- promocja
Telewindykacja, czyli skuteczne odzyskiwanie należności przez telefon - ebook
Telewindykacja, czyli skuteczne odzyskiwanie należności przez telefon - ebook
Halo! Tu wierzyciel
Niemal każdy, kto prowadzi firmę, spotyka się od czasu do czasu z tym problemem - niezapłacona faktura straszy z kąta i nie daje spać. Czasem jest to drobna kwota, ale często bywają to też duże pieniądze, stanowiące o dalszym być albo nie być biznesu. Jakie są opcje? Można machnąć ręką. Na to liczy dłużnik, a dla nas to kiepski pomysł. Można wynająć prawnika i nastawić się na długotrwały proces z dodatkowymi kosztami. Na to zawsze będzie czas. Można powierzyć sprawę firmie windykacyjnej. Wówczas należy liczyć się z tym, że nie odzyskamy całości należności. Można wreszcie wziąć sprawy we własne ręce i osobiście bądź przez pracownika próbować zwindykować dłużnika. To najlepsza opcja, pod warunkiem, że wiemy, jak zrobić to skutecznie i zgodnie z prawem.
Oto podręcznik dla osób, które wybierają ostatnią opcję i chcą się zabrać do windykacji w sposób profesjonalny oraz efektywny. Autor, wieloletni praktyk windykacji, kreśli obraz psychologiczny przeciętnego dłużnika i drogę, jaką przebywa on od zamówienia do niezapłaconej faktury. Podpowiada, jak przygotować się do windykacji, jak prowadzić negocjacje z dłużnikiem, na co pozwala i czego zabrania prawo. Rozprawia się z typowymi sztuczkami dłużników, omawia też przypadki nietypowe. Ostatni rozdział książki to tzw. "niewidzialne karty" - swoista nowość na rynku. Podobne stosowane były niegdyś przez dyspozytorów pogotowia ratunkowego do wstępnej weryfikacji stanu chorobowego. Na ich podstawie wysyłany był odpowiedni zespół ratunkowy. Teraz podobne karty mogą być wsparciem dla telewindykatora.
Robert Rebizant - licencjonowany prywatny detektyw, specjalizujący się w śledztwach gospodarczych. Pracuje jako trener z zakresu windykacji, prawa, bezpieczeństwa biznesu, manipulacji. Prowadzi też specjalistyczne kursy dotyczące kontrobserwacji i kontrinwigilacji, przeznaczone dla agentów ochrony VIP (Close Protection). Od lat zawodowo związany jest z windykacją. Przeszedł wszystkie etapy windykacji - od call center po czuwanie nad należnościami i bezpieczeństwem holdingu spółek kapitałowych. Udziela pomocy firmom i instytucjom w ramach działań antykryzysowych w przypadkach wykrycia szpiegów korporacyjnych, czarnego PR, strategicznych kradzieży, afer, sporów i ciężkich spraw sądowych.
Spis treści
Wstęp (7)
1. Portretowanie dłużnika (17)
- Zadłużenie Polaków (18)
- Profil psychologiczny dłużnika (20)
- Piramida płatności (21)
- Typy dłużników (23)
- Gry dłużników (29)
2. Rozpoznanie dłużnika (37)
- Zabezpieczanie umową (38)
- Jak sprawdzić kontrahenta? (39)
- Jak ustalić numer telefonu i adres mailowy dłużnika? (46)
- Jak przygotować się do rozmowy z dłużnikiem (47)
- Nagrywanie rozmów (50)
3. Proces windykacji (57)
- Procedury (58)
- Wybór drogi kontaktu (58)
- Schemat windykacji (59)
- Schemat telefonicznej rozmowy windykacyjnej (59)
- Negocjacje (61)
- Wezwanie do zapłaty (67)
- Uznanie długu (70)
- Przerwanie biegu przedawnienia (70)
- Zawezwanie do próby ugodowej (72)
- Oświadczenie o poddaniu się egzekucji (73)
4. Błędy podczas windykacji (77)
- Groźba bezprawna (78)
- Stalking, czyli uporczywe nękanie (79)
- Pomówienie (80)
- Zniewaga (80)
- Zawiadomienie organów ścigania o niepopełnionym przestępstwie (81)
5. Trudny dłużnik (83)
- Kontrnatarcie ze strony dłużnika (84)
- Groźby (84)
- Inwektywy kierowane pod adresem windykatora (89)
- Umiejętność kontrolowania emocji i zachowania spokoju w rozmowie windykacyjnej (90)
6. Najczęściej popełniane przez dłużników przestępstwa (93)
- Fałszerstwo (94)
- Przestępstwa przeciwko wierzycielom (96)
- Składanie zawiadomienia (98)
- Dochodzenie roszczeń cywilnych w postępowaniu karnym (98)
7. Antymanipulacja (101)
8. Ujawnienie zadłużenia (109)
Niewidzialne karty (113)
- Standardowa procedura (114)
- Groźba zawiadomienia organów ścigania o rzekomo popełnionym przestępstwie (116)
- Groźba zawiadomienia mediów (116)
- Zagrożenie wpływami (117)
- Zagrożenie "mafią" (117)
- Oskarżenie o rasizm (118)
- Groźba zawiadomienia strategicznych kontrahentów (118)
- Inwektywy kierowane pod adresem indykatora (119)
Kategoria: | Bankowość i Finanse |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-8884-5 |
Rozmiar pliku: | 4,1 MB |