Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Twoja firma w Google, czyli jak przeprowadzić skuteczną kampanię AdWords - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
15 marca 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
34,90

Twoja firma w Google, czyli jak przeprowadzić skuteczną kampanię AdWords - ebook

Google AdWords to reklamowa kopalnia złota nie tylko dla firmy Google, ale także dla tysięcy małych, średnich i dużych firm. Google jako jedna z pierwszych firm na świecie dostarczyła reklamodawcom tak rozbudowany system. Każdy jego użytkownik, bez głębokiej wiedzy technicznej jest w stanie skonfigurować i uruchomić kampanię reklamową dla swojej strony internetowej. Niemniej zanim wyda się pieniądze na reklamę w internecie, warto poznać podstawowe zasady jak najlepszego wykorzystania AdWords – i o tym właśnie jest ten poradnik napisany przez młodego i wyjątkowo kompetentnego autora.

Damian Sałkowski na co dzień tworzy SENUTO – narzędzie do audytu, automatyzacji i wspomagania optymalizacji SEO witryn internetowych. Od kilku lat realizuje projekty z zakresu marketingu internetowego dla dużych i małych przedsiębiorstw, także na rynkach zagranicznych. Autor książek: Analiza SEO w pigułce i Kurs Google Analytics oraz współautor książki Marketing internetowy: Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki. Na Uczelni Łazarskiego prowadził wykłady z marketingu internetowego.  Posiadacz certyfikatu specjalisty Google AdWords (Google AdWords Individual Qualification) oraz Google Analytics (Google Analytics Individual Qualification). Mistrz Polski SEO.

Spis treści

Od autora
Rozdział 1. Ważne informacje na początek
Reklama w telewizji
Reklama w AdWords
Kilka statystyk
Gdzie mogą pojawiać się reklamy?
Dla kogo jest Google AdWords?
Wady i zalety AdWords
Ile kosztuje reklama w AdWords
Rozdział 2. Tworzenie konta
Zakładanie konta AdWords
Dane rozliczeniowe
Kupony AdWords
Rozdział 3. Narzędzia
Google Keyword Planner
1. Wyszukiwanie słów kluczowych
2. Pobieranie danych o słowach kluczowych
AdPreview
Google Trends
Rozdział 4. Planowanie kampanii
Cele kampanii
Budżet kampanii
Wybór słów kluczowych
Wybór grupy docelowej
Strona docelowa
Struktura konta
Rozdział 5. Tworzenie kampanii
Zaczynamy
Twoja firma w Google, czyli jak przeprowadzić skuteczną kampanię AdWords
Ustawienia kampanii.
Nazwa oraz typ kampanii
Sieci
Urządzenia
Lokalizacje
Języki
Strategia ustalania stawek
Budżet
Rozszerzenia reklam
Rodzaje kampanii
Sieć wyszukiwania
Sieć reklamowa
Kampania produktowa
Kampania wideo
Remarketing
Grupy reklam
Słowa kluczowe
Typy dopasowań słów kluczowych
Reklamy
Rozszerzenia reklam
Typy i rodzaje rozszerzeń
Koszt rozszerzeń reklam
Dodawanie rozszerzeń
AdWords Express
Uruchomienie reklamy AdWords Express
Rozdział 6. Techniczne aspekty AdWords
Google Merchant Center
Zakładanie konta Merchant Center
Dodawanie pliku z produktami
Łączenie Merchant Center z AdWords
Remarketing
Kod remarketingowy
Śledzenie konwersji
Damian Sałkowski
Spis treści
Rozdział 7. Optymalizacja kampanii
Wynik jakości
Jak liczony jest współczynnik jakości
Jak sprawdzić wynik jakości
Jak poprawić wynik jakości
Testowanie różnych reklam
Wyłączanie nieefektywnych grup reklam i słów kluczowych
Optymalizacja strony internetowej
Cechy dobrej strony docelowej
Automatyzacja procesów optymalizacyjnych
Reguły automatyczne
Skrypty AdWords
Rozdział 8. Analiza danych
Google Analytics
Instalacja Google Analytics
Łączenie Google Analytics z Google AdWords
Jak rozumieć metryki Google Analytics
Remarketing przez Google Analytics
Cele Google Analytics
Analityka w ramach AdWords
Zakładka Strona główna
Wykresy z danymi
Porównywanie zakresów danych
Wskaźnik ROI
Rozdział 9. Raportowanie
Raporty AdWords
Raporty Google Analytics
Rozdział 10. Zlecanie kampanii AdWords
Modele rozliczeń
Model opłaty abonamentowej
Procent od budżetu
Twoja firma w Google, czyli jak przeprowadzić skuteczną kampanię AdWords
8
Za konwersję
Za sprzedaż
Jak przygotować brief
O co zadbać przed rozpoczęciem kampanii
Jakich firm unikać
Zakończenie
Słownik pojęć

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7561-696-5
Rozmiar pliku: 11 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

------------------ -------
Damian Sałkowski
------------------ -------

Na co dzień tworzy SENUTO: narzędzie do audytu, automatyzacji i wspomagania optymalizacji SEO witryn internetowych. Od kilku lat realizuje projekty z zakresu marketingu internetowego dla dużych i małych przedsiębiorstw, także na rynkach zagranicznych. Autor książek: Analiza SEO w pigułce, Kurs Google Analytics oraz współautor książki Marketing internetowy: Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki. Na Uczelni Łazarskiego prowadził wykłady z marketingu internetowego. Posiadacz certyfikatu specjalisty Google AdWords (Google AdWords Individual Qualification) oraz Google Analytics (Google Analytics Individual Qualification). Mistrz Polski SEO.Od autora

Oto druga książka z serii „Twoja firma widoczna w Internecie” – tym razem w całości poświęcona Google AdWords i możliwościom, jakie daje ten program.

W poprzedniej książce z serii zaledwie jeden rozdział dotyczył tego tematu, masz już jednak dzięki temu ogólny pogląd, co możesz osiągnąć za pomocą Google AdWords. Teraz dowiesz się znacznie więcej – przeczytasz, jak skonfigurować i zoptymalizować pierwszą kampanię.

Lektura tej książki i wykorzystanie wiedzy w niej zawartej w znaczący sposób pomoże ci poprawić widoczność twojej firmy w Internecie. Musisz wiedzieć, że reklama w programie AdWords to szansa na znaczące zwiększenie zainteresowania ofertą twojej firmy oraz jedna z najłatwiej dostępnych i najskuteczniejszych form reklamy internetowej i reklamy w ogóle.

Sugeruję, abyś przeczytał całą książkę i dopiero potem rozpoczął tworzenie kampanii – w innym wypadku ryzykujesz, że popełnisz błędy, które mogą być kosztowne.

Na końcu książki znajduje się słownik. Jeśli natrafisz na niezrozumiałe pojęcie, znajdziesz tam potrzebne wyjaśnienia.

Miłej lektury!Rozdział 1

Ważne informacje na początek

Google AdWords to jedna z form reklamy w wyszukiwarce internetowej. Drugą formą reklamy w wyszukiwarce jest SEO, z którym również miałeś okazję zapoznać się w pierwszej książce z tej serii (SEO to temat jednej z kolejnych, czwartej książki).

SEO i AdWords różnią się umiejscowieniem w wynikach wyszukiwania. Spójrz na ilustrację 1.1.

Rys. 1.1
Wyniki AdWords i SEO − efekt wpisania w wyszukiwarkę Google frazy „reklama w Internecie”

Przedstawia ona wyniki wyszukiwania dla frazy „reklama w Internecie”. Wyniki zaznaczone niebieską ramką to reklamy pochodzące z programu Google AdWords − zazwyczaj zajmują trzy pierwsze miejsca od góry oraz siedem z boku. Wyniki wyróżnione na zielono to wyniki organiczne (SEO), które są efektem działania algorytmu wyszukiwarki.

Wyniki wyszukiwania to nie jedyna forma reklamy w programie AdWords, jest ich więcej. Jednak tylko w wynikach wyszukiwania reklamy AdWords występują tuż obok wyników organicznych.

Jest kilka cech charakterystycznych dla programu Google AdWords, które odróżniają go od tradycyjnych form reklamy:

1. Reklama w Google AdWords rozliczana jest w modelu CPC (Cost per Click): za reklamę płacisz tylko wtedy, kiedy użytkownik na nią kliknie. Nie płacisz za wyświetlenia, jak w tradycyjnej reklamie display, czy za emisję, jak w reklamie telewizyjnej czy radiowej. To jeden z kluczowych wyróżników AdWords.
2. Nie ma minimalnego budżetu: reklama w radio lub telewizji wymaga znacznych nakładów finansowych. AdWords to system otwarty dla wszystkich reklamodawców. Nieważne, czy posiadasz 100 000 zł, czy 300 zł miesięcznie na reklamę, zawsze możesz stać się czynnym reklamodawcą.
Warto również wspomnieć, że firma Google jako jedna z pierwszych na świecie dostarczyła reklamodawcom tak rozbudowany system. Każdy jego użytkownik bez większej wiedzy technicznej jest w stanie skonfigurować i uruchomić kampanię dla swojej strony internetowej. Między innymi dzięki temu Google nie musi stosować strategii minimalnych budżetów.
3. AdWords to system licytacji: spójrz raz jeszcze na ilustrację 1.1, czyli zrzut ekranu z wynikami wyszukiwania dla frazy „reklama w Internecie”. O kolejności reklam decyduje system licytacji. Załóżmy, że dla naszej frazy jest 10 reklamodawców. O tym, którego z nich reklama pojawia się na pierwszym miejscu, decyduje to, kto więcej zapłaci. Reklamodawca gotowy zapłacić 3 zł za kliknięcie pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania niż gotowy zapłacić 2,5 zł. A wyższa pozycja to również większe prawdopodobieństwo kliknięcia użytkownika na reklamę. Kliknięcie na reklamę dla frazy „kredyt hipoteczny” jest znacznie droższe niż na przykład dla frazy „mechanik Warszawa”. Dzieje się tak dlatego, że dla frazy „kredyt hipoteczny” jest znacznie więcej reklamodawców.
4. Trafiasz tylko do osób zainteresowanych twoją ofertą: to jedna z najważniejszych cech programu AdWords, to dzięki niej stał on się tak popularny i w ciągu kilku lat rozpowszechnił na całym świecie.
AdWords pozwala odwrócić proces komunikacji marketingowej. Przeanalizujemy to na dwóch przykładach. Przyjmijmy, że prowadzisz biuro podróży organizujące wycieczki do Grecji.

Reklama w telewizji

Kupując reklamę w telewizji, do wyboru masz kanał, na jakim będzie ona emitowana, i czas emisji. Proces wygląda zatem w sposób następujący:

1. Emisja reklamy.
2. Dotarcie do dużego grona osób – zarówno do osób z grupy docelowej, jak i spoza niej.
3. Dotarcie do osób z określoną potrzebą – w grupie, do której trafisz, pewnie będą osoby mające ochotę na wycieczkę do Grecji, ale będzie to raczej znikoma liczba osób.

Reklama w AdWords

Przyjrzyjmy się, jak wygląda to w przypadku Google AdWords.

1. Pojawia się potrzeba: ktoś poszukuje wycieczki do Grecji.
2. Wpisuje w wyszukiwarkę hasło „wycieczka do Grecji”.
3. Wyświetla się twoja reklama.

Jak widzisz, cały proces w Google AdWords wygląda zupełnie inaczej niż w przypadku standardowego przekazu reklamowego. Sprawia to, że reklama w tym programie jest bardzo skuteczna – zauważ, że przy odpowiednio prowadzonej kampanii nie trafiasz w ogóle do osób niezainteresowanych twoją ofertą.

1. Duża elastyczność: to ostatnia cecha charakterystyczna dla programu Google AdWords. Jest to on bardzo elastyczny. W każdej chwili jesteś w stanie wykonać działania, jakie nie byłyby możliwe w przypadku standardowych form reklamy. Należą do nich między innymi:
1. Możliwość decydowania o działaniu kampanii: w każdej chwili możesz włączać i wyłączać kampanię. Jeśli okaże się ona nieskuteczna, jej zatrzymanie zajmie ci kilka minut. Również jeżeli okaże się ona zbyt dużym sukcesem, możesz ją wstrzymać. W przypadku reklamy w tradycyjnym medium (na przykład w telewizji) nie byłoby to możliwe.
2. Możliwość decydowania o wydatkach: w każdej chwili możesz modyfikować swoje decyzje budżetowe. Jeśli w danym miesiącu zdecydujesz się wydać na kampanię 500 zł, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wydać 2000 zł w kolejnym miesiącu.

Kilka statystyk

Przy okazji omawiania Google AdWords warto przytoczyć kilka statystyk i liczb, które pozwolą ci zrozumieć ogrom możliwości, jakie daje ta forma reklamy.

- 21,7 miliona: tylu internautów mamy w Polsce. Za pomocą Google AdWords możesz dotrzeć ze swoim komunikatem reklamowym do 97% z nich.
- 48 godzin na miesiąc: średnio tyle czasu spędza internauta w sieci.
- 69%: tyle osób dowiaduje się o produktach i usługach z Internetu. Pokazuje to wykres 1.2.

Rys. 1.2
Jak potencjalni klienci dowiadują się o usługach i produktach; źródło: Google Partners

- 90%: tyle osób szuka informacji o produktach i usługach, z którymi się zetknęły, w Internecie.

Rys. 1.3
Gdzie potencjalni klienci szukają informacji o produktach i usługach; źródło: Google Partners

- 36,5%: taka część wydatków na reklamę w Internecie to wydatki na SEM (czyli AdWords i SEO). Jest to jedna z najszybciej rosnących form reklamy. Obrazuje to wykres 1.4.

Rys. 1.4
Wydatki na reklamę w internecie; źródło:iab.org.pl, Raport AdEx 2014

- 75%: tylu internautów w Polsce dokonało zakupu online.
- 58%: tylu klientów w sektorze handlu detalicznego szuka informacji w Internecie, zanim zdecyduje się na zakup.

Jak widzisz, AdWords to program, dzięki któremu możesz dotrzeć do ponad 20 milionów internautów w każdej grupie wiekowej i z każdego regionu kraju. Większość osób przed zakupem szuka informacji w sieci za pomocą wyszukiwarki Google. Patrząc na powyższe liczby, nie sposób nie przyznać słuszności powiedzeniu, że jeśli czegoś nie ma w Google, to to coś nie istnieje. Jeśli zatem chcesz zaistnieć w Internecie, powinieneś brać pod uwagę ten program.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: