Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem - ebook
Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem - ebook
Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem
W pogoni za harmonogramem, wynikami i wskaźnikami przedsiębiorstwa często tracą z oczu rzeczywiste potrzeby swoich klientów. W szalonym pośpiechu wypychają kolejne wersje produktu, które nie zawsze odpowiadają odbiorcom i użytkownikom. Rodzą się konflikty, frustracja w zespole narasta. Firma wpada w pułapkę budowania. W oczywisty sposób nie sprzyja to zachowaniu konkurencyjności i osiąganiu celów biznesowych. Powodem takich problemów nie są źle przygotowane kontrakty czy słabi pracownicy, ale niewłaściwe podejście do zarządzania produktem. Innymi słowy, konieczne jest przyjrzenie się fundamentom działania organizacji, szczególnie strategii produktowej.
Dzięki wiedzy zawartej w tej książce szybko zdiagnozujesz objawy pułapki budowania. Dowiesz się, jak zbudować podwaliny pod takie ukształtowanie zarządzania produktem, aby skutecznie rozwiązywać problemy klientów i dostarczać im dokładnie to, czego potrzebują, przy zachowaniu odpowiedniej efektywności i rentowności firmy. Znajdziesz wytyczne dotyczące zadań i ścieżki kariery menedżera produktu, a także szczegółowe wskazówki co do zarządzania produktem jako takim. Bardzo wartościową częścią publikacji są rozdziały poświęcone praktycznemu budowaniu kultury organizacji nastawionej na produkt i opartej na dobrych efektach. Pokazane tu zasady zarządzania produktem są uniwersalne - i gotowe do wdrożenia w każdej organizacji!
Książka wyjaśnia:
