Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

The Live Corpse - ebook

Format:
EPUB
Data wydania:
4 marca 2020
24,90
2490 pkt
punktów Virtualo

The Live Corpse - ebook

In the play „The Living Corpse”, the famous Russian writer L.N. Tolstoy appears as a playwright. It is filled with intense psychological collisions, complex images of heroes, ambiguous and with that vitally revealed throughout the whole story. And, as always, the themes of love, kindness and human destiny are in the foreground. The play is based on real events, it was popular at the beginning of the 20th century, when it was translated into foreign languages, put on stages, filmed.

Kategoria: Classic Literature
Język: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8200-551-6
Rozmiar pliku: 2,9 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

CHARACTERS

THEODORE VASÍLYEVICH PROTÁSOV (FÉDYA).

ELISABETH ANDRÉYEVNA PROTÁSOVA (LISA). His wife.

MÍSHA. Their son.

ANNA PÁVLOVNA. Lisa’s mother.

SÁSHA. Lisa’s younger, unmarried sister.

VICTOR MIHÁYLOVICH KARÉNIN.

ANNA DMÍTRIEVNA KARÉNINA.

PRINCE SERGIUS DMÍTRIEVICH ABRÉZKOV.

MÁSHA. A gipsy girl.

IVÁN MAKÁROVICH. An old gipsy man.

Másha’s parents.

NASTÁSIA IVÁNOVNA. An old gipsy woman.

OFFICER.

MUSICIAN.

FIRST GIPSY MAN.

SECOND GIPSY MAN.

GIPSY WOMAN.

GIPSY CHOIR.

DOCTOR.

MICHAEL ALEXÁNDROVICH AFRÉMOV.

STÁKHOV.

Fédya’s boon companions.

BUTKÉVICH.

KOROTKÓV.

IVÁN PETRÓVICH ALEXÁNDROV.

VOZNESÉNSKY. Karénin’s secretary.

PETUSHKÓV. An artist.

ARTÉMYEV.

WAITER IN THE PRIVATE ROOM AT THE RESTAURANT.

WAITER IN A LOW-CLASS RESTAURANT.

MANAGER OF THE SAME.

POLICEMAN.

INVESTIGATING MAGISTRATE.

MÉLNIKOV.

CLERK.

USHER.

YOUNG LAWYER.

PETRÚSHIN. A lawyer.

LADY.

ANOTHER OFFICER.

ATTENDANT AT LAW COURTS.

THE PROTÁSOVS’ NURSE.

THE PROTÁSOVS’ MAID.

AFRÉMOV’S FOOTMAN.

KARÉNIN’S FOOTMAN.

THE LIVE CORPSEACT I

Scene 1

Protásov’s flat in Moscow. The scene represents a small dining-room.

Anna Pávlovna, a stout grey-haired lady, tightly laced, is sitting alone at the tea-table on which is a samovár. Enter nurse, carrying a teapot.

NURSE. May I have a little hot water, ma’am?

ANNA PÁVLOVNA. Yes. How’s Baby?

NURSE. He’s restless... There’s nothing worse than for a lady to nurse her baby herself! She has her troubles, and the child must suffer. What can her milk be like, when she lies awake crying all night?

ANNA PÁVLOVNA. But she seems quieter now.

NURSE. Quiet, indeed! It makes one ill to see her. She’s been writing something, and crying.

Enter Sásha.

This is a free sample. Please purchase full version of the book to continue.
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij