Technologiada. Młodzi kompetentni - ebook
Technologiada. Młodzi kompetentni - ebook
Doświadczyć znaczy zrozumieć
Świat biegnie do przodu coraz szybciej i szybciej, w rytmie, w jakim rozwija się ludzka wiedza i technologia, jaka dzięki niej powstaje. Z jednej strony to świetnie - kto czterdzieści lat temu przypuszczał, że nosić będzie w kieszeni mały, supersprawny i wszechwiedzący komputer, dla niepoznaki zwany "telefonem"? Z drugiej, to trochę przerażające. Ciężko nadążyć. Bo choć większość z nas, starszych i młodszych, na co dzień korzysta z nowoczesnych technologii, to jednak rzadko kto je naprawdę rozumie.
Bo żeby zrozumieć, żeby się nauczyć i móc pójść dalej, trzeba spróbować:
- zaprojektować trójwymiarowy obiekt w programie pCon.planner
- zbudować silnik z klocków LEGO
- stworzyć animację, a może i grę w Scratchu
Potem można ruszyć do przodu. Na ścieżkę twórców, odkrywców, naukowców i inżynierów na miarę XXI wieku. Potem można dorosnąć i przemienić pasję w pracę. Najpierw jednak trzeba sięgnąć do zasobów nieograniczonej w młodym wieku wyobraźni i połączyć ją z możliwościami, jakie daje nam dzisiejszy świat, już teraz pukający do drzwi przyszłości.
Z niewielką pomocą tej książki Twoje nastoletnie dziecko bawiąc się aplikacjami i narzędziami dostępnymi na wyciągnięcie ręki i kliknięcie myszką, opanuje umiejętności, które mogą okazać się kluczowe dla jego przyszłego życia. Podaruj mu Technologiadę, a wraz z nią kompetencje przyszłości!
Spis treści
KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI 7
- Przygody Adriana i Eli na Oceanie Niezbadanym 7
Rozdział I. Kompetencja 1. Projektowanie wnętrz w bezpłatnym narzędziu pCon.planner 9
Rozdział II. Kompetencja 2. Działanie mechanizmów napędzanych silnikiem na przykładzie Lego Technic 44
Rozdział III. Kompetencja 3. Projektowanie gry Scratch na temat rozpoznawania roślin jadalnych i niejadalnych oraz metod ich przyrządzania 71
- Przygoda 1. Stworzenie animacji 72
- Przygoda 2. Wyjście do lasu 77
- Przygoda 3. Zbieranie roślin 85
- Przygoda 4. Łowienie ryb 88
- Przygoda 5. Poszukiwanie przepisu 92
- Przygoda 6. Przyrządzenie dania według przepisu 95
Rozdział IV. Kompetencja 4. Ubierz swoje wspomnienia w formę strony internetowej bez znajomości kodowania, czyli metodą drag & drop (przeciągnij i upuść) 99
Rozdział V. Kompetencja 5. Ocean Niezbadany to internet i nowe technologie - poznaj kogoś, kto jako nastolatek został cenionym programistą 108
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-7817-9 |
Rozmiar pliku: | 23 MB |