Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Total War: Warhammer II - poradnik do gry - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2017
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Total War: Warhammer II - poradnik do gry - ebook

Poradnik do gry Total War: Warhammer II zawiera informacje potrzebne do zrozumienia mechanik występujących w grze. Znajdziesz tutaj objaśnienia występujących w grze mechanizmów - takich jak rozwój prowincji, ład publiczny czy werbunek wojska.

W poradniku znajdziesz szczegółowe opisy każdej z dostępnych w podstawowej wersji gry ras: Wysokich Elfów, Jaszczuroludzi, Mrocznych Elfów oraz Skavenów, wraz objaśnieniem ich mechanik, przedstawieniem armii jakimi dysponują oraz poradami odnośnie rozgrywania kampanii nimi. W poradniku nie zabrakło również porad odnośnie poruszania się po mapie, zarządzania prowincjami, prowadzenia dyplomacji czy toczenia bitew.

Dodatkowo w poradniku znajdziesz porady odnośnie fabularnego aspektu kampanii jakim jest walka o Wielki Wir.

Porady odnośnie rozgrywki poszczególnymi frakcjami zostały stworzone w oparciu o poziom trudności "b. wysoki", w tekście możesz znaleźć też informacje na temat różnic w poziomie trudności.

Total War: Warhammer II to druga z zapowiedzianych trzech odsłon osadzonych w mrocznym świecie fantasy, które jest znane z gier bitewnych i fabularnych przygotowanych przez Games Workshop. Stanowi ona pewną odskocznie od pozostałych gier z serii, które są osadzone w realiach historycznych. Gry od studia Creative Assembly łączą zarządzanie państwem w systemie turowym z wielkimi bitwami prowadzonymi w czasie rzeczywistym.

Poradnik do gry Total War: Warhammer II zawiera:

  1. Opis dostępnych w podstawowej wersji gry frakcji: Wysokich Elfów, Jaszczuroludzi, Mrocznych Elfów oraz Skavenów;
  2. Dokładne omówienie wszystkich kluczowych elementów rozgrywki - poruszania się po mapie, rozwoju państwa, prowadzenia dyplomacji i przeprowadzania walk i oblężeń;
  3. Porady ogólne związane z samą rozgrywką;
  4. Porady dotyczące zarządzania państwem i planowaniu działań długoterminowych;
  5. Porady odnośnie fabularnego elementu kampanii - Walki o Wielki Wir.

W poradniku do gry Total War: Warhammer II znajdziesz przede wszystkim liczne porady dotyczące rozgrywki. Dowiesz się jak zarządzać swoim królestwem, prowadzić bitwy, wykorzystywać szczególne cechy poszczególnych frakcji czy jak ukończyć kampanię.

Total War: Warhammer II - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Charakterystyka (Prowadzenie bitew)
  • Mapa kampanii (Podstawy)
  • Wybór frakcji (Rozgrywka na mapie kampanii)
  • Charakterystyka (Prowadzenie bitew)
  • Charakterystyka (Prowadzenie bitew)
  • Porady ogólne (Podstawy)
  • Dostępni przywódcy (Prowadzenie bitew)
  • Statystyki jednostek (Armia)
  • Lothern - porady (Prowadzenie bitew)
  • Naggarond - porady (Prowadzenie bitew)

Spis treści

-Total War: Warhammer II - poradnik do gry
-Poradnik do gry
-Podstawy
-Mapa kampanii | Podstawy
-Porady ogólne | Podstawy
-Wymagania sprzętowe | Podstawy
-Rozgrywka na mapie kampanii
-Wybór frakcji | Rozgrywka na mapie kampanii
-Interface | Rozgrywka na mapie kampanii
-Poruszanie się po mapie | Rozgrywka na mapie kampanii
-Rozwój osad i klimat prowincji | Rozgrywka na mapie kampanii
-Kontrola ładu publicznego i spaczenia | Rozgrywka na mapie kampanii
-Dyplomacja i handel | Rozgrywka na mapie kampanii
-Obrzędy i Elfie Bramy | Rozgrywka na mapie kampanii
-Kontrola Wielkiego Wiru | Rozgrywka na mapie kampanii
-Frakcje
-Mroczne Elfy
-Charakterystyka | Mroczne Elfy
-Naggarond - porady | Mroczne Elfy
-Kult Rozkoszy - porady | Mroczne Elfy
-Jaszczuroludzie
-Charakterystyka | Jaszczuroludzie
-Hexoalt - porady | Jaszczuroludzie
-Ostatni Obrońcy - porady | Jaszczuroludzie
-Wysokie Elfy
-Charakterystyka | Wysokie Elfy
-Lothern - porady | Wysokie Elfy
-Zakon Mistrzów Magii - porady | Wysokie Elfy
-Skaveni
-Dostępni przywódcy | Skaveni
-Klan Mors - porady | Skaveni
-Klan Pestilens - porady | Skaveni
-Armia
-Werbunek i utrzymanie | Armia
-Statystyki jednostek | Armia
-Uzupełnianie strat i doświadczenie jednostek | Armia
-Lordowie i bohaterowie
-Umiejętności i ekwipunek | Lordowie i bohaterowie
-Werbunek i korzystanie z bohaterów | Lordowie i bohaterowie
-Prowadzenie bitew
-Ogólne informacje | Prowadzenie bitew
-Taktyki i wykorzystanie terenu | Prowadzenie bitew
-Morale i zmęczenie jednostek | Prowadzenie bitew
-Wiatry Magii | Prowadzenie bitew
-Oblężenia | Prowadzenie bitew

Kategoria: Strategiczne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8112-519-2
Rozmiar pliku: 14 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1832

[email protected] treści

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Poradnik do gry

Podstawy

Mapa kampanii | Podstawy

Porady ogólne | Podstawy

Wymagania sprzętowe | Podstawy

Rozgrywka na mapie kampanii

Wybór frakcji | Rozgrywka na mapie kampanii

Interface | Rozgrywka na mapie kampanii

Poruszanie się po mapie | Rozgrywka na mapie kampanii

W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:

Rozwój osad i klimat prowincji | Rozgrywka na mapie kampanii

Kontrola ładu publicznego i spaczenia | Rozgrywka na mapie kampanii

Dyplomacja i handel | Rozgrywka na mapie kampanii

Obrzędy i Elfie Bramy | Rozgrywka na mapie kampanii

Kontrola Wielkiego Wiru | Rozgrywka na mapie kampanii

Frakcje

Mroczne Elfy

Charakterystyka | Mroczne Elfy

Naggarond - porady | Mroczne Elfy

Kult Rozkoszy - porady | Mroczne Elfy

Jaszczuroludzie

Charakterystyka | Jaszczuroludzie

Hexoalt - porady | Jaszczuroludzie

Ostatni Obrońcy - porady | Jaszczuroludzie

Wysokie Elfy

Charakterystyka | Wysokie Elfy

Lothern - porady | Wysokie Elfy

Zakon Mistrzów Magii - porady | Wysokie Elfy

Skaveni

Dostępni przywódcy | Skaveni

Klan Mors - porady | Skaveni

Klan Pestilens - porady | Skaveni

Armia

Werbunek i utrzymanie | Armia

Statystyki jednostek | Armia

Uzupełnianie strat i doświadczenie jednostek | Armia

Lordowie i bohaterowie

Umiejętności i ekwipunek | Lordowie i bohaterowie

Werbunek i korzystanie z bohaterów | Lordowie i bohaterowie

Prowadzenie bitew

Ogólne informacje | Prowadzenie bitew

Taktyki i wykorzystanie terenu | Prowadzenie bitew

Morale i zmęczenie jednostek | Prowadzenie bitew

Wiatry Magii | Prowadzenie bitew

Oblężenia | Prowadzenie bitewTotal War: Warhammer II - poradnik do gry

Poradnik do gry Total War: Warhammer II zawiera informacje potrzebne do zrozumienia mechanik występujących w grze. Znajdziesz tutaj objaśnienia występujących w grze mechanizmów - takich jak rozwój prowincji, ład publiczny czy werbunek wojska.

W poradniku znajdziesz szczegółowe opisy każdej z dostępnych w podstawowej wersji gry ras: Wysokich Elfów, Jaszczuroludzi, Mrocznych Elfów oraz Skavenów, wraz objaśnieniem ich mechanik, przedstawieniem armii jakimi dysponują oraz poradami odnośnie rozgrywania kampanii nimi. W poradniku nie zabrakło również porad odnośnie poruszania się po mapie, zarządzania prowincjami, prowadzenia dyplomacji czy toczenia bitew.

Dodatkowo w poradniku znajdziesz porady odnośnie fabularnego aspektu kampanii jakim jest walka o Wielki Wir.

Porady odnośnie rozgrywki poszczególnymi frakcjami zostały stworzone w oparciu o poziom trudności "b. wysoki", w tekście możesz znaleźć też informacje na temat różnic w poziomie trudności.

Total War: Warhammer II to druga z zapowiedzianych trzech odsłon osadzonych w mrocznym świecie fantasy, które jest znane z gier bitewnych i fabularnych przygotowanych przez Games Workshop. Stanowi ona pewną odskocznie od pozostałych gier z serii, które są osadzone w realiach historycznych. Gry od studia Creative Assembly łączą zarządzanie państwem w systemie turowym z wielkimi bitwami prowadzonymi w czasie rzeczywistym.

Poradnik do gry Total War: Warhammer II zawiera:

1. Opis dostępnych w podstawowej wersji gry frakcji: Wysokich Elfów, Jaszczuroludzi, Mrocznych Elfów oraz Skavenów;
2. Dokładne omówienie wszystkich kluczowych elementów rozgrywki - poruszania się po mapie, rozwoju państwa, prowadzenia dyplomacji i przeprowadzania walk i oblężeń;
3. Porady ogólne związane z samą rozgrywką;
4. Porady dotyczące zarządzania państwem i planowaniu działań długoterminowych;
5. Porady odnośnie fabularnego elementu kampanii - Walki o Wielki Wir.

Sara Temer (www.gry-online.pl)Świat gry w Total War: Warhammer II obejmuje obszar trzech kontynentów (Południowych Ziem, Lustrii i Naggaroth) oraz wielkiej wyspy Ulthuan. Są to terytoria leżące na południu i zachodzie w świecie Warhammera, będące swoistymi odpowiednikami Ameryk i Afryki. Gracze mogą tutaj pokierować jedną z czterech dostępnych ras, są to:

1. Wysokie Elfy - dumna długowieczna rasa, której domem jest Ulthuan.
2. Mroczne Elfy - zbuntowany odłam Elfów (Druchii), będący zwolennikami Wiedźmiego Króla.
3. Jaszczuroludzie - pradawna rasa żyjąca głównie z dżunglach Lustrii, kulturowo przypominająca Idian.
4. Skaveni - szalona rasa szczuroludzi, skryta przed wzrokiem innych ras.

Oprócz nich na obszarze mapy znajduje się szereg innych stronnictw znanych z podstawowej części gry (jak ludzie czy krasnoludy). Dodatkowo każda z głównych ras została podzielona na szereg mniejszych frakcji z których w podstawowej wersji gry grywalne są dwie na rasę (ulegnie to zmianie w przyszłych FLC oraz prawdopodobnie DLC). Z tego względu podczas kampanii często dochodzi do sytuacji kiedy trzeba wcielić (pokojowo lub siłą) inną frakcję z wybranej rasy do swojej. Startowe pozycje każdej frakcji w podstawowej wersji gry (z wyróżnieniem tych grywalnych) obrazuje powyższa mapa.

Celem kampanii w Total War: Warhammer II jest zapanowanie na Wielkim Wirem.

Podstawy mechanizmów rozgrywki podczas kampanii w ogólnym zarysie nie różnią się specjalnie od poprzednich odsłon serii. Gracz musi rozwijać swoje terytoria, a także bronić ich i podbijać kolejne ziemie. Podobnie jak w podstawowej części gry podczas kampanii dochodzi aspekt magii. Dodatkowo w tej odsłonie występuje element fabularyzacji kampanii w postaci walki o kontrolę nad Wielkim Wirem (więcej o tym w odpowiednim rozdziale).

Podobnie jak w przypadku Total War: Warhammer tutaj również na mapie kampanii i w bitwach mamy doczynienia z trzema podstawowymi typami postaci:

Legendarni Lordowie - to potężni przywódcy frakcji. W podstawowej wersji gry jest ich po dwóch na rasę. Legendarni Lordowie różnią się posiadanymi umiejętnościami oraz pozycjami startowymi, co ma wpływ na trudność kampanii. Każdy z Legendarnych Lordów ma również własną ścieżkę zadań, których wypełnienie odblokowuje unikalne przedmioty. Dodatkowo są oni nieśmiertelni, więc w przypadku kiedy np. polegną w boju, będzie można ich ponownie przyzwać po upływie kilku tur.

Lordowie - to przede wszystkim dowódcy armii. Stoją na czele poszczególnych armii i mogą werbować do niej kolejne jednostki. Biorą również osobiście udział w bitwach, a swoimi umiejętnościami mogą wzmacniać jednostki. Dodatkowo po wykupieniu odpowiednich umiejętności mogą mieć wpływ na funkcjonowanie kraju podczas kampanii. W przeciwieństwie do postaci opisanych powyżej są jednak śmiertelni.

Bohaterowie - odpowiednik agentów z poprzednich odsłon serii Total War. Mogą się samodzielnie poruszać po mapie kampanii, dokonywać sabotażu, zabójstw, a także wzmacniać własne siły. Można ich również przyłączyć do armii, wtedy pełnią rolę potężnych wojowników lub magów. Podobnie jak Lordowie mogą oni ponieść śmierć.Porady ogólne | Podstawy

Gry z serii Total War należą do dosyć skomplikowanych i trudnych. Dodatkowo są również w sporym stopniu nieprzewidywalne. Choć nie da się przewidzieć każdej sytuacji to garść poniższych informacji powinna pomóc początkującemu graczowi, nim wypracuje własny styl rozgrywki.

- Rozwój prowincji
- Ekspansja i wojna
- Armia i walka
- Magia

Rozwój prowincji

Zadbaj o ład publiczny w prowincjach. Co prawda bunt wybuchnie dopiero gdy osiągnie on poziom -100. Jednak najlepiej utrzymywać go na jak najwyższym poziomie, ponieważ niski poziom ładu wiąże się również z innymi minusami dla prowincji.

Pilnuj poziomu spaczenia. Dla większości frakcji najkorzystniejszy jest całkowity brak spaczenia, dlatego staraj się go utrzymywać na jak najniższym poziomie (z wyjątkiem frakcji, dla których to korzystne). Spaczenie możesz zmniejszać choćby budując odpowiednie budynki.

Przejmuj kontrolę nad całymi prowincjami. Pozwoli ci to łatwiej zapanować nad ładem publicznym oraz poziomem spaczenia, a także otrzymasz możliwość wydania zarządzenia.

W stolicy prowincji buduj przede wszystkim budynki wysoko poziomowe. Stolica to osada, którą można rozwinąć do 5 poziomu i która posiada więcej slotów na budynki od pozostałych miast w prowincji. Część budynków można maksymalnie rozwinąć (bądź w ogóle zbudować) tylko w stolicy prowincji, więc to na nich głównie się skup zapełniając w niej przestrzeń pod zabudowę.

W pozostałych osadach wnoś w pierwszej kolejności budynki gospodarcze. Pozwoli co to na szybki rozwój ludności w prowincjach jak i poprawi stan twojego skarbca.

W zagrożonych osadach wnoś budynki obronne. W przypadku mniejszych osad jest to niezbędne by posiadała ona mury obronne (dostępne na 3 poziomie rozwoju). Będzie to też przydatne dla stolic prowincji ponieważ otrzymają większy garnizon.

Ekspansja i wojna

Staraj się odpowiednio przygotować swoje państwo zanim rozpoczniesz działania wojenne. Choć często jest to trudne, ponieważ kampania walki o Wielki Wir wymaga sprawnego działania, to dobrze przynajmniej w pewnym stopniu zapanować nad porządkiem publicznym, czy zabezpieczyć granice państwa.

Staraj się nie walczyć z kilkoma państwami jednocześnie. Nawet jeśli dysponujesz już silnym państwem, to walka na kilku frontach może cię w znacznej mierze wykończyć i skończyć się tym, że nie będziesz w stanie wybronić wszystkich granic i utrzymać nowo zajętych ziem.

Nie rozpoczynaj wojny, jeśli twoje przychody na to nie pozwalają. Jeśli posiadasz mało zapasów złota, a dodatkowo twoje fundusze są niskie, to nie ruszaj na wroga. Wzmocnij wpierw odpowiednio gospodarkę, by twój kraj był w stanie utrzymać walczące na froncie armie.

Staraj się nie wdawać w wojnę z frakcjami, których siła jest większa lub równa twojej. Co prawda rozpoczęcie takiej wojny nie oznacza z góry porażki, jednakże czeka cię wtedy wyczerpująca kampania wojenna do której będziesz musiał zaprzęgnąć wszystkie siły.

Armia i walka

Staraj się tworzyć zróżnicowane armie. Pozwoli ci się to dostosować do sytuacji w trakcie walki. Armie stworzone np. z samych strzelców czy samej jazdy będą co prawda w pewien sposób uciążliwe dla wroga, jednak w boju znacznie lepiej będą sobie radziły dobrze wyważone armie.

Nie bierz do walki zbyt wielu jednostek oblężniczych. Co prawda mogą one siać spustoszenie na polu walki, jednak kiedy wróg dotrze do twoich linii stają się one bezużyteczne i bez silnej armii poniesiesz porażkę.

Nie wysyłaj samotnych postaci do walki w pojedynkę. Choćby nie wiadomo jak potężni byli lordowie, bohaterowie czy potężne bestie w postaci smoków, to walcząc samotnie mogą zostać zalani przez przewagę liczebną wrogów i w ten sposób pokonani.

Nie wysyłaj magów do walki. Choć ich zaklęcia mogą siać spustoszenie na polu walki, to najczęściej kompletnie nie radzą sobie w walce wręcz. Dlatego lepiej gdy znajdują się oni na tyłach ochraniani przez inne jednostki.

Pilnuj dyscypliny jednostek. Kiedy pasek dyscypliny spadnie do zera twoje jednostki stracą morale i rzucą się do ucieczki z pola bitwy. Dodatkowo ucieczka jednej jednostki wpływa również negatywnie na inne oddziały.

Uważaj na zmęczenie jednostek. Zmęczone jednostki znacznie gorzej radzą sobie w walce, więc staraj się ich specjalnie nie przeforsowywać. Korzystaj też z okazji by dać swoim jednostkom chwilę na odpoczynek w trakcie bitwy.

Chroń strzelców i jednostki oblężnicze. Większość jednostek strzeleckich beznadziejnie radzi sobie w walce wręcz. Wyjątkiem są jednostki z bronią hybrydową, które mogą zarówno ostrzeliwać wroga jak i nieźle sobie radzić podczas walki.

Staraj się flankować wroga i nie pozwól by twoje jednostki zostały otoczone. Jednostki otoczone otrzymują dużą karę do dyscypliny i można je łatwo złamać. Najlepiej do flankowania nadają się jednostki konnicy ze względu na ich szybkość.

Magia

Zanim skorzystasz z opcji rutelki na początku bitwy zastanów się czy warto. Pozwala ci ona co prawda uzyskać dodatkowe punkty Wiatrów Magii, jednakże może też zmniejszyć dostępną pulę. Jeśli od razu otrzymasz sporą ilość punktów Wiatrów Magii, to nie ma sensu ryzykować ich zmniejszenia.

Nie korzystaj z większej liczby magów niż 1-2. Z uwagi na spory koszt Wiatrów Magii przy rzucaniu czarów, większa ilość magów jest bezsensowna. Braknie ci punktów Wiatrów Magii by z nich efektywnie korzystać.

Korzystaj z czarów z rozwagą. Co prawda potężne zaklęcia mogą znacznie przerzedzić szeregi wroga, jednakże ich koszt jest wysoki, a może chwilę później się okazać, że lepsze byłoby wzmocnienie własnych jednostek.

Jeśli siła twojej armii to magowie, to nie wdawaj się w walkę na terenach gdzie Wiatry Magii są słabe. Siła Wiatrów Magii określa liczbę dostępnych punktów magii podczas bitwy. Ich stan zmienia się co jakiś czas w każdej prowincji i raz są silne, a raz słabsze. Przy słabych Wiatrach Magii otrzymujesz mniej punktów do wykorzystania w trakcie bitwy.Wymagania sprzętowe | Podstawy

Total War: Warhammer II PC - informacje ogólne

Systemy operacyjne: 64-bitowy Windows 7/8.1/10

Połączenie internetowe w trakcie gry: Niewymagane

Kontrolery: Klawiatura + mysz

Minimalne wymagania sprzętowe

1. Procesor: Intel Core 2 Duo 3.0GHz
2. Pamięć: 4GB RAM (przy zintegrowanych kartach graficznych typu seria Intel HD wymagane jest 5 GB RAM)
3. Karta graficzna: NVIDIA GTX 460 1GB / AMD Radeon HD 5770 1GB / Intel HD4000
4. Dysk twardy: 60GB wolnego miejsca

Rekomendowane wymagania sprzętowe

1. Procesor: Intel Core i5-4570 3.2GHz
2. Pamięć: 8GB RAM
3. Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 770 4GB / AMD Radeon R9 290X 4GB
4. Dysk twardy: 60GB

Wymagania dla animacji powyżej 60 FPS-ów

1. Procesor: Intel Core i7-4790K 4.0GHz
2. Pamięć: 8GB RAM
3. Karta graficzna: NVIDIA GTX 1070 8GB
4. Dysk twardy: 60GB wolnego miejscaRozgrywka na mapie kampanii

Wybór frakcji | Rozgrywka na mapie kampanii

Nim rozpoczniesz nową kampanię będziesz musiał zdecydować, którą rasą chcesz zagrać i który z Legendarnych Lordów będzie przywódcą twojej frakcji. Poszczególne rasy różnią się miedzy sobą głównie jednostkami i pewnymi mechanikami, zaś poszczególni Legendarni Lordowie różnią się umiejętnościami oraz efektami jakie nakładają na swoją frakcję.

- Jaka frakcja jest dobra na początek
- Poziom trudności i ustawienia rozgrywki

Jaka frakcja jest dobra na początek

Rozgrywkę zaczynasz od wyboru frakcji.

Najlepszą frakcją dla początkującego gracza wydaje się Lothern będące pod przywództwem Tyriona z Wysokich Elfów. Wysokie Elfy posiadają bardzo dobrą armię złożoną z łuczników dysponujących świetnym zasięgiem (w tej puli znajdziesz również jednostki hybrydowe, które również dobrze radzą sobie w walce wręcz), a także świetnych wojowników jak choćby Mistrzowie Miecza Hoetha, a ich armia jest wspomagana przez pradawne smoki. Dodatkowo Wysokie Elfy mogą łatwo manipulować stosunkami między poszczególnymi frakcjami, co ułatwia im zawiązywanie sojuszy.

Sam Tyrion jest świetnym wojownikiem, a jego efekty w postaci niższego kosztu utrzymania podstawowych jednostek, oraz skróconego czasu werbunku mogą być bardzo przydatne dla nieobeznanego z mechanikami gry gracza. Dodatkowo jego pozycja startowa w Lothern na wyspie Ulthuan powoduje, że ma on początkowo niewielu potencjalnych wrogów, ponieważ w jego pobliżu są głównie inne frakcje Wysokich Elfów.

Poziom trudności i ustawienia rozgrywki

Poziom trudności wpływa na kilka czynników. Są to między innymi koszta utrzymania armii, agresywność frakcji sterowanych przez komputer czy poziom ładu publicznego. Dlatego wybierając poziom bardzo wysoki musisz mieć na uwadze, że choćby trudniej będzie ci zapanować nad ludnością w prowincjach. Dodatkowo wybierając poziom Legendarny musisz pamiętać o dodatkowych ograniczeniach w postaci braku możliwości ręcznego zapisu gry oraz braku aktywnej pauzy podczas bitew.

Dodatkowo oprócz poziomu trudności można dostosować sobie kilka innych rzeczy. Kiedy klikniesz ikonkę znajdującą się w rogu obok wyboru poziomu trudności będziesz mógł je dostosować. Są to:

- Poziom pomocy - doradca w grze będzie podczas rozgrywki starał się podpowiadać co możesz zrobić.
- Autozapis do chmury - domyślnie gra zapisuje save'y na dysku twardym, dlatego jeśli zamierzasz grać na kilku komputerach to warto wybrać tą opcję.
- Okresowe automatycznie zapisywanie gry - przydatne jeśli sam zapominasz o zapisach, choć gra niezależnie od tej opcji i tak zapisuje rozgrywkę przy każdym skończeniu tury.
- Tryb realizmu (automatycznie zaznaczone na poziomie Legendarnym) - podczas bitew masz ograniczone pole manewru kamerą, a dodatkowo nie ma minimapy i nie możesz wydawać rozkazów podczas pauzy.
- Czas bitwy - warto zaznaczyć na 60 minut. W przypadku jeśli doszło by na przykład do sytuacji, że komputer nie chce zaatakować murów podczas bitwy, to wystarczy maksymalnie przyspieszyć czas i przeczekać do końca starcia.Interface | Rozgrywka na mapie kampanii

W tym rozdziale znajdziesz szczegółowe omówienie interfejsu. Jeśli grałeś wcześniej w Total War: Warhammer to główne zmiany jakie będą dla ciebie istotnie dotyczą ustawień kamery oraz komunikatów.

- Kamera i powiadomienia
- Pozostałe elementy inferfejsu
- Minimapa i listy
- Informacje o prowincji i armii

Kamera i powiadomienia

Twórcy gry oddali graczom znacznie więcej opcji ustawień kamery podczas kampanii niż w poprzednich odsłonach.

Twórcy w tej odsłonie dali możliwość dokładnego dostosowania ustawień szybkości poruszania się postaci i śledzenia ruchów innych frakcji podczas mijania tury. Ustawienia te znajdziesz w lewym górnym rogu ekranu. W nich dobrze jest przejść do zakładki twoja frakcja i zmienić prędkość animacji na szybką - zaoszczędzi ci to czasu podczas przemieszania sił. W celu zaś poprawy orientacji podczas prowadzenia wojny możesz w zakładce wrogie frakcje ustawić zmienić kamerę ze średniej na wysoką bądź strategiczną - dzięki temu podczas mijania tury gra będzie ci dokładnie pokazywała ruchy wrogich tobie frakcji. Podobne ustawienia możesz skonfigurować dla sprzymierzonych i neutralnych frakcji, a także dla pojedynczych frakcji.

Możesz również odgórnie przyspieszyć ruchy wszystkich frakcji klikając ikonkę ze strzałkami u góry ekranu podczas mijania tury - skróci znacznie to jej czas.

Zmiana zaszła również w informowaniu gracza o możliwych do wykonania czynnościach. Teraz informuje o tym ikonka wyświetlana na przycisku końca tury - powiadomienia są wyświetlane pojedynczo, a nie w postaci listy jak to było w poprzednich odsłonach. Kliknięcie na nią przeniesie cię do miejsca gdzie masz coś jeszcze do zrobienia (np. do ekranu umiejętności lorda jeśli ma on niewydane punkty). Możesz zignorować dane powiadomienie, a także przyciskiem poniżej skonfigurować o czym gra ma cię informować.

Tutaj zalecam wyłączenie bohater nie poruszył się - w innym przypadku jeśli zamierzasz wykorzystywać bohatera np. do zmniejszania spaczenia w prowincji, to gra co turę będzie ci przypominać o nim, co może być uciążliwe.

Pozostałe elementy inferfejsu

W prawym dolnym rogu wokół przycisku końca tury znajdziesz przyciski przenoszące do poszczególnych innych okien, takich jak dyplomacja czy technologie:

1. Mechanika rasy - w tym miejscu będzie jedna z mechanik powiązana z twoją rasą. Na przykład w przypadku Mrocznych Elfów znajdziesz tu panel z niewolnikami, zaś przy Wysokich Elfach otworzy ci się okno pozwalające manipulować stosunkami między frakcjami.
2. Obrzędy - otworzy ci się okno z bonusami do wykupienia. Dokładne informacje na temat obrzędów znajdziesz w odpowiednim rozdziale.
3. Technologie - otworzy ci się okno z drzewkiem technologii danej rasy.
4. Dyplomacja - panel pozwalający ci prowadzić pertraktacje z innymi frakcjami.
5. Wytyczne - tutaj znajdziesz wymagania, którym wypełnienie jest potrzebne do ukończenia kampanii.

U góry ekranu znajdziesz zaś kolejno informacje na temat stanu skarbca (1), przychód na turę (2) (po najechaniu na niego myszką otrzymasz dokładniejsze informacje), postęp w wykonywaniu rytuałów (3) mających na celu kontrolę nad Wielkim Wirem (więcej o tym w odpowiednim rozdziale) oraz listę aktualnych efektów (4) nałożonych na twoją frakcję. Możesz tutaj znaleźć informacje powiązane z mechaniką danej rasy (5), np. poziom wpływów u Wysokich Elfów czy zapasy żywności u Skavenów.

Minimapa i listy

W prawym górnym rogu znajdziesz minimapę na której będą zaznaczone terytoria poszczególnych odkrytych frakcji (oraz twojej oczywiście). Nad nią znajdziesz ikonki list, które rozwiną się pod minimapą po wybraniu jednej z nich. Są to od lewej:

- Misje i zadania - lista z aktualnie przydzielonymi wytycznymi do wypełnienia. Misje powiązane są z wybranym Legendarnym Lordem i ich wypełnianie często daje więcej korzyści. Misje zaś są przydzielane losowo i często mają ograniczenie czasowe.
- Wydarzenia - wszystkie zdarzenia do których doszło w danej turze, takie jak wypowiedziane wojny, wniesione budynki, losowe wydarzenia i tym podobne.
- Lordowie i Bohaterowie - tutaj znajdziesz listę wszystkich zwerbowanych lordów (wraz z liczebnością towarzyszących im armii) oraz bohaterów - po wybraniu jednego z nich kamera automatycznie przeniesie cię do niego.
- Prowincje - lista prowincji z wyszczególnieniem tych, które należą do ciebie. Znajdziesz tu również poziom bogactwa danej prowincji oraz panujący w niej ład publiczny (jeśli należy do ciebie).
- Znane frakcje - lista odkrytych przez ciebie frakcji, wraz z ich nastawieniem do ciebie oraz zawartymi traktatami.

Dodatkowo znajdziesz tu również przycisk z symbolem swojej frakcji. Po jej wybraniu utworzy ci się okno ze zbiorem wszystkich informacji na temat twojej frakcji. Będą to między innymi podane efekty frakcji, informacja na jakich terytoriach może się ona zasiedlać oraz wymieniona liczba posiadanych armii i bohaterów (wraz z ich limitem). Znajdziesz tutaj też zakładkę z dokładnymi statystykami na temat twojej frakcji.

Informacje o prowincji i armii

Po wybraniu dowolnego miasta w prowincji w lewym dolnym rogu ujrzysz kartę z informacjami odnośnie funkcjonowania prowincji. Są to:

- Rozwój - od tempa rozwoju zależy jak szybko będziesz mógł znieść kolejne poziomy budynków z poszczególnych osadach. Uzyskiwane w wyniku rozwoju punkty nadwyżki ludności pozwolą ci rozwinąć główny budynek w osadzie. Więcej informacji na temat rozwoju znajdziesz poniżej.
- Dochód - to łączna zamożność wszystkich miast w prowincji z uwzględnieniem podatku. Dochód możesz zwiększać wznosząc budynki generujące przychody. Możesz także z niego zrezygnować wyłączając podatki, co zmniejszy niezadowolenie w prowincji.
- Ład publiczny - przedstawia zadowolenie panujące w prowincji. Jeśli spadnie do poziomu -100 w stolicy prowincji wybuchnie bunt. Informacje o kontroli ładu publicznego znajdziesz w odpowiednim rozdziale.
- Spaczenie - wpływa na ład publiczny w osadzie, a w skrajnych przypadkach może doprowadzić do wyniszczenia armii przebywających w prowincji. Więcej o nim w odpowiednim rozdziale.
- Efekty prowincji - to zbiór czynników poza budynkami wpływającymi na sytuację w prowincji. Mogą to być wydane zarządzenia, a także efekty pochodzące z losowych wydarzeń.

Zaś u dołu ekranu znajdziesz panel ze wszystkimi osadami znajdującymi się w prowincji oraz wniesionymi budynkami. Informacje na temat rozwoju prowincji znajdziesz w odpowiednim rozdziale.

Kiedy natomiast wybierzesz jedną z znajdujących się na mapie armii pojawi ci się okno przedstawiające jakie jednostki wchodzą w skład armii oraz jaka jest ich liczebność. W lewym dolnym rogu znajdziesz portret dowódcy armii wraz z jego poziomem, oraz wyposażonymi przedmiotami. W przypadku armii nie należących do ciebie otrzymasz szczątkowe informacje na temat armii dostarczone przez wywiad.Poruszanie się po mapie | Rozgrywka na mapie kampanii

Poruszanie się po mapie świata to jeden z najważniejszych z podstawowych elementów rozgrywki. Warto więc zapoznać się z trybami poruszania się armii oraz jaki wpływ może mieć na nich środowisko.

- Tryby poruszania się
- Wyczerpanie armii

Tryby poruszania się

Różne tryby poruszania się dają różne plusy i minusy.

Na początek warto byś zapoznał się z trybami poruszania. Każdy Lord (a razem z nim jego armia) ma możliwość wyboru jednego z kilku trybów poruszania się po mapie. Warto się z nimi zapoznać, dzięki nim możesz uchronić swoje siły przed działaniem spaczenia, czy szybciej przemieścić się do konkretnego miejsca. Prawie każdy z trybów poruszania się ma swoje plusy i minusy. Można oczywiście też wybrać normalny tryb poruszania się, który nie niesie ze sobą żadnych zmian (wyjątkiem są tutaj Skaveni, którzy zamiast normalnego trybu poruszania się mają tryb zwiększający szanse na przeprowadzenie zasadzki). Jako, że tryby armii różnią się między poszczególnymi rasami to warto się z nimi zapoznać dokładnie po rozpoczęciu kampanii nieogrywaną wcześniej rasą.

Tryb poruszania się Lorda możesz wybrać po najechaniu myszką na ikonkę trybu armii znajdującą się koło portretu Lorda po zaznaczeniu armii. Jest on w lewym dolnym rogu. Kiedy wskażesz myszką jeden z trybów otrzymasz informacje na temat jego działania.

Wyczerpanie armii

Wkraczając na nieprzyjazny teren musisz liczyć się z wyczerpaniem które dotknie twoją armię.

Są na mapie terytoria, na których twoje armie będą podlegać wyczerpaniu jeśli na nie wkroczysz. Czyli co turę twoje jednostki będą tracić pewien procent składu osobowego. Im bardziej nieprzyjazny teren, tym bardziej twoje armie będą cierpieć. Terytoria na których twoje armie będą ulegać wyczerpaniu, to te z wysokim poziomem spaczenia lub będące skrajnie nieprzyjazne środowiskowo (na przykład lodowe pustkowia na północy). Przeciwdziałać wyczerpaniu możesz przechodząc armią w tryb obozu (jednak wtedy będziesz mógł wykorzystać tylko połowę punktów ruchu) lub korzystając w podziemnych dróg (opcja dostępna w przypadku Skavenów).

Uwaga, gra poinformuje cię o wpływie terenu na twoją armię kiedy po zaznaczeniu armii najedziesz na niego myszką - jeśli obok kursora pojawi się symbol czaszki, to znaczy, że twoja armia będzie podlegać wyczerpaniu.Poradniki do gier dla ciebie.

Najnowsze poradniki i solucje do gier komputerowych i konsolowych
możesz pobrać na naszej stronie internetowej
https://www.gry-online.pl/poradniki-do-gier.asp

------------------------------------------------------------------------

Serwisy GRYOnline.pl to gry dla każdego i wszystko o grach.

Encyklopedia Gier - Wszystkie gry w jednym miejscu, obszerne opisy, video, wymagania sprzętowe, daty premier.
https://www.gry-online.pl/encyklopedia-gier.asp

TVgry.pl - Internetowa telewizja dla graczy, własne produkcje, oficjalne materiały filmowe o grach.
http://tvgry.pl/

Czytaj o grach - Recenzje, beta testy i zapowiedzi gier.
https://www.gry-online.pl/czytaj-o-grach.asp

Forum Dyskusyjne dla graczy, największe w Polsce internetowe forum tematyczne dla miłośników internetowej rozrywki.
https://www.gry-online.pl/S008.asp

Gameplay.pl - Serwis blogowy, gry, filmy, komputery, konsole, książki, muzyka... serwisy na fajne tematy
http://gameplay.pl/

www.gry-online.pl
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: