- W empik go
Tropico 6 - poradnik do gry - ebook
Tropico 6 - poradnik do gry - ebook
El Presidente powraca do gry. Poniższy poradnik do Tropico 6 to kompletny zbiór informacji odnośnie kolejnej części strategii ekonomicznych. Znajdziesz tutaj szereg porad, które pozwolą ci na sprawne kierowanie twoim własnym tropikalnym rajem. Z tej solucji dowiesz się między innymi jakie zmiany zawitały do Tropico 6. Znajdziesz tutaj także dokładny opis wszystkich mechanik, jakimi rządki się produkcja.
Tropico 6 to utrzymana w humorystycznej konwencji strategia ekonomiczna typu city builder. Jest to szósta odsłona cyklu, której korzenie sięgają 2001 roku. Jest to pierwsza część serii, za której produkcję odpowiada studio Limbic Entertainment - znane głównie za sprawą.
W Tropico 6 ponownie wcielisz się w El Presidente - przywódcę małego, tropikalnego państwa wyspiarskiego. Jako orędownik Tropicańczyków, otrzymujesz niemal absolutną władzę. Możesz swobodnie rozwijać swoją wizję świata - niezależnie od tego czy masz zamiar ciemiężyć swój lud czy poprowadzić go ku świetlanej przyszłości.
Oczywiście Tropico 6 doczekało się też wielu zmian w stosunku do poprzedniczki. Zrezygnowano z dynastii. Oznacza to, że w czasie rozgrywki będziesz miał tylko jednego El Presidente.
Tropico 6 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
- Epoki (Podstawy)
- Porady na start (Podstawy)
- Frakcje (Podstawy)
- Finanse i handel (Mechanika gry)
Spis treści
-Tropico 6 - poradnik do gry
-Poradniki do gry
-Podstawy
-Nowości w Tropico 6
-Porady na start gry Tropico 6
-Epoki w Tropico 6
-Frakcje w Tropico 6
-Technologie i rozwój technologiczny w Tropico 6
-Interfejs w Tropico 6
-Almanach w Tropico 6
-FAQ
-Jak szybko zarobić w Tropico 6?
-Z jakimi frakcjami najlepiej mieć dobre stosunki w Tropico 6?
-Jak zmienić tryb pracy w budynkach w Tropico 6?
-Jak zwiększyć aprobatę w Tropico 6?
-Mechanika gry
-Broker w Tropico 6
-Rajdy w Tropico 6
-Finanse i handel w Tropico 6
-Turystyka w Tropico 6
-Budowa w Tropico 6
-Dekrety w Tropico 6
-Polityka i konstytucja w Tropico 6
-Zadowolenie, popracie i aprobata w Tropico 6
-Katastrofy naturalne w Tropico 6
-Wyspy
-Informacje ogólne o wyspach w Tropico 6
-Chocolate Factory - misja w Tropico 6
-Pirate King - misja w Tropico 6
-Penultimo of the Caribbean - misja w Tropico 6
-Speakeasy - misja w Tropico 6
-Tropicoland - misja w Tropico 6
-Better Red Than Dead - misja w Tropico 6
-Shackland - misja w Tropico 6
-Ballgame - misja w Tropico 6
-Aneks
-Wymagania sprzętowe Tropico 6
-Sterowanie w Tropico 6
Kategoria: | Strategiczne |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8112-630-4 |
Rozmiar pliku: | 5,9 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1962
[email protected] treści
Tropico 6 - poradnik do gry
Poradniki do gry
Podstawy
Nowości w Tropico 6
Porady na start gry Tropico 6
Epoki w Tropico 6
Frakcje w Tropico 6
Technologie i rozwój technologiczny w Tropico 6
Interfejs w Tropico 6
Almanach w Tropico 6
W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:
FAQ
Jak szybko zarobić w Tropico 6?
Z jakimi frakcjami najlepiej mieć dobre stosunki w Tropico 6?
Jak zmienić tryb pracy w budynkach w Tropico 6?
Jak zwiększyć aprobatę w Tropico 6?
Mechanika gry
Broker w Tropico 6
Rajdy w Tropico 6
Finanse i handel w Tropico 6
Turystyka w Tropico 6
Budowa w Tropico 6
Dekrety w Tropico 6
Polityka i konstytucja w Tropico 6
Zadowolenie, popracie i aprobata w Tropico 6
Katastrofy naturalne w Tropico 6
Wyspy
Informacje ogólne o wyspach w Tropico 6
Chocolate Factory - misja w Tropico 6
Pirate King - misja w Tropico 6
Penultimo of the Caribbean - misja w Tropico 6
Speakeasy - misja w Tropico 6
Tropicoland - misja w Tropico 6
Better Red Than Dead - misja w Tropico 6
Shackland - misja w Tropico 6
Ballgame - misja w Tropico 6
Aneks
Wymagania sprzętowe Tropico 6
Sterowanie w Tropico 6Tropico 6 - poradnik do gry
El Presidente powraca do gry. Poniższy poradnik do Tropico 6 to kompletny zbiór informacji odnośnie kolejnej części strategii ekonomicznych. Znajdziesz tutaj szereg porad, które pozwolą ci na sprawne kierowanie twoim własnym tropikalnym rajem. Z tej solucji dowiesz się między innymi jakie zmiany zawitały do Tropico 6. Znajdziesz tutaj także dokładny opis wszystkich mechanik, jakimi rządki się produkcja.
- Krótko o Tropico 6
- Oznaczenia użyte w poradniku
- Podstawy
- Mechaniki
- Wymagania sprzętowe
Krótko o Tropico 6
Tropico 6 to utrzymana w humorystycznej konwencji strategia ekonomiczna typu city builder. Jest to szósta odsłona cyklu, której korzenie sięgają 2001 roku. Jest to pierwsza część serii, za której produkcję odpowiada studio Limbic Entertainment - znane głównie za sprawą Might & Magic: Heroes VII.
Nowy, ale jednocześnie dobrze znany El Presidente.
W Tropico 6 ponownie wcielisz się w El Presidente - przywódcę małego, tropikalnego państwa wyspiarskiego. Jako orędownik Tropicańczyków, otrzymujesz niemal absolutną władzę. Możesz swobodnie rozwijać swoją wizję świata - niezależnie od tego czy masz zamiar ciemiężyć swój lud czy poprowadzić go ku świetlanej przyszłości.
Rdzeń rozgrywki nie różni się za bardzo od poprzednich części cyklu. Zadaniem gracza ponownie jest pokierowanie własnym tropikalnym państewkiem. Musisz poprowadzić rozgrywkę tak, aby jak najdłużej utrzymać się przy władzy. W tym celu musisz nieustannie dbać o zaufanie mieszkańców, rozwijać gospodarkę oraz dbać o dobre kontakty z poszczególnymi frakcjami oraz supermocarstwami.
To w jaki sposób rządzisz pozostaje już w twojej gestii. Twoim zadaniem jest pozostanie przy władzy oraz realizowanie narzuconych celów. Nie masz jednak narzuconej drogi do celu. Oznacza, to że możesz dbać o swój lud. Zapewniając im wszystkie potrzeby, wypracujesz sobie ich zaufanie i będziesz wygrywał kolejne wybory. Masz także możliwość prowadzenia polityki żelaznej ręki tworząc totalitarne państwo, w którym obywatele są pozbawieni głosu oraz jakiejkolwiek wolności, a każdy przejaw sprzeciwu jest brutalnie tłumiony.
Oczywiście Tropico 6 doczekało się też wielu zmian w stosunku do poprzedniczki. Zrezygnowano z dynastii. Oznacza to, że w czasie rozgrywki będziesz miał tylko jednego El Presidente. Możesz go jednak swobodnie dostosowywać w czasie gry. Dodatkowo także pojawiła się możliwość dostosowania pałacu do własnego gustu. Będziesz mógł nie tylko postawić w jego otoczeniu dodatkowe obiekty, ale także zmienić kolor jego elewacji oraz mienić rodzaj otaczającego go ogrodzenia.
Zrezygnowano także z pojedynczej wyspy na rzecz archipelagów. Będziesz musiał więc zapewnić im odpowiednie połączenie. Do tego celu oddano ci do dyspozycji mosty oraz porty, które pozwalają na sprawny transport między poszczególnymi wyspami. Dodatkowo można także umożliwić swoim ludziom transport przez góry za pomocą tunelu.
Do innych dużych zmian w Tropico 6 można zaliczyć także rajdy - zorganizowane akcje mające na celu pozyskanie danego zasobu lub kradzież technologii oraz Brokera tajemniczą postać, która będzie ci pomagać w zarządzaniu pieniędzmi z konta szwajcarskiego.
Oznaczenia użyte w poradniku
W poniższym poradniku do Tropico 6 zostały użyte następujące oznaczenia kolorystyczne:
1. Niebieskim kolorem oznaczone zostały budynki, które możesz stawiać w czasie gry
2. Zielonym oznaczono dekrety, które będziesz wydawał
3. Zapisy konstytucyjne zostały zaznaczone pomarańczowym kolorem
4. Brązowy kolor przypisany został surowcom
5. Pogrubione zostały wszystkie epoki, które pojawiają się w grze.
Podstawy
W tym dziale poradnika znajdziesz wszystkie podstawowe informacje związane z Tropico 6. Z jego pomocą poznasz wszystkie najważniejsze zmiany jakie pojawiły się w grze w stosunku do poprzednich części. Znajdziesz tutaj także porady, które pomogą ci rozpocząć twoją przygodę z grą oraz informacje dotyczące poszczególnych epok.
1. Nowości w Tropico 6 - produkcja doczekała się istotnych zmian. Poznaj pięć największych nowości jakie znajdziesz w tej części.
2. Porady na start - masz problem z rozpoczęciem rozgrywki? Zapoznaj się z tym rozdziałem.
3. Epoki - tak jak i w poprzedniej części, tak i tutaj historia Tropico podzielona została na cztery epoki. Ten dział zawiera wszystkie najważniejsze informacje o każdej z nich.
4. Frakcje w Tropico 6 - twoi obywatele mają swoje poglądy. Najwierniejsi swoim ideałom będą zrzeszać się we frakcje, którym poświęcona jest ta strona poradnika.
5. Interfejs - grając w Tropico 6, na monitorze zobaczysz wiele różnego rodzaju wskaźników czy skrótów do najważniejszych funkcji w grze. Przy pomocy tego rozdziału zapoznasz się z ze wszystkim co widzisz na ekranie.
6. Almanach - to kompletny zbiór informacji odnośnie sytuacji ekonomiczno-społecznej na wyspie. Stąd dowiesz się co możesz znaleźć w almanach.
Mechaniki
W tym dziale znajduje się omówienie wszystkich mechanik z jakimi będziesz mieć do czynienia w czasie rozgrywki w Tropico 6. Dowiesz się stąd między innymi tego w jaki sposób dbać o zadowolenie mieszkańców oraz jak prowadzić politykę zagraniczną, by nie sprowadzić na siebie gniewu jednego z supermocarstw.
1. Broker
2. Rajdy
3. Finanse i handel
4. Technologie
5. Turystyka
6. Zadowolenie i aprobata
7. Budowa
8. Polityka i konstytucja
9. Dekrety
10. Katastrofy naturalne
Wymagania sprzętowe
Tropico 6 nie doczekało się wielu zmian pod względem grafiki. Mimo to do uruchomienia produkcji wymagany jest komputer o lepszej konfiguracji. Poniżej znajdziesz minimalne wymaganie jakie musi spełnić twój komputer, aby Tropico 6 działało na nim bez problemu.
Minimalne wymagania
1. System operacyjny: Windows 7 64-bit
2. Procesor: AMD A10 7850K, Intel i3-20003 GHz
3. Karta grafiki: Radeon HD 7870, Geforce GTX 750 z 2 GB VRAM
4. Pamięć RAM: 8 GBPoradniki do gry
Podstawy
Nowości w Tropico 6
Chociaż Tropico 6 posiada wiele wspólnych cech z poprzednimi częściami cyklu, to doczekała się ona wielu nowości w mechanikach. Poniższy rozdział zawiera ich krótkie opisy wraz poradami odnośnie ich wykorzystania w trakcie rozgrywki.
- Archipelag zamiast jednej wyspy
- Broker
- Rajdy
- Płatne schematy
- Punkty wiedzy i rajdu są magazynowane
Archipelag zamiast jednej wyspy
Największą nowością, która zawitała do Tropico 6 jest fakt, że obejmujesz kontrolę nad archipelagiem wysp. Musisz je więc ze sobą połączyć. Zrobić to można na kilka sposobów. Najprostszym sposobem na przemieszczanie się między wyspami jest Teamster Port. Umożliwia on pływanie między wyspami, posiadającymi tego typu budowle lub Dock. Działa on na podobnej zasadzie jak Teamster's Office. Oznacza to, że zatrudnia on pracowników, którzy odpowiedzialni są z transport towarów.
Drugim nich jest zbudowanie mostu. Możliwość tą otrzymasz w czasie Wojen Światowych. Ich postawienie jest bardzo łatwe - wystarczy przeciągnąć drogę, między dwoma wyspami. Musisz mieć jednak na uwadze, że mosty mają określoną maksymalną długość. Nie postawisz ich, więc jeśli wyspy będą od siebie zbyt oddalone.
W późniejszych epokach do transportowania ludności możesz użyć także Teleferic Station. Jest to efektywna metoda, ale nie nadaje się do transportu towarów.
Broker
Jednym z nowych "doradców" El Presidente jest Broker. Pomaga on gromadzić fundusze na twoim koncie w Szwajcarii, poprzez oferowanie różnych dodatkowych zadań. Pozwala on także na późniejsze rozdysponowanie zebranych pieniędzy, na różnego rodzaju korzyści.
Chcesz dowiedzieć się więcej o Brokerze? Zajrzyj do dedykowanemu mu rozdziału.
Rajdy
Kolejną dużą nowością jest możliwość organizowania rajdów. Są to zorganizowane wyprawy, których zadaniem jest osiągnięcie określonego efektu jak pozyskanie nowych mieszkańców, sabotaż supermocarstwa czy odblokowanie nowego cudu świata. Odblokowanie rajdów wymaga postawienia konkretnych budynków. Są to: Pirate Cove, Commando Garrison, Spy Academy, Cyber Operations Center. Każdy z tych budynków może wyprawiać się na konkretne rodzaje rajdów. Do ich przeprowadzenia potrzebna jest konkretna ilość tzw. Punktów rajdu (Raid Points).
Szczegółowe informacje o rajdach oraz możliwościach ich wykorzystania znajdziesz w poświęconym im rozdziale.
Płatne schematy
Tak jak w poprzedniej części Tropico, schematy budynków można odblokować w konkretnych epokach. Tym razem jednak nie zrobisz tego na drodze badań. Plany konkretnych konstrukcji należy zakupić za określoną kwotę.
- Nowości w Tropico 6 - Tropico 6 - poradnik do gry]
Budowle, które musisz pozyskać w ten sposób mają przy sobie niebieską ikonę . Przy ich wyborze otrzymasz informacje o kwocie jaką należy uiścić , by ich stawianie było możliwe.
Punkty wiedzy i rajdu są magazynowane
Punkty wiedzy i rajdu działają na podobnej zasadzie. Do opracowania konkretnej technologii lub rozpoczęcia rajdu, należy wygenerować odpowiedną ilość odpowiedniego rodzaju punktów. W przypadku punktów wiedzy jest to np. Library, a dla rajdów Pirate Cove. Są one generowane tylko i wyłącznie w momencie, gdy w budynku znajduje się pracownik. W Tropico 6 punkty generowane w czasie, gdy nie podejmujesz działań, które je wykorzystują, to są one magazynowane, tak by możne je było potem wykorzystać.
Ilość zgromadzonych punktów rajdu.Porady na start gry Tropico 6
W Tropico 6 podobnie jak w większości gier city builder, początek rozgrywki ma ogromne znaczenie. Jeśli zainwestujesz w złe budynki, twój tropikalny raj szybko zacznie generować straty. Przełoży się to nie tylko na brak możliwości budowania kolejnych budowli, ale także odbije się na zaufaniu jakim darzą cię mieszkańcy państwa. Poniżej znajdziesz porady, które pomogą ci nie doprowadzić do takiej sytuacji.
- Szybka inwestycja w fabrykę
- Stawiaj odpowiednie budynki mieszkalne
- Rozwijaj transport towarów
- Kontroluj almanach
- Jak najszybciej zbuduj Library
- Nie rozbijaj od razu swojego państwa na kilka wysp
- Nie stawiaj dużej ilości budynków
- Jak najszybciej rozpocznij edukację obywateli
- Zapoznaj się z położeniem surowców
- Kontroluj zasięg działania budynków
Szybka inwestycja w fabrykę
Utrzymanie się tylko i wyłącznie z produktów rolnych oraz eksploatujących złoża naturalne jest możliwe, jednak mało opłacalne. Ceny towarów podstawowych są relatywnie niskie, przez co wypracowanie dużego przychodu z eksportu, będzie wymagać postawienia dużych ilości budynków wyrządzających dany surowiec.
Przetworzenie podstawowych surowców w fabrykach, pozwala na wypracowanie większych zysków. W początkowych etapach rozgrywki opłacalna jest produkcja rumu. Rum Distillery - fabryka rumu jest dostępna od Epoki Kolonialnej. Nie wymaga ona także wyedukowanych pracowników . Do wyprodukowania tego alkoholu potrzebujesz cukru , które pozyskasz stawiając Plantation w odpowiednim miejscu i ustawić je w odpowiedni tryb pracy.
Stawiaj odpowiednie budynki mieszkalne
W początkowych etapach rozgrywki większość twoich mieszkańców, będą stanowić biedniejsze warstwy społeczeństwa. Dlatego istotne jest abyś na początek odpuścił budowanie domów przeznaczonych dla osób bogatych. Stracisz jedynie pieniądze na mieszkania, w których nikt nie zamieszka. W zależności od epoki, w której rozpoczynasz możesz stawiać inne budynki mieszkalne. O tym jakie budynki są przeznaczone dla biednych, informuje opis danego budynku.
Domy dla bogatszych zacznij stawiać w momencie, gdy w twoim mieście pojawią się osoby o wyższym statusie majątkowym jak np. lekarze. Majętność mieszkańców możesz sprawdzić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest klikanie na konkretnego mieszkańca. W panelu z podstawowymi informacjami, będzie określona jego majętność . Drugim sposobem jest sprawdzenie w zakładce ludzie w almanach. Wśród możliwych do wyboru opcji uporządkowania mieszkańców Tropico, znajdziesz także ich sytuację finansową . Po kliknięciu w tą zakładkę zobaczysz podzieloną ze względu na ilość posiadanych pieniędzy listę obywateli.
Rozwijaj transport towarów
Transport odgrywa w Tropico 6 bardzo ważną rolę. Umożliwia on sprawną wymianę towarów, między źródłami surowców podstawowych, a punktami docelowymi. Często droga ta jest kilkuetapowa, a na każdym odcinku wymagane jest przewiezienie produktu między kolejnymi obiektami. Wymaga to kierowców. Dlatego przy każdym większym skupisku zakładów przemysłowych, stawiaj Teamster's Office. Dzięki temu unikniesz zastojów w transporcie. Jeśli dodatkowo zacząłeś także rozwijać swoje państwo na innych wyspach, to nie zapomnij także o Teamster Port, który usprawni wymianę towarów w obrębie archipelagu.
Teamster Port w otoczeniu ośrodków przemysłowych
Kontroluj almanach
Almanach stanowi kompletny zbiór informacji odnośnie twojego państwa. Znajdziesz tutaj wszystko co jest potrzebne do nadzorowania wszystkich aspektów funkcjonowania twojej bananowej republiki. Będziesz miał więc wgląd w relacje z frakcjami i supermocarstwami, poznasz kompletny podział społeczeństwa ze względu na wybrany parametr lub zapoznasz się z zagrożeniami ze strony rebeliantów. Pozwoli to na szybką reakcję w przypadku wystąpienia problematycznej sytuacji.
Główna strona almanach zawiera krótkie streszczenie wszystkich najistotniejszych elementów, które znajdziesz w pozostałych zakładkach.
Jak najszybciej zbuduj Library
Library czy najprościej rzecz ujmując biblioteka, stanowi podstawowe miejsce, gdzie generowane są punkty wiedzy. Wymagane są one do odblokowywania kolejnych dekretów oraz ulepszeń budynków. Dlatego postaw ten budynek jak najszybciej. Jest on dostępny już od Ery Kolonialnej. Nawet jeśli nie planujesz przeprowadzać na początku, żadnych badań to zgromadzisz już punkty na poczet opracowywania późniejszych technologii.
Nie rozbijaj od razu swojego państwa na kilka wysp
W początkowych etapach rozgrywki skup swoje państwo na wyspie startowej. W ten sposób ograniczysz długość szlaków transportowych jakie rozwiniesz na wyspie. Przełoży się to na mniejszą ilość potrzebnych kierowców co jednocześnie pozwoli ci zaoszczędzić. Dopiero, kiedy twoje państwo zacznie generować przychody zacznij ekspansję na inne wyspy archipelagu.
Nie stawiaj dużej ilości budynków
Każda budowla potrzebuje pracowników. W początkowej fazie rozgrywki będziesz mieć ich deficyt. Dlatego nie przesadź z ilością budynków. Konsekwencją tego byłyby spadki efektywności każdego z nich spowodowane szczątkową obsadą. Liczbę wolnych etatów i bezrobotnych znajdziesz w Almanach.
Jak najszybciej rozpocznij edukację obywateli
Z każdą kolejną epoką zapotrzebowanie na wyedukowanych pracowników będzie wzrastać. Dlatego High School oraz College stawiaj, gdy tylko będzie to możliwe. W innym wypadku będziesz zmuszony korzystać z rajdów oraz płacić za pracowników zza granicy (sprowadzić ich możesz klikając na wolne miejsce pracy w danym budynku). Dodatkowo możesz wprowadzić dekrety Literacy Program, który przyspieszy proces nauczania.
Zapoznaj się z położeniem surowców
W momencie, gdy rozpoczynasz rozgrywkę zapoznaj się z rozłożeniem surowców na poszczególnych wyspach. Pomoże ci rozplanować przyszłe rozmieszczenie większości ośrodków przemysłowych. Unikniesz w ten sposób przypadkowego zabudowania złóż.
Kontroluj zasięg działania budynków
Budynki takie jak Fire Station czy Newspaper mają określony zasięg działania. Oznaczony jest on niebieskim okręgiem. Budynki tego typu zawsze stawiaj tak, by obejmowały one jak największy obszar. Unikaj stawiania tego typu budynkach, w miejscach gdzie możliwości rozbudowy są ograniczone.Epoki w Tropico 6
W Tropico 6 znajdziesz cztery następujące po sobie ery. Kolejno są to: Era Kolonialna, Wojny Światowe, Zimna Wojna oraz Współczesność. Każda z tych epok rządzi się własnymi prawami, a jej realia są zupełnie inne. Poniżej znajdziesz dokładne omówienie każdej z poszczególnych epok, jakie spotykasz w grze wraz z warunkami jakie musisz spełnić, by ją odblokować. Oczywiście w zależności od misji lub wybranych parametrów przed rozpoczęciem zabawy w trybie piaskownica, nie zawsze musisz przechodzić przez wszystkie ery.
- Era kolonialna
- Wojny światowe
- Zimna wojna
- Współczesność
Era kolonialna
Era kolonialna to najwcześniejszy okres w historii Tropico. Nie jesteś jeszcze władcą wybranym, przez lud. Twoja kadencja jest wyznaczana przez Koronę. Oznacza to, że twój los jako przywódcy państwa jest uzależniony od tego czy wykonasz powierzone ci przez nią zadania.
Co należy zrobić by odblokować epokę?
Nic. Jest to pierwsza epoka na linii czasu.
Charakterystyka epoki
Era kolonialna jest najbardziej podstawową epoką w Tropico 6. Liczba dostępnych w niej budynków jest niewielka, a ludność ma ograniczone potrzeby. Na tym etapie łatwo jest wypracować solidne podstawy pod rozwój twojego państwa w późniejszych epokach.
W tej erze masz możliwość stawiania budynków uprawnych i hodowlanych, a także eksploatujących złoża naturalne. W tej epoce najłatwiej się dorobić stawiając Rum Distillery oraz Lumber Mill. Pierwsze z nich wykorzystuje cukier, wytworzony na Plantation ustawionej w odpowiedni tryb pracy, do produkcji rumu. Drugi zakład pozwala natomiast na produkcję desek z kłód otrzymanych z Logging Camp. Deski te można dodatkowo przetwarzać w erze wojen światowych do postaci statków w Shipyard.
Budynki przemysłu drzewnego.
Unikaj także stawiania Mine. Złoża surowców są wyczerpywalne. W późniejszych epokach możesz je wykorzystać w fabrykach, do produkcji towarów, które możesz sprzedać drożej niż podstawowy surowiec. Im więcej będziesz miał wtedy zasobów, tym później będziesz musiał skorzystać z importu.
Również dekrety, które możesz wydać w tej erze są przydatne w późniejszym czasie. Postaw, więc Library i zacznij gromadzić punkty wiedzy. Następnie spożytkuj je na opracowanie dwóch dekretów. Pierwszym z nich Advanced Boat Service. Po wprowadzeniu go w życie łodzie przybijające do portów będą szybsze a ich pojemność zostanie zwiększona. Dzięki temu zwiększy się efektywność twoich portów. Drugim zapisem jest Employee Of The Month. Dzięki temu dekretowi, wszyscy pracownicy Mine oraz budynków przemysłowych będą brać podwójne zmiany, co zwiększy tempo pracy w tych miejscach.
Tym co łatwo będzie ci utrzymać na wysokim poziomie w erze kolonialnej jest zadowolenie społeczeństwa. W tej epoce potrzeby mieszkańców są stosunkowo niewielkie. Liczy się dla nich głównie dostępność jedzenia, rozrywki oraz mieszkalnictwo.
Największym utrudnieniem na jakie natrafisz w czasie ery kolonialnej jest utrzymanie się przy władzy. Twoja posada jako gubernatora jest określona przez pewną kadencję. Jeśli się ona zakończy - przegrasz. Dlatego, dopóki nie przejdziesz do czasów wojen światowych, musisz spełniać wszystkie prośby Korony, tak aby twoja kadencja się wydłużała.
Wojny światowe
Wojny światowe to druga epoka w chronologii Tropico 6. Tym razem będziesz musiał stanąć pomiędzy aliantami i państwami osi.
Co należy zrobić by odblokować epokę?
W czasie ery kolonialnej, musisz osiągnąć relację z rewolucjonistami na poziomie przynajmniej 50%, a frakcja ta musi stanowić przynajmniej 60% populacji Tropico. Cel ten osiągniesz najłatwiej wykonując kolejne zadania zlecane ci przez Sofię Ortegę.
Po spełnieniu tych warunków, możesz albo wykupić sobie niepodległość, albo stanąć do walki z wojskami Korony.
Charakterystyka epoki
Wojny światowe są już epoką, w której głos twoich obywateli teoretycznie ma znaczenie. Jako że wyrwałeś się spod jarzma Korony, to od teraz jesteś przywódcą wybieranym w wyborach. Możesz je organizować regularnie lub z nich zrezygnować. Odblokowane zostanie także Ministry. Budynek ten pozwoli ci powoływać pięciu ministrów. W zależności od tego, którego przedstawiciela frakcji wybierzesz na stanowisko, otrzymasz inne profity. Dodatkowo jako niepodległe państwo Tropico ma własną konstytucję. Za jej pomocą możesz modyfikować różne aspekty, życia w państwie.
Nie wszystkie zapisy konstytucyjne są dostępne od razu. Część z nich odblokowywana jest w konkretnych epokach, pozostałe natomiast trzeba opracować na drodze badań. Wszystkie informacje odnośnie konstytucji znajdziesz w dedykowanym jej rozdziale.
Na tym etapie zaczyna być także istotna edukacja twoich obywateli. Jest to w dużej mierze spowodowane wzrostem zapotrzebowania na wyedukowanych pracowników. Bardziej zaawansowane zakłady przemysłowe, budynki medyczne czy budynki porządku publicznego potrzebują pracowników posiadających konkretne wykształcenie. Dlatego postawienie High School oraz College jest wymagane. Jeśli postawiłeś Pirate Cove to możesz dodatkowo przeprowadzić akcję: Rescue: Educated, która sprowadzi na wyspę kilku dodatkowych wyedukowanych obywateli. W innym wypadku będziesz zmuszony do płacenia za sprowadzanie pracowników zza granicy.
High School i College
Na tym etapie usprawniony zostanie też transport po wyspach. Otrzymasz bowiem dostęp do mostów, które ułatwią wymianę towarów między poszczególnymi wyspami archipelagu. Dodatkowo otrzymasz także dostęp do tuneli, które umożliwią twoim obywatelom przeprawianie się przez góry.
Potrzeby mieszkańców, także wzrastają. Od teraz na ich zadowolenie wpływać będzie także zagrożenie pożarowe oraz opieka zdrowotna. Wymagania w pozostałych aspektach zostaną natomiast zaostrzone. O jakości danych elementów, dowiesz się wykorzystując zakładkę City, w menu Overlays.
Na tym etapie zostanie odblokowana także elektryczność. Będziesz mógł więc wykorzystać węgiel do produkcji prądu w Power Plant. Dzięki temu będziesz mógł stawiać bardziej zaawansowane budynki oraz ulepszać domy, zwiększając zadowolenie z mieszkalnictwa.
Od tej epoki, musisz także dbać o wojsko. Złe relacje z jednym z supermocarstw, spowodują atak na twoją wyspę. Początkowo będą oni niszczyć budynki rozsiane po archipelagu, z czasem jednak skierują się w stronę pałacu. Jego zniszczenie będzie skutkować zakończeniem gry. Dlatego w bezpośrednim jego otoczeni stawiaj budynki wojskowe, by zabezpieczyć się przed jego zburzeniem. Dodatkowo możesz też za pomocą konstytucji wprowadzić zapis Militia, który spowoduje, że do wojska będą wstępować niewyedukowani. Zmniejszy to efektywność, ale przyspieszy pobór.
Zimna wojna
Zimna wojna to epoka, w której ponownie znajdziesz się między dwoma supermocarstwami. Tym razem są to Siły Zachodnie i Blok Wschodni. Epoka to wprowadza zdecydowanie mniej nowości niż poprzednia.
Co należy zrobić by odblokować epokę?
Do przejścia w epokę Zimnej wojny musisz sprzymierzyć się z państwami osi lub aliantami. W tym celu musisz zaprosić wybrane supermocarstwo do Embassy. Następnie musisz wypracować odpowiedni wskaźnik poparcia, tak by odblokowała się opcja sojuszu. Możesz to zrobić skrupulatnie wykonując zadania zlecone ci przez obraną stronę.
Kiedy zdecydujesz się na sojusz otrzymasz kolejne zadanie, które ma na celu potwierdzenie twojej przyjaźni z danym mocarstwem. Po jego zaliczeniu czeka cię atak ze strony przeciwne, dlatego musisz być pewnym, że posiadasz odpowiednio silną armię.
Charakterystyka epoki
Epoka ta nie wprowadza wielu nowości względem swojej poprzedniczki. Odblokowuje jedynie coraz bardziej nowoczesne budynki przemysłowe. Dostępne stają się także obiekty, które w większym stopniu wpływają na poszczególne aspekty zadowolenia mieszkańców jak np. Hospital.
Do największych zmian jakie możesz zauważyć w tej epoce jest odblokowanie sektora turystycznego. Pozwala to na generowanie dodatkowych przychodów kosztem odwiedzających wyspę. Są oni jednak bardzo wrażliwi na estetykę otoczenia. Dlatego ośrodki turystyczne powinny znajdować się w oddali od ośrodków przemysłowych. Najlepszą opcją jest po prosu wygospodarowanie dla turystów osobnej wyspy.
Dochodzą także kolejne wymagania ze strony społeczeństwa. Tym razem są to bezpieczeństwo oraz wolność. Musisz więc ponownie zajrzeć do zakładki City, w menu Overlays by sprawdzić, gdzie musisz postawić Police Station oraz budynki medialne. Dodatkowo opracuj zapis konstytucyjny Media Independence. Dzięki niemu będziesz mógł zwiększyć efektywność budynków medialnych.
Im bardziej czerwony obszar tym wyższa jest w nim przestępczość.
W przypadku badań odblokowanych w czasie Zimnej wojny, bardzo przydatne jest także Alternative Food Source. Dzięki tym badaniom w razie wystąpienie deficytu żywności, możesz na dwa lata zniwelować braki w żywności. W tym czasie możesz na spokojnie skupić się na rozbudowie przemysłu żywieniowego.
Garbage Dump nie niweluje zanieczyszczenia, a jedynie gromadzi je w konkretnym punkcie.
Ostatnim elementem, na który będziesz musiał zacząć zwracać uwagę jest zanieczyszczenie. Właśnie w tej epoce otrzymasz narzędzia, które umożliwiają jego kontrolę. Do tego celu służy Garbage Dump. Pozwala on na gromadzenie zanieczyszczeń w jednym miejscu. Dodatkowo opracuj Mandatory Waste Sorting. Wydanie tego dekretu zmniejszy ilość generowanych przez budynki mieszkalne zanieczyszczeń.
Co należy zrobić by odblokować epokę?
Awans do współczesności wymaga obrania jednej z trzech ścieżek - politycznej, nuklearnej i turystycznej. W zależności od wybranej drogi, otrzymasz inne zadanie np. w przypadku opcji jądrowej należy postawić Nuclear Power Plant oraz Nuclear Program.
Współczesność
Współczesność jest ostatnią epoką w chronologii Tropico. Tym razem nie będziesz się z kilkoma supermocarstwami. Są to: Stany Zjednoczone, Rosja, Chiny, Bliski Wschód oraz Unia Europejska. Jest to epoka, w której masz największe pole do popisu.
Poradnik powstał na podstawie otwartej bety. W czasie jej trwania Współczesność można było rozgrywać tylko w samouczkach. Zasady przejścia do tej epoki nie są więc na ten moment znane.
W tej epoce masz już dostęp do wszystkich zaimplementowanych w grze budynków oraz ich usprawnień. Dzięki temu będziesz mógł nie tylko zwiększać efektywność swojego przemysłu, ale także ograniczyć jego negatywny wpływ na wyspę.
Solar Power Plant i Factory Ranch.
Na tym etapie będziesz mógł uniezależnić się od jakości gleby na wyspach. Otrzymasz bowiem dostęp do zaawansowanych budynków hodowlanych. Wymagają one dostępu do elektryczności oraz pracowników ze średnim wykształceniem. Jednocześnie jednak możesz je stawiać w dowolnym miejscu.
Otrzymujesz także dostęp do odnawialnych źródeł energii oraz Nuclear Power Plant, które zagwarantują ci energię przy zmniejszonym zanieczyszczeniu otoczenia.
Otrzymasz także możliwość stawiania najbardziej luksusowych hoteli, które są w stanie pomieścić więcej turystów. Jeśli natomiast dodatkowo wprowadzisz dekret Legalized Substances, to dodatkowo podniesiesz wskaźnik turystyki, co przyciągnie większą ilość turystów.Frakcje w Tropico 6
Istotną rolę w Tropico 6 odgrywają frakcje. Każdy obywatel ma swoje własne poglądy polityczne. Jeśli twoja polityka będzie z nimi zgodna, to będzie patrzył on na ciebie bardziej przychylnie. Musisz więc stale kontrolować relacje z poszczególnymi frakcjami. Poniższy rozdział dedykowany jest omówieniu wszystkich grup jakie znajdują się w grze.
- Informacje ogólne
- Lista frakcji
Informacje ogólne
Frakcję mają ściśle określoną doktrynę, która definiuje ich poglądy. Ich zadowolenie rośnie, jeśli widzą, że podejmujesz działania, które są z nimi zgodne. To jak mocny jest wpływ na konkretnego członka frakcji zależy od siły jego wsparcia. W Tropico 6 istnieją trzy stopnie oddania danej frakcji - od umiarkowanego po bezgraniczną wierność.
Informacje o relacjach z poszczególnymi frakcjami znajdziesz w zakładce Politics w Almanach. Znajdziesz w nim dokładną charakterystykę każdej z fakcji wraz z ilością jej członków oraz modyfikatorami , które wpływają na obecne poparcie. Dowiesz się stamtąd także jak rozkłada się poparcie względem ciebie wśród obywateli przynależnych do danej frakcji .
Oczywiście poszczególne frakcje nie muszą się między sobą zgadzać. Często dochodzi między nimi do konfliktów, które poskutkują pojawieniem się zadania, w którym będziesz mógł obrać jedną ze stron i zrealizować jej prośbę.
Lista frakcji
Poniżej znajdziesz listę wszystkich frakcji z jakim zetkniesz się w czasie gry. Znajdziesz tutaj także informacje dotyczące działań jakie wpływają na ich stosunek względem ciebie.
+-----------------------------------------------------------------------+-----------------+------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Ikona | Frakcja | Epoka | Co wpływa na frakcję |
+-----------------------------------------------------------------------+-----------------+------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Korona | Tylko epoka kolonialna | Ludzie należący do tej frakcji, będą cię popierać, jeśli będziesz dbać o dobre relacje z Koroną |
+-----------------------------------------------------------------------+-----------------+------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Rewolucjoniści | Tylko epoka kolonialna | Rewolucjoniści będą zadowoleni, jeśli będziesz rozwijać edukację na wyspie i będziesz sprzeciwiać się koronie |
+-----------------------------------------------------------------------+-----------------+------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Komuniści | Od wojen światowych | Będą popierać każde twoje działanie, które ma na celu zwiększenie komfortu życia każdego obywatela niezależnie od jego statusu majątkowego. |
+-----------------------------------------------------------------------+-----------------+------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Kapitaliści | Od wojen światowych | Grupa ta będzie cię popierać, dopóki swoje działania będziesz kierował w stronę zwiększenia zysków, nieważne jakim kosztem. |
+-----------------------------------------------------------------------+-----------------+------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Religijni | Od wojen światowych | Frakcja ta jest zwolennikiem działań promujących skromny i konserwatywny tryb życia. Będą się sprzeciwiać, jeśli zaczniesz wprowadzać liberalne prawa. |
+-----------------------------------------------------------------------+-----------------+------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Militaryści | Od wojen światowych | Będą zadowoleni, jeśli będziesz intensywnie rozbudowywać armię i aparat ucisku. Nie obchodzą ich wolności osobiste, edukacja czy czystość środowiska. |
+-----------------------------------------------------------------------+-----------------+------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Ekolodzy | Od zimnej wojny | Ta grupa będzie zadowolona, jeśli będziesz ograniczał eksploatację surowców naturalnych oraz dbał o czystość wyspy |
+-----------------------------------------------------------------------+-----------------+------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Przemysłowcy | Od zimnej wojny | Przeciwieństwo ekologów. Będą zadowoleni, jeśli będziesz inwestował w fabryki i edukację. Środowisko nie ma dla nich znaczenia. |
+-----------------------------------------------------------------------+-----------------+------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Globaliści | Od współczesności | Grupa ta jest zadowolona w momencie, gdy głosisz politykę otwartości na świat, inwestujesz w nowoczesne technologie oraz zrywasz tradycyjnymi wartościami. |
+-----------------------------------------------------------------------+-----------------+------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Tradycjonaliści | Od współczesności | Frakcja będzie cię popierać, jeśli ograniczysz postęp technologiczny i zminimalizujesz napływ imigrantów na wyspie. |
+-----------------------------------------------------------------------+-----------------+------------------------+------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+Technologie i rozwój technologiczny w Tropico 6
W Tropico 6 tak jak i w poprzednich częściach bardzo istotny jest rozwój technologiczny. Pozwala on na opracowywanie nowych technologii oraz bardziej zaawansowanych konstrukcji. Poniższy rozdział zawiera porady odnośnie badań jakie będziesz przeprowadzać w czasie gry.
Przeprowadzenie jakichkolwiek badań wymaga zgromadzenia określonej ilość punktów wiedzy. Robi się to w konkretnych budynkach. Są to Library oraz Reseach Center (odblokowany we współczesności). Każdy ich pracownik generuje określoną ilość punktów w czasie. Żeby to jednak zrobić, musi on przebywać w pracy. Może się zdarzyć, że mimo posiadania nawet kilku budynków tego typu, punkty wiedzy i tak nie będą generowane .
Generowane punkty są zbierane, przez co możesz je wykorzystywać w dowolnej chwili. Każda epoka ma swój własny zestaw dekretów. Im późniejsza epoka, tym więcej punktów należy wydać na jej opracowanie. Dlatego szybkie postawienie w czasie epoki kolonialnej lub wojen światowych kilku budynków gromadzących punkty wiedzy pozwoli ci na szybsze opracowanie bardziej zaawansowanych zadań w późniejszych erach.
W Tropico 6 pojawią się trzy typy badań: Zapisy konstytucyjne (czerwona ikona), dekrety (żółta ikona), modyfikacje budynków (zielona ikona). Poniżej znajdziesz listę bardziej przydatnych badań jakie możesz przeprowadzić w czasie gry.
------------------------- ------------------ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nazwa Epoka Funkcja
Advanced Boat Service Epoka kolonialna Zwiększa ładowność statków oraz ich prędkość. Usprawni to wymianę handlową.
Employee Of The Month Epoka kolonialna Zwiększa efektywność pracowników kopalni i budynków przemysłowych. Podniesie to szybkość produkcji na wyspie.
Church Fee Epoka kolonialna Wprowadza przymusową daninę we wszystkich budynkach religijnych. Zwiększa zyski kosztem zmniejszenia zadowolenia z religii.
Labor Policy Wojny światowe Odblokowuje zapis konstytucyjny, który pozwala określić wiek rozpoczęcia i zakończenia pracy na wyspie. W zależności od prowadzonej przez ciebie polityki możesz to wykorzystać do skrócenia lub wydłużenia tropikańczykom czasu pracy.
Literacy Program Wojny światowe Bardzo przydatne w czasie niedoboru wyedukowanych pracowników. Przyspiesza prędkość kształcenia uczniów.
State Loans Wojny światowe Odblokowuje dekret, który umożliwia ci zaciągnięcie pożyczki. Będzie do przydatne w momencie, gdy zaczniesz popadać w problemy finansowe.
Emigration Zimna wojna Odblokowuje zapis konstytucyjny, który pozwala na kontrolę tego w jakim przypadku obywatel może opuścić Tropico.
Alternative Food Source Zimna wojna Odblokowuje dekret, który sprawia, że przez dwa lata nie wystąpią braki w żywności. Do wydania w momencie, gdy tylko zobaczysz, że obywatele zaczynają umierać z głodu.
Mandatory Waste Sorting Zimna wojna Dekret ten pozwoli na zmniejszenie zanieczyszczeń generowanych przez gospodarstwa domowe. Jest niesamowicie przydatny, jeśli chcesz utrzymać dobre kontakty z ekologami oraz chcesz zachować jak największą czystość w ośrodkach turystycznych.
Spelling Bee Zimna wojna Wydanie tego dekretu sprawi, że każdy kto kończy szkołę średnią ma 5% szans na natychmiastowe uzyskanie wyższego wykształcenia. Przyspieszy to proces edukacji.
Global Market Economy Współczesność Zapis konstytucyjny odblokowany w ten sposób pozwoli ci ukierunkować twoją gospodarkę w kierunku podstawowego eksportu lub umów handlowych.
Speedway Współczesność Zwiększa maksymalną perskość na drogach na wyspie. Przyspieszy to transport.
------------------------- ------------------ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Interfejs w Tropico 6
W Tropico 6 zaimplementowano wiele mechanik, które otrzymały swoje dedykowane menu. Dlatego też interfejs produkcji jest bardzo rozbudowany. Poniżej znajdziesz omówienie wszystkich jego najważniejszych elementów.
Na powyższym obrazku zaznaczone są następujące elementy
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Numer | Zastosowanie |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Znajdziesz tutaj ogólne informacje odnośnie stanu twojego konta. Liczby ludności oraz ogólnego zaufania względem ciebie. Dodatkowo zaimplementowana została lista ostatnich wydarzeń na wyspie jak np. przybycie okrętu handlowego czy pożar. |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Lista aktywnych zadań |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Służy do kontrolowania czasy gry. Znajdziesz tutaj także przyciski widoku archipelagu oraz panel El Presidente. |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Pasek działań zwiera odnośniki do najważniejszych czynności jakie możesz wykonywać. Opisany został dokładnie poniżej. |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
Pasek działań
Pasek działań to zbiór czynności, za pomocą których zażądasz i rozbudowujesz swoje państwo. Zaczynając od lewej znajdują się tutaj następujące ikony.
- Task Overview - znajdują się w nim zadania, których możesz się podjąć w czasie gry
- Construction - otwiera menu budowania. Znajdziesz tutaj wszystkie budynki, jakie możesz postawić w czasie gry, podzielone na kategorie.
- Almanac - kompletny zbiór informacji społeczno-polityczno-finansowych twojego państwa. Znajdziesz tutaj informacje odnośnie struktury twojego społeczeństwa, bilans gospodarczy oraz opis twoich relacji z poszczególnymi frakcjami i supermocarstwami.
- Overlays - daje dostęp do różnego rodzaju nakładem na mapę, które pozwolą ci określić jej parametry jak np. żyzność gleby.
- Edicts - zabiera zbiór wszystkich dekretów jakie możesz wydać w czasie gry.
- Research - z poziomu tego menu możesz decydować jakie technologie będziesz opracowywał.
- Raids - otwiera menu rajdów, w którym możesz zobaczyć podgląd prowadzonych akcji oraz zlecić kolejne zadanie.
- Trade - otwiera menu z listą umów handlowych, które możesz zawrzeć oraz podglądem aktywnych szlaków handlowych.
- Constitution - znajdziesz tutaj konstytucję. Jej zapisu określaną sytuację społeczno-polityczną na twojej wyspie.
- Politics - Znajdziesz tutaj informacje odnośnie twoich kontaktów z supermocarstwami. W tej zakładce możesz także zarządzać ministrami.
- Broker - z poziomu tej zakładki możesz kontrolować swoje fundusze na koncie szwajcarskim.
- Era Outline - zawiera krótki opis epoki, w której się obecnie znajdujesz.Almanach w Tropico 6
Almanach w Tropico 6, podobnie jak w przypadku poprzednich części serii odgrywa istotną rolę w nadzorze twojego społeczeństwa. Stanowi on bowiem kompletny zbiór informacji społeczno-polityczno-ekonomicznych. Dzieli się on na kilka działów, których omówienie znajdziesz poniżej.
- Overview
- Happiness
- People
- Economy
- Politics
- Foreign Relations
- Building List
- Conflicts
Overview
Overview to główny panel w Almanach. Znajdziesz w nim krótkie podsumowanie wszystkich danych opisanych w następnych zakładkach. Zamieszone są w nim informacje odnośnie twoich mieszkańców w tym związanych z zatrudnieniem czy też z zadowoleniem . Pomogą ci one nakreślić ogólne nastroje wśród społeczeństwa. Pozwolą także na określenie aspektu życia mieszkańców, który posiada w danym momencie najniższą wartość.
Zawarte są tutaj także informacje mówiące o przychodzie twojego państwa w ostatnim roku oraz stan twojego konta szwajcarskiego . Na podstawie tych danych możesz określić swoją ogólną sytuację finansową Tropico i podjąć odpowiednie działanie.
W Almanach znajdziesz także skrócone informacje odnośnie twoich relacji z frakcjami i supermocarstwami oraz potencjalne zagrożenia ze strony wrogich ci grup .
Happiness
- Almanach w Tropico 6 - Tropico 6 - poradnik do gry]
Dział Happiness zawiera szczegółowe informacje odnośnie zadowolenia mieszkańców w każdym ocenianym przez nich aspekcie . Do każdego z nich przypisany jest wskaźnik, który odzwierciedla ich poziom. Im jest on wyższy, tym lepsza jest ocena danego parametru.
Dodatkowo każdy element z listy został szczegółowo omówiony. Klikając na wybrany element listy, z prawej strony pojawią się szczegółowe informacje na jego temat . Wśród nich znajdziesz wykres obrazujący jego zmiany na przestrzeni czasu oraz listę budynków, które na niego wpływają. Jeśli zależy ci na zadowoleniu twoich mieszkańców, to musisz regularnie kontrolować wszystkie te wskaźniki, by móc zainterweniować, jeśli zaczną one spadać.
People
W zakładce People możesz zapoznać się z podziałem twoich mieszkańców ze względu na określone parametry. Dzięki temu będziesz w stanie zapoznać się ze strukturą społeczeństwa podzieloną ze względu na np. wykształcenie, zadowolenie czy majętność. Dowiesz się stąd także jak wygląda przyrost obywatel na wyspie oraz jak wygląda zatrudnienie.
Bardzo ważnym elementem tej zakładki jest także lista ludzi zajmujących specjalne funkcje w społeczeństwie. Dzięki temu łatwo zlokalizujesz osoby, które mają wpływ na funkcjonowanie twojej wyspy. Jeśli będą oni utrudniać ci rządy, możesz podjąć wobec nich odpowiednie działania, które to ukrócą. Wystarczy kliknąć na daną osobę i wybrać odpowiednie działanie.
Chcesz dowiedzieć się jak walczyć z opozycją? Zajrzyj do rozdziału: Polityka i konstytucja.
Economy
Economy zawiera informacje odnośnie stanu twojego gospodarki. Dowiesz się stąd między innymi jak wyglądają roczne przychody twojej wyspy, wskaźnik bezrobocia czy wskaźnik turystyki.
Politics
W tej zakładce znajdziesz informacje dotyczące twoich relacji z poszczególnymi frakcjami występującymi w danej epoce.
Dokładne omówienie tej zakładki znaleźć możesz w rozdziale: Frakcje.
Foreign Relations
Ten dział poświęcony jest twoim relacjom z zagranicznymi mocarstwami. Znajdziesz tutaj wskaźniki określające twoje stosunki z każdym z nich. Są to o tyle istotne informacje, że musisz często tutaj zaglądać. Tropico 6 nie przewiduje bowiem możliwości popadania w skrajności. Jeśli twoje relacje z jakimś supermocarstwem spadną zbyt nisko, to poniesiesz tego konsekwencje.
Building List
Building List zawiera informacje dotyczące wszystkich postawionych w czasie danej rozgrywki budynków z uwzględnieniem podziału na takie same kategorie jak w menu budowania.
Chcesz dowiedzieć się więcej o budynkach występujących w Tropico? Zajrzyj do rozdziału: Budowa
Conflicts
To ostatnia zakładka Almanach. Znajdziesz w niej informacje dotyczące zagrożeń ze strony wrogich grup, które skutkować mogą zbrojną konfrontacją. Dowiesz się stąd jak wysokie jest ryzyko ataku oraz listę osób, które należą do wrogiej grupy.