Testowanie kodu w praktyce - ebook
Testowanie kodu w praktyce - ebook
Doświadczeni deweloperzy wiedzą, że testowanie oprogramowania jest procesem żmudnym i wymagającym, niemniej rzetelnie przeprowadzone testy są konieczne, aby uznać kod za godny zaufania. Co więcej, testowanie kodu jest tą gałęzią techniki, która rozwija się bardzo dynamicznie. Ma to związek z rosnącymi konsekwencjami ewentualnych incydentów, przerw w działaniu oprogramowania czy wręcz ataków hakerskich. Oznacza to, że tester musi być na bieżąco z nowinkami ze swojej branży.
Ta książka jest nieodzowną pomocą każdego testera. Stanowi wyczerpujące źródło potrzebnych informacji, prezentuje przeróżne perspektywy, praktyki, trendy, narzędzia i rozwiązania związane z testowaniem aplikacji. Omówiono różne modele działań testowych i rozmaite cykle życia oprogramowania. Pokazano nieoczywiste aspekty analizy jakości oraz prowadzenia testów w przypadku mediów społecznościowych, urządzeń mobilnych, danych analitycznych i technologii chmury. Opisano technologie, które najprawdopodobniej będą kształtować przyszłość testów oprogramowania. W publikacji nie zabrakło informacji o najlepszych praktykach, które warto stosować w celu zapewnienia stabilności i bezpieczeństwa oprogramowania.
W tej książce między innymi:
- Najnowsze trendy w dziedzinie działań testowych i modeli operacyjnych
- Automatyzacja testów
- Uczenie maszynowe i systemy kognitywne: testowanie i wykorzystywanie w testach
- Testowanie na potrzeby różnych branż: ochrona zdrowia, marketing cyfrowy i inne
- Testowanie aplikacji na potrzeby rozwoju IoT (internetu rzeczy)
Podoba Ci się ten kod? Przetestuj, zanim pochwalisz!
Spis treści
O autorce (15)
Podziękowania (16)
O recenzencie (17)
Zespół wydania oryginalnego (18)
Wstęp (19)
- Zakres tematyczny książki (19)
- Materiały dodatkowe (23)
- Do kogo ta książka jest skierowana (23)
- Konwencje (23)
Rozdział 1. Stan transformacji cyfrowej - co się zmieniło w latach 2013 - 2016? (25)
- Koncentracja na wydajności i efektywności (25)
- Priorytety transformacji QA i testowania (26)
- Czynniki transformacyjne QA i testowania (26)
- Poziom dojrzałości cyfrowej (27)
- Wydatki na cyfrowe QA (27)
- Prognozy rozwoju aplikacji chmurowych (27)
- Przyrost wyzwań towarzyszących testom mobilnym i wielokanałowym IoT (28)
- Ograniczenie wyzwań towarzyszących testowaniu wrażeń klienta (29)
- Podsumowanie (30)
Rozdział 2. Przyszłość modeli testowych - czy prognozy wzrostu wydatków na QA są uzasadnione? (31)
- Podział prac nad QA (32)
- Podział prac nad QA na rozwój i wsparcie produkcji (32)
- Intensyfikacja działań QA w zakresie rozwoju - opinia (32)
- Intensyfikacja działań QA w fazie projektowania (33)
- Intensyfikacja działań QA w fazie projektowania - opinia (33)
- Prowadzenie (scentralizowanych i zdecentralizowanych) hybrydowych zespołów QA (34)
- Prowadzenie zespołów hybrydowych QA - opinia (34)
- Przyszłość modeli przedsięwzięć testowych (35)
- Przyszłość modeli przedsięwzięć testowych - opinia (35)
- DevOps (37)
- Podsumowanie (37)
- Źródła (38)
Rozdział 3. Korzyści z zastąpienia podwykonawców testowych zarządzanymi usługami testowymi (39)
- Dane z World Quality Report 2016 dotyczące industrializacji i TCoE (39)
- Korzystanie z usług bezpośrednich podwykonawców jest powszechne (40)
- Największe wyzwania towarzyszące pracy z podwykonawcami (41)
- Korzyści z zastąpienia podwykonawców testowych zarządzanymi usługami testowymi (42)
- Zachowanie wiedzy (42)
- Odbiór (42)
- Wydajność kosztowa (42)
- Ekonomia skali (42)
- Opis korzyści (43)
- Kalkulator oszczędności (43)
- Podsumowanie (44)
Rozdział 4. Model fabryczny cyfrowego QA (45)
- Fabryki usług (45)
- Cyfrowy model fabryki w industrializacji dostawy cyfrowego QA (46)
- Kluczowe aspekty korzystania z DQAF (47)
- Funkcje wspierające DQAF (47)
- Dostarczanie usług DQAF (48)
- Korzyści płynące z modelu DQAF (48)
- Podsumowanie (49)
Rozdział 5. Crowdsourcing - elastyczne TCoE na żądanie (51)
- Testy crowdsourcingowe - trendy (52)
- Czym jest crowdtesting i jak to działa? (52)
- Modele operacyjne crowdtestingu (53)
- Crowdtesting w ramach TCoE (54)
- Kluczowe wyzwania związane z wprowadzeniem crowdtestingu (54)
- Korzyści z crowdtestingu (55)
- Podsumowanie (55)
- Źródła (55)
Rozdział 6. Testowanie przebiega sprawniej w weekendy (57)
- Testowanie weekendowe - modus operandi (57)
- Zalety (58)
- Wady (59)
- Trendy w stosowaniu testów crowdsourcingowych (60)
- W jaki sposób duże organizacje IT mogą wdrożyć program testów weekendowych? (61)
- Podsumowanie (61)
- Źródła (62)
Rozdział 7. Testowanie w produkcji zwinnej i poziom akceptacji podejścia zwinnego (63)
- Jakie korzyści oferuje zwinność w porównaniu z modelem waterfall? (64)
- Rodzaje metodyk zwinnych (65)
- Scrum (65)
- Kanban (66)
- Jak przebiega testowanie w zwinnych sprintach? (66)
- Zwinność w środowiskach rozproszonych (68)
- Stan akceptacji zwinności - ustalenia World Quality Report 2016 - 2017 (69)
- Wyzwania w stosowaniu metodologii agile (69)
- Podejścia do testowania w środowiskach zwinnych (69)
- Umiejętności QA i testowe potrzebne w ramach zwinności (70)
- Podsumowanie (71)
Rozdział 8. Wzrost poziomu akceptacji metodyki zwinnej i DevOps (73)
- Zwiększone wykorzystanie podejścia zwinnego i DevOps (74)
- Rosnąca złożoność testowania w metodologii zwinnej (74)
- Wyzwania towarzyszące przygotowywaniu CoE na potrzeby testów zwinnych (75)
- W jaki sposób QA przekształca się, aby sprostać wymogom podejścia zwinnego i DevOps (76)
- Czym się różni testowanie w ramach DevOps od tradycyjnego? (77)
- Podsumowanie (78)
Rozdział 9. Czy rosnąca popularność DevOps podważa pozycję metodyki zwinnej? (79)
- Podejście zwinne polega na szybkości (80)
- DevOps usuwa granice dzielące rozwój, QA i operację (81)
- Podejście zwinne kontra DevOps (81)
- Podsumowanie (82)
Rozdział 10. Rola automatyzacji w DevOps (83)
- Znaczenie automatyzacji dla DevOps (84)
- Wczesna automatyzacja integracji (84)
- Automatyzacja - domyślna praktyka (86)
- Automatyzacja wdrażania (88)
- Automatyzacja - wskaźniki i pomiar (88)
- Zakres automatyzacji (88)
- Indeks automatyzacji (88)
- Poziom wielokrotnego użytku modelu i skryptów (89)
- Wzrost produktywności w wyniku automatyzacji (89)
- ROI automatyzacji (89)
- Śledzenie postępów automatyzacji (89)
- Najlepsze praktyki wczesnego i ciągłego automatyzowania (90)
- Uznanie automatyzacji za zwyczajną pracę rozwojową (90)
- Inżynieria jakości (90)
- Współpraca zespołów projektowych, testowych i automatyzacyjnych (90)
- Wybór właściwego rozwiązania (91)
- Podsumowanie (91)
Rozdział 11. Ocena stanu wdrożenia DevOps przy użyciu metody benchmarkingowej (93)
- Dlaczego DevOps - czynniki sprzyjające (94)
- Wyzwania towarzyszące wdrożeniu DevOps (94)
- DevOps QA benchmarking - czym jest i do czego służy (95)
- Obszary benchmarkingu DevOps QA (96)
- Wynik oceny benchmarkingowej DevOps QA (97)
Rozdział 12. Usprawnienie DevOps - ChatOps (99)
- Trendy DevOps według WQR (99)
- ChatOps - historia i potrzeby (100)
- ChatOps - jak to działa? (101)
- Zastosowanie ChatOps jako platformy współpracy (102)
- Korzyści z ChatOps (102)
- Podsumowanie (103)
Rozdział 13. BDD z wykorzystaniem języka Gherkin w środowisku zwinnym i DevOps (105)
- BDD - założenia (105)
- Gherkin - podstawowa składnia i przykład (106)
- Role w zespole (107)
- Korzyści z używania Gherkina (108)
- Podsumowanie (108)
Rozdział 14. Automatyzacja zarządzania konfiguracją dla środowisk testowych DevOps (109)
- Wprowadzenie (110)
- Rodzaje środowisk testowych (110)
- Usługi zarządzania konfiguracją i środowiskiem w chmurze i związane z nimi wyzwania (111)
- Potencjalne rozwiązania kwestii automatycznego zarządzania konfiguracją (112)
- Korzyści z automatyzacji zarządzania konfiguracją (113)
- Podsumowanie (113)
Rozdział 15. Zautomatyzowane zarządzanie danymi testowymi w środowisku DevOps (115)
- Wprowadzenie (116)
- TDM w środowisku DevOps - kluczowe wyzwania (116)
- Automatyczne rozwiązanie TDM dla środowiska DevOps (117)
- Typowe usługi TDM i architektura TDM (118)
- Korzyści ze zautomatyzowanego TDM (119)
- Najlepsze praktyki TDM (120)
- Podsumowanie (120)
Rozdział 16. Testowanie w cyklu DevOps z wykorzystaniem architektury mikrousług (123)
- Czym jest architektura mikrousług? (123)
- Testowanie w cyklu agile/DevOps z wykorzystaniem architektury mikrousług (124)
- Testowanie wydajności mikrousług (126)
- Monitorowanie mikrousług (126)
- Podsumowanie (127)
Rozdział 17. Zautomatyzowane środowiska testowe w DevOps (129)
- Zarządzanie środowiskiem testowym - kluczowe wyzwania (130)
- Automatyzacja środowiska testowego w DevOps (131)
- Korzyści z automatyzacji środowiska testowego (132)
- Wskaźniki środowisk testowych do uwzględnienia przy zarządzaniu wydaniami (133)
- Narzędzia automatyzacji środowiska testowego (134)
- Podsumowanie (135)
Rozdział 18. Wirtualizacja usług jako czynnik wspomagający DevOps (137)
- Wirtualizacja usług i DevOps (137)
- Rola wirtualizacji usług w DevOps (139)
- Wirtualizacja usług - badania (140)
- Narzędzia do wirtualizacji usług używane w DevOps (141)
- Podsumowanie (141)
Rozdział 19. Identyfikacja przypadków do uwzględnienia w testach regresyjnych (143)
- Testy regresyjne oprogramowania - wprowadzenie (144)
- Proces testowania regresji oprogramowania (144)
- Jak dobierać przypadki na potrzeby testów regresyjnych? (144)
- Podsumowanie (147)
Rozdział 20. Automatyzacja testów dostępności w środowisku DevOps (149)
- Dostępność (AX) - wprowadzenie (149)
- AX i DevOps (150)
- Automatyzacja testowania AX w DevOps (151)
- Standardowe narzędzia AX (152)
- Podsumowanie (152)
Rozdział 21. Optymalizacja wydajności aplikacji Java (153)
- Wąskie gardła wydajności - główne wyzwania i rozwiązania (154)
- Wielokrotne wykorzystywanie obiektów (154)
- Zarządzanie pulami obiektów (155)
- Normalizacja obiektów (155)
- Enumeracja stałych (155)
- Operatory a metody (156)
- Unikanie nadmiernego gromadzenia śmieci (156)
- Opóźniona inicjalizacja (156)
- Narzędzia do optymalizacji wydajności Javy (156)
- Profiler NetBeans do analizy aplikacji Java (157)
- Podsumowanie (160)
Rozdział 22. Testowanie aplikacji mobilnych - kluczowe wyzwania i zagadnienia (161)
- Oczekiwania użytkowników (162)
- Kluczowe wyzwania towarzyszące testowaniu aplikacji mobilnych (163)
- Wrażenia użytkownika (UX) (163)
- Dopasowanie kontekstu (163)
- Zróżnicowane interfejsy urządzeń mobilnych (163)
- Różnorodność urządzeń i dostępność (163)
- Testowanie ukierunkowane na urządzenia (164)
- Automatyczne testowanie layoutów (164)
- Wyzwania towarzyszące automatyzacji testów z wykorzystaniem niestandardowych narzędzi (164)
- Skrócenie czasu wprowadzenia produktu na rynek (164)
- Sposoby na zwiększenie użyteczności aplikacji mobilnych (165)
- Podsumowanie (165)
Rozdział 23. Testowanie aplikacji analitycznych - co się zmieniło w dziedzinie SMAC (167)
- Zrozumienie klientów, gromadzenie danych i analiza (168)
- Testowanie danych (168)
- Testowanie aplikacji BI/BA (169)
- Jak przebiega testowanie w przypadku aplikacji big data/Hadoop? (169)
- Podsumowanie (171)
Rozdział 24. Migracja aplikacji do chmury - kluczowe kwestie związane z testowaniem (173)
- Konieczność sprawdzenia gotowości aplikacji do migracji (174)
- Kluczowe obszary testowania migracji aplikacji do chmury (174)
- Kluczowe wyzwania towarzyszące walidacji podczas migracji aplikacji do chmury (174)
- Walidacja migracji aplikacji - podejście kompleksowe (176)
- Podsumowanie (177)
Rozdział 25. Testowanie w chmurze - nowa mentalność (179)
- Co czeka testerów w chmurze (180)
- Testowanie tego, czego nie widać (180)
- Uwzględnienie oddalenia geograficznego (181)
- Przełamywanie barier komunikacyjnych (181)
- Zabezpieczanie aplikacji (181)
- Replikacja platformy (182)
- Korzystanie z odpowiednich narzędzi (182)
- Podsumowanie (183)
Rozdział 26. Testowanie wydajności na żądanie w środowiskach samoobsługowych (185)
- Środowiska testowania wydajności na żądanie - kluczowe wyzwania i rozwiązania (186)
- Platforma chmurowa do tworzenia całościowych testów wydajności (186)
- Środowiska samoobsługowe do prowadzenia testów wydajności na żądanie (187)
- Kluczowe scenariusze testowania wydajności na żądanie - proponowana architektura (187)
- Scenariusz nr 1 - architektura i sposoby prowadzenia testów wydajności (188)
- Scenariusz nr 2 - architektura i sposoby prowadzenia testów wydajności (189)
- Podsumowanie (190)
Rozdział 27. QA w dziedzinie marketingu cyfrowego (191)
- Rozwój marketingu cyfrowego (191)
- Wyzwania towarzyszące wdrażaniu marketingu cyfrowego (192)
- Znaczenie jakości dla marketingu cyfrowego (192)
- QA cyfrowych aplikacji marketingowych - kluczowe czynniki weryfikacji (193)
- Podsumowanie (194)
Rozdział 28. Panel bezpieczeństwa dla zarządu (195)
- Dlaczego monitorowanie i raportowanie zagrożeń bezpieczeństwa jest konieczne? (195)
- Co należy monitorować i raportować? (196)
- Zarządzanie bezpieczeństwem aplikacji (196)
- Parametry wyświetlane na pulpicie (198)
- Konsekwencje naruszenia zabezpieczeń (199)
- Kluczowe wyzwania towarzyszące implementacji pulpitu (200)
- Podsumowanie (200)
Rozdział 29. Zrobotyzowana automatyzacja w testowaniu aplikacji mobilnych (201)
- Roboty programowe i ich zastosowanie (202)
- Korzyści płynące ze zrobotyzowanej automatyzacji procesów (RPA) (202)
- Wykorzystanie RPA w testach mobilnych (203)
- Podsumowanie (206)
- Źródła (206)
Rozdział 30. Kluczowe aspekty testowania aplikacji internetu rzeczy (IoT) (207)
- Konieczność opracowania solidnej strategii testowania IoT (208)
- Rewolucja IoT - ustalenia World Quality Report 2016 (209)
- Kwestie do uwzględnienia przy testowaniu IoT (210)
- Rodzaje testów IoT (211)
- Podsumowanie (211)
- Źródła (212)
Rozdział 31. Biznes algorytmiczny i testowanie w oparciu o model (213)
- Rozwój analityki (214)
- Biznes algorytmiczny - omówienie (215)
- Konieczność prowadzenia testowania opartego na modelu (216)
- Podsumowanie (217)
Rozdział 32. Wykorzystanie inteligencji kognitywnej w testowaniu (219)
- Inteligencja kognitywna - wprowadzenie (220)
- Czym są testy kognitywne? (220)
- Ewolucja technologii kognitywnych i dostępne platformy (220)
- Metodologie związane z testowaniem kognitywnym (221)
- Zalety badań kognitywnych w porównaniu z obecnymi metodami (222)
- Przypadki zastosowania właściwe dla konkretnych sektorów (222)
- Obsługiwane technologie (223)
- Powiązane koszty (223)
- Wyzwania związane z wdrażaniem technologii kognitywnych (224)
- Podsumowanie (224)
Rozdział 33. Fintech - testowanie i QA w nowej, przełomowej dziedzinie (225)
- Ekosystem fintech (225)
- Usługi fintech i ich wpływ na różne sektory rynku (227)
- Testowanie aplikacji i rozwiązań fintechowych (228)
- Podsumowanie (229)
Rozdział 34. Technologia blockchain - zapewnianie bezpieczeństwa w biznesie (231)
- Wprowadzenie do blockchaina (232)
- Proces blockchainowy (232)
- Popularne blockchainy (233)
- Wpływ na testowanie (233)
- Podsumowanie (234)
Rozdział 35. Technologie cyfrowych łańcuchów dostaw i zagadnienia QA (235)
- Zrozumienie procesu nabywczego (236)
- Trendy branżowe w zarządzaniu łańcuchem dostaw (236)
- Nowe technologie w zarządzaniu łańcuchem dostaw (237[ 1\)
- Nowe technologie w handlu detalicznym (239)
- QA w dziedzinie łańcuchów dostawczych (240)
- Podsumowanie (241)
Rozdział 36. Potencjalne innowacje w dziedzinie e-zdrowia - konsekwencje dla testowania i QA (243)
- Trendy transformacji cyfrowej w sektorze opieki zdrowotnej (244)
- E-zdrowie w praktyce (244)
- Ekosystem cyfrowej opieki zdrowotnej (245)
- Typowe wyzwania w branży e-zdrowia (246)
- Potrzeba wprowadzenia solidnego QA (247)
- Walidacja danych w ramach podróży pacjenta (247)
- Podsumowanie (247)
Rozdział 37. Trendy w globalnym sektorze motoryzacyjnym - konsekwencje dla testowania i QA (249)
- Czynniki stymulujące rozwój branży motoryzacyjnej (250)
- Najważniejsze trendy na chińskim rynku motoryzacyjnym (250)
- Wpływ globalnych trendów motoryzacyjnych na rynek chiński (251)
- W jaki sposób trendy w sektorze motoryzacyjnym wpływają na testowanie oprogramowania? (252)
- Podsumowanie (253)
Rozdział 38. Cyfrowa transformacja w sektorze konsumenckim i detalicznym - zagadnienia QA (255)
- Bieżące wyzwania w sektorze konsumenckim i detalicznym (256)
- Sklepy stacjonarne i internetowe - główne trendy (256)
- Sklepy stacjonarne (256)
- Sklepy internetowe (257)
- Transformacja w cyfrowym sektorze konsumpcyjnym i detalicznym (258)
- Podróż klienta cyfrowego przez środowisko omni-channel - przykład (259)
- Korzyści z cyfryzacji sektora konsumenckiego i detalicznego (260)
- Czynniki istotne dla nabywców cyfrowych (260)
- Multi-channel i omni-channel - zagadnienia QA (261)
- Widoczność zapasów (262)
- Komunikacja z siecią (262)
- Predykcyjna analiza klientów (262)
- Strategia realizacji zamówień (263)
- Transformacja cyfrowa w sektorze konsumenckim i detalicznym - testowanie (263)
- Podsumowanie (264)
Rozdział 39. Transformacja cyfrowa w energetyce i sektorze użyteczności publicznej - zagadnienia QA (265)
- Trendy technologiczne w sektorze użyteczności publicznej (266)
- Technologie kluczowe dla transformacji cyfrowej w sektorze energetyki i użyteczności publicznej (267)
- Komunikacja wielokanałowa i spójność podróży klienta (268)
- Uwagi dotyczące testów podróży klienta (269)
- Uwagi dotyczące testów inteligentnej infrastruktury pomiarowej (270)
- Trendy cyfrowej transformacji QA w sektorze energetyki i użyteczności publicznej (271)
- Podsumowanie (273)
- Źródła (273)
Rozdział 40. Inteligentna energetyka i sieci energetyczne - skuteczne testowanie (275)
- Wprowadzenie (275)
- Trendy w sektorze energetycznym i usług komunalnych (276)
- Trendy w energetyce i usługach komunalnych - dane WQR 2016 (278)
- Najczęstsze wyzwania w sektorze energetycznym (278)
- Inteligentne liczniki i sieci (279)
- Proces testowania SMI (280)
- Podsumowanie (281)
Rozdział 41. Testowanie cyfrowych aplikacji linii lotniczych - projekty responsywne (283)
- Branża lotnicza - obecna sytuacja (283)
- Rola cyfryzacji (284)
- QA i testowanie w branży lotniczej (285)
- Testowanie wdrożenia reguł biznesowych (285)
- Testowanie integracji systemów (286)
- Testy niefunkcjonalne (286)
- Testowanie responsywnych stron internetowych (286)
- Podsumowanie (288)
Rozdział 42. Testowanie tablic ortogonalnych (OAT) - zastosowanie w sektorze opieki zdrowotnej (289)
- Wprowadzenie (290)
- Wyzwania towarzyszące testowaniu aplikacji H&LS (290)
- Jak wykorzystać strategię testowania tablic ortogonalnych (OATS)? (291)
- Podsumowanie (293)
Rozdział 43. Przyszłość konsultingu w erze przemian cyfrowych (295)
- Przekształcenia konsultingu w wyniku rewolucji cyfrowej (296)
- Konsultant w erze cyfrowej (296)
- Przyszłość doradztwa (297)
- Co bym teraz robiła inaczej? (298)
- Kontakt z klientami przez cały cykl rozwoju (298)
- Unikanie nadmiernych wydatków na podróże służbowe (299)
- Crowdsourcing jako sposób na podniesienie współczynnika wykorzystania (299)
- Elastyczny model operacyjny firm konsultingowych (299)
- Podsumowanie (300)
Rozdział 44. Przyszłość testowania w świecie cyfrowym (301)
- Kluczowe trendy technologiczne kształtujące przyszłość IT (301)
- Rozpowszechnione technologie i analizy predyktywne UX (302)
- Inteligencja kognitywna w połączonych z siecią pojazdach autonomicznych (302)
- Wielokanałowa łączność użytkownika i urządzenia noszone (303)
- Dezintermediacja - platforma łącząca nowych partnerów (304)
- Przeobrażenia miejsca pracy wskutek robotyzacji procesów (305)
- Kwestie związane z testowaniem nowych technologii (305)
- Wszechstronne technologie i analityka predyktywna (305)
- Inteligencja kognitywna - CAV (306)
- Wielokanałowa łączność użytkownika - technologie noszone (306)
- Dezintermediacja - platforma biznesowa (306)
- Przeobrażenia miejsca pracy wskutek robotyzacji procesów (306)
- Podsumowanie (307)
Rozdział 45. Testowanie w przyszłości - możliwości rozwoju zawodowego (309)
- Zawody testerskie (310)
- Typowe stanowiska pracy (311)
- Znaczenie technologii i narzędzi branżowych lub dziedzinowych w karierze testera (312)
- Umiejętności wymagane w testowaniu zwinnym i DevOps (312)
- Nowy profil testera w DevOps (313)
- Podsumowanie (314)
Rozdział 46. Robotyka, uczenie maszynowe, internet rzeczy - konsekwencje dla indyjskiego sektora usług (315)
- Robotyka, uczenie maszynowe i IoT - kontekst (316)
- Jaki wpływ wywiera postęp technologiczny na gospodarkę indyjską? (317)
- Globalny spadek cen ropy - wnioski (317)
- Co spowodowało zahamowanie wzrostu gospodarki chińskiej? (317)
- Perspektywy dla indyjskiego sektora usług - opinia (318)
- Podsumowanie (319)
Źródła (321)
- Rozdział 2. Przyszłość modeli testowych - czy prognozy wzrostu wydatków na QA są uzasadnione? (321)
- Rozdział 3. Korzyści z zastąpienia podwykonawców testowych zarządzanymi usługami testowymi (321)
- Rozdział 18. Wirtualizacja usług jako czynnik wspomagający DevOps (322)
- Rozdział 30. Kluczowe aspekty testowania aplikacji internetu rzeczy (IoT) (322)
- Rozdział 31. Biznes algorytmiczny i testowanie w oparciu o model (322)
- Rozdział 46. Robotyka, uczenie maszynowe, internet rzeczy - konsekwencje dla indyjskiego sektora usług (322)
Skorowidz (323)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-3977-4 |
Rozmiar pliku: | 25 MB |