- W empik go
The Banner Saga 3 - poradnik do gry - ebook
The Banner Saga 3 - poradnik do gry - ebook
Nieoficjalny poradnik do gry The Banner Saga 3 oferuje komplet informacji i wskazówek pomocnych w szczęśliwym dobrnięciu do finału przygody. Poradnik otwierają strony z róznorakimi poradami na temat funkcjonowania podstawowych elementów gry. Mechanika rozgrywki nie zmieniła się znacząco w stosunku do poprzednich odsłon cyklu, ale mimo wszystko przypominamy jak wygrywać bitwy w systemie turowym, jak zarządzać karawaną, jak rozwijać bohaterów, jak utrzymywać wysokie wysokie morale czy jak radzić sobie z trudniejszymi przeciwnikami. Całość uzupełnia zestawienie osiągnięć. Oprócz pełnej listy trofeów wraz z ich wymaganiami dodaliśmy też nasze autorskie komentarze w jaki sposób można je odblokować.
Najważniejszą część poradnika stanowi opis przejścia wszystkich nowych rozdziałów gry Banner Saga 3. Solucja skupia się przede wszystkim na decyzjach i ich konsekwencjach oraz na omówieniach trudniejszych walk. Wiele potyczek w grze The Banner Saga 3 cechuje się unikalnymi założeniami (np. przeszkodzami na polu bitwy czy możliwością pojawienia się wrogich posiłków). Ostrzegamy o tego typu utrudnieniach i podpowiadamy jak reagować na nie. W opisie przejścia uwzględniliśmy również mniejsze wydarzenia, które mogą załączać się w trakcie podróży. Dodatkowo zestawiliśmy dostępne zakończenia gry.
The Banner Saga 3 to finałowa część sagi wykreowanej przez studio Stoic. Ponownie przenosimy się do skutego lodem świata czerpiącego inspiracje z nordyckiej mitologii. Naszym zadaniem ponownie staje się dowodzenie karawaną podróżującą po lodowej krainie. Musimy umiejętnie troszczyć się o członków karawany dzięki rozwiązywaniu sporów oraz dbaniu o zapasy i utrzymywanie morale na wysokim poziomie. Regularnie musimy też brać udział w walkach, które rozgrywane są w systemie turowym. Potyczki są bardzo ważnym elementem gry, wymuszając wydawanie poprawnych poleceń, jak najlepsze wykorzystywanie umiejętności własnych wojowników i radzenie sobie z różnorakimi przeciwnościami losu.
The Banner Saga 3 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
- Rozdział 21 (Opis przejścia)
- Rozdział 19 (Opis przejścia)
- Rozdział 22 - Zakończenia (Opis przejścia)
- Rozdział 20 (Opis przejścia)
- Rozdział 18 (Opis przejścia)
- Rozdział 16 (Opis przejścia)
- Rozwój postaci (Podstawy gry)
- Przemierzanie świata gry (Podstawy gry)
- Rozdział 17 (Opis przejścia)
- Sejwy z The Banner Saga 2 (Podstawy gry)
Spis treści
-The Banner Saga 3 - poradnik do gry
-Poradnik
-Podstawy gry
-Przemierzanie świata gry w The Banner Saga 3
-Rozwój postaci w The Banner Saga 3
-Walka w The Banner Saga 3
-Jak zaimportować sejwy (stan gry) z The Banner Saga 2 do The Banner Saga 3?
-Trofea i Osiągnięcia
-Lista trofeów w The Banner Saga 3
-Opis przejścia
-Rozdział 16 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3
-Rozdział 17 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3
-Rozdział 18 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3
-Rozdział 19 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3
-Rozdział 20 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3
-Rozdział 21 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3
-Rozdział 22 - Zakończenia | Opis przejścia gry The Banner Saga 3
Kategoria: | RPG |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8112-561-1 |
Rozmiar pliku: | 7,5 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1909
[email protected] treści
The Banner Saga 3 - poradnik do gry
Poradnik
Podstawy gry
Przemierzanie świata gry w The Banner Saga 3
Rozwój postaci w The Banner Saga 3
Walka w The Banner Saga 3
W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:
Jak zaimportować sejwy (stan gry) z The Banner Saga 2 do The Banner Saga 3?
Trofea i Osiągnięcia
Lista trofeów w The Banner Saga 3
Opis przejścia
Rozdział 16 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3
Rozdział 17 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3
Rozdział 18 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3
Rozdział 19 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3
Rozdział 20 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3
Rozdział 21 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3
Rozdział 22 - Zakończenia | Opis przejścia gry The Banner Saga 3The Banner Saga 3 - poradnik do gry
Nieoficjalny poradnik do gry The Banner Saga 3 oferuje komplet informacji i wskazówek pomocnych w szczęśliwym dobrnięciu do finału przygody. Poradnik otwierają strony z róznorakimi poradami na temat funkcjonowania podstawowych elementów gry. Mechanika rozgrywki nie zmieniła się znacząco w stosunku do poprzednich odsłon cyklu, ale mimo wszystko przypominamy jak wygrywać bitwy w systemie turowym, jak zarządzać karawaną, jak rozwijać bohaterów, jak utrzymywać wysokie wysokie morale czy jak radzić sobie z trudniejszymi przeciwnikami. Całość uzupełnia zestawienie osiągnięć. Oprócz pełnej listy trofeów wraz z ich wymaganiami dodaliśmy też nasze autorskie komentarze w jaki sposób można je odblokować.
Najważniejszą część poradnika stanowi opis przejścia wszystkich nowych rozdziałów gry Banner Saga 3. Solucja skupia się przede wszystkim na decyzjach i ich konsekwencjach oraz na omówieniach trudniejszych walk. Wiele potyczek w grze The Banner Saga 3 cechuje się unikalnymi założeniami (np. przeszkodzami na polu bitwy czy możliwością pojawienia się wrogich posiłków). Ostrzegamy o tego typu utrudnieniach i podpowiadamy jak reagować na nie. W opisie przejścia uwzględniliśmy również mniejsze wydarzenia, które mogą załączać się w trakcie podróży. Dodatkowo zestawiliśmy dostępne zakończenia gry.
The Banner Saga 3 to finałowa część sagi wykreowanej przez studio Stoic. Ponownie przenosimy się do skutego lodem świata czerpiącego inspiracje z nordyckiej mitologii. Naszym zadaniem ponownie staje się dowodzenie karawaną podróżującą po lodowej krainie. Musimy umiejętnie troszczyć się o członków karawany dzięki rozwiązywaniu sporów oraz dbaniu o zapasy i utrzymywanie morale na wysokim poziomie. Regularnie musimy też brać udział w walkach, które rozgrywane są w systemie turowym. Potyczki są bardzo ważnym elementem gry, wymuszając wydawanie poprawnych poleceń, jak najlepsze wykorzystywanie umiejętności własnych wojowników i radzenie sobie z różnorakimi przeciwnościami losu.
Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)
- Ważne informacje na temat opisu przejścia zawartego w poradniku
- Sterowanie w grze The Banner Saga 3
- Wymagania sprzętowe The Banner Saga 3
- Przeniesienie postępów z The Banner Saga 1 i 2
- Jaki wybrać poziom trudności?
Ważne informacje na temat opisu przejścia zawartego w poradniku
The Banner Saga 3 umożliwia zaimportowanie sejwów z poprzednich odsłon serii. Ma to na celu przede wszystkim przeniesienie postępów, bohaterów oraz decyzji podjętych w pierwszej i drugiej części The Banner Saga. Niektóre sceny w opisywanej grze mogą w mniejszym bądź większym stopniu różnić się w Twojej kampanii w stosunku do informacji zawartych w poradniku. Może to być właśnie wynikiem wcześniejszych innych wyborów. Na potrzeby przygotowania niniejszego poradnika skorzystaliśmy z najbardziej neutralnego rozwiązania i wybraliśmy "czysty" nowy zapis, tzn. opcję, z której należy też skorzystać w przypadku braku posiadania starych sejwów.
Kampania w The Banner Saga 3 jest ponownie nieliniowa. Postaraliśmy się jak najdokładniej opisać wszystkie wybory. Warto tu jednak z kolei wiedzieć, że niektóre dodatkowe wydarzenia (np. wystąpienie jakiegoś problemu czy spotkanie jakichś osób podczas podróży karawany) mogą mieć charakter losowy. Mogą one w rezultacie np. załączyć się w nieco innym momencie. Nie przejmuj się więc zbytnio jeśli nie odblokowałeś jakiejś sceny z opisu przejścia. Jest szansa, że może ona zostać uaktywniona w innym momencie gry.
Sterowanie w grze The Banner Saga 3
Sterowanie w The Banner Saga 3 jest nietypowe. Gra nie posiada standardowej klawiszologii, albowiem wszystkie polecenia można wydawać z użyciem myszy. W taki właśnie sposób możesz kontrolować swoje jednostki na polu bitwy, wybierać opcje dialogowe czy ustalać skład drużyny i odblokowywać nowe umiejętności bohaterów.
Oprócz myszki możesz korzystać z następujących klawiszy:
1. ESCAPE pozwala na wyświetlenie okna pauzy. Możesz dodatkowo załadować wcześniejszy stan gry (wszystkie sejwy są wykonywane automatycznie, w grze nie ma manualnych zapisów), zmienić poziom trudności, ustawić inny język, zmodyfikować ustawienia dźwięku czy przełączać się pomiędzy grą w oknie i na pełnym ekranie.
2. SPACJA może być używana w zastępstwie za myszkę do przewijania dialogów.
3. Klawisze numeryczne mogą być używane do wybierania dialogów z listy. Także i w tym przypadku jest to alternatywna metoda dla zaznaczenia ich kursorem myszy.
Gra The Banner Saga 3 w wersji PC dodatkowo oferuje wsparcie dla kontrolerów. Możesz używać pada zamiast myszy.
Wymagania sprzętowe The Banner Saga 3
The Banner Saga 3 podobnie jak poprzednie odsłony cyklu ma bardzo niskie wymagania sprzętowe. Wynika to z zastosowanego silnika oraz z faktu, że gra jest przystosowana również do działania na tabletach. The Banner Saga 3 bez żadnych problemów uruchomi się na kilkuletnim sprzęcie, a nawet na wielu laptopach nieprzystosowanych do grania.
Do uruchomienia gry wymagane jest 2GB pamięci RAM, przy czym rekomendowane jest dysponowanie 4GB. Oprócz tego gra potrzebuje około 6GB wolnej przestrzeni na twardym dysku.
The Banner Saga 3 nie posiada wbudowanych opcji konfiguracji ustawień graficznych. Nie można nawet zmienić rozdzielczości, która automatycznie dopasowywana jest do aktualnej rozdzielczości monitora. Jedynym wyjątkiem jest opcja przełączania się pomiędzy prowadzeniem rozgrywki w oknie oraz na pełnym ekranie.
W trakcie przygotowywania poradnika nie doświadczyliśmy żadnych problemów z działaniem gry czy wyświetlaniem obiektów na ekranie.
Przeniesienie postępów z The Banner Saga 1 i 2
Na przeniesienie postępów z dwóch poprzednich części serii możesz zdecydować się tuż po rozpoczęciu nowej kampanii w The Banner Saga 3, a konkretnie tuż po wyświetleniu ekranu z powyższego obrazka. Gra wyszuka wszystkie dostępne sejwy na twardym dysku i zaoferuje ich zaimportowanie. Jeśli nie posiadasz żadnych sejwów to musisz utworzyć nowy "czysty" save. Gra pozwoli ci jedynie wybrać czy główną karawaną ma dowodzić Rook czy Alette. Wszystkie pozostałe rzeczy zostaną odgórnie narzucone przez grę bez możliwości jakiejkolwiek ingerencji.
Jaki wybrać poziom trudności?
Poziom trudności możesz zmienić jeszcze przed rozpoczęciem kampanii w The Banner Saga 3 ORAZ dodatkowo w dowolnym momencie gry. Ta druga cecha staje się szczególnie przydatna wtedy gdy natrafisz na wyjątkowo silnych przeciwników czy bossa, z którym zupełnie nie mozesz sobie poradzić.
1. Na niskim poziomie trudności przeciwnicy są słabi i mogą pojawiać się w mniejszych ilościach. Członkowie drużyny nie doznają kontuzji jeśli zostaną powaleni w trakcie bitwy. Oznacza to, że można od razu wystawiać ich do kolejnych walk bez konieczności czekania aż odzyskają pełną sprawność.
2. Na normalnym poziomie trudności przeciwnicy oferują domyślny poziom wyzwania i może być ich do pokonania nieco więcej niż na niskim poziomie. Członkowie drużyny doznają kontuzji jeśli zostaną powaleni w trakcie bitwy. Oznacza to, że potrzebują kilku dni na powrót do pełni sił. Przez ten czas nie możesz ich wystawiać do bitew i musisz wybierać innych dostępnych bohaterów z listy.
3. Na wysokim poziomie trudności przeciwnicy są jeszcze bardziej wymagający, tj. częściej korzystają z silnych umiejętności i podejmują mądrzejsze decyzje na polu bitwy. Członkowie drużyny tak samo jak na normalnym poziomie doznają kontuzji jeśli zostaną powaleni, przy czym potrzebują więcej czasu żeby odzyskać pełną sprawność. Zwiększa to ryzyko, że nie będziesz mógł wystawić do kolejnej bitwy kompletu bohaterów.
Na potrzeby ukończenia kampanii po raz pierwszy rekomendujemy normalny poziom trudności. Zalecamy również rozegranie samouczka dostępnego z poziomu menu głównego gry. Pozwala on na przypomnienie sobie najważniejszych mechanik związanych ze staczaniem walk w grze.
Dodatkowe uwagi:
1. Nie wszystkie bitwy w grze są obowiązkowe. Niektórych możesz unikać dzięki wybieraniu określonych opcji dialogowych. To samo tyczy się tych bitew, w których przeciwnicy atakują falami. Możesz uciec po pokonaniu pierwszej czy drugiej fali jeśli odnotujesz, że większość bohaterów doznała kontuzji lub została poważnie osłabiona.
2. Jeśli jakaś bitwa kompletnie nie pójdzie po Twojej myśli to warto rozważyć załadowanie wcześniejszego stanu gry po to żeby ją powtórzyć lub żeby jej ewentualnie uniknąć. The Banner Saga 3 w określonych momentach kampanii tworzy automatyczne sejwy.Poradnik
Podstawy gry
Przemierzanie świata gry w The Banner Saga 3
W niniejszym rozdziale znajdziesz najważniejsze informacje na temat przemierzania świata w grze The Banner Saga 3. Przebiega to na bardzo zbliżonych zasadach do wcześniejszych odsłon serii, tak więc skupiliśmy się bardziej na przypomnieniu najważniejszych mechanik gry aniżeli na ponownym kompleksowym opisaniu całego procesu.
- Rodzaje karawan
- Inne ważne informacje na temat zarządzania karawanami
- Punkty sławy (Renown)
- Morale
- Wydarzenia
Rodzaje karawan
W grze The Banner Saga 3 świat gry przemierzają dwie różne karawany i przełączasz się pomiędzy nimi w kolejnych rozdziałach kampanii (np. w rozdziale 16 dowodzi się karawaną 1, w rozdziale 17 karawaną 2, w rozdziale 8 ponownie karawaną 1 itd.). Obie karawany różnią się m.in. rodzajami wchodzących w ich skład jednostek i zmiany te wskazane zostały w dalszej części rozdziału.
Pierwszą karawaną dowodzi Rook lub Alette. Personalia lidera tej karawany są rezultatem ważnej decyzji podjętej jeszcze w pierwszej części serii (Rook mógł zginąć lub Alette mogła zginąć, nie było możliwe utrzymanie obu tych postaci przy życiu). Jeśli nie posiadasz sejwów z poprzednich odsłon Banner Sagi to wyboru lidera możesz dokonać na samym początku gry. W skład karawany Rooka/Alette wchodzą grywalni bohaterowie, członkowie klanu, wojownicy i varlowie. Wymusza też ona dbanie o poziom zapasów jeśli nie chcesz żeby zaczęło spadać morale.
Drugą karawaną dowodzi Iver, któremu towarzyszą Juno oraz Eyvind. W skład tej karawany wchodzą grywalni bohaterowie oraz najemnicy nazywani Krukami. Karawana ta nie wymusza dysponowania zapasami, ale musisz pozwalać członkom karawany na odpoczynek jeśli nie chcesz żeby zaczęło spadać morale.
Inne ważne informacje na temat zarządzania karawanami
1. Tak samo jak w poprzednich częściach Banner Sagi karawany podróżują odgórnie narzuconymi trasami, których nie możesz zmieniać. Każda podróż pomimo odgórnie narzuconego celu wędrówki może mieć jednak różny przebieg w zależności od wcześniejszych wyborów oraz decyzji podejmowanych podczas dodatkowych (często losowych) wydarzeń.
2. Podejmowane decyzje mogą także mieć wpływ na skład każdej z karawan. Przykładowo możesz zrekrutować lub utracić jakiegoś bohatera czy też doprowadzić do zmiany liczby członków klanu, wojowników i varlów (karawana Rooka/Alette). W naszym opisie przejścia staraliśmy się jak najdokładniej informować o tego typu potencjalnych zmianach.
3. Karawana możesz też w określonych miejscach zatrzymywać się. Jest to szczególnie istotne w przypadku karawany Ivera, gdyż możesz nakazać odpoczynek i przyczynić się do poprawy morale. Oprócz tego warto zawsze zaglądać do namiotów bohaterów i awansować członków drużyny na wyższe rangi, a także klikać na miniaturki członków drużyny widoczne na ekranie i odbywać z nimi opcjonalne rozmowy. Mogą one prowadzić do poprawienia relacji z danym towarzyszem czy, w wyjątkowych przypadkach, do otrzymania od niego jakiegoś cennego artefaktu.
4. W tych rozdziałach, w których podróżuje się z karawaną Rooka/Alette, musisz mieć na uwadze aktualny poziom zapasów. Widoczna na ekranie informacja jest wyrażana w ilości dni, na które posiadane zapasy wystarczą. Poziom ten może zmienić się bez Twojego udziału jeśli liczebność karawany wyraźnie się zmieni (np. przyłączenie dużej grupy członków klanu może sprawić, że zapasów wystarczy na mniej dni). Zapasy możesz kupować na targowiskach w zamian za punkty sławy. Jeśli przyczynisz się do ich całkowitego wyczerpania to spadnie znacząco morale oraz możesz utracić część osób podróżujących z karawaną.
Punkty sławy (Renown)
Punkty sławy są tak samo ważne w Banner Sadze 3, jak w poprzednich grach z tej serii, przy czym w nowej kampanii pojawiają się nowe opcje wydawania ich.
Punkty sławy możesz gromadzić dzięki:
1. Staczaniu walk. Wysokość nagrody uzależniona jest od długości i poziomu trudności bitwy. W tych bitwach, w których wrogowie atakują falami, staraj się pozostawać na polu bitwy do samego końca. Pozwoli ci to zdobyć największą możliwą liczbę punktów. Staraj się też nie pomijać okazji do rozgrywania opcjonalnych walk. Wyjątkiem jest sytuacja gdy większość bohaterów z drużyny leczy aktualnie kontuzje.
2. Awansowaniu w głównej fabule i podejmowaniu określonych decyzji w wydarzeniach. W zależności od sytuacji lub wyboru możesz jednorazowo otrzymać od kilkunastu do kilkudziesięciu punktów sławy.
Punkty sławy możesz wydawać na:
1. Awansowanie bohaterów do wyższych rang. Na ten cel powinieneś przeznaczać najwięcej punktów. Nie staraj się za wszelką cenę awansować wszystkich członków drużyny, ale dbaj o stały rozwój tych, którzy są najbardziej przydatni w walkach.
2. Odblokowywanie heroicznych tytułów (Heroic Title). To nowość w The Banner Saga 3. Opcja wybrania heroicznego tytułu może stać się dostępna po tym jak dany bohater awansuje na dostatecznie wysoki poziom. Możesz wybrać pomiędzy różnymi tytułami i każdy z nich ma kilka poziomów. Każdy kolejny poziom heroicznego tytułu wymaga wydania większej liczby punktów sławy. Najlepiej ograniczyć się początkowo do odblokowania 2-3 poziomu tytułu. Najwyższe poziomy są bardzo kosztowne.
3. Kupowanie zapasów. Dotyczy to wyłącznie karawany Rooka/Alette, karawana Ivera nie musi martwić się o odnawianie zapasów. Nie wydawaj zbyt dużej liczby punktów sławy na zapasy. Najlepiej dysponować zapasami na kolejne 3-4 dni.
4. Kupowanie artefaktów. Artefakty sprzedawane na targowiskach najlepiej jest w większości ignorować i ewentualnie interesować się tylko najpotężniejszymi przedmiotami wystawianymi przez handlarzy. Za takim działaniem przemawia to, że w The Banner Saga 3 możesz zdobyć wiele dodatkowych artefaktów dzięki rozgrywaniu do końca bitew, w których wrogowie atakują falami. Przetrwanie każdej tego typu potyczki nagradzane jest jakimś artefaktem.
Morale
Dbanie o utrzymywanie w każdej z karawan morale na wysokim poziomie w dalszym ciągu odgrywa ważną rolę. Wpływa ono przede wszystkim na liczbę punktów siły woli, z których możesz korzystać w trakcie walk. Wysokie morale może zostać nagrodzone dodatkowymi punktami woli, a niskie morale może oznaczać karę w postacia odebrania kilku punktów.
1. Morale możesz poprawiać przede wszystkim dzięki korzystaniu z opcji odpoczynku. Każdy dzień odpoczynku poprawia je o jeden poziom. Oprócz tego może ono wzrosnąć jeśli podejmiesz jakąś decyzję, która jest w zgodzie z przekonaniami większości osób podróżujących z karawaną.
2. Morale może spadać przede wszystkim za długą podróż bez odpoczynku (każdy dzień podróży obniża je o jeden poziom) oraz za przyczynienie się do wyczerpania zapasów karawany (tylko karawana Rooka/Alette). Oprócz tego może ono spaść jeśli podejmiesz jakąś decyzję, która jest sprzeczna z przekonaniami większości osób podróżujących z karawaną.
Wydarzenia
Podczas przemierzania świata gry mogą załączać się różnorakie dodatkowe wydarzenia i powinieneś doskonale znać ten mechanizm jeśli miałeś do czynienia z poprzednich częściami Banner Sagi. Wydarzenia dzielą się na 3 główne grupy:
1. Obowiązkowe. Załączają się one w ściśle określonych momentach podróży i nie można ich w rezultacie przegapić.
2. Efekt podjętych wcześniej decyzji. Mogą się one załączyć jeśli spełniłeś ich wymagania. Przykładowo jeśli przyłączyłeś do drużyny nową postać to w niedalekiej przyszłości może uaktywnić się powiązane z nią wydarzenie.
3. Losowe. Rzadko dochodzi do sytuacji, że jakieś losowe wydarzenie zupełnie nie załączy się. Może natomiast do tego dojść w różnych momentach gry. Nie przejmuj się jeśli jakieś wydarzenie z naszego opisu przejścia nie załączyło się u Ciebie. Może ono być właśnie jednym z losowych i musisz wtedy zaczekać aż gra je odblokuje.
Większość wydarzeń stawia Cię przed jakimś wyborem. Dokładnie zapoznaj się z listą wariantów oraz z oknami wyświetlanymi po podjęciu decyzji. Niektóre pozornie mało istotne wybory mogą mieć bardzo poważne konsekwencje i przyczynić się np. do śmierci jakiegoś bohatera lub do oddzielenia się kogoś od karawany.
Jeśli nie jesteś usatysfakcjonowany konsekwencją podjętej decyzji to zawsze możesz zajrzeć do sejwów i sprawdzić, czy możliwe będzie ponowne rozegranie sceny. Gra niestety często tworzy nowe punkty kontrolne tuż po zakończonym wydarzeniu i w takich sytuacjach jedynym wyjściem jest cofnięcie się do jednego z główych autosejwów w danym rozdziale.Rozwój postaci w The Banner Saga 3
W niniejszym rozdziale znajdziesz najważniejsze informacje na temat rozwijania postaci w grze The Banner Saga 3. Odbywa się to przede wszystkim poprzez awansowanie bohaterów na wyższe rangi, podnoszenie ich statystyk, odblokowywanie umiejętności oraz nadawanie heroicznych tytułów. Wspominamy też o artefaktach, które mogą podnosić wybrane parametry członków drużyny czy odblokowywać nowe unikalne zdolności.
- Główne parametry (statystyki) postaci
- Awansowanie na wyższe rangi (poziomy doświadczenia)
- Odblokowywanie umiejętności i heroicznych tytułów
- Wyposażanie bohaterów w artefakty
- Zarządzanie drużyną
Główne parametry (statystyki) postaci
W The Banner Saga 3 obowiązują te same główne parametry, co w poprzednich odsłonach cyklu:
1. Pancerz (Armor) odpowiada za to iloma punktami pancerza opisany jest dany bohater. Parametr ten warto w szczególności rozwijać wojownikom oraz varlom, który biorzą udział w bezpośrednich starciach z przeciwnikami oraz dodatkowo ściagają na siebie ich uwagę.
2. Siła (Strength) to bardzo ważny parametr. Odpowiada on za to jak duże obrażenia dany bohater może zadawać oraz iloma punktami zdrowia dysponuje. Docelowo powinieneś rozwinąć ten współczynnik do maksimum u wszystkich bohaterów, także dla postaci walczących na dystans i pełniących rolę wsparcia. Osoby te dzięki większej liczbie punktów zdrowia nie zginą tak łatwo jeśli zostaną namierzone przez wrogów.
3. Siła woli (Willpower) odpowiada za to iloma punktami siły woli opisany jest dany bohater. Gwoli przypomnienia punkty siły woli możesz wydawać na wydłużanie zasięgu ruchu bohaterów, wzmacnianie ich ataków oraz korzystanie z ich umiejętności. Także i ten parametr dobrze jest na bieżąco rozwijać, przy czym pamiętaj, że punkty siły woli możesz też pozyskiwać na inne sposoby (m.in. dzięki wysokiemu morale i niektórym artefaktom).
4. Wysiłek (Exertion) odpowiada za to ile punktów siły woli może być jednorazowo zużytych na wykonanie jakiejś akcji. To ważny bardzo parametr, dzięki któremu poleganie na punktach siły woli staje się jeszcze bardziej pomocne. Postaraj się docelowo rozwinąć ten współczynnik do maksimum u wszystkich bohaterów.
5. Przełamanie pancerza (Armor Break) określa ile punktów pancerza można maksymalnie odebrać przeciwnikowi w trakcie ataku. Nie ignoruj tego parametru, bo wielu silnych wrogów jest dobrze opancerzonych i ważne jest wtedy niszczenie ich pancerzy.
Dodatkowa uwaga: W momencie rozpoczęcia kampanii w The Banner Saga 3 członkowie drużyny z racji na wysoki "startowy" poziom doświadczenia powinni już posiadać mocno rozwinięte wymienione wyżej parametry. Możesz je oczywiście dalej rozwijać, przy czym nie powinieneś dążyć do maksymalnego rozwinięcia wszystkich współczynników. Część z nich nie jest jakoś szczególnie ważnych dla postaci o określonych specjalizacjach. Przykładowo łucznikowi nie będzie bardzo potrzebny maksymalnie rozwinięty pancerz.
Awansowanie na wyższe rangi (poziomy doświadczenia)
Mechanizm awansowania na wyższe poziomy doświadczenia (rangi) pozostał w The Banner Saga 3 nietknięty, przy czym jest on dość nietypowy i w rezultacie warto przypomnieć jego najważniejsze założenia:
1. W grze nie zdobywa się w klasyczny sposób punktów doświadczenia. Jedynym sposobem na awans jest pokonanie przez danego bohatera określonej liczby wrogów. Jest to szczególnie istotna zależność w przypadku tych postaci, które pełnią głównie rolę wsparcia dla reszty drużyny. Staraj się również dla nich szukać okazji do eliminowania przeciwników (najlepiej tych już osłabionych przez inne postacie), dzięki czemu ich rozwój nie "zatrzyma się" na jakiejś niższej randze.
2. Wyeliminowanie określonej liczby wrogów to nie jedyny wymóg do awansu na wyższą rangę, gdyż awans ten musisz jeszcze dodatkowo "sfinansować". Na ten cel wydaje się punkty sławy. W The Banner Saga 3 postacie już od początku mają wysokie poziomy doświadczenia i w rezultacie musisz liczyć się z wydawaniem większej liczby punktów sławy na każdy awans.
3. Przy wydawaniu punktów sławy awansuj w pierwszej kolejności tych bohaterów, którzy są najbardziej przydatni na polu bitwy i dzięki którym drużyna stanie się o wiele silniejsza. Zostawiaj też sobie zawsze trochę punktów w zapasie, gdyż wydaje się je też na inne rzeczy i w danym momencie mogą one stać się bardziej potrzebne.
Odblokowywanie umiejętności i heroicznych tytułów
Umiejętności funkcjonują w The Banner Saga 3 w taki sam sposób jak w poprzednich grach. Możesz je odblokowywać i rozwijać gdy postać awansuje na wyższą rangę. Umiejętności aktywne musisz osobiście załączać w trakcie bitew (w zastępstwie dla standardowych ataków), zaś umiejętności pasywne nie wymagą Twojego udziału.
Heroiczne tytuły (Heroic Title) to z kolei ważna nowość. Opcja nadania bohaterowi heroicznego tytułu może stać się dostępna po tym jak awansujesz go na dostatecznie wysoki poziom doświadczenia. Możesz wtedy otworzyć kartę postaci i kliknąć na nowo dostępnym przycisku znajdującym się u góry ekranu, obok przycisku wyświetlenia informacji o bohaterze - przycisk ten pokazuje powyższy obrazek.
Gra powinna zaoferować kilka różnych heroicznych tytułów do wyboru. Staraj się wybrać taki, który najlepiej będzie odpowiadał specyfice danej postaci. Przykładowo varl może sporo zyskać dzięki wybraniu tytułu zwiększającego jego siłę, zaś wojownik z tarczą na wybraniu tytułu gwarantującego premię za rozstawianie się blisko innych członków drużyny. Bohater może mieć nadany tylko jeden heroiczny tytuł, tak więc koniecznie przemyśl ten wybór.
