Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
3 czerwca 2022
54,90
5490 pkt
punktów Virtualo

Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego - ebook

Autor wykazuje, że teoria i praktyka wspierania konkurencji prowadzona w prawie 130 krajach świata musi być ukierunkowana nie tylko na korzyści dla konsumenta, we wszystkich pełnionych przez niego funkcjach w gospodarce: pracownika, przedsiębiorcy, konsumenta i obywatela, ale także na integralne korzyści dla całego gospodarstwa domowego. Zadowolony konsument nie może tracić pracy ani rozwojowego środowiska naturalnego, technologicznego czy społecznego. Przedstawiona w książce teoria efektywnej konkurencji i efektywnych dominacji ma temu służyć i stanowić swoistą „ekonomiczną teorię wszystkiego”.

Spis treści

I.1. Konkurencja motywuje

I.2.  Konkurencja zachęca i zmusza do innowacji

I.3. Wpływ konkurencji na powstawanie wiedzy i jej szybkie krążenie

I.4. Konkurencja wymuszająca efektywność

I.5. Konkurencja kreuje zatrudnienie oraz organizację gospodarki

I.6. Wpływ konkurencji na nierówności dochodowe w społeczeństwie i wyjście z pułapki średniego dochodu

I.7. Współodpowiedzialność i zaufanie konkurentów

I.8. Konkurencyjne związki między rynkiem krajowym a zagranicznymi

I.9. Konkurencja kształtująca ceny i wartości oraz wielkości produkcji

I.10. Konkurencja a rozszerzanie się rynków, inwestycje i rozwój

I.11. Definicja i ideogram konkurencji

II. Bariery wejścia i wyjścia na rynku właściwym. Badania koncentracji na rynkach

II.1. Bariery wejścia i wyjścia na rynku jako główna determinanta konkurencji

II.2. Rynki właściwe

II.3. Typologia barier wejścia i wyjścia na rynkach

II.4. Analiza koncentracji produkcji i sprzedaży w gospodarkach świata

II.5. Koncentracja produkcji i sprzedaży w gospodarce polskiej

III. Projektowanie rynków  i  ich charakteru przez państwo

III.1. Ingerowanie przez państwo w konkurencję na rynkach

III.2. Środki pozytywnej i negatywnej ingerencji państwa w konkurencję na rynku

III. 3. Intencje ingerowania państwa  konkurencję

III.3.1. Intencje siłowe, strukturalne, emocjonalne i korygujące

III.3.2. Państwo jako realizator interesów lobbystycznych

III.3.3. Intencje repetycyjne : regulacyjne i konkurencyjne

IV.  Istota konkurencji: interaktywne decyzje podmiotów gospodarczych

IV. 1. Podejście szkoły harwardzkiej

IV.2. Podejście szkoły chicagowskiej

IV. 3. Podejście szkoły zarządzania strategicznego

IV.4. Neoliberalizm i rynki kontestowalne

IV.5.  Konkurencja wirtualna versus dominacje wirtualne

V. Konkurencja efektywna. Współproduktywne decyzje gospodarstw domowych

V.1. Dostępność konkurencji efektywnej dla  gospodarstw domowych

V.2. Cztery sytuacje konkurencyjne w proponowanej teorii

V.3.  Dobra współproduktywne – rdzeń teorii konkurencji

V.4. Ścieżki współproduktywności i regulatory gospodarki

V.5. Teoria wartości wyznaczonej przez współproduktywność dóbr

V.6. Polityka tworzenia dostępu gospodarstw domowych do konkurencji efektywnej

V.6.1. Trzy propozycje praktyczne

V.6.2. Cenowa elastyczność popytu na rynkach globalnych przedsiębiorców z krajową pozycją monopolistyczną lub dominującą

V.6.3. Relacje obrotowości majątku i rentowności sprzedaży przedsiębiorców z krajową pozycją monopolistyczną lub dominującą

V.6.4. Wzrost aktywów gospodarstw domowych tworzących przedsiębiorstwa z krajową pozycją monopolistyczną lub dominującą

V.6.5. Przedsiębiorcy z pozycją monopolistyczną lub dominującą  w segmentach trwałego rozwoju kraju

Zamiast zakończenia

Aneks nr 1:   Obliczenia dla tablicy nr  IV. 2.

Aneks nr 2: Kontrakty jako narzędzia regulowania zachowań przedsiębiorców - propozycje Olivera Harta i Bengta Holmströma

Aneks nr 3: Modelowanie regulacji rynkowej przez  J. J. Laffonta i J. Tirole’a

Bibliografia

Kategoria: Ekonomia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8175-362-3
Rozmiar pliku: 4,9 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij