-
promocja
Ty też jesteś mówcą! Wystąpienia publiczne od A do Z - ebook
Ty też jesteś mówcą! Wystąpienia publiczne od A do Z - ebook
Ty też jesteś mówcą/mówczynią - codziennie zabierasz głos: w pracy, w życiu, w rozmowach z bliskimi.
Ale czy czujesz się z tym swobodnie?
Czy potrafisz opanować stres?
Czy umiesz szybko zebrać myśli, mówić błyskotliwie, inspirować i skutecznie osiągać swoje cele?
A może - jak wielu innych - masz wrażenie, że Twoje wypowiedzi są nieciekawe i chaotyczne, a słuchacze z trudem skupiają uwagę?
Czas pożegnać obawy i niepewność. Niezależnie od tego, czy prowadzisz prezentacje w pracy, występujesz na scenie, czy po prostu chcesz lepiej formułować swoje myśli w rozmowach - w tej książce znajdziesz podpowiedzi, jak robić to lepiej.
To "instrukcja obsługi wystąpień", praktyczny przewodnik w formie alfabetu, bogactwo sprawdzonych metod, wskazówek i konkretnych narzędzi. Znajdziesz tu:
- gotowe schematy i struktury wystąpień, które pomogą Ci się świetnie przygotować na przykład do panelu dyskusyjnego, wystąpienia na konferencji lub podziękowania za nagrodę
- jasne wskazówki i ćwiczenia rozwijające umiejętności między innymi w zakresie storytellingu, autentyczności, mowy ciała, humoru, metafor
- historie moich klientów i inspiracje w postaci starannie dobranych wystąpień, na przykład w ramach TED
To nie teoria, a konkretne narzędzia do natychmiastowego użycia - sprawdzone zarówno przeze mnie, jak i przez tysiące uczestników moich szkoleń.
Przeczytaj i dowiedz się, Jak mówić interesująco, klarownie i skutecznie.
Lidia Buksak – Mówczyni i Mistrzyni przez duże M – zabiera chętnych w kolejną podróż do świata profesjonalnych wystąpień. Jej nowa książka to duża porcja wiedzy o nowoczesnych prezentacjach, poparta praktyką i autorytetem autorki. Polecam wszystkim, którzy chcą mówić z mocą.
Jacek Walkiewicz, psycholog, mówca motywacyjny, autor bestsellerów
Książka Lidii Buksak to znakomity przewodnik po świecie wystąpień publicznych, napisany z pasją, doświadczeniem i humorem. Autorka nie tylko dzieli się konkretnymi technikami i strukturami wypowiedzi, ale przede wszystkim pokazuje, jak mówić z sensem, autentycznością i wpływem. To pozycja dla każdego – niezależnie od tego, czy występujesz na scenie TEDx, czy po prostu chcesz być lepiej słyszany w pracy i w życiu. Praktyczna, przystępna i inspirująca. Alfabet mówcy, który naprawdę działa.
dr inż. Jacek Kotarbiński, kotarbinski.com
Każdy może mówić, ale nie każdy będzie wysłuchany – w czasach, gdy średni czas skupienia człowieka skurczył się do 8 sekund, ta prawda jest aktualna jak nigdy wcześniej. Jeśli chcecie być nie tylko zauważeni, ale także wysłuchani, do tego zrozumieni, a nawet przekonujący – to najnowsza książka Lidii jest właśnie dla Was!
Sylwia Królikowska, psycholog, trener biznesu, prezes VDG Sp. z o.o.
„Do roboty” zwykła mawiać (oczywiście z serdecznym uśmiechem) Lidia Buksak do swoich podopiecznych. Sam nieraz to usłyszałem! Dziś to ja chcę aż krzyknąć „Do roboty! Przeczytaj tę książkę koniecznie! Nikt dotąd nie opisał sztuki wystąpień publicznych tak jak Lidia Buksak!”.
Mateusz Hładki, dziennikarz i prezenter telewizyjny
Ta książka to nie tylko przewodnik po sztuce wystąpień – to zaproszenie do świadomego kształtowania własnego głosu i wpływu. Uczy konkretnie, jak mówić z mocą, lekkością i pewnością siebie, by naprawdę poruszać ludzi i zmieniać rzeczywistość słowami. Nie masz już wymówki, żeby nie pracować nad swoimi wystąpieniami.
Jeśli mówisz do ludzi na scenie, w pracy, w sieci – to ta książka naprawdę Ci się przyda.
Emilia Bartosiewicz-Brożyna, prezes Lady Business Club
Kiedyś byłem przekonany, że najważniejsze są liczby i fakty. Z czasem zrozumiałem, że to sposób, w jaki o nich mówimy, naprawdę porusza ludzi. Lidia Buksak pokazuje, że nie trzeba urodzić się mówcą – można nim zostać. Bez czarów, ale z konkretnymi narzędziami i ogromem życzliwości. Pokazuje, jak mówić nie tylko skutecznie, lecz także z sercem i autentycznością. To książka, która zostaje z czytelnikiem na długo.
Marek Lusztyn, wiceprezes Zarządu mBank S.A.
To książka, po którą sięgam jak po pomocną dłoń, gdy przygotowuję się do wystąpienia, ale też wtedy, gdy chcę na nowo poczuć siłę własnego głosu. Bo naszą siłą jest nasz głos. Trzeba tylko dać mu przestrzeń… i ćwiczyć. Dzięki alfabetycznej strukturze można z niej korzystać intuicyjnie, w rytmie własnych potrzeb. To zbiór praktycznych narzędzi do odwagi, sprawczości i autentyczności w mówieniu. To przewodnik po komunikacji, która buduje relacje, inspiruje do zmiany i zostaje w ludziach na długo. I co najważniejsze – książka Lidii Buksak udowadnia, że świetnym mówcą lub mówczynią może być każdy i każda z nas. Trzeba tylko zacząć mówić.
Katarzyna Gaweł, współprowadząca podcast Forbes Women, ekspertka ds. różnorodności, równości i inkluzywności w Ringier Axel Springer Polska
Jeżeli chcesz mówić tak, żeby ludzie nie mogli oderwać wzroku, żeby każde zdanie trafiało jak pocisk i żeby po prezentacji ustawiali się w kolejce, by z Tobą porozmawiać – to masz w ręku narzędzie, które z amatora robi kogoś, kogo się pamięta.
„Wystąpienia publiczne od A do Z” to gotowe do wdrożenia rozwiązania. Nie inspiracje. Konkret. Od tego, jak wejść, żeby przykuć uwagę, po to, jak skończyć tak, żeby nikt nie odważył się zapomnieć Twojego nazwiska.
Lidia Buksak od 30 lat rozbraja stres i robi z menedżerów, dziennikarzy i liderów mówców, którzy robią robotę. Wiem, bo jestem jednym z nich. To działa.
Marek Wikiera, przedsiębiorca, mentor, mówca inspiracyjny
Ta książka to nie tylko wiedza – to Lidia w najczystszej postaci: mądra, empatyczna, autentyczna i dająca wsparcie. Książka pomoże Ci mówić z serca do serc słuchaczy. Twoje słowa ich poruszą i zostaną w nich na długo. Polecam tę książkę każdemu, kto chce, by inni wreszcie zaczęli słyszeć to, co do nich mówisz.
Marcin Banaszkiewicz, trener LinkedIn, CEO my logo
Zachęcam, aby sięgnąć po książkę Lidki. Dzięki interaktywnym kodom QR, analizie licznych przykładów i zaproponowanym ćwiczeniom od razu możesz brać się „do roboty”. W obecnych czasach uwaga odbiorcy stała się walutą cenniejszą od pieniędzy – mów tak, aby tę uważność zyskać i utrzymać.
Ewa Brok, trenerka etykiety biznesowej, autorka książki "Kulturalnie w Social Media"
W mediach:
Lidia Buksak: jeśli chcemy, by ludzie naprawdę nas słuchali i nam wierzyli, to nie możemy udawać kogoś innego
Spis treści
A
- Ad hoc, czyli wystąpienia bez przygotowania - jak swobodnie podziękować za nagrodę albo odpowiedzieć na trudne pytanie
- Autentyczność mówcy - co zrobić, żeby ludzie czuli, że jesteś prawdziwy
- Autoprezentacja - co zrobić, żeby pokazać się z najlepszej strony
- Angażowanie odbiorców - jak działać na scenie, żeby wciągnąć ludzi do "gry"
- Analiza sytuacji przed wystąpieniem - co przemyśleć i sprawdzić, żeby wcelować swoim wystąpieniem w "dziesiątkę"
B
- Błędy w prezentacjach i wystąpieniach - które z nich popełniasz, a nie jesteś tego świadomy?
- Baza pomysłów - jak i gdzie zbierać pomysły i inspiracje do wystąpień, żeby nigdy nie mieć pustej głowy
C
- Cel wystąpienia - co chcesz osiągnąć swoją prezentacją
- Ciekawość - jak ją wzbudzać i podsycać u odbiorców
- Checklista przed wystąpieniem - jak skontrolować, czy wszystko jest gotowe
- Czas prezentacji - jak mieć go pod kontrolą
- Charyzma - czym jest i czy można się jej nauczyć
D
- Dystans do siebie - jak nie przejmować się wpadkami
- Dykcja - jak cię słyszą, tak cię piszą
- Data storytelling - jak mówić o liczbach i danych w interesujący sposób
E
- Emocje - jak trafiać do sec publiczności
- Efekt wow - jak zachwycić swoją publiczność
- Elastyczność - supermoc mówcy
F
- Formuła 5k - "must have" na początek przygotowań
G
- Głos - jak go ćwiczyć, żeby zaczarować odbiorców
H
- Głos - co zrobić, żeby być zabawnym, a nie śmiesznym
I
- I co z tego? - pytanie, które zadają sobie wszyscy odbiorcy
J
- Językowa moc sprawcza - jak (dzięki słowom) zwiększyć skuteczność wystąpienia
K
- Kontakt wzrokowy - jak sprawić, że odbiorcy poczują się ważni
- Kamera start - jak skutecznie przeniknąć przez ekran do odbiorcy
- Konferencje - jak świetnie wystąpić na evencie i dostać 10/10
L
- Lider na scenie - jak wykorzystać prezentacje do budowania autorytetu i nowoczesnego zarządzania
Ł
- Łamanie zasad w wystąpieniach - czyli o tym, czy prezentacja to "wolna amerykanka"
M
- Mowa ciała - co zrobić, żeby twoje ciało mówiło z sensem
- Metafory i porównania - jak słowem malować obrazy i pobudzać wyobraźnię odbiorców
- Mikrofon - jak go oswoić, żeby był wsparciem dla głosu
N
- Nastawienie i zarządzanie stresem - jak zadbać o dobrostan i wejść na scenę z energią i mocą
O
- Oddech - jak nie udusić się na scenie
- Odpowiedzialność mówcy - czyli "waż słowa, waćpan!"
P
- Pytania - jak pytać, żeby nie błądzić
- Publiczność i jej potrzeby - co sprawi, że ludzie będą chcieli cię słuchać
- Przedstaw się - jak nie popsuć pierwszych chwil swojego wystąpienia
- Przygotowanie, przygotowanie, przygotowanie! Nie licz na spontan, tylko opracuj plan przygotowań i. Przygotuj się!
- Pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz - jak zrobić je dobrze
- Pewność siebie mówcy - czym jest i jak ją wzmacniać
- Panel dyskusyjny - jak się przygotować i dobrze wypaść
R
- Rodzaje wystąpień - czym się różnią i co powinny zawierać, np. Pitch deck, exposé szefa, elevator pitch, power speech
- Rozgrzewka ciała przed wystąpieniem - nie wychodź na scenę spięty
- Rozgrzewka aparatu mowy - pokonaj szczękościsk i mów swobodnie
- Rozwój mówcy - co zrobić, żeby każde następne wystąpienie było lepsze
S
- Scena, czyli wszystko, co musisz wiedzieć o miejscu, w którym wystąpisz
- Storytelling - jak "uczłowieczyć" wystąpienie dzięki opowiadaniu historii
- Slajdy czy slajdumenty? - czyli o tym, czy obraz wart jest więcej niż tysiąc słów
- Struktura i scenariusz - jak ułożyć treści, żeby wpadały w ucho
- Spójność - dlaczego bez spójności nie ma wiarygodności
T
- Tytuł wystąpienia - jak zaciekawić jeszcze przed prezentacją
- Trudne sytuacje - jak wybrnąć z kłopotów
- Trudne sprawy, wyzwania i zmiany - jak o nich mówić?
U
- Uwaga odbiorców - jak ją zdobyć i utrzymać dzięki elementom fun
W
- Wstęp - jak zacząć prezentację, żeby od pierwszych sekund cię słuchali
- Wybór i selekcja treści - najtrudniejsze, ale konieczne zadanie mówcy
- Wywieranie wpływu - twoje perswazyjne zzpz
- Wyróżnij się na scenie - co zrobić, żeby nigdy cię nie zapomnieli
- Wywiad w mediach - jak się dobrze przygotować i dobrze wypaść w telewizji
Y
- Yyyyy i eeee - jak się pozbyć dziwnych wtrętów i nawyków
Z
- Zaangażowanie mówcy - chcesz zaangażowania odbiorców, to sam się angażuj
- Zaufanie walutą przyszłości - jak je wzbudzać u odbiorców w czasie wystąpienia
- Zakazane tematy - o czym nigdy, przenigdy nie mówić
- Zakończenie wystąpienia - jak zakończyć z przytupem i zebrać brawa
Podziękowania
Kilka słów na koniec
| Kategoria: | Poradniki |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-289-3418-4 |
| Rozmiar pliku: | 7,0 MB |