Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Uchwały reklamowe. Zagadnienia prawne i legislacyjne - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
27 marca 2025
84,00
8400 pkt
punktów Virtualo

Uchwały reklamowe. Zagadnienia prawne i legislacyjne - ebook

Publikacja kompleksowo omawia prawne i legislacyjne aspekty uchwał reklamowych, których celem jest zapewnienie ładu przestrzennego, ochrona krajobrazu, środowiska i bezpieczeństwa, oraz zapobieganie nadmiernemu natężeniu reklam.

Opierając się na orzecznictwie sądów powszechnych i administracyjnych i poglądach doktryny autorzy przedstawili zagadnienia dotyczące m.in.:
• konstytucyjności przepisów uchwał krajobrazowych, tj. problematykę tzw. wywłaszczenia krajobrazowego, ze szczególnym uwzględnieniem zasady państwa prawnego;
• audytu krajobrazowego w zestawieniu z uchwałą reklamową; 
• korelacji między uchwałą krajobrazową a zasadą dobrego sąsiedztwa przy ustalaniu warunków zabudowy dla obiektów reklamowych;
• reklamy cyfrowej i light pollution;
• nieuczciwej reklamy w przestrzeni publicznej, a także wskazali na zmiany, które powinny zostać wdrożone zarówno na szczeblu ustawodawczym, jak i samorządowym.

Artykuły zawarte w publikacji powstały na podstawie referatów wygłoszonych przez autorów podczas konferencji zorganizowanej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu we współpracy z Wydziałem Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta
Poznania.

Opracowanie przeznaczone jest dla prawników, architektów, urbanistów oraz pracowników administracji publicznej. Zainteresuje przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, w szczególności odpowiedzialnych za zagadnienia związane z planowaniem przestrzennym.

Spis treści

Spis treści „Uchwały reklamowe: Zagadnienia prawne i legislacyjne”
Zawartość Nr strony
Wykaz skrótów 7
Słowo wstępne 9
Konstytucyjność przepisów uchwał krajobrazowych – problematyka tzw. wywłaszczenia krajobrazowego 11
Uchwały krajobrazowe (reklamowe) z perspektywy konstytucyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem zasady państwa prawnego 22
Nieważność uchwał krajobrazowych w rozstrzygnięciach nadzorczych wojewodów 38
Audyt krajobrazowy a uchwała reklamowa 51
Korelacja między uchwałą krajobrazową a zasadą dobrego sąsiedztwa przy ustalaniu warunków zabudowy dla obiektów reklamowych 66
Cyfrowa (elektroniczna) reklama przyszłości a normy prawne. Perspektywa samorządów co do zasad i warunków sytuowania obiektów reklamowych a rozwój cyfrowy branży reklamy outdoorowej 80
Light pollution w kontekście reklamy przy drodze 98
Zakres przedmiotowy tzw. uchwał krajobrazowych a reklamy wewnętrzne 113
Nieuczciwa reklama w przestrzeni publicznej 126
Zakończenie 145
Bibliografia 149
Kategoria: Administracyjne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8390-348-4
Rozmiar pliku: 6,7 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij