Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Technologiada. Młodzi kompetentni - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
27 stycznia 2021
29,90
2990 pkt
punktów Virtualo

Technologiada. Młodzi kompetentni - ebook

Doświadczyć znaczy zrozumieć

Świat biegnie do przodu coraz szybciej i szybciej, w rytmie, w jakim rozwija się ludzka wiedza i technologia, jaka dzięki niej powstaje. Z jednej strony to świetnie - kto czterdzieści lat temu przypuszczał, że nosić będzie w kieszeni mały, supersprawny i wszechwiedzący komputer, dla niepoznaki zwany "telefonem"? Z drugiej, to trochę przerażające. Ciężko nadążyć. Bo choć większość z nas, starszych i młodszych, na co dzień korzysta z nowoczesnych technologii, to jednak rzadko kto je naprawdę rozumie.

Bo żeby zrozumieć, żeby się nauczyć i móc pójść dalej, trzeba spróbować:

  • zaprojektować trójwymiarowy obiekt w programie pCon.planner
  • zbudować silnik z klocków LEGO
  • stworzyć animację, a może i grę w Scratchu

Potem można ruszyć do przodu. Na ścieżkę twórców, odkrywców, naukowców i inżynierów na miarę XXI wieku. Potem można dorosnąć i przemienić pasję w pracę. Najpierw jednak trzeba sięgnąć do zasobów nieograniczonej w młodym wieku wyobraźni i połączyć ją z możliwościami, jakie daje nam dzisiejszy świat, już teraz pukający do drzwi przyszłości.

Z niewielką pomocą tej książki Twoje nastoletnie dziecko bawiąc się aplikacjami i narzędziami dostępnymi na wyciągnięcie ręki i kliknięcie myszką, opanuje umiejętności, które mogą okazać się kluczowe dla jego przyszłego życia. Podaruj mu Technologiadę, a wraz z nią kompetencje przyszłości!

Spis treści

 

KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI 7

 

  • Przygody Adriana i Eli na Oceanie Niezbadanym 7

Rozdział I. Kompetencja 1. Projektowanie wnętrz w bezpłatnym narzędziu pCon.planner 9

Rozdział II. Kompetencja 2. Działanie mechanizmów napędzanych silnikiem na przykładzie Lego Technic 44

Rozdział III. Kompetencja 3. Projektowanie gry Scratch na temat rozpoznawania roślin jadalnych i niejadalnych oraz metod ich przyrządzania 71

  • Przygoda 1. Stworzenie animacji 72
  • Przygoda 2. Wyjście do lasu 77
  • Przygoda 3. Zbieranie roślin 85
  • Przygoda 4. Łowienie ryb 88
  • Przygoda 5. Poszukiwanie przepisu 92
  • Przygoda 6. Przyrządzenie dania według przepisu 95

Rozdział IV. Kompetencja 4. Ubierz swoje wspomnienia w formę strony internetowej bez znajomości kodowania, czyli metodą drag & drop (przeciągnij i upuść) 99

Rozdział V. Kompetencja 5. Ocean Niezbadany to internet i nowe technologie - poznaj kogoś, kto jako nastolatek został cenionym programistą 108

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-7817-9
Rozmiar pliku: 23 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij