzonej w obu publikacjach.
Mamy nadzieję, że skorzystasz z doświadczeń naszego bohatera, zwiększając komfort pracy osób, z którymi współpracujesz.
Kenneth H. Blanchard
Robert LorberBIBLIOTEKA JEDNOMINUTOWEGO MENEDŻERA
Jednominutowy Menedżer, którego napisałem wraz ze Spencerem Johnsonem, spotkał się z bardzo szerokim odzewem. Ku naszej ogromnej satysfakcji, książka przez ponad rok znajdowała się na liście bestsellerów „New York Timesa” i została przetłumaczona na szesnaście języków. Łącznie na całym świecie sprzedano ponad milion egzemplarzy. Ilość pracowników różnych przedsiębiorstw, którzy korzystają z wiedzy zawartej w tej publikacji, rośnie z dnia na dzień. Naszym celem było opisanie zagadnień związanych z naukami o zachowaniu w sposób spójny i łatwy w odbiorze, tak aby czytający ją menedżerowie mogli zastosować zawarte w niej wskazówki w swojej codziennej praktyce zawodowej. Możemy śmiało powiedzieć, że cel ten został zrealizowany.
Wielu kierowników w przysłanych nam listach i e-mailach stwierdza, że ich życie byłoby o wiele prostsze, gdyby wszystkie książki z tej dziedziny napisano w stylu Jednominutowego Menedżera. Jest to dla nas najmilszy z możliwych komplementów.
W odpowiedzi na tak pozytywne reakcje postanowiłem stworzyć BIBLIOTEKĘ JEDNOMINUTOWEGO MENEDŻERA. Będzie ona zawierać kolejne części cyklu, napisane wspólnie z najwybitniejszymi myślicielami, zajmującymi się tą gałęzią nauki. Mam nadzieję, że pewnego dnia siedzący przy swoim biurku biznesmen będzie się zastanawiał, co Jednominutowy Menedżer ma do powiedzenia na temat podejmowania decyzji, zarządzania czasem, przewodzenia, słuchania, delegowania, tworzenia zespołów, zarządzania grupami pracowników, wpływania na przełożonych oraz innych aspektów kierowania organizacją, a każdy z takich dylematów będzie rozwiązywał, zdejmując z półki odpowiednią publikację wchodzącą w skład tego cyklu.
Na początku nawiązałem współpracę z Robertem Lorberem, wybitnym konsultantem w dziedzinie zwiększania produktywności. Jego zainteresowania oraz praktyka zawodowa są zbieżne z moimi i pokrywają się z filozofią przyświecającą działalności mojej firmy (Blanchard Training and Development Inc.). Nawiązana między naszymi przedsiębiorstwami współpraca (Robert jest prezesem firmy RL Lorber and Associates Inc.) ma zapewnić klientom najwyższej jakości usługi związane z zasobami ludzkimi. Firma Boba uruchomiła w ciągu ostatnich ośmiu lat programy zwiększające bezpieczeństwo, jakość produktów i usług oraz efektywność obsługiwanych przedsiębiorstw. W rezultacie jego klienci na całym świecie zaoszczędzili miliony dolarów. Prezesi wielu firm polecają innym techniki Jednominutowego Menedżera. Bob to nie tylko znakomity specjalista, ale również wspaniały człowiek. Jestem bardzo szczęśliwy, że mogłem z nim pracować.
Kenneth H. Blanchard