Facebook - konwersja

Testowanie aplikacji Java za pomocą JUnit - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
6 stycznia 2018
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
39,00

Testowanie aplikacji Java za pomocą JUnit - ebook

Testuj swój kod profesjonalnie — pisz testy jednostkowe!

  • Poznaj niezbędne narzędzia
  • Twórz testy jednostkowe
  • Korzystaj z technik TDD i TAD

Jednym z największych wyzwań współczesnej inżynierii oprogramowania jest zapewnienie właściwej jakości tworzonych produktów, którą można osiągnąć w dużej mierze dzięki odpowiedniej weryfikacji kodu. Odpowiedzią na potrzeby branży są testy automatyczne, a wśród najważniejsze to z pewnością testy jednostkowe. Nie tylko umożliwiają one ciągłe, bezproblemowe i szybkie sprawdzanie poprawności pisanego kodu, lecz również pozwalają wyeliminować regresję i poprawić jakość architektury tworzonych rozwiązań, a także stanowią dla nich doskonałą dokumentację.

Jeśli nie chcesz zostać w tyle, również Ty powinieneś zacząć pisać testy jednostkowe do swoich programów tworzonych w języku Java. Pomoże Ci w tym książka prezentująca koncepcję UT, bibliotekę JUnit, rozszerzenie AssertJ oraz biblioteki EqualsVerifier, Mockito i Google Guava. Poznasz dzięki niej sposoby pisania testów, refaktoryzowania kodu oraz imitowania działania funkcji i bazy danych. Dowiesz się też, jak w praktyce stosować metodyki TDD i TAD. A wszystkiego nauczysz się dzięki wziętym z życia przykładom oraz zadaniom do samodzielnego wykonania.

  • Tworzenie testów jednostkowych za pomocą biblioteki JUnit
  • Ścieżki kodu, pokrycie testami i refaktoryzacja kodu
  • Unikanie zależności za pomocą imitacji i zastosowanie Mockito
  • Płynne definiowanie testów za pomocą biblioteki AssertJ
  • Programowanie ukierunkowane na testy i wspomagane testami
  • Imitowanie baz danych przy użyciu rozwiązania Apache Derby

Popraw jakość swoich programów, korzystając z testów jednostkowych!

Spis treści

Wstęp (7)

Rozdział 1. Testy jednostkowe (11)

  • 1.1. Pierwszy przykład (12)
  • 1.2. Ścieżki kodu (13)
  • 1.3. Testy jednostkowe (17)
    • 1.3.1. Wykorzystanie biblioteki JUnit (18)
    • 1.3.2. Klasy testów (18)
    • 1.3.3. Szkielet klasy testu (18)
    • 1.3.4. Pierwsze testy (20)
    • 1.3.5. Uruchomienie testów (22)
    • 1.3.6. Raport z testów (24)
    • 1.3.7. Spodziewanie się sytuacji wyjątkowej (25)
    • 1.3.8. Cykl życia klasy testów (29)
    • 1.3.9. Inne założenia testowe (34)
    • 1.3.10. Ignorowanie testów (35)
    • 1.3.11. Pokrycie testami (36)
  • 1.4. Refaktoryzacja (38)
    • 1.4.1. Klasa poddawana refaktoryzacji (39)
    • 1.4.2. Testy (40)
    • 1.4.3. Klasa po poprawkach (45)
    • 1.4.4. Refaktoryzacja (48)
  • 1.5. Podsumowanie (49)

Rozdział 2. Imitacje (51)

  • 2.1. Klasy imitacji (52)
    • 2.1.1. Podstawy (53)
    • 2.1.2. Główny moduł aplikacji przed dostosowaniem do testów (57)
    • 2.1.3. Dostosowanie głównego modułu aplikacji do testów (58)
    • 2.1.4. Utworzenie imitacji klasy przechowywania danych (60)
    • 2.1.5. Testowanie głównego modułu aplikacji (61)
    • 2.1.6. Usuwanie usterek (64)
  • 2.2. Obiekty imitacji (65)
    • 2.2.1. Biblioteka Mockito (66)
    • 2.2.2. Najprostszy przykład wykorzystania (67)
    • 2.2.3. Imitacja modułu składowania danych ocen (72)
    • 2.2.4. Swobodne konfigurowanie obiektów imitacji (77)
    • 2.2.5. Zliczanie wywołań imitowanych metod (79)
    • 2.2.6. Tworzenie obiektów imitacji na bazie klas imitacji (81)
  • 2.3. Podsumowanie (84)

Rozdział 3. Płynne definicje testów (87)

  • 3.1. Biblioteka AssertJ (88)
  • 3.2. Budowanie kryteriów (88)
    • 3.2.1. Klasa przykładowa (88)
    • 3.2.2. Testy jednostkowe (89)
    • 3.2.3. Kompletna treść przykładu (99)
  • 3.3. Inne kryteria (102)
    • 3.3.1. Typy skalarne (102)
    • 3.3.2. Typy tablicowe i kolekcje (105)
  • 3.4. Podsumowanie (107)

Rozdział 4. Programowanie ukierunkowane na testy (109)

  • 4.1. Programowanie bazujące na kontraktach (110)
    • 4.1.1. Kontrakty wejściowe (110)
    • 4.1.2. Kontrakty wyjściowe (115)
  • 4.2. Programowanie ukierunkowane na testy (116)
    • 4.2.1. Projekt klasy (117)
    • 4.2.2. Testy jednostkowe (118)
    • 4.2.3. Uzupełnianie implementacji (121)
    • 4.2.4. Kompletna implementacja (124)
  • 4.3. Programowanie wspomagane testami (125)
    • 4.3.1. Interfejs klasy (126)
    • 4.3.2. Szkielet klasy (127)
    • 4.3.3. Implementacja i testy (128)
  • 4.4. Podsumowanie (145)

Rozdział 5. Imitowanie baz danych (147)

  • 5.1. Dołączanie Derby do projektu (148)
  • 5.2. Definiowanie testowej jednostki utrwalania (149)
  • 5.3. Tworzenie zarządcy utrwalania (150)
  • 5.4. Szkielet klasy testowej (151)
  • 5.5. Przykład wykorzystania (154)
    • 5.5.1. Klasa encji zakładki strony (154)
    • 5.5.2. Klasa usługi zarządzania zakładkami (159)
    • 5.5.3. Całość tekstu źródłowego (165)
  • 5.6. Podsumowanie (169)

Skorowidz (171)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-4363-4
Rozmiar pliku: 3,7 MB

BESTSELLERY

Kategorie: