Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian? - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2016
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian? - ebook
Posługując się metaforą militarną, autorzy przybliżają problematykę funkcjonowania współczesnej szkoły. Poruszają tematy zarówno gorące i aktualne, jak i trudne oraz niewygodne. Szukają odpowiedzi między innymi na takie pytania: Kto z kim prowadzi wojnę? Gdzie? O co? Za pomocą czego? Z jakim skutkiem?
Teksty zaprezentowane w pracy podzielono na cztery części - przedpole, strategie, taktyki, manewry - oraz uporządkowano od tych najbardziej ogólnych lub dotyczących nadrzędnych zagadnień, jak np. polityka oświatowa, do bardzo konkretnych ilustracji pokazujących pewne wycinki szkolnej codzienności.
W opracowaniu przedstawiono także m.in. takie zagadnienia jak:
Teksty zaprezentowane w pracy podzielono na cztery części - przedpole, strategie, taktyki, manewry - oraz uporządkowano od tych najbardziej ogólnych lub dotyczących nadrzędnych zagadnień, jak np. polityka oświatowa, do bardzo konkretnych ilustracji pokazujących pewne wycinki szkolnej codzienności.
W opracowaniu przedstawiono także m.in. takie zagadnienia jak:
- ocenianie zachowania uczniów,
- program "Cyfrowa szkoła",
- wpływ polityki na edukację,
- trudności w prowadzeniu badań w szkole. Publikacja przeznaczona jest dla dyrektorów szkół oraz kadry pedagogicznej: nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych. Będzie również przydatna władzom oświatowym różnego szczebla oraz publicystom wypowiadającym się w kwestiach edukacji w Polsce.
Spis treści
WPROWADZENIE DO SERII "KULTURA SZKOŁY" 9
Maria Dudzikowa WSTĘPNIE O METAFORZE (TAKŻE MILITARNEJ) 11
Sylwia Jaskulska GOTOWOŚĆ MOBILIZACYJNA - PRZEGLĄD ZAWARTOŚCI TOMU 33
CZĘŚĆ I. PRZEDPOLE 41
Maria Dudzikowa METAFORYZACJA MILITARNA JĘZYKA (TAKŻE W/O SZKOLE). ROZTRZĄSANIA TEORETYCZNO-EPISTEMOLOGICZNE I EMPIRYCZNE 43
Radosław Nawrocki EDUKACJA JAKO POLE GRY (WALKI) 137
Bogusław Śliwerski SZKOŁA MIĘDZY TERRORYZMEM A POKOJEM (NIE)NAUCZYCIELSKIM 152
Sławomir Pasikowski BLITZKRIEG I (RE)KAPITULACJA W DRODZE DO TWIERDZY. POZA WIZJĘ RADYKALNYCH ATAKÓW I REAKTYWNYCH OBRON W BUDOWANIU WIARYGODNEJ WIEDZY 182
CZĘŚĆ II. STRATEGIE 203
Renata Nowakowska-Siuta KAMIEŃ NA KAMIENIU - O ZASADZIE KOMPLETNOŚCI W PRACY SZKOŁY 205
Jacek Zbigniew Górnikiewicz SZKOŁA JAKO TWIERDZA - OSTOJA WARTOŚCI W ŚWIECIE TRUDNYCH REALIÓW 225
Łukasz Michalski POLE MINOWE. O GRACH POLITYKI Z EDUKACJĄ 246
Marek Piotrowski, Klaudia Piotrowska ŻANDARMA TRZEBA ODWOŁAĆ, CHOCIAŻ JEST ON W NAS SAMYCH 265
Anna M. Kola TYRANIA BIUROKRACJI 281
CZĘŚĆ III. TAKTYKI 295
Monika Wiśniewska-Kin KU WOLNOŚCI. O UWALNIANIU MYŚLENIA Z TWIERDZY PODRĘCZNIKOWYCH SCHEMATÓW 297
Urszula Markowska-Manista WALKA ZE STEREOTYPAMI ODMIENNOŚCI KULTUROWEJ - SZKOLNE I POZASZKOLNE POLA BITEWNE 315
Anna Babicka-Wirkus PRZYMUS W SZKOLE JAKO WARUNEK PODEJMOWANIA DZIAŁAŃ BOJOWYCH PRZEZ UCZNIÓW 340
Małgorzata Żytko MOST ZWODZONY CZY GŁĘBOKA FOSA - EDUKACYJNE PROGI W SZKOLE PODSTAWOWEJ 356
CZĘŚC IV. MANEWRY 375
Sylwia Jaskulska OCENIANIE ZACHOWANIA UCZNIÓW NA STOPIEŃ JAKO MANEWRY WOJSKOWE 377
Katarzyna Szorc WOJNA NERWÓW W SZKOLE 398
Krzysztof Jaworski NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W OKOPACH TRADYCYJNEJ SZKOŁY - PROGRAM "CYFROWA SZKOŁA" W PERSPEKTYWIE UCZESTNIKÓW 411
Natalia Bednarska SZKOŁA JAKO ZAMKNIĘTA TWIERDZA DLA BADACZY. O TRUDNOŚCIACH W PROWADZENIU BADAŃ W SZKOLE 423
Anna Dereń JAK WZIĄĆ TWIERDZĘ ZDUMIENIEM 437
BIBLIOGRAFIA 451
NOTKI O AUTORACH 493
Maria Dudzikowa WSTĘPNIE O METAFORZE (TAKŻE MILITARNEJ) 11
Sylwia Jaskulska GOTOWOŚĆ MOBILIZACYJNA - PRZEGLĄD ZAWARTOŚCI TOMU 33
CZĘŚĆ I. PRZEDPOLE 41
Maria Dudzikowa METAFORYZACJA MILITARNA JĘZYKA (TAKŻE W/O SZKOLE). ROZTRZĄSANIA TEORETYCZNO-EPISTEMOLOGICZNE I EMPIRYCZNE 43
Radosław Nawrocki EDUKACJA JAKO POLE GRY (WALKI) 137
Bogusław Śliwerski SZKOŁA MIĘDZY TERRORYZMEM A POKOJEM (NIE)NAUCZYCIELSKIM 152
Sławomir Pasikowski BLITZKRIEG I (RE)KAPITULACJA W DRODZE DO TWIERDZY. POZA WIZJĘ RADYKALNYCH ATAKÓW I REAKTYWNYCH OBRON W BUDOWANIU WIARYGODNEJ WIEDZY 182
CZĘŚĆ II. STRATEGIE 203
Renata Nowakowska-Siuta KAMIEŃ NA KAMIENIU - O ZASADZIE KOMPLETNOŚCI W PRACY SZKOŁY 205
Jacek Zbigniew Górnikiewicz SZKOŁA JAKO TWIERDZA - OSTOJA WARTOŚCI W ŚWIECIE TRUDNYCH REALIÓW 225
Łukasz Michalski POLE MINOWE. O GRACH POLITYKI Z EDUKACJĄ 246
Marek Piotrowski, Klaudia Piotrowska ŻANDARMA TRZEBA ODWOŁAĆ, CHOCIAŻ JEST ON W NAS SAMYCH 265
Anna M. Kola TYRANIA BIUROKRACJI 281
CZĘŚĆ III. TAKTYKI 295
Monika Wiśniewska-Kin KU WOLNOŚCI. O UWALNIANIU MYŚLENIA Z TWIERDZY PODRĘCZNIKOWYCH SCHEMATÓW 297
Urszula Markowska-Manista WALKA ZE STEREOTYPAMI ODMIENNOŚCI KULTUROWEJ - SZKOLNE I POZASZKOLNE POLA BITEWNE 315
Anna Babicka-Wirkus PRZYMUS W SZKOLE JAKO WARUNEK PODEJMOWANIA DZIAŁAŃ BOJOWYCH PRZEZ UCZNIÓW 340
Małgorzata Żytko MOST ZWODZONY CZY GŁĘBOKA FOSA - EDUKACYJNE PROGI W SZKOLE PODSTAWOWEJ 356
CZĘŚC IV. MANEWRY 375
Sylwia Jaskulska OCENIANIE ZACHOWANIA UCZNIÓW NA STOPIEŃ JAKO MANEWRY WOJSKOWE 377
Katarzyna Szorc WOJNA NERWÓW W SZKOLE 398
Krzysztof Jaworski NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W OKOPACH TRADYCYJNEJ SZKOŁY - PROGRAM "CYFROWA SZKOŁA" W PERSPEKTYWIE UCZESTNIKÓW 411
Natalia Bednarska SZKOŁA JAKO ZAMKNIĘTA TWIERDZA DLA BADACZY. O TRUDNOŚCIACH W PROWADZENIU BADAŃ W SZKOLE 423
Anna Dereń JAK WZIĄĆ TWIERDZĘ ZDUMIENIEM 437
BIBLIOGRAFIA 451
NOTKI O AUTORACH 493
Kategoria: | Pedagogika |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8107-107-9 |
Rozmiar pliku: | 3,0 MB |