Uchwały reklamowe. Zagadnienia prawne i legislacyjne - ebook
Uchwały reklamowe. Zagadnienia prawne i legislacyjne - ebook
Publikacja kompleksowo omawia prawne i legislacyjne aspekty uchwał reklamowych, których celem jest zapewnienie ładu przestrzennego, ochrona krajobrazu, środowiska i bezpieczeństwa, oraz zapobieganie nadmiernemu natężeniu reklam.
Opierając się na orzecznictwie sądów powszechnych i administracyjnych i poglądach doktryny autorzy przedstawili zagadnienia dotyczące m.in.:
• konstytucyjności przepisów uchwał krajobrazowych, tj. problematykę tzw. wywłaszczenia krajobrazowego, ze szczególnym uwzględnieniem zasady państwa prawnego;
• audytu krajobrazowego w zestawieniu z uchwałą reklamową;
• korelacji między uchwałą krajobrazową a zasadą dobrego sąsiedztwa przy ustalaniu warunków zabudowy dla obiektów reklamowych;
• reklamy cyfrowej i light pollution;
• nieuczciwej reklamy w przestrzeni publicznej, a także wskazali na zmiany, które powinny zostać wdrożone zarówno na szczeblu ustawodawczym, jak i samorządowym.
Artykuły zawarte w publikacji powstały na podstawie referatów wygłoszonych przez autorów podczas konferencji zorganizowanej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu we współpracy z Wydziałem Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta
Poznania.
Opracowanie przeznaczone jest dla prawników, architektów, urbanistów oraz pracowników administracji publicznej. Zainteresuje przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, w szczególności odpowiedzialnych za zagadnienia związane z planowaniem przestrzennym.
Spis treści
| Zawartość | Nr strony |
|---|---|
| Wykaz skrótów | 7 |
| Słowo wstępne | 9 |
| Konstytucyjność przepisów uchwał krajobrazowych – problematyka tzw. wywłaszczenia krajobrazowego | 11 |
| Uchwały krajobrazowe (reklamowe) z perspektywy konstytucyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem zasady państwa prawnego | 22 |
| Nieważność uchwał krajobrazowych w rozstrzygnięciach nadzorczych wojewodów | 38 |
| Audyt krajobrazowy a uchwała reklamowa | 51 |
| Korelacja między uchwałą krajobrazową a zasadą dobrego sąsiedztwa przy ustalaniu warunków zabudowy dla obiektów reklamowych | 66 |
| Cyfrowa (elektroniczna) reklama przyszłości a normy prawne. Perspektywa samorządów co do zasad i warunków sytuowania obiektów reklamowych a rozwój cyfrowy branży reklamy outdoorowej | 80 |
| Light pollution w kontekście reklamy przy drodze | 98 |
| Zakres przedmiotowy tzw. uchwał krajobrazowych a reklamy wewnętrzne | 113 |
| Nieuczciwa reklama w przestrzeni publicznej | 126 |
| Zakończenie | 145 |
| Bibliografia | 149 |
| Kategoria: | Administracyjne |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-8390-348-4 |
| Rozmiar pliku: | 6,7 MB |