Każdy tytuł ma kilka poziomów (rang) do odblokowania. Kupuje się je za punkty sławy i każdy kolejny poziom jest coraz droższy. Postaraj się odblokować na początek 2 lub 3 poziom. Z ewentualnym odblokowaniem kolejnych poziomów wstrzymaj się do momentu gdy awansujesz wszystkich najważniejszych członków drużyny i ewentualnie pozałatwiasz wszystkie dodatkowe sprawy wiążące się z wydawaniem punktów sławy (np. zakupienie zapasów).
Wyposażanie bohaterów w artefakty
Artefakty w dalszym ciągu są dotępne w The Banner Saga 3 i tak samo jak w poprzednich grach z tej serii do jednego bohatera można przyporządkować jeden artefakt. Przedmiotów tych nie powinieneś losowo rozdzielać, tylko zawsze zapoznawać się z opisami artefaktów i przekazywać je tym bohaterom, które najwięcej skorzystają. Przykładowo artefakt zwiększający siłę czy dodający nową umiejętność ofensywną powinien zostać podarowany jednemu z wojowników z drużyny.
Artefakty możesz nadal kupować na odwiedzanych w trakcie gry targowiskach, aczkolwiek w The Banner Saga 3 jest to niewskazane. Gra pozwala przede wszystkim na przeniesienie artefaktów, które pozyskałeś w poprzednich odsłonach cyklu. Na dodatek w nowej kampanii możesz zdobywać jeszcze więcej artefaktów niż wcześniej. Nowe artefakty możesz pozyskiwać dzięki wybieraniu odpowiednich opcji zachowania w wydarzeniach czy zaliczaniu niektórych rozmów. Zajrzyj do naszego opisu przejścia po informacje o miejscach gdzie można je zdobyć.
Nowym sposobem zdobywania artefaktów jest wygrywanie bitew, w których przeciwnicy atakują drużynę falami. Jeśli zdołasz pokonać wrogów ze wszystkich fal to otrzymasz nowy artefakt i w większości przypadków są to bardzo pomocne i wysokopoziomowe przedmioty, które przydadzą się najważniejszym osobom z drużyny.
Zarządzanie drużyną
Tak samo jak i w poprzednich grach z serii Banner Saga w "trójce" do każdej bitwy możesz wystawić sześciu bohaterów. Gra niemal zawsze pozwala na wybranie kto ma wziąć udział w walkach i jest to ważna decyzja. Tak jak powiedzieliśmy w rozdziale poświęconym staczaniu walk, powinieneś dążyć do tego żeby skład drużyny był zróżnicowany - na placu boju powinni znaleźć się varlowie, wojownicy oraz co najmniej jeden łucznik. W The Banner Saga wśród dostepnych bohaterów mogą też znaleźć się drążyciele. Zdecydowanie warto ich rekrutować, przy czym postaraj się zapoznać z umiejętnościami każdego z nich i przetestować korzystanie z nich w jakiejś mniej wymagającej potyczce.
Niezmieniony pozostał mechanizm doznawania kontuzji przez bohaterów. Dochodzi do nich jeśli bohater został powalony na ziemię w trakcie bitwy, tzn. jeśli wrogom udało się go pozbawić wszystkich punktów siły (zdrowia). Postać ta potrzebuje wtedy kilku dni na powrót do pełni sił ("urlop" jest dłuższy jeśli grasz na wysokim poziomie trudności). Staraj się unikać tego typu sytuacji, zwłaszcza jeśli rozgrywasz rozdział, w którym do zaliczenia jest seria walk. Jeśli zbyt wielu bohaterów poległo na polu bitwy to możesz zostać zmuszony do wystawienia słabszych herosów lub będziesz miał nawet problemy z zapełnieniem sześciu głównych slotów.
Dodatkowa uwaga: Raz jeszcze przypominamy, że szanse na awans na wyższą rangę mają tylko ci bohaterowie, którzy biorą udział w bitwach. Warto dokonywać pewnej rotacji i pozwalać wszystkim dostępnym członkom drużyny się "wykazać". W przeciwnym razie możesz znaleźć się w trudnej sytuacji jeśli jakiś bardzo ważny bohater dozna kontuzji i będziesz musiał zastąpić go o wiele słabszą postacią.Walka w The Banner Saga 3
W niniejszym rozdziale znajdziesz najważniejsze informacje na temat staczania potyczek w grze The Banner Saga 3. Mechanika rozgrywania walk jest bardzo zbliżona do poprzednich odsłon serii. Przypominamy jej najważniejsze założenia oraz informujemy o ważnych nowościach związanych z przystępowaniem do bitew.
- Przygotowanie się do bitwy
- Poruszanie się po polu bitwy i kolejność ataków
- Siła woli
- Atakowanie przeciwników, odpieranie ataków sił wroga
- Bitwy, w których wrogowie atakują falami
- Róg i włócznia
Przygotowanie się do bitwy
Do większości bitew możesz się przygotować i zawsze warto korzystać z tej opcji. Wyjątkiem mogą być te potyczki, w których przeciwnikom np. uda się zaatakować karawanę z zaskoczenia.
Przygotowania obejmują trzy zasadnicze obszary. Po pierwsze musisz zastanowić się jakich bohaterów wybrać do kolejnej bitwy. Unikaj wybierania postaci o bardzo zbliżonych umiejętnościach. O wiele lepszym pomysłem jest zadbanie o zróżnicowany skład drużyny, w której powinny znaleźć się postacie specjalizujące w walce wręcz, w walce dystansowej i mogące wspierać towarzyszy unikalnymi umiejętnościami. W The Banner Saga 3 w skład drużyny mogą także wejść drążyciele (Dredge). Postacie te mogą być bardzo pomocne, przy czym warto przeznaczyć kilka bitew na dobre zapoznanie się z nimi i na potrenowanie korzystania z ich często dość unikalnych zdolności.
Po drugie jeszcze przed rozpoczęciem walk powinieneś rozważyć awansowanie członków drużyny na wyższe poziomy (rangi) i wyposażenie ich w lepsze artefakty - tematy te szerzej omówione zostały w rozdziale Rozwój postaci.
Po trzecie niezwykle istotne jest rozstawienie członków drużyny na placu boju. Nie jest tu możliwe zaprezentowanie jednej idealnej taktyki, gdyż dostępność pól do ustawiania bohaterów różni się w każdej kolejnej bitwie. Możesz np. otrzymać mniej pól lub mogą być porozrzucane po całej planszy. Generalnie staraj się ustawiać varlów oraz inne postacie ofensywne z przodu. Bohaterów walczących na dystans czy pełniących rolę wsparcia dla drużyny rozstawiaj natomiast z tyłu i zasłaniaj ich silniejszymi postaciami. Przy ustawianiu podwładnych warto też mieć na uwadze zasięg ich ataków. Przykładowo bohaterowie wyposażeni we włócznie nie muszą znajdować się blisko przeciwników, bo są oni w stanie zaatakować wrogów ze znacznie większej odległości.
Poruszanie się po polu bitwy i kolejność ataków
Ogólne założenia systemu walki pozostały w The Banner Saga 3 praktycznie niezmienione. Potyczki toczy się w systemie turowym i strony konfliktu wykonują swoje ruchy na zmianę. Oś czasu u dołu ekranu prezentuje kolejność wykonywania ruchów, dzięki czemu możesz łatwiej ustalić kiedy dany bohater będziesz mógł wkroczyć do akcji czy kiedy spodziewać się ataku określonego przeciwnika. System ten nie cechuje się jednak całkowitą "nietykalnością". Unikalne umiejętności niektórych bohaterów lub wrogów pozwalają ingerować w oś czasu. Ponadto po tym jak na placu boju pozostanie już tylko dwóch przeciwników załącza się specjalny tryb, w którym nie muszą oni długo czekać na swoją kolej.
Inna ważna informacja związana z kolejką ruchów dotyczy tego, że na osi czasu może pojawić się informacja o terminie przybycia posiłków. Jeśli pozwolisz żeby upłynęła określona liczba tur to do walk mogą dołaczyć nowi wrogowie. W tego typu starciach powinieneś grać bardziej ofensywnie i starać się wyeliminować wszystkich przeciwników zanim licznik tur spadnie do zera.
Tak samo jak w poprzednich częściach Banner Sagi bohaterów możesz przesuwać po polach znajdujących się w ich domyślnym zasięgu (niebieskie) lub przeznaczać punkty siły woli na zwiększenie zasięgu ich ruchów (żółte). Na poświęcanie woli decyduj się tylko jeśli naprawdę zależy ci jak najszybszym dopadnięciu jakiegoś przeciwnika w danej turze.
Podczas poruszania się po polu bitwy musisz też mieć na uwadze przeszkody terenowe oraz pułapki. Przeszkody zawsze można niszczyć, przy czym jest to traktowane jako akcja i po pozbyciu się przeszkody bohater nie może już wykonać żadnych innych czynności w swojej turze. Przeszkody można też jednak omijać lub traktować je jako barierę utrudniającą wrogom dotarcie do danego członka drużyny, np. do słabego łucznika. Pułapki różnią się w zależności od bitwy i może to być np. ogień. Po najechaniu kursorem na pole z pułapką możesz uzyskać więcej informacji o niej. Omijaj niebezpieczne pola żeby nie osłabiać niepotrzebnie bohaterów. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że pokonywani Spaczeni mogą pozostawiać po sobie prochy i one również traktowane są jako pułapka - kontakt z nimi odbiera bohaterowi 1 punkt woli. Je również warto jest za wszelką cenę omijać.
Siła woli
Siła woli jest tak samo ważnym parametrem w The Banner Saga 3 jak w dwóch poprzednich odsłonach serii. Jej bazowa wartość jest odzwierciedleniem statystyk głównego bohatera, przy czym możesz otrzymywać dodatkowe punkty dzięki:
1. Wysokiemu morale - Morale na dobrym poziomie oznacza 1 dodatkowy punkt do rozdysponowania, morale na bardzo dobrym poziomie to 2 dodatkowe punkty
2. Korzystaniu z rogu - Jest on dostępny tylko dla karawany, którą dowodzi Rook lub Alette.
3. Korzystaniu z określonych umiejętności czy artefaktów - W ich opisach możesz szukać informacji czy regeneracja siły woli jest dostępna i jakie warunki musisz spełnić żeby stało się to możliwe.
Siła woli ma trzy główne zastosowania:
1. Wydłużanie zasięgu ruchu bohaterów - Dzięki wydawaniu siły woli możesz wkraczać na pola oznaczone kolorym żółtym. Zużywaj wolę jeśli pragniesz jak najszybciej zbliżyć się do jakiegoś przeciwnika.
2. Zwiększanie siły ataków bohaterów - Możesz wydawać siłę woli na zapełnianie gwiazdek przy planowaniu ataku wymierzonego w pasek zdrowia lub pancerza przeciwnika. Punkty siły woli najlepiej jest wydawać wtedy gdy do pokonania przeciwnika brakuje ci 1-2 punktów obrażeń. Nie staraj się wzmacniać każdego ataku, bo w dalszej fazie bitwy może zabraknąć ci punktów na ważne akcje (np. na szybsze dobicie wroga).
3. Korzystanie z unikalnych umiejętności bohaterów - Także i w tym przypadku nie staraj się w każdej turze uaktywniać specjalnych zdolności. Polegaj na nich wtedy gdy staną się najbardziej przydatne.
Atakowanie przeciwników, odpieranie ataków sił wroga
System zadawania i otrzymywania obrażeń jest kolejnym, który w The Banner Saga 3 nie doczekał się żadnych znaczących zmian. Poniżej przypominamy najważniejsze informacje na jego temat:
1. Rozwijanie parametru Siły zwiększa nie tylko zadawane obrażenia, ale również przydziela dodatkowe punkty zdrowia. Pamiętaj, że jeśli Twój bohater straci część punktów siły to sam będzie zadawał mniejsze obrażenia. Zależność ta niekoniecznie dotyczy specjalnych umiejętności, które mogą mieć odgórnie "narzuconą" wartość ataku i nawet mocno osłabiony bohater może wtedy wyprowadzić silny atak.
2. Równie ważny jest parametr Pancerza, który pozwala wytworzyć dodatkowy "bufor" chroniący bohatera przed bezpośrednimi obrażeniami. Gra pozwala na wyprowadzanie ataków wymierzonych w pancerz lub w siłę. Jeśli dana postać ma dużo punktów pancerza to atak wymierzony w siłę będzie słabszy lub w ogóle może zakończyć się niepowodzeniem. Mechanizm ten działa w obie strony, tak więc atakując przeciwnika z mocnym pancerzem warto zastanowić się czy najpierw nie warto go uszkodzić.
3. Jeśli przeciwnik straci wszystkie punkty siły (zdrowia) to zginie. Jeśli bohater straci wszystkie punkty siły to zostanie powalony na ziemię. Nie będzie wtedy mógł brać udziału w dalszych walkach, ale możesz kontynuować bitwę bez niego. Dopiero przyczynienie się do utraty wszystkich członków drużyny oznacza przegraną w bitwie. Bohater, który został powalony na ziemię, doznaje kontuzji, tzn. przez określoną liczbę dni nie jest dostępny. Staraj się unikać tego typu sytuacji odsuwając ciężko rannego bohatera od przeciwników lub odnawiając jego punkty zdrowia/pancerza dzięki umiejętnościom (jego lub innych członków drużyny). Kontuzje przy ustawionym wysokim poziomie trudności wymagają dłuższego leczenia, na niskim poziomie trudności z kolei nie występują.
Bitwy, w których wrogowie atakują falami
Bitwy składające się z kilku faz to ważna nowość w grze The Banner Saga 3. Cechują się one wyższym poziomem trudności od standardowych potyczek, ale w przypadku poprawnego rozegrania pozwalają na zdobycie większej ilości sławy oraz na wejście w posiadanie unikalnych artefaktów. Oto zestawienie najważniejszych informacji na ich temat:
1. Tylko w ściśle wybranych bitwach przeciwnicy atakują falami. Większość potyczek jest rozgrywanych na zwykłych zasadach, tj. pokonanie wszystkich wrogów kończy bitwę. Nie każda tego typu bitwa ma też identyczną liczbą fal. W większości sytuacji przeciwnicy atakują w dwóch lub w trzech falach.
2. Po pokonaniu wszystkich wrogów z danej fali musisz wybrać czy chcesz uciec czy pozostać na polu bitwy. Wariant ucieczki jest wskazany tylko jeśli WSZYSCY bohaterowie są mocno osłabieni. Ucieczka pozbawi Cię możliwości zdobycia większej liczby punktów sławy oraz unikalnego artefaktu, a także może mieć negatywne konsekwencje w ramach przechodzenia głównej fabuły. Musisz jednak mieć świadomość, że w kolejnej fazie bitwy na planszy mogą (choć niekoniecznie muszą) pojawić sie silniejsi przeciwnicy i jeszcze trudniej będzie dotrwać do końca.
3. Jeśli pozostajesz na polu bitwy to podmień rannych bohaterów na w pełni zdrowych. Wyjątkiem jest sytuacja gdy bohater odniósł jedynie minimalne obrażenia i nadal może sobie doskonale radzić.
4. Zanim rozpocznie się kolejna faza bitwy możesz na nowo rozstawić jednostki. Zwróć tu uwagę na strzałki na obrzeżach planszy - informują one o miejscach, w których pojawią się nowi wrogowie. Weź to pod uwagę przy rozstawianiu swoich podwładnych.
5. Przetrwanie wszystkich fal nagradzane jest unikalnym artefaktem. To główna motywacja do tego żeby pozostać jak najdłużej. Otrzymywane przedmioty są w większości przypadków potężne i dzięki nim bohaterowie mogą stać się o wiele silniejsi. Każda wygrana bitwa z falami nagradzana jest innym artefaktem - informujemy o nich w opisie przejścia gry.
Róg i włócznia
W trakcie zaliczania walk możesz pomagać sobie rogiem oraz włócznią. To unikalne przedmioty dostępne dla wszystkich bohaterów i mogą ułatwić ci wygrania starcia. Widoczne są u góry ekranu i możesz je ładować dzięki zabijaniu przeciwników. Każdy tego typu artefakt może przechować określoną liczbę ładunków. Staraj się je na bieżąco zużywać, gdyż zgromadzenie maksymalnej liczby ładunków blokuje możliwość pozyskiwania kolejnych.
1. Róg jest dostępny wyłącznie dla karawany Rooka/Alette. Jego działanie polega na odnawianiu siły woli. Aktywuj go np. wtedy gdy aktualnie wybranemu bohaterowi niewiele brakuje do zabicia przeciwnika i gdy dodatkowy punkty/punkty siły woli bardzo mu się przydadzą.
2. Włócznia jest dostępna wyłącznie dla karawany Ivera/Juno/Eyvinda. Jej działanie polega na odpaleniu czaru wyładowania łańcuchowego. Obrażenia otrzyma zaatakowany przeciwnik oraz ci wrogowie, którzy stoją w pobliżu. Staraj się namierzać grupy przeciwników żeby jak najlepiej wykorzystać każde wyładowanie.Poradniki do gier dla ciebie.
Najnowsze poradniki i solucje do gier komputerowych i konsolowych
możesz pobrać na naszej stronie internetowej
https://www.gry-online.pl/poradniki-do-gier.asp
------------------------------------------------------------------------
Serwisy GRYOnline.pl to gry dla każdego i wszystko o grach.
Encyklopedia Gier - Wszystkie gry w jednym miejscu, obszerne opisy, video, wymagania sprzętowe, daty premier.
https://www.gry-online.pl/encyklopedia-gier.asp
TVgry.pl - Internetowa telewizja dla graczy, własne produkcje, oficjalne materiały filmowe o grach.
http://tvgry.pl/
Czytaj o grach - Recenzje, beta testy i zapowiedzi gier.
https://www.gry-online.pl/czytaj-o-grach.asp
Forum Dyskusyjne dla graczy, największe w Polsce internetowe forum tematyczne dla miłośników internetowej rozrywki.
https://www.gry-online.pl/S008.asp
Gameplay.pl - Serwis blogowy, gry, filmy, komputery, konsole, książki, muzyka... serwisy na fajne tematy
http://gameplay.pl/
www.gry-online.pl