The Sinking City - poradnik do gry - ebook
The Sinking City - poradnik do gry - ebook
Nieoficjalny poradnik do The Sinking City oferuje komplet informacji potrzebnych do zrozumienia najważniejszych założeń gry oraz do pomyślnego ukończenia jej. Najważniejszą część poradnika stanowi oczywiście rozbudowany opis przejścia. Uwzględnione zostały w nim główne sprawy, których rozwiązywanie powiązane jest wymagane do przejścia gry, oraz sprawy poboczne, które mają opcjonalny charakter. Solucje do poszczególnych spraw uwzględniają miejsca ich odblokowywania, powiązane z nimi lokacje, wszystkie czynności śledcze, które należy wykonywać, spotkania z postaciami niezależnymi, nagrody, a także możliwe wybory i ich konsekwencje. Całość uzupełniona jest wysokiej jakości obrazkami i mapą miasta. Z racji braku oficjalnych znaczników zadań mogą one być bardzo pomocne w odnajdywaniu ważnych przedmiotów czy kolejnych miejscówek powiązanych z prowadzonymi sprawami.
Odkrywanie nowych lokacji w Oakmont może być kłopotliwe i z pomocą przychodzi nasza mapa atlasu świata. Zaznaczyliśmy na niej wszystkie najważniejsze miejscówki, które powiązane są z głównymi i pobocznymi sprawami. Uwzględnia ona ponadto punkty szybkiej podróży oraz lęgowiska potworów będące opcjonalnymi lokacjami. Nasz poradnik uzupełniają rozdziały o trofeach, sterowaniu i wymaganiach sprzętowych.
The Sinking City to przygodowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. W trakcie gry przenosimy się do lat dwudziestych XX wieku i wyruszamy do tytułowego zalanego miasta, którym jest Okamont w stanie Massachusetts. Jako detektyw Charles Reed musimy poznać przyczynę nadprzyrodzonych zjawisk w tym mieście oraz okropnych wizji nawiedzających jego mieszkańców. Całość silnie inspirowana jest twórczością H.P. Lovecrafta.
The Sinking City - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
- Zagubieni na morzu (Lost At Sea) (Sprawy główne)
- Listy z Oakmont (Sprawy poboczne)
- Quid Pro Quo (Sprawy główne)
- Mroźne powitanie (Frosty Welcome) (Sprawy główne)
- Badania terenowe (Sprawy poboczne)
- Ojcowie i synowie (Fathers and Sons) (Sprawy główne)
- Do wynajęcia (Sprawy poboczne)
- W obronie własnej (Self-Defense) (Sprawy główne)
- Dary morza (Sprawy poboczne)
- Umiejętności (Przewodnik po grze)
Spis treści
-The Sinking City - poradnik do gry
-Poradnik do gry
-Przewodnik po grze
-Porady na start The Sinking City
-Umiejętności w The Sinking City
-Prowadzenie śledztw w The Sinking City
-Ważne wybory w grze The Sinking City
-Eksploracja w The Sinking City
-Atlas świata gry The Sinking City
-Walka w The Sinking City
-Crafting w The Sinking City
-FAQ
-Jak odblokować szybką podróż w The Sinking City?
-Czy mogę zapisywać stan gry w The Sinking City?
-Jak zmienić strój bohatera w The Sinking City?
-Jak wyleczyć bohatera w The Sinking City?
-Czy bohater potrafi pływać w The Sinking City?
-Jak korzystać z archiwów w The Sinking City?
-Jak robić zdjęcia w The Sinking City?
-Co wydarzy się po śmierci bohatera w The Sinking City?
-Jak odblokować nowe bronie i gadżety w The Sinking City?
-Jak łatwo uzupełnić zapasy w The Sinking City?
-Poradnik trofeowy
-Lista trofeów w The Sinking City
-Reanimator | Trofea The Sinking City
-Szczery do bólu (Brutal Honesty) | Trofea The Sinking City
-Uniknij tego (Dodge This) | Trofea The Sinking City
-Aneks
-Sterowanie w The Sinking City
-Wymagania sprzętowe The Sinking City
-Opis przejścia
-Sprawy główne
-Mroźne powitanie (Frosty Welcome) | Solucja The Sinking City
-Zagubieni na morzu (Lost At Sea) | Solucja The Sinking City
-Quid Pro Quo | Solucja The Sinking City
-Ojcowie i synowie (Fathers and Sons) | Solucja The Sinking City
-Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City
-Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City
-W obronie własnej (Self-Defense) | Solucja The Sinking City
-Frunący Feniks (Fleeing Phoenix) | Solucja The Sinking City
-Ku głębinom (Into the Depths) | Solucja The Sinking City
-Lista zakończeń | The Sinking City
-Sprawy poboczne
-Listy z Oakmont | Sprawy poboczne w The Sinking City
-Badania terenowe | Sprawy poboczne w The Sinking City
-Do wynajęcia | Sprawy poboczne w The Sinking City
-Dary morza | Sprawy poboczne w The Sinking City
-Delikatna sprawa | Sprawy poboczne w The Sinking City
-Po drugiej stronie lustra | Sprawy poboczne w The Sinking City
-Nadgodziny | Sprawy poboczne w The Sinking City
-Wieczny odpoczynek | Sprawy poboczne w The Sinking City
-Lektury obowiązkowe | Sprawy poboczne w The Sinking City
-Dziedzictwo historyczne | Sprawy poboczne w The Sinking City
Kategoria: | Przygodowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8112-658-8 |
Rozmiar pliku: | 26 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1987
[email protected] treści
The Sinking City - poradnik do gry
Poradnik do gry
Przewodnik po grze
Porady na start The Sinking City
Umiejętności w The Sinking City
Prowadzenie śledztw w The Sinking City
Ważne wybory w grze The Sinking City
Eksploracja w The Sinking City
Atlas świata gry The Sinking City
W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:
Walka w The Sinking City
Crafting w The Sinking City
FAQ
Jak odblokować szybką podróż w The Sinking City?
Czy mogę zapisywać stan gry w The Sinking City?
Jak zmienić strój bohatera w The Sinking City?
Jak wyleczyć bohatera w The Sinking City?
Czy bohater potrafi pływać w The Sinking City?
Jak korzystać z archiwów w The Sinking City?
Jak robić zdjęcia w The Sinking City?
Co wydarzy się po śmierci bohatera w The Sinking City?
Jak odblokować nowe bronie i gadżety w The Sinking City?
Jak łatwo uzupełnić zapasy w The Sinking City?
Poradnik trofeowy
Lista trofeów w The Sinking City
Reanimator | Trofea The Sinking City
Szczery do bólu (Brutal Honesty) | Trofea The Sinking City
Uniknij tego (Dodge This) | Trofea The Sinking City
Aneks
Sterowanie w The Sinking City
Wymagania sprzętowe The Sinking City
Opis przejścia
Sprawy główne
Mroźne powitanie (Frosty Welcome) | Solucja The Sinking City
Zagubieni na morzu (Lost At Sea) | Solucja The Sinking City
Quid Pro Quo | Solucja The Sinking City
Ojcowie i synowie (Fathers and Sons) | Solucja The Sinking City
Na łeb, na szyję (Nosedive) | Solucja The Sinking City
Ugoda z diabłem (Deal with the Devil) | Solucja The Sinking City
W obronie własnej (Self-Defense) | Solucja The Sinking City
Frunący Feniks (Fleeing Phoenix) | Solucja The Sinking City
Ku głębinom (Into the Depths) | Solucja The Sinking City
Lista zakończeń | The Sinking City
Sprawy poboczne
Listy z Oakmont | Sprawy poboczne w The Sinking City
Badania terenowe | Sprawy poboczne w The Sinking City
Do wynajęcia | Sprawy poboczne w The Sinking City
Dary morza | Sprawy poboczne w The Sinking City
Delikatna sprawa | Sprawy poboczne w The Sinking City
Po drugiej stronie lustra | Sprawy poboczne w The Sinking City
Nadgodziny | Sprawy poboczne w The Sinking City
Wieczny odpoczynek | Sprawy poboczne w The Sinking City
Lektury obowiązkowe | Sprawy poboczne w The Sinking City
Dziedzictwo historyczne | Sprawy poboczne w The Sinking CityThe Sinking City - poradnik do gry
Nieoficjalny poradnik do The Sinking City oferuje komplet informacji potrzebnych do zrozumienia najważniejszych założeń gry oraz do pomyślnego ukończenia jej. Najważniejszą część poradnika stanowi oczywiście rozbudowany opis przejścia. Uwzględnione zostały w nim główne sprawy, których rozwiązywanie powiązane jest wymagane do przejścia gry, oraz sprawy poboczne, które mają opcjonalny charakter. Solucje do poszczególnych spraw uwzględniają miejsca ich odblokowywania, powiązane z nimi lokacje, wszystkie czynności śledcze, które należy wykonywać, spotkania z postaciami niezależnymi, nagrody, a także możliwe wybory i ich konsekwencje. Całość uzupełniona jest wysokiej jakości obrazkami i mapami miasta. Z racji braku oficjalnych znaczników zadań mogą one być bardzo pomocne w odnajdywaniu ważnych przedmiotów czy kolejnych miejscówek powiązanych z prowadzonymi sprawami.
W naszym poradniku do The Sinking City znajduje się także przewodnik po grze. Opisuje on między innymi takie tematy jak podróżowanie po zalanym mieście, staczanie walk, korzystanie z craftingu, odblokowywanie umiejętności, odnajdywanie materiału dowodowego, czy łączenie wskazówek w pałacu umysłu. Równie istotny jest rozdział FAQ z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Znajdziesz w nim strony informujące między innymi o tym jak korzystać z szybkiej podróży, jak zapisywać stan gry, co dzieje się w momencie śmierci bohatera, czy bohater potrafi pływać, jak zaliczać lokacje w 100% czy jak korzystać z archiwów w świecie gry.
Odkrywanie nowych lokacji w Oakmont może być kłopotliwe i z pomocą przychodzi nasza mapa atlasu świata. Zaznaczyliśmy na niej wszystkie najważniejsze miejscówki, które powiązane są z głównymi i pobocznymi sprawami. Uwzględnia ona ponadto punkty szybkiej podróży oraz lęgowiska potworów będące opcjonalnymi lokacjami. Nasz poradnik uzupełniają rozdziały o trofeach, sterowaniu i wymaganiach sprzętowych.
The Sinking City to przygodowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. W trakcie gry przenosimy się do lat dwudziestych XX wieku i wyruszamy do tytułowego zalanego miasta, którym jest Okamont w stanie Massachusetts. Jako detektyw Charles Reed musimy poznać przyczynę nadprzyrodzonych zjawisk w tym mieście oraz okropnych wizji nawiedzających jego mieszkańców. Całość silnie inspirowana jest twórczością H.P. Lovecrafta.
- Mam pytanie i szukam odpowiedzi
- Czy w The Sinking City są wybory?
- Ile czasu zajmuje przejście The Sinking City?
- Czy mogę zabijać NPC-ów?
- Gdzie znaleźć strzelbę?
- Dlaczego na mapie świata nie pojawiają się znaczniki misji?
- Dlaczego nie mogę wyjąć przedmiotów ze skrzyni?
- Jak zejść z łodzi?
- Czy The Sinking City pojawi się na Steamie?
- Czy można kontynuować grę po skończeniu głównej fabuły?
- Najważniejsze klawisze sterowania PC
- Czy The Sinking City ma wysokie wymagania sprzętowe?
- Oznaczenia kolorystyczne w opisie przejścia
Mam pytanie i szukam odpowiedzi
Rozdział FAQ w naszym poradniku zawiera odpowiedzi na często pojawiające się pytania. Oto niektóre z opisanych przez nas tematów:
1. Jak odblokować szybką podróż? - Musisz odnajdywać budki telefoniczne na terenie miasta. Główny bohater może za darmo podróżować pomiędzy odblokowanymi budkami.
2. Jaki wybrać poziom trudności? - Ustawienia wybiera się oddzielnie dla prowadzonych śledztw i dla staczanych walk. W obu przypadkach zalecamy normalny poziom trudności.
3. Czy mogę zapisywać stan gry? - Gra pozwala na tworzenie manualnych sejwów. Są one wskazane w tych misjach, w których podejmuje się jakieś decyzje.
4. Co wydarzy się po śmierci bohatera? - Śmierć może nastąpić po wyczerpaniu paska zdrowia fizycznego lub psychicznego. Powrócisz do ostatniego checkpointu.
5. Jak wyleczyć bohatera? - Pasek zdrowia Reeda nie odnawia się bez udziału gracza. Musisz skorzystać z apteczki, które możesz odnajdywać lub wytwarzać.
Czy w The Sinking City są wybory?
Tak, w grze The Sinking City pojawiają się wybory. Każda podjęta decyzja ma jakieś konsekwencje. Możesz od razu je ustalić lub mogą one zostać ujawnione dopiero w dalszej fazie gry.
Przykładowy wybór pokazuje dołączony obrazek - gra nie oznacza ich w żaden szczególny sposób w stosunku do standardowych opcji dialogowych. Jeśli chcesz się zabezpieczyć na wypadek podjęcia złej decyzji, to wykonaj manualny zapis stanu gry przed rozpoczęciem rozmowy z każdą nową ważną postacią. Wybory oraz konsekwencje podjętych decyzji uwzględniliśmy w naszej solucji.
Ile czasu zajmuje przejście The Sinking City?
Ukończenie głównego wątku fabularnego gry powinno ci zająć około 20 godzin. Dużo zależy w tym przypadku od tego, jaki został wybrany poziom trudności śledztwa. Na wyższych ustawieniach gra ogranicza lub całkowicie eliminuje niektóre rodzaje podpowiedzi odnośnie do tego, jakie kolejne kroki trzeba podejmować w ramach śledztwa. Może to wyraźnie wydłużyć czas gry, bo śledztwo może wtedy znacznie łatwiej utknąć w martwym punkcie.
Warto zaznaczyć, że nie musisz wielokrotnie przechodzić gry po to, żeby obejrzeć różne zakończenia. Są one wszystkie dostępne niezależnie od podejmowanych decyzji. Wybory w grze nie mają też żadnych "ekstremalnych" rozgałęzień i główna fabuła postępuje zawsze w zbliżony sposób.
Zajęcie się wszystkimi pobocznymi sprawami wydłuża czas gry do około 30 godzin. Na ukończenie każdego pobocznego śledztwa potrzeba średnio jednej godziny, choć może to ulec wydłużeniu w przypadku tych misji, które zakładają odnalezienie i odwiedzenie większej liczby lokacji rozsianych po całym mieście.
Czy mogę zabijać NPC-ów?
Tak, gra pozwala na zabijanie niewinnych NPC-ów, ale nie prowadzi to do niczego dobrego. Możesz wyjmować broń z inwentarza podczas podróżowania po bezpiecznych obszarach gdzie przebywają postacie niezależne. Po tym, jak wycelujesz w jakiegoś NPC-a, może on również sięgnąć po broń lub przystąpić do ucieczki.
Zabijanie NPC-ów znacząco obniża zdrowie psychiczne bohatera (pasek poczytalności). Jeśli zabijesz więcej niż jedną osobę w krótkim odstępie czasu, to możesz zginąć w wyniku całkowitego wyczerpania niebieskiego paska zdrowia psychicznego. Eliminowane osoby niestety nie pozostawiają po sobie żadnego lootu, a więc oprócz narażenia się na utratę zdrowia psychicznego zmarnujesz również amunicję do broni.
Gra nie pozwoli ci zabić żadnej z ważnych postaci powiązanych ze śledztwami. Nawet jeśli weźmiesz je na muszkę, to nie będziesz mógł wystrzelić z broni. Nie musisz też obawiać się żadnej negatywnej reakcji z ich strony, która mogłaby zaprzepaścić śledztwo.
Gdzie znaleźć strzelbę?
W The Sinking City nie odnajduje się lokacji ze strzelbą, a to dlatego, że broń ta jest nagrodą za ukończenie głównego śledztwa Quid Pro Quo. Otrzymasz ją konkretnie po zaliczeniu na targu rybnym rozmowy z Fredem i następnie zdaniu raportu Robertowi Throgmortonowi w jego posiadłości.
Kolejne bronie (oraz gadżety) także są nagrodami za zaliczanie wybranych głównych spraw. Radzimy rozegrać sporo z nich już w początkowych godzinach gry, żeby pozyskać jak najwięcej nowych nowych elementów ekwipunku. Przydadzą się one w pobocznych sprawach oraz podczas swobodnej eksploracji Oakmont.
Aby przeczytać więcej, zajrzyj na stronę Jak odblokować nowe bronie i gadżety?
Dlaczego na mapie świata nie pojawiają się znaczniki misji?
Jest to celowe działanie, które ma na celu zwiększenie poziomu immersji, żeby lepiej wczuć się w rolę detektywa. Na mapie Oakmont domyślnie zaznaczone są jedynie najważniejsze lokacje, np. posterunek policji, siedziba lokalnej gazety, port czy szpital. Gra nie będzie automatycznie zaznaczała na mapie miejscówek powiązanych z głównymi lub opcjonalnymi śledztwami. Dopiero po samodzielnym odnalezieniu każdego takiego miejsca pojawi się ikona lupy symbolizująca możliwość przeszukania go.
Analizuj zawsze zbierane ślady - w ich opisach mogą znajdować się wskazówki, gdzie należy się udać w następnej kolejności. W przykładzie z dołączonego obrazka podpowiedzią była informacja o konieczności odwiedzania przystani numer 3 w porcie w dzielnicy Grimhaven Bay. Niestety nie zawsze tego typu wskazówki są bardzo dokładne. Przykładowo, tropiąc ranną, postać musisz we własnym zakresie ustalić, że wypadałoby wypytać się o nią w lokalnym szpitalu. Wszystkie cele podróży są uwzględnione w naszym opisie przejścia. Nie będziesz musiał dzięki temu błądzić.
Dlaczego nie mogę wyjąć przedmiotów ze skrzyni?
Zbadanie odnalezionego interaktywnego pojemnika (skrzyni, szafki itp.) może ci początkowo sprawiać problemy, gdyż nie jest to zbyt intuicyjny mechanizm. Pojedyncze wciśnięcie przycisku nie wystarczy, musisz go przytrzymać. Nie puszczaj przycisku aż do momentu, gdy Reed zakończy czynność i wyjmie cały loot z pojemnika (na ekranie pojawi się lista wyjętych przedmiotów).
Jak zejść z łodzi?
Podróżowanie łodzią jest ważną częścią gry. Domyślnie bardzo łatwo możesz opuścić pokład łodzi - po dotarciu do miejsca gdzie można zadokować pojawia się ikona i wystarczy wtedy wcisnąć przycisk interakcji (lewy przycisk myszy na PC). Z łodzi możesz też jednak zejść w dowolnym momencie gry. Musisz wcisnąć klawisz ESC w wersji na PC. Reed wstanie, ale nie wyląduje od razu w wodzie. To dobra metoda do odwiedzania obszarów gdzie nie znajduje się punkt do zadokowania łodzi.
Czy The Sinking City pojawi się na Steamie?
W momencie publikacji tego poradnika nie było takich planów. The Sinking City w wersji na PC jest tytułem ekskluzywnym sklepu Epic Games Store. Ekskluzywność ma charakter czasowy i obejmuje okres jednego roku, a więc potrwa do końca czerwca 2020. Jest szansa, że gra ukaże się wtedy w innych sklepach, takich jak Steam czy GOG.
Warto odnotować, że The Sinking City jest również sprzedawane w wersjach na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One. Gra została wydana na konsolach tego samego dnia, co wersja PC dla EGS, czyli 27 czerwca 2019 roku.
Czy można kontynuować grę po skończeniu głównej fabuły?
Nie, The Sinking City nie przewiduje niestety takiej możliwości. Po tym jak ukończysz grę teoretycznie możesz wybrać z menu głównego opcję Continue, ale powrócisz wtedy do finałowej lokacji powiązanej z zakończeniami. Nie będziesz mógł z tego miejsca udać się z powrotem do Oakmont.
Polecamy zajrzeć do opisu przejścia głównej sprawy Ku głębinom. Informujemy tam o tzw. punkcie bez powrotu, czyli czynności, której wykonanie powoduje awansowanie do ścisłego finału gry. Możesz tuż przed tą sceną specjalnie utworzyć manualny zapis stanu gry. Pozwoli ci to dalej kontynuować badanie Oakmont już po tym jak obejrzysz wszystkie zakończenia.
Najważniejsze klawisze sterowania PC
Poniżej prezentujemy najważniejsze klawisze sterowania w grze The Sinking City. Pełną klawiszologię znajdziesz na osobnej stronie Sterowanie.
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Poruszanie się. |
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Rozglądanie się. |
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Wspinaczka. Możesz wspinać się na wiele obiektów z otoczenia - skrzynie, murki czy pojazdy. Pozwala to docierać np. na wyższe półki czy dachy budynków. |
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Bieg. Możesz sprintować bez ograniczeń, gdyż w grze nie ma paska staminy (wytrzymałości). |
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Oddanie strzału z broni. |
| | |
| | Uzycie gadżetu. |
| | |
| | Interakcja - musisz przytrzymać przycisk po to żeby np. przeszukać interaktywny pojemnik. |
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Celowanie. Nie dotyczy ono wyłącznie broni palnej. Możesz np. wycelować gdzie chcesz umieścić pułapkę. |
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Atak w zwarciu. Bohater posiada broń białą od samego początku gry. Możesz jej używać także poza walkami np. do niszczenia kłódek. |
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Przeładowanie broni. |
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Przykucnięcie. Skradanie się pozwala na omijanie lub zaskakiwanie przeciwników i potworów. |
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Oko umysłu (Mind's Eye). Możesz go używać do odkrywania ukrytych śladów, przejść i obiektów. |
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Rozwijane menu przedmiotów. Możesz z niego wybrać przedmiot, który chcesz żeby był aktywny (np. pistolet czy apteczkę). |
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Mapa. Możesz zmieniać poziomy przybliżenia oraz umieszczać na niej własne markery. Po zatrzymaniu kursora na jakiejś ikonie otrzymasz dodatkowe informacje o lokacji. |
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Teczka z aktami. Możesz przeglądać aktualnie rozgrywane oraz zakończone sprawy (śledztwa). |
+-------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
Czy The Sinking City ma wysokie wymagania sprzętowe?
Nie, The Sinking City posiada stosunkowo niskie minimalne wymagania sprzętowe. Zamieściliśmy je poniżej:
1. System operacyjny: Windows 10 (64-bitowy)
2. Procesor: Intel Core i5-2500 3,3 GHz / AMD FX-8300 3,3 GHz
3. Karta graficzna: NVIDIA GeForce 770 GTX 4096 MB / ATI R9 380X 4096 MB lub lepsza
4. Pamięć RAM: 8 GB
5. DirectX: Wersja 11
6. Dostępne miejsce na dysku: 40 GB
Rekomendowane wymagania również nie są bardzo wysokie. Pełne wymaganie, a także informacje o dostępnych ustawieniach PC i nasze wrażenia z obcowania z grą, znajdziesz na stronie Wymagania sprzętowe w poradniku.
Oznaczenia kolorystyczne w opisie przejścia
W naszym opisie przejścia gry The Sinking City zastosowaliśmy różnorakie oznaczenia kolorystyczne, dzięki którym ułatwione powinno być odnajdywanie ważnych informacji w tekście:
1. Brązowym kolorem oznaczone zostały ważne postacie niezależne, z którymi należy spotykać się w toku prowadzonych śledztw.
2. Niebieskim kolorem oznaczone zostały ważne lokacje nadające się do odwiedzenia lub przeszukania.
3. Zielonym kolorem oznaczone zostały ślady oraz przedmioty dołączane do materiału dowodowego. Są one wymagane do poprawnego rozwiązywania kolejnych spraw.
4. Pomarańczowym kolorem oznaczone zostały odnajdywane opcjonalne notatki, które dodawane są do zakładki "Wiedza i opowieści" ("Lore").
Dodatkowo pogrubioną czcionką oznaczyliśmy szczególne ważne czynności czy momenty, w których do podjęcia jest jakaś decyzja.Poradnik do gry
Przewodnik po grze
Porady na start The Sinking City
Ten rozdział poradnika do gry The Sinking City ma do zaoferowana dużą liczbę porad na start. Zwracamy uwagę na wiele kwestii, które mogą okazać się problematyczne w początkowych godzinach gry lub wręcz wystawiać bohatera na ryzyko śmierci. Na innych stronach naszego przewodnika dokładniej omówiliśmy niektóre z poruszonych tematów.
- Nie wskakuj do wody, bo zaatakują cię węgorze
- Zapisuj stan gry przed każdą rozmową
- Przeszukuj wszystkie lokacje oznaczone ikoną lupy
- Nie walcz z potworami, jeśli nie jest to konieczne
- Zawsze staraj się mieć co najmniej jedną apteczkę w zapasie
- Załącz Oko Umysłu jeśli zauważysz zniekształcenia obrazu
- Nie ignoruj niebieskiego paska zdrowia psychicznego Reeda
- Odnajduj na bieżąco kolejne budki telefoniczne do szybkiej podróży
- Nie zabijaj cywilów
- Nie marnuj amunicji do niszczenia kłódek i desek
- Czytaj dokładnie opisy zdobywanego materiału dowodowego
- Przystępuj także do pobocznych spraw
- Możesz wielokrotnie otwierać pojemniki z lootem
Nie wskakuj do wody, bo zaatakują cię węgorze
Reed potrafi pływać, aczkolwiek wskakiwanie do wody nigdy nie jest dobrym pomysłem. Po kilku sekundach zaatakują cię węgorze i zaczniesz stopniowo tracić punkty zdrowia. Unikaj przypadkowego wpadania do wody i korzystaj z łodzi zawsze wtedy gdy potrzebujesz dopłynąć w inne miejsce. Łodzie pojawiają się w prawie każdym miejscu gdzie kończy się suchy ląd i zaczyna zalana część miasta. Nie musisz "opiekować się" jedną łodzią przez całą grę.
Zapisuj stan gry przed każdą rozmową
Rozmowy z niektórymi NPC-ami zakładają podejmowanie decyzji. Mogą one dotyczyć np. oskarżenia innej postaci lub w udzieleniu jej pomocy w uniknięciu kłopotów z prawem. Wybory mogą mieć różne konsekwencje. Dzięki wykonaniu manualnego zapisu przed rozmową możesz zabezpieczyć się na wypadek przypadkowego podjęcia złej decyzji lub w celu "przetestowania" różnych wyborów. Wiedz jednak, że niektóre konsekwencje ujawniają się dopiero po długim czasie.
Przeszukuj wszystkie lokacje oznaczone ikoną lupy
Mogą to być np. miejsca zbrodni, domostwa czy siedziby różnych organizacji. Zbadanie lokacji w 100% to premia do punktów doświadczenia. Ponadto dzięki zdobyciu kompletu materiału dowodowego znacznie łatwiej może ci przyjść odblokowanie nowych tropów i w konsekwencji doprowadzenie sprawy do końca. Jeśli grasz na niższym poziomie trudności to gra poinformuje cię o zakończeniu eksploracji. W przeciwnym razie radzimy zdać się na nasz opis przejścia.
Nie walcz z potworami, jeśli nie jest to konieczne
Bezpośrednie konfrontacje z potworami (oraz wrogimi żywymi przeciwnikami) są jak najbardziej możliwe w grze, ale ryzykujesz utratą zdrowia i zużyciem zapasów. Szczególnie nie radzimy ryzykować w początkowej fazie gry gdy Reed nie posiada jeszcze dodatkowych broni, pułapek, granatów itp. Do walk przystępuj tylko jeśli potwory utrudniają ci zbadanie jakiejś lokacji powiązanej z aktualnym śledztwem. W przeciwnym razie omiń je lub im ucieknij.
Zawsze staraj się mieć co najmniej jedną apteczkę w zapasie
Zdrowie bohatera nie będzie się samoczynnie regenerowało i musisz pamiętać o tym przystępując do każdej nowej walki. Z pomocą przychodzą apteczki pierwszej pomocy. Staraj się zawsze mieć co najmniej jedną apteczkę w inwentarzu na wypadek niespodziewanych kłopotów. Nowe apteczki możesz odnajdywać w formie lootu lub wytwarzać dzięki craftingowi - do wyprodukowania apteczki potrzeba 2 sztuk alkoholu i 1 sztuki sprężyn śrubowych.
Załącz Oko Umysłu jeśli zauważysz zniekształcenia obrazu
Zniekształcenia pojawiają się zazwyczaj podczas badania lokacji oznaczonych lupą. Wciśnij klawisz aktywacji Oka Umysłu i zajmij się zlokalizowaniem ukrytego śladu. Pojawiają się one w kilku odmianach. Mogą to być np. ukryte punkty na oglądanych na przybliżeniu obiektach, znaki (omeny), za którymi Reed może podążać, czy całe ściany będące iluzjami i skrywające sekretne przejścia. Wszystkie możliwe użycia Oka Umysłu wymieniliśmy w naszym opisie przejścia gry.
Nie ignoruj niebieskiego paska zdrowia psychicznego Reeda
Zdrowie psychiczne możesz tracić w wyniku traumatycznych doświadczeń i zabijania niewinnych NPC-ów. W miarę wyczerpywania się niebieskiego paska będziesz doświadczał coraz poważniejszych halucynacji. Niektóre z nich przybierają postać potworów - nie marnuj amunicji strzelając do nich, tylko oddalaj się. Reed może zginąć po utracie całego niebieskiego paska. Odczekuj aż sam się zregeneruje lub pomagaj sobie lekami uspokajającymi (można je wytwarzać).
Odnajduj na bieżąco kolejne budki telefoniczne do szybkiej podróży
Oakmont to dość duże miasto, ale możesz ułatwiać sobie rozgrywkę dzięki szybkiej podróży. Budki telefoniczne domyślnie nie są aktywne ani nawet widoczne na mapie. Staraj się odnajdywać co najmniej jedną budkę po dotarciu do każdego większego obszaru gdzie można poruszać się po suchym lądzie. Ułatwi ci to znacząco grę, jeśli będziesz chciał później powrócić w to samo miejsce. Lokalizacje budek telefonicznych znajdziesz w naszym atlasie świata.
Nie zabijaj cywilów
W The Sinking City możliwe jest atakowanie napotykanych niewinnych postaci, ale nie prowadzi to do niczego dobrego. Zaatakowana postać może odpowiedzieć ogniem. Co więcej nawet jeśli kogoś zabijesz stracisz mnóstwo zdrowia psychicznego i narazisz głównego bohatera na zgon. Cywile nie pozostawiają po sobie lootu i nie otrzymasz punktów doświadczenia. Zabijaj tylko tych żywych przeciwników, którzy domyślnie są wrogo nastawieni do Reeda (np. bandziorów).
Nie marnuj amunicji do niszczenia kłódek i desek
Niektóre ślady i interaktywne przedmioty skrywane są za drzwiami zamkniętymi na kłódkę lub za drewnianymi deskami. Nie marnuj amunicji do pozbywania się tego typu przeszkód. Zamiast tego wciskaj klawisz używania broni białej. Po kilku uderzeniach kłódka lub deska zostaną pomyślnie zniszczone. Broń biała nie podlega zużyciu i jest zawsze skuteczna.
Czytaj dokładnie opisy zdobywanego materiału dowodowego
W The Sinking City gra nie zaznacza na mapie lokacji, które musisz odwiedzić w następnej kolejności. Do wszystkich wniosków jak dalej poprowadzić śledztwo musisz dojść samemu i odbywa się to przede wszystkim dzięki analizie pozyskanych śladów. Opis materiału dowodowego może zawierać cenne wskazówki np. na temat adresu do zbadania czy osobnika do wytropienia. Wszystkie wymagane kroki podaliśmy oczywiście w naszej solucji do gry.
Przystępuj także do pobocznych spraw
Okazje do odblokowywania pobocznych śledztw pojawiają się przede wszystkim w trakcie spotkań z postaciami niezależnymi. Mogą to być osoby odwiedzane w ramach rozgrywania głównych spraw lub po prostu spotykane w świecie gry. Każda poboczna sprawa to okazja do zdobycia dodatkowych punktów doświadczenia. Z niektórymi pobocznymi sprawami powiązane są też trofea. Opcjonalne śledztwa uwzględniliśmy oczywiście w naszym opisie przejścia gry.
Możesz wielokrotnie otwierać pojemniki z lootem
Skrzynie, w których składowany jest drobny loot (apteczki, amunicja, materiały do craftingu itp.) możesz otwierać więcej niż jeden raz. Ma to przede wszystkim na celu zabieranie sprzętu po zwolnieniu przestrzeni w inwentarzu. Do pojemników z lootem możesz też jednak powracać w trakcie powtórnych wizyt w tych samych lokacjach w dalszej części gry. Gra nie zapamiętuje jakie skrzynie zostały przeszukane i w zbadanych już wcześniej pojemnikach możesz znaleźć nowy loot. To szczególnie przydatna metoda jeśli wyczerpałeś zapasy amunicji czy apteczek.Umiejętności w The Sinking City
Ten rozdział poradnika do gry The Sinking City zawiera wszystkie najważniejsze informacje na temat odblokowywania umiejętności. Dowiesz się przede wszystkim jak zdobywać punkty doświadczenia (XP). Przygotowaliśmy też naszą listę z rekomendacjami najlepszych umiejętności do zakupienia.
- Jak zdobywać XP?
- Jak zdobywać punkty wiedzy?
- Najlepsze umiejętności na początek
Jak zdobywać XP?
Najlepszy sposób na zdobywanie dużych ilości punktów doświadczenia to zaliczanie głównych i pobocznych spraw. Za ukończenie pojedynczego śledztwa możesz otrzymać nawet ponad 1000XP.
Kolejna dobra metoda to zabijanie potworów. Liczba otrzymanych punktów zależy oczywiście od rodzaju potwora. Im większe i silniejsze stworzenie, tym więcej XP możesz otrzymać.
Gra nie nagradza zabijania żywych przeciwników, nawet jeśli byli wrogo nastawieni do Reeda. Możesz oczywiście nadal otrzymać XP za zaliczenie powiązanej z nimi części śledztwa.
Następny sposób również powiązany jest z potworami. Mowa mianowicie o obszarach opanowanych przez potwory (Infected Areas). XP otrzymasz za samo odnalezienie każdego takiego obszaru, jak również za każdego zabitego tam potwora.
Podczas eksploracji zainfekowanych obszarów możesz też rozglądać się za rzadkimi artefaktami. Gra przyzna ci całkiem sporo punktów doświadczenia za dołączenie każdego takiego obiektu do kolekcji.
Jeszcze inna metoda dotyczy zaliczania lokacji w 100 procentach. Mowa tu o lokacjach odwiedzanych w trakcie rozwiązywania spraw i oznaczanych na mapie ikoną lupy. Musisz odnaleźć wszystkie interaktywne ślady i dodatkowo przeanalizować je jeżeli możliwa jest taka czynność. Pełne przeszukanie danej lokacji może doprowadzić do otrzymania nawet kilkuset punktów doświadczenia.
Jak zdobywać punkty wiedzy?
Punkty wiedzy / umiejętności (Knowledge Points) przyznawane są za każdym razem gdy uzbierasz dostatecznie dużo XP i awansujesz na wyższym poziom doświadczenia. Wszystkie umiejętności kosztują po 1 punkcie wiedzy. Niestety nie każdego skilla możesz od razu zakupić. Te z dalszych odgałęzień wymagają żeby najpierw odblokować poprzedzające je umiejętności.
Najlepsze umiejętności na początek
Poniższa tabela zestawia umiejętności, którymi naszym zdaniem warto zainteresować się już na wczesnym stadium gry. W miarę możliwości wybieraliśmy umiejętności, które nie wymagają odblokowania więcej niż jednego poprzedzającego skilla.
--------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NAZWA UMIEJĘTNOŚCI OPIS UMIEJĘTNOŚCI I KOMENTARZ
Dodatkowy magazynek -Extra Clip (drzewko Żywotność - Vigor) Możesz przenosić 7 dodatkowych sztuk amunicji do pistoletu. Limit amunicji jest bardzo restrykcyjny i można go przez to łatwo zapełnić. Umiejętność ta zmniejsza znaczenie problemu.
Medyk polowy - Field Medic (drzewko Żywotność - Vigor) Możesz przenosić po 1 dodatkowej sztuce apteczki i środków uspokajających. Przyda ci się szczególnie zwiększony zapas apteczek, a to dlatego, że zużycie pojedynczej apteczki niekoniecznie musi przywrócić bohatera do pełni sił.
Głębokie kieszenie - Deep Pockets (drzewko Żywotność - Vigor) Możesz przenosić 6 dodatkowych sztuk amunicji do rewolweru. Gra pozwala na "magazynowanie" jeszcze mniejszej liczby amunicji niż w przypadku pistoletu. Zwiększony limit bardzo ci pomoże.
Nienaturalna regeneracja - Unnatural Recovery (drzewko Żywotność - Vigor) Możesz otrzymać zastrzyk zdrowia po znalezieniu się na skraju śmierci. To bardzo pomocna zdolność do utrzymywania bohatera przy życiu, zwłaszcza że ataki silniejszych potworów mogą bardzo szybko go osłabić.
Niezwykła wytrzymałość - Abnormal Endurance (drzewko Żywotność - Vigor) Zwiększeniu ulega witalność bohatera. W razie potrzeby zakup też jeszcze jedną umiejętność z tej gałęzi - Nieludzka wytrzymałość (Eldritch Endurance). Obie premie zwiększą twoje szanse przeżycia.
Sprytnie spakowany - Smart Packing (drzewko Umysł - Mind) Możesz przenosić po 25 sztuk każdego rodzaju materiału do craftingu. Tak samo jak w przypadku amunicji łatwo jest zapełnić kieszenie bohatera składnikami do craftingu i nie będziesz mógł zbierać nowego lootu. Zdolność ta ogranicza problem.
Absolutna jasność - Absolute Clarity (drzewko Umysł - Mind) Otrzymywanie więcej XP i pozostawanie poczytalnym na dłużej. Obie premie są przydatne, ale szczególnie bonus do punktów doświadczenia pozwoli ci szybciej awansować. Radzimy też zakupić dwie kolejne umiejętności z tej gałęzi - Analiza detektywistyczna (Detective Analysis) i Metoda dedukcji (Deductive Method). Możesz zdobywać w sumie o 15% więcej XP.
Nie za darmo - No Charity (drzewko Umysł - Mind) 50% szansa na podwójną nagrodę po zaliczeniu sprawy. Jeśli dodatkowo odblokujesz zdolność Język giętki (Silver Tongue) to premia ta stanie się gwarantowaną. Warto zainteresować się tą pozycją, bo nagrodami za questy mogą być np. amunicja, pułapki czy apteczki.
--------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Prowadzenie śledztw w The Sinking City
Na tej stronie poradnika do gry The Sinking City zamieściliśmy ogólne informacje na temat prowadzenia i rozwiązywania śledztw (spraw). Gorąco polecamy skorzystać z zamieszczonych tu wskazówek jeśli utkwiłeś w martwym punkcie w trakcie śledztwa lub po prostu jeśli nie chcesz bardzo dokładnie podążać w oparciu o nasz opis przejścia gry i kolejne kroki wolisz ustalać samemu.
- Wpływ poziomu trudności na przebieg gry
- Gromadzenie materiału dowodowego
- Analizowanie materiału dowodowego
- Zamknięcie śledztwa
- Poboczne sprawy
Wpływ poziomu trudności na przebieg gry
Jeszcze przed rozpoczęciem gry możesz oddzielnie ustawić poziom trudności śledztwa (Investigation). Wybór ten nie ma wpływu na czynności wymagane do rozwiązywania zagadek w grze, a jedynie na to co jak bardzo gra będzie ci pomagała (lub nie) w odnajdywaniu i poprawnym analizowaniu kolejnych śladów.
1. Na niskim poziomie trudności (Newcomer) kluczowe ślady są oznaczane ikonami sugerującymi ich zastosowanie (np. odnalezienie lokacji na mapie świata albo odwiedzenia archiwum). Znacząco zmniejsza to ryzyko, że pojawi się kłopot ustalenia kolejnego kroku w danym śledztwie.
2. Na normalnym poziomie trudności (Detective) kolekcjonowany materiał dowodowy pozbawiony jest ikonek z podpowiedziami. Musisz samodzielnie ustalać czy dany ślad ma jakieś zastosowanie i jeśli tak to czego ono dotyczy.
3. Na wysokim poziomie trudności (Master sleuth) gra ogranicza dodatkowo dwa inne typy podpowiedzi. Nie otrzymasz informacji o zebraniu wszystkich śladów z danej lokacji ani informacji o tym, że możesz skorzystać z Pałacu Umysłu i połączyć w nim zebrane wskazówki.
Gromadzenie materiału dowodowego
Nowe ślady do teczki z aktami możesz zdobywać aż na siedem głównych sposobów:
1) Podstawowa eksploracja lokacji oznaczonych ikoną lupy - To najważniejsza metoda, dzięki której możesz odblokować najwięcej śladów. Ważną informacją jest to, że gra nie "podświetla" interaktywnych obiektów. Dopiero po tym jak podejdziesz do jakiegoś obiektu może pojawić się ikona zbadania/zabrania go. Staraj się w rezultacie dokładnie badać wszystkie pomieszczenia i obszary. Zaglądaj w każdy kąt.
Uwaga - Jeśli masz wybrany wysoki poziom trudności, to gra nie wyświetli na ekranie informacji o tym, że znalazłeś wszystkie kluczowe dowody i że zbadałeś lokację w 100%.
2) Korzystanie z Oka Umysłu - Okazja do użycia tego "gadżetu" może pojawić się podczas zwykłej eksploracji okolicy. Bądź wyczulony na zniekształcenia obrazu, które sygnalizują możliwość użycia Oka Umysłu. Możesz dzięki niemu np. dokładniej obejrzeć odnaleziony przedmiot czy pozbyć się ściany-iluzji.
3) Korzystanie z Pałacu Umysłu - Pałac Umysłu to osobne menu, w którym możesz pozyskiwać nowe ślady. Twoim zadaniem jest łączenie wskazówek w pary. Każda poprawna para wskazówek odblokowuje dedukcję, która może stać się nowym śladem. Gra niekiedy proponuje dwie różne dedukcje. Mogą to być różne konkluzje i są wtedy powiązane z różnymi wariantami zaliczenia sprawy. Dedukcja nigdy nie jest ostatecznym wyborem. Nawet jeśli dojdziesz do konkluzji, że np. postać X musi zginąć, to po dotarciu do momentu podjęcia decyzji może inaczej się zachować i pozostawić ją przy życiu. Pałac Umysłu traktuj w kategoriach pomocy w awansowaniu w śledztwie, nie jako miejsce, w którym podejmuje się nieodwracalne decyzje.
Uwaga - Jeśli masz wybrany wysoki poziom trudności, to gra nie wyświetli na ekranie informacji o odblokowaniu nowych wskazówek i możliwości połączenia ich w Pałacu Umysłu.
4) Retrokognicja - Okazja do przystąpienia do retrokognicji pojawia się tylko w wybranych lokacjach oznaczonych ikoną lupy - zazwyczaj chodzi o miejsca zbrodni i inne lokacje, w których doszło wcześniej do jakichś wydarzeń. Musisz wkroczyć do niebieskiego obłoku, zlokalizować wszystkie interaktywne punkty i następnie ustalić chronologiczną kolejność wydarzeń. Trzeba podchodzić do kolejnych punktów i oznaczać je cyframi 1, 2, 3 itd.
Jeśli poprawnie wybrałeś kolejność, to ekran zabłyśnie na zielono i Reed skomentuje przebieg wydarzeń. Jeśli pomyliłeś się, to ekran zabłyśnie na czerwono. Musisz wtedy zmienić ustawioną kolejność na inną (prawidłową).
5) Podążanie za znakami (omenami) - To kolejna opcjonalna aktywność pojawiająca się tylko w niektórych lokacjach. Znaki (omeny) mogą pojawić się po załączeniu Oka Umysłu. Mają one też różną postać - mogą to być np. sylwetki ludzi, kruki czy latające potwory. Podążanie za śladami może ci pozwolić dotrzeć np. do sekretnego przedmiotu, miejsca ukrywania się poszukiwanej osoby czy tajnego przejścia.
6) Przepytywanie postaci niezależnych - Zadawaj napotykanym NPC-om wszystkie możliwe pytania, dzięki czemu można odblokować nowe ślady (np. zeznanie świadka, przedmiot albo informację o nowej lokacji do zbadania.
Uwaga - Pilnuj się w przypadku wariantów dialogowych powiązanych z wyborami. Jeśli wzajemnie się one wykluczają, to wybierz opcję zachowania dotyczącą popchnięcia śledztwa w pożądanym przez ciebie kierunku.
7) Odwiedzanie archiwów - Archiwa przydają się w sytuacjach, w których musisz np. odnaleźć czyjeś miejsce zamieszkania albo dotrzeć do akt policyjnych na temat działalności przestępczej w danej dzielnicy miasta. Musisz wybrać właściwe archiwum (np. policyjne albo ratusza), dysponować dowodem do analizy oraz poprawnie ustawić 3 kryteria poszukiwań. Tylko wtedy wyszukanie zakończy się sukcesem.
Uwaga - Temat odwiedzania archiwów na potrzeby zaliczania śledztw dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie Jak korzystać z archiwów?.
Analizowanie materiału dowodowego
Za każdym razem gdy odblokujesz nowy ślad wyrób sobie nawyk otwarcia teczki z dowodami (Casebook) i przeanalizowania go:
1. Jeśli masz ustawiony niski poziom trudności, to gra obok ważnych dowodów rzeczowych wyświetli ikonę z podpowiedzią na temat ich zastosowania. Może to być np. ikona sugerująca, że dowód jest powiązany z rozmową albo z wizytą w archwium.
2. Jeśli masz ustawiony normalny lub wysoki poziom trudności śledztwa, to nie będziesz informowany o rodzajach zebranego materiału dowodowego.
Niezależnie od wybranego poziomu trudności czytaj dokładnie opisy odblokowywanych śladów. To właśnie w opisach znajdują się bardzo ważne informacje. Mowa tu przede wszystkim o adresach budynków, które następnie możesz zlokalizować na mapie Oakmont - pamiętaj, że gra nie zaznaczy sama lokacji na mapie miasta. Z opisów materiału dowodowego możesz się też dowiedzieć np. kogo należy w następnej kolejności przepytać albo jakie znaczenie ma zabrany przedmiot.
Zamknięcie śledztwa
Śledztwo automatycznie jest zamykane po wykonaniu wszystkich powiązanych z nim głównych czynności. Otrzymasz informację o ukończeniu sprawy (przykładowy komunikat na obrazku). Gra może też opcjonalnie wyświetlić o zdobytych nagrodach (XP, bronie, amunicja itp.), o odblokowanych nowych dowodach rzeczowych oraz o rozpoczętym nowym śledztwie (jeśli sprawy rozgrywa się jedną po drugiej).
Warto zaznaczyć, że śledztwo może zakończyć się nawet jeśli nie odnalazłeś lub poprawnie nie przeanalizowałeś 100% dowodów rzeczowych. Pod uwagę brane są tylko te czynności, dzięki którym może posunąć śledztwo do przodu. Zaliczanie spraw na 100% jest mimo wszystko rekomendowane, bo zdobędziesz dzięki temu więcej punktów doświadczenia. Nasza solucja uwzględnia odnajdywanie i badanie wszystkich możliwych śladów.
Poboczne sprawy
Pobocznymi sprawami możesz zajmować się równolegle do rozwiązywania głównych śledztw. Możesz je odblokowywać na różne sprawy - w miarę zaliczania głównych spraw, dzięki odnajdywaniu tablic ogłoszeniowych, czy spotykaniu się z postaciami niezależnymi. Poboczne misje opisaliśmy w osobnym rozdziale naszej solucji.
W danym momencie możesz mieć aktywną dowolną liczbę pobocznych spraw. Nie musisz też czekać z ich zaliczaniem aż dokończysz aktualną główną sprawę. Możesz sobie w dowolnym momencie zrobić przerwę od głównego śledztwa i zająć się opcjonalną misją.Eksploracja w The Sinking City
Eksploracja otoczenia i podróże po mieście stanowią istotny element gry The Sinking City. Nawet jeśli zamierzasz jedynie skupić się na wątku głównym gry, podróże do miejsc przeznaczenia i budynków związanych z prowadzeniem śledztwa nie może zostać pominięte. Do poruszania się wykorzystasz chód, pływanie oraz elementy szybkiej podróży.
- Poruszanie się po mieście
- Łodzie
- Szybka podróż
- Używanie mapy
- Wchodzenie do budynków i symbole
- Loot i przedmioty
- Miejsca opanowane przez potwory
Poruszanie się po mieście
Bohater porusza się większość gry na piechotę. Ma możliwość kucania, by przejść przez mniejsze otwory i poniżej przeszkód, a także sprintu, po przytrzymaniu właściwego klawisza (Shift). Może także wspinać się na większość obiektów o wysokości ok. 1 metra, pokonując w ten sposób przeszkody i płoty oraz wspinając się na wyżej położone miejsca. Nie ma jednak możliwości wspinania się po drabinie. Bohater może otrzymać obrażenia od upadku z wysokości.
Łodzie
Łódka - wejdź na nią używając klawisza akcji, będąc w pobliżu
Ponadto do transportu pomiędzy wodami, czyli głównie zatopionymi fragmentami ulic, służą łódki. Znajdziesz je przy każdym molo. Możesz także pływać samodzielnie, lecz dłuższe przebywanie w wodzie (powyżej 5 sekund) powoduje utratę zdrowia z powodu atakujących cię węgorzy.
Możesz w każdej chwili opuścić łódź, by np. zebrać loot na wysepce, naciskając ESC.
Szybka podróż
Budka telefoniczna
Symbol punktu szybkiej podróży
Odkrywaj budki telefoniczne, by odblokować punkty szybkiej podróży. Podróże te są darmowe. Możesz przenosić się z jednej budki do innej, nie z dowolnego miejsca na mapie. Punkty szybkiej podróży po odkryciu zostają oznaczone na mapie ikoną róży wiatrów.
Gdy wczytujesz grę, bohater przenosi się do najbliższej budki telefonicznej. Tak więc: jeśli jesteś daleko od najbliższej budki, zapisz grę i wczytaj ją, by znaleźć się przy niej. Jeśli jesteś na nowym obszarze, zrób to samo - odkryjesz wtedy najbliższy punkt szybkiej podróży automatycznie.
Używanie mapy
Na mapie zostają oznaczone miejsca kluczowe dla fabuły, jak posterunki policji czy posiadłości. Znajdziesz tu także punkty i miejsca związane z śledztwami głównymi (ikona lupy). Ponadto oznaczone czaszką zostaną strefy zainfekowane oraz różą wiatrów punkty szybkiej podróży (budki telefoniczne), a także symbole właściwe dla kluczowych budynków (krzyż - szpital; książka -archiwum; budynek - uniwersytet, urząd).
Jeśli znajdziesz ciekawe miejsce, możesz także umieścić w nim własny znacznik: naciśnij przycisk "Umieść znacznik" (Spacja) i wybierz jego wygląd, by łatwiej zapamiętać, co w danym punkcie może się znajdować.
Po wybraniu z dziennika misji i komendy wskazania punktu na mapie, możesz wstawić nazwane punkty misji na mapie, właściwe dla każdego z celów zadania.
Wchodzenie do budynków i symbole
Jedna ze znalezionych notatek mówi o symbolach, które odnajdziesz w świecie gry
W The Sinking City możesz wchodzić tylko do budynków oznaczonych na mapie, oraz opcjonalnie tych, które posiadają białe symbole na drzwiach frontowych - litera H - umieszczone na drzwiach oznacza, że budynek jest zamieszkały. Inne symbole:
1. V - oznaczają wejścia do stref zainfekowanych oraz niebezpiecznych obszarów, gdzie powinieneś spodziewać się groźnych potworów,
2. Spirala - miejsca związane ze śledztwami i/lub fabułą,
3. Krzyż i 3 K - bardzo niebezpieczne obszary.
Symbol "H" wskazuje, że drzwi do budynku powinny być otwarte (chyba, że jest to budynek fabularny - być może zostaną odblokowane później)
Wskazówka: niektóre oznaczenia, szczególnie "H" na białych drzwiach, są trudne do dostrzeżenia, czasem wręcz niemożliwe. Wykorzystanie Oka umysłu pozwoli ci zobaczyć znaki w błękitnej otoczce, dzięki czemu łatwiej zlokalizujesz skrzynie z lotem, cele misji oraz budynku, do których musisz wejść w ramach zadania.
Loot i przedmioty
Nawet, jeśli znajdziesz nowe bronie w budynkach, niestety nie możesz ich podnieść
W grze znajdujesz przedmioty, które stanowią materiały craftingowe i naboje, które służą jako amunicja do broni oraz waluta w Oakmont City. Przeszukać możesz tylko miejsca, które zostaną oznaczone białym rombem, gdy się do nich zbliżysz. By przeszukać schowek, przytrzymaj klawisz akcji. W grze nie odnajdziesz przedmiotów niestandardowych - jak nowe bronie czy wartościowe przedmioty, które mógłbyś sprzedać.
Z reguły większość mebli (skrzynie, szafy itp.), które możesz przeszukać oznaczona jest białymi symbolami, dlatego nie musisz lawirować między wszystkimi elementami wyposażenia budynku. W mieście możesz przeszukiwać także niektóre śmietniki i bagażniki samochodów.
Miejsca opanowane przez potwory
Zbliżenie się do zainfekowanego obszaru powoduje oznaczenie go na stałe na mapie i pozwala otrzymać trochę doświadczenia
Miejsca opanowane przez potwory zwane są w poradniku Zainfekowanymi obszarami. Odkryjesz je, gdy zbliżysz się do nich - zostaną na stałe zaznaczone na twojej mapie Z reguły musisz przejść przez barykadę, by dostać się na ten obszar. Wewnątrz niego czyhają na ciebie potwory.
Obszary zainfekowane obejmują z reguły obszar do trzech ulic. Każde wejście na obszar jest zabarykadowane, lecz możesz ją zwykle ominąć, przejść przez budynek lub wspiąć się na barykadę. W zainfekowanych obszarach:
1. znajdziesz grupy potworów co kilka metrów - nie spiesz się z podróżą, by nie wywołać za sobą całej armii potworów;
2. skrzynie w tym miejscu zawierają bardzo bogaty loot,
3. są to najlepsze miejsca do expienia,
4. w niektórych miejscach znajdziesz unikalne skarby (oznaczane w dzienniku jako Unikaty - Złoto Istot z Głębin).
Strefy zainfekowane nie znikają - nie mogą zostać na stałe "oczyszczone".Atlas świata gry The Sinking City
The Sinking City - Mapa świata
Legenda The Sinking City - Mapa świata
+----------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Punkty szybkiej podróży |
+----------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Zadania poboczne (miejsca rozpoczęcia zadań i podpunkty z kluczowymi lokalizacjami dla śledztwa) |
+----------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Punkty opanowane przez potwory (zainfekowane strefy) |
+----------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------+