- W empik go
Turysta senior na rynku usług hotelarskich - ebook
Turysta senior na rynku usług hotelarskich - ebook
„Niniejsza monografia dotyczy bardzo ważnego i aktualnego problemu wynikającego ze starzenia się społeczeństwa w krajach emitujących ruch turystyczny, w tym w Polsce, i związanych z tym problemów dostosowania usług do potrzeb turystów seniorów. Autorki prezentują najnowsze zagadnienia związane z tendencjami i rozwojem rynku usług hotelarskich, odnoszą się do nowych trendów, zmian pokoleniowych, nowych potrzeb turystów seniorów, a także ich podziału na różne segmenty.
(…) Poruszana w monografii tematyka może być interesująca dla różnych kręgów odbiorców reprezentujących zarówno stronę praktyczną rynku usług hotelarskich, jak też osób pragnących poszerzyć swoją wiedzę teoretyczną na ten temat”.
Z recenzji prof. nadzw. UEP dr hab. Agnieszki Niezgody
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Spis treści
- Wstęp
- 1. Senior na rynku usług turystycznych
- 1.1. Starzenie się społeczeństwa jako ważna determinanta zmian na rynku turystycznym
- 1.2. Klasyfikacja seniorów na rynku turystycznym
- 1.3. Aktywność turystyczna seniorów
- 1.4. Preferencje seniorów jako wyznacznik działań przedsiębiorstw turystycznych
- 2. Rola potrzeb i oczekiwań turystów seniorów w kreowaniu produktu hotelarskiego
- 2.1. Teoretyczne aspekty rynku usług hotelarskich
- 2.2. Elementy produktu hotelarskiego dedykowanego turystom seniorom. Ujęcie teoretyczno-empiryczne
- 2.2.1. Znaczenie lokalizacji obiektu hotelarskiego dla turystów seniorów
- 2.2.2. Przystosowanie infrastruktury obiektu hotelarskiego do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów
- 2.2.3. Dostosowanie usług obiektów hotelarskich do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów
- 2.3. Wybrane typy obiektów hotelarskich spełniające potrzeby i oczekiwania turystów seniorów
- 2.3.1. Obiekty hotelarskie „przyjazne dorosłym”
- 2.3.2. Obiekty hotelarskie typu „medical SPA”
- 3. Gospodarowanie kapitałem ludzkim w hotelarstwie w aspekcie zmian demograficznych
- 3.1. Wpływ zmian demograficznych na rynek pracy w hotelarstwie
- 3.2. Działania retencyjne jako instrument kształtowania kadr hotelarskich na potrzeby obsługi turystów seniorów
- 3.3. Znaczenie personelu hotelu w obsłudze turystów seniorów
- 3.4. Miejsce personelu w komunikacji marketingowej hotelu adresowanej do segmentu turystów seniorów
- Zakończenie
- Bibliografia
Kategoria: | Nauki społeczne |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-65648-30-3 |
Rozmiar pliku: | 1,7 MB |