Facebook - konwersja
  • promocja

Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
7 października 2013
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera - ebook


Dowiedz się więcej o Autorach >>

E-handel w pytaniach i odpowiedziach

Nadzór nad procesem tworzenia i utrzymaniem sklepu internetowego lub dowolnej innej formy obecności firmy na rynku e-commerce jest naprawdę trudnym zadaniem. Wymaga ogromnej wiedzy i ogromnego doświadczenia w kwestiach biznesowych i prawnych, a przede wszystkim technicznych. Do pracy nad tą książką Piotr Karwatka zaprosił grono uznanych ekspertów: dyrektorów IT oraz niezależnych konsultantów, którzy zajmują się m.in. wdrożeniami, audytami oraz utrzymaniem produkcyjnym zaawansowanych sklepów internetowych. Znajdziesz tutaj odpowiedzi na kluczowe pytania, dotykające całego spektrum technicznych zagadnień związanych z handlem w internecie.

Technologia w e-commerce... wypełnia ważną niszę na rynku wydawniczym, ponieważ proponuje kompleksowe podejście do zagadnień, które do tej pory omawiane były osobno w ramach literatury informatycznej i biznesowej. Większość dostępnych dziś książek skupia się albo na technicznych aspektach e-handlu (sposoby korzystania z baz danych, języków programowania i frameworków), albo na ujęciu biznesowym. Autorzy niniejszej publikacji starali się połączyć te dwa światy i stworzyć swoiste FAQ e-biznesu. Jeśli wciąż masz wątpliwości, czy dobrze prowadzisz swój e-biznes, sięgnij po tę pozycję. Tak cennej wiedzy nie znajdziesz nigdzie indziej!

Z tej książki dowiesz się między innymi:

  • jak dokonać dobrego wyboru platformy sklepowej i na jakie aspekty zwrócić uwagę
  • w jaki sposób zintegrować się z systemami ERP, stworzyć szynę wymiany danych oraz umiejscowić system w obecnym środowisku informatycznym
  • jak poradzić sobie z dużym obciążeniem i wykorzystać skalowalność oraz jakich narzędzi użyć
  • jak zapewnić bezpieczeństwo danych i nie narazić się GIODO
  • jak stworzyć procedury w zespole wdrożeniowym i przestrzegać tych procedur
  • jak dbać o jakość projektów od etapu analitycznego po wdrożenie i utrzymanie
  • jak zapewnić wysoką dostępność aplikacji, SLA oraz wydajny hosting i wirtualizację

Kompendium wiedzy menedżerskiej w jednym podręczniku! Masz pytanie o e-commerce? Sięgnij po niezbędnik menedżera!



PATRONAT MEDIALNY:




Spis treści

Podziękowania (13)

Wstęp (15)

Informacje o autorach (19)

Rozdział 1. Zarządzanie projektem i komunikacja (33)

  • Jak przeprowadzić projekt z sukcesem? (34)
    • Jak prowadzić projekt? (34)
    • Co robić w sytuacjach kryzysowych? (37)
  • Jak być dobrym project managerem? (39)
  • Jak porządkować komunikację z firmą wdrożeniową? (41)
    • Myślimy o komunikacji już na etapie podpisywania umowy (42)
    • Etap analityczny i projektowy (43)
    • Testy i odbiór (45)
    • Utrzymanie (46)
  • Jak budować i rozwijać zespół technologiczny? (50)
    • Przede wszystkim - wspólny cel i szacunek dla pracy innych (50)
    • Dobra atmosfera (51)
    • Elitarność i autorytet (52)
    • Odpowiedzialność (53)
    • Nowe technologie (53)
    • Wymiana wiedzy (54)
  • Jak zapewnić sprawną współpracę project managera i programistów? (56)
  • Jaką wybrać metodykę? Scrum i Kanban (61)
  • Metodyki zwinne (62)
    • Jak działa Scrum? (63)
    • Czym jest Kanban i jak może pomóc? (65)
    • Jakie są różnice pomiędzy Scrumem a Scrumbanem? (67)
    • Jaką metodykę wybrać? (67)

Rozdział 2. Projekt i dokumentacja (69)

  • Jak skutecznie zebrać wymagania? (70)
    • Jak radzić sobie ze zmianami wymagań? (74)
    • Wpływ zmian na projekt (76)
    • Jak wdrażać zmiany? (77)
  • Czym jest i co powinien zawierać projekt funkcjonalny? (81)
    • Czym jest projekt funkcjonalny? (81)
    • Jak przygotować projekt? (82)
    • Projektowanie a użyteczność - podstawy podstaw (87)
  • Co powinna zawierać dokumentacja techniczna? (94)
    • Dokumentacja techniczna projektu (94)
    • Dokumentacja wdrożeniowa (95)
    • Dokumentacja użytkownika (95)
    • Zawartość dokumentacji (96)
    • Testowanie dokumentacji (100)

Rozdział 3. Wybór platformy (101)

  • Dedykowana platforma, oprogramowanie pudełkowe czy open source? (102)
    • Platforma dedykowana (104)
    • Oprogramowanie pudełkowe (105)
    • Oprogramowanie pudełkowe zamknięte, oprogramowanie w formie dzierżawy (105)
    • Mit rozwiązań komercyjnych (106)
    • Oprogramowanie pudełkowe otwarte - open source (107)
    • Licencje open source (109)
    • Porównanie dostępnych opcji (111)
    • Dla praktyków - najpopularniejsze platformy (113)
  • Jak ocenić oprogramowanie pod kątem dalszego rozwoju? (115)
    • Przede wszystkim - licencja (116)
    • Portfolio wdrożeń (117)
    • Wsparcie producenta (117)
    • Dokumentacja (117)
    • Architektura (118)
    • Testy automatyczne (119)
    • Historia dotychczasowych zmian (120)

Rozdział 4. Jakość i rozwój oprogramowania (121)

  • Jak w odpowiedzialny sposób poprawiać jakość techniczną projektu? (122)
    • Motywacje i cele (123)
    • Jak refaktoryzować? (125)
  • Jak planować rozwój oprogramowania oraz pracę? (127)
    • Obawy użytkowników (128)
    • Organizacja wiedzy (129)
  • Jak wypracować nawyki związane z jakością? (135)
  • Jak wydawać kolejne wersje oprogramowania? (139)
    • Ciągła integracja (139)
    • Przed wdrożeniem (144)
    • Wdrożenie (145)
    • Sposób wdrażania (146)
  • Jak i kiedy aktualizować kod platformy oraz jak dbać o jego bezpieczeństwo? (148)
    • Zmiany wykonywane w trakcie wdrożenia (149)
    • Śledzenie historii zmian (150)
    • Testy i zarządzanie wersjami (151)
  • Jak przejąć nieznany projekt od firmy trzeciej i dalej go rozwijać? (152)
    • Dokumentacja i szkolenia (152)
    • Wywiad i poznanie systemu (154)
    • Uruchomienie i podstawowe czynności (154)
    • Analiza kodu źródłowego (154)
    • Zespół do zadań specjalnych (156)
    • Testy jednostkowe (156)
    • System kontroli wersji i śledzenie zmian (157)
    • Dziennik (log) projektu i dokumentacja (157)

Rozdział 5. Hosting (159)

  • Jak wybrać dostawcę hostingu i na co zwracać uwagę w umowach hostingowych? (160)
    • Świadomy wybór firmy hostingowej (160)
    • Po pierwsze: pytaj i zapisz w umowie lub regulaminie (161)
    • Na co zwracać uwagę (161)
    • Poziom jakości usług (163)
    • Normy i standardy (164)
    • Polska, Europa, świat (164)
    • Umowa powierzenia przetwarzania danych (165)
  • Co to jest SLA i jakie powinno mieć parametry? (169)
    • Dostępność systemu (170)
    • Tryb monitorowania, raportowania i eskalacji (171)
    • Tryb zgłaszania problemów (172)
    • Zakres asysty technicznej (172)
    • Czas reakcji (172)
    • Czas naprawy i obejścia błędu (173)
    • Czas przywracania kopii zapasowych (173)
    • Niezawodność sprzętu (174)
    • Czas naprawy lub wymiany sprzętu (174)
    • Przepustowość łączy i limity transferu (175)
    • Dostępność sieci (175)
  • Wirtualizacja. Jakie są plusy i minusy? (176)
    • Czym jest wirtualizacja? (176)
    • Wady i zalety (178)
    • Najpopularniejsze technologie wirtualizacji (181)
    • Czy to się opłaca? (182)
  • Jak użyć chmury obliczeniowej do skalowania? (184)
    • Wzorce pracy serwisów internetowych (184)
    • Klęska urodzaju (186)
    • W czym mogą pomóc nam chmury? (188)
    • Jak migrować? (190)

Rozdział 6. Bezpieczeństwo danych (197)

  • Jak bezpiecznie przetwarzać informacje? (198)
    • Centrum przetwarzania (199)
    • Serwery i osprzęt sieciowy (200)
    • Systemy (202)
    • Bazy danych (205)
  • Jak bezpiecznie przetwarzać korespondencję masową? (211)
    • Komponenty (211)
    • Zgody i regulaminy (213)
    • Zagrożenia i dodatkowa ochrona (214)
  • Jakim testom bezpieczeństwa poddać aplikację? (217)
    • Środowisko testowe (217)
    • Głębokość testów (218)
    • Wybór (223)
    • Ustawiczne testowanie (224)
    • System śledzenia błędów (225)
  • Jak sprawić, aby pracownicy dbali o bezpieczeństwo danych? (226)
    • Ufać czy kontrolować? (226)
    • Zabezpieczenia (226)
    • Kontrola administracyjna (227)
    • Kontrola techniczna (227)
    • Kontrola fizyczna (228)
    • Kontrola prewencyjna, monitorująca i korygująca (228)
    • Polityka czystego biurka i czystego ekranu (229)

Rozdział 7. Aspekty prawne (231)

  • Jakie gwarancje powinna mi dawać firma wdrożeniowa? (232)
    • Wdrożenie (233)
    • Utrzymanie (238)
  • Jak zadbać o bezpieczeństwo danych osobowych? (244)
    • Chronić należy nie tylko dane osobowe (245)
    • Klient sklepu internetowego nie jest anonimowy (245)
    • Dane osobowe to nie tylko imię i nazwisko (245)
    • Zbiór danych osobowych a baza danych w systemie informatycznym (246)
    • Wymagania techniczne wobec oprogramowania sklepu (247)
    • Zabezpieczenie transmisji przez internet (248)
    • Kopie zapasowe (249)
    • Dokumentacja i procedury (249)
    • Konsekwencje prawne niezabezpieczenia danych (251)
    • Podsumowanie (252)
  • Na co zwracać uwagę przy współpracy z firmą informatyczną? (253)
    • Jak reagować na przypadki niewłaściwego realizowania umowy przez wykonawcę? (255)
    • Jak ma się zachować zamawiający wobec wykonawcy, jeśli aplikacja zawiera wady? (256)
    • Jak dokumentować przypadki wadliwego wykonywania umowy? (258)
  • Jakie problemy występują w praktyce w trakcie współpracy zamawiającego z wykonawcą? (260)
  • Jakie są skutki odstąpienia od umowy z firmą wdrożeniową? (272)
    • Prawne znaczenie protokołów odbioru (273)
  • Jak obsługiwać i rozwijać oprogramowanie bez udziału wykonawcy? (276)
    • Co się dzieje, jeśli wykonawca "bankrutuje" w trakcie realizacji umowy? (281)
  • Wybrane zagadnienia z zakresu open source (283)
  • Jak chronić wartość intelektualną? (287)
    • Prawne zabezpieczenia własności intelektualnej w branży e-commerce (287)

Rozdział 8. Integracje (295)

  • W jaki sposób zintegrować system księgowy ze sklepem? (296)
    • Jakie systemy wymieniają dane? (296)
    • Jakie dane są wymieniane? (298)
    • Jak zapewnić sprawną komunikację? (301)
    • Jak działa komunikacja ESB? (302)
    • Platformy wymiany danych (303)
  • Jak zaprojektować protokoły komunikacji? (306)
    • Zależności pomiędzy protokołami (307)
    • Zagadnienia projektowania (308)
    • Bezpieczeństwo (311)
    • Dokumentowanie protokołu (313)
  • Jak monitorować komunikację oraz zapewnić jej ciągłość? (314)
    • Wypadki chodzą po firmach (314)
    • Monitorowanie komunikacji (316)
    • Zapewnianie ciągłości komunikacji (320)
    • Ciągłość i monitoring w ujęciu biznesowym (322)

Rozdział 9. Skalowalność i wysoka dostępność (323)

  • Co to jest wysoka dostępność? (324)
    • Podstawy wysokiej dostępności (326)
    • Wysoka dostępność jako proces (328)
    • Czy Twój system jest wystarczająco dostępny? (328)
  • Jak zapewnić dostępność bazy danych i aplikacji? (331)
    • Redundancja sprzętowa (332)
    • Nadmiarowość serwerów aplikacji (332)
    • Replikacja bazy danych (333)
    • Rozproszony system plików (335)
    • Wirtualizacja (336)
    • Chmury obliczeniowe (337)
  • Czym jest skalowalność? (339)
    • Po pierwsze - oprogramowanie (340)
    • Po drugie - sprzęt (343)
    • Skalowanie poziome warstwy aplikacji (344)
    • Skalowanie warstwy bazy danych (346)
    • Skalowanie warstwy przechowującej pliki (349)
    • Gotowe rozwiązania (349)
    • Dla praktyków (350)
  • Co zrobić, jeśli sklep ma problemy wydajnościowe? (354)
    • Monitoruj i wcześnie wykrywaj problemy (354)
    • Stosuj pamięć podręczną - cache (355)
    • Odciąż serwery aplikacji (355)
    • Zainstaluj moduł mod_pagespeed (357)
    • Stosuj osobny serwer bazy danych (357)
    • Trzymaj sesje w bazie danych lub pamięci podręcznej (358)
    • Dodawaj serwery aplikacji (358)
    • Wybieraj dobre oprogramowanie (359)
    • Ostatnie, ale nie mniej ważne - testuj (359)
    • Co dalej? (359)
    • Dla praktyków (359)
  • Jak dbać o kopie zapasowe i szybkość ich przywracania? (361)
    • Kopie zapasowe należy wykonywać (361)
    • Archiwizacja danych a kopia zapasowa (361)
    • RAID to nie kopia zapasowa (362)
    • Na jakich nośnikach wykonywać i archiwizować kopie zapasowe (363)
    • Systematyczność (364)
    • Narzędzia (365)
    • Odtwarzanie (366)
    • Jak długo przechowywać (366)
  • Jak uchronić się przed awarią centrum przetwarzania danych? (367)
    • Procesy biznesowe w organizacji (367)
    • Planowanie ciągłości działania (367)
    • Disaster Recovery, czyli odtwarzanie po awarii (368)
    • Ile jest czasu na przywrócenie i ile danych można utracić (369)
    • Zasoby i procesy biznesowe (369)
    • Zagrożenia i ich wpływ (370)
    • Przeciwdziałanie i odtwarzanie po awarii (371)
    • Bilans korzyści (373)

Rozdział 10. Interfejs użytkownika, SEO (375)

  • Jakie warunki powinna spełniać dostępna witryna internetowa? (376)
    • Jak zapewnić dostępność do serwisu osobom niepełnosprawnym? (377)
    • Testowanie serwisu (382)
    • Korzyści (384)
  • Jakie aspekty SEO wpływają na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania? (385)
    • Bezbłędny i semantyczny kod HTML (386)
    • Każda strona sklepu powinna mieć tytuł i opis (386)
    • Mapa sklepu - plik sitemap.xml (388)
    • Plik robots.txt (388)
    • Przyjazne adresy URL (388)
    • Odnośniki (389)
    • Obrazki i ich opisy (390)
    • Integracja z Google Analytics (390)
    • Oznaczone dane strukturalne zgodnie ze schema.org (390)
    • Integracja z serwisami społecznościowymi (391)
    • Krótki czas ładowania stron = wyższa pozycja (392)
    • Podsumowanie (392)
  • Jak zwiększyć widoczność produktu w wyszukiwarce? (393)
    • Google Rich Snippets - rozszerzony widok danych strukturalnych (393)
    • Czym są dane strukturalne? (395)
    • Od czego zacząć? (396)
  • Jak optymalizować szybkość witryny? (399)
    • Zmniejsz liczbę żądań HTTP (400)
    • Minimalizuj rozmiar plików CSS i JavaScript (401)
    • Pisz semantyczny kod HTML i unikaj skomplikowanych selektorów CSS (401)
    • Włącz kompresję (403)
    • Kompresuj pliki graficzne (403)
    • Wykorzystaj pamięć podręczną przeglądarki (404)
    • Używaj sieci dystrybucji treści (ang. CDN - Content Delivery Network) i rozprosz zasoby na kilka domen (405)
    • Umieszczaj pliki arkuszy stylów CSS w sekcji <head> (406)
    • Umieszczaj skrypty na końcu kodu HTML (407)
    • Umieszczaj style CSS i skrypty JavaScript w zewnętrznych plikach (408)
    • Optymalizacja szybkości ładowania witryn pod kątem urządzeń mobilnych (408)
  • Jak wdrożyć wersję mobilną serwisu? (410)
    • Czy ktoś pamięta jeszcze, co oznacza skrót WML? (411)
    • Nadeszły czasy HTML5 i CSS3 (412)
    • Projektowanie pod urządzenia mobilne (412)
    • Brak kursora myszy (412)
    • Grube palce (413)
    • Niskie rozdzielczości powracają! (414)
    • Niska przepustowość łącza (414)
    • Responsive Web Design (415)
    • Elastyczny układ strony (416)
    • Elastyczne zdjęcia (418)
    • CSS3 Media Queries (419)
    • Testowanie (420)
    • Responsive Web Design to nie jedyne słuszne rozwiązanie (421)

Rozdział 11. Porady praktyczne (423)

  • Jakie testy powinny być przeprowadzane? (424)
    • Testy użyteczności interfejsu użytkownika (ang. UI Tests) (425)
    • Testy bezpieczeństwa (426)
    • Testy obsługi sytuacji wyjątkowych (error handling tests) (427)
    • Testy funkcjonalne, testy podstawowych scenariuszy i ścieżek (428)
    • Testy regresyjne i testy dymne (smoke tests) (428)
    • Testy przywracania systemu (recovery tests) (429)
    • Testy obciążeniowe (430)
    • Testy integracyjne (430)
    • Jakie testy są obowiązkowe? (431)
  • Jak napisać scenariusze testów funkcjonalnych? (432)
    • Zakres testów (433)
    • Założenia (434)
    • Jak może wyglądać scenariusz? (434)
    • Inne scenariusze testowe (437)
  • Jak przetestować wydajność sklepu internetowego? (438)
    • Co testować? (439)
    • Jak testować? (439)
    • Czym testować? (439)
  • Jak testować integracje z systemami? (446)
    • Czy warto testować? (447)
    • Scenariusze testowe (447)
    • Jak testować? (448)
  • O czym należy pamiętać przy zmianie platformy? (450)
    • Testy (450)
    • Katalog produktów (452)
    • Treści statyczne (452)
    • SEO (453)
    • Metody dostawy i płatności (454)
    • Integracje (455)
    • Poczta, domena, certyfikat SSL (455)
    • Zgodność z prawem (456)
  • W jaki sposób monitorować dostępność aplikacji? (457)
    • Nie możesz zarządzać tym, czego nie mierzysz (457)
    • Monitoring rozproszony geograficznie (458)
    • Monitorowanie procesu zakupowego (458)
    • Polecane narzędzia (458)
    • Dostępność serwisu a jego wygląd w przeglądarce (459)
  • Jakie są typy i zastosowania certyfikatów SSL w e-commerce? (460)
    • Jakie dane zawierają certyfikaty? (460)
    • Czy istnieje podział certyfikatów ze względu na moc szyfrowania? (461)
    • Podział certyfikatów ze względu na sposób weryfikacji wraz z krótkim opisem procesu weryfikacji (461)
    • Zastosowanie certyfikatów - gdzie stosować certyfikaty i dlaczego? (463)

Skorowidz (467)

Kategoria: Branża IT
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-8725-1
Rozmiar pliku: 4,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: