Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian? - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
1 stycznia 2016
58,91
5891 pkt
punktów Virtualo

Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian? - ebook

Posługując się metaforą militarną, autorzy przybliżają problematykę funkcjonowania współczesnej szkoły. Poruszają tematy zarówno gorące i aktualne, jak i trudne oraz niewygodne. Szukają odpowiedzi między innymi na takie pytania: Kto z kim prowadzi wojnę? Gdzie? O co? Za pomocą czego? Z jakim skutkiem?

Teksty zaprezentowane w pracy podzielono na cztery części - przedpole, strategie, taktyki, manewry - oraz uporządkowano od tych najbardziej ogólnych lub dotyczących nadrzędnych zagadnień, jak np. polityka oświatowa, do bardzo konkretnych ilustracji pokazujących pewne wycinki szkolnej codzienności.

W opracowaniu przedstawiono także m.in. takie zagadnienia jak:
  • ocenianie zachowania uczniów,
  • program "Cyfrowa szkoła",
  • wpływ polityki na edukację,
  • trudności w prowadzeniu badań w szkole.
  • Publikacja przeznaczona jest dla dyrektorów szkół oraz kadry pedagogicznej: nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych. Będzie również przydatna władzom oświatowym różnego szczebla oraz publicystom wypowiadającym się w kwestiach edukacji w Polsce.

Spis treści

WPROWADZENIE DO SERII "KULTURA SZKOŁY" 9
Maria Dudzikowa WSTĘPNIE O METAFORZE (TAKŻE MILITARNEJ) 11
Sylwia Jaskulska GOTOWOŚĆ MOBILIZACYJNA - PRZEGLĄD ZAWARTOŚCI TOMU 33
CZĘŚĆ I. PRZEDPOLE 41
Maria Dudzikowa METAFORYZACJA MILITARNA JĘZYKA (TAKŻE W/O SZKOLE). ROZTRZĄSANIA TEORETYCZNO-EPISTEMOLOGICZNE I EMPIRYCZNE 43
Radosław Nawrocki EDUKACJA JAKO POLE GRY (WALKI) 137
Bogusław Śliwerski SZKOŁA MIĘDZY TERRORYZMEM A POKOJEM (NIE)NAUCZYCIELSKIM 152
Sławomir Pasikowski BLITZKRIEG I (RE)KAPITULACJA W DRODZE DO TWIERDZY. POZA WIZJĘ RADYKALNYCH ATAKÓW I REAKTYWNYCH OBRON W BUDOWANIU WIARYGODNEJ WIEDZY 182
CZĘŚĆ II. STRATEGIE 203
Renata Nowakowska-Siuta KAMIEŃ NA KAMIENIU - O ZASADZIE KOMPLETNOŚCI W PRACY SZKOŁY 205
Jacek Zbigniew Górnikiewicz SZKOŁA JAKO TWIERDZA - OSTOJA WARTOŚCI W ŚWIECIE TRUDNYCH REALIÓW 225
Łukasz Michalski POLE MINOWE. O GRACH POLITYKI Z EDUKACJĄ 246
Marek Piotrowski, Klaudia Piotrowska ŻANDARMA TRZEBA ODWOŁAĆ, CHOCIAŻ JEST ON W NAS SAMYCH 265
Anna M. Kola TYRANIA BIUROKRACJI 281
CZĘŚĆ III. TAKTYKI 295
Monika Wiśniewska-Kin KU WOLNOŚCI. O UWALNIANIU MYŚLENIA Z TWIERDZY PODRĘCZNIKOWYCH SCHEMATÓW 297
Urszula Markowska-Manista WALKA ZE STEREOTYPAMI ODMIENNOŚCI KULTUROWEJ - SZKOLNE I POZASZKOLNE POLA BITEWNE 315
Anna Babicka-Wirkus PRZYMUS W SZKOLE JAKO WARUNEK PODEJMOWANIA DZIAŁAŃ BOJOWYCH PRZEZ UCZNIÓW 340
Małgorzata Żytko MOST ZWODZONY CZY GŁĘBOKA FOSA - EDUKACYJNE PROGI W SZKOLE PODSTAWOWEJ 356
CZĘŚC IV. MANEWRY 375
Sylwia Jaskulska OCENIANIE ZACHOWANIA UCZNIÓW NA STOPIEŃ JAKO MANEWRY WOJSKOWE 377
Katarzyna Szorc WOJNA NERWÓW W SZKOLE 398
Krzysztof Jaworski NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W OKOPACH TRADYCYJNEJ SZKOŁY - PROGRAM "CYFROWA SZKOŁA" W PERSPEKTYWIE UCZESTNIKÓW 411
Natalia Bednarska SZKOŁA JAKO ZAMKNIĘTA TWIERDZA DLA BADACZY. O TRUDNOŚCIACH W PROWADZENIU BADAŃ W SZKOLE 423
Anna Dereń JAK WZIĄĆ TWIERDZĘ ZDUMIENIEM 437
BIBLIOGRAFIA 451
NOTKI O AUTORACH 493
Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8107-107-9
Rozmiar pliku: 3,0 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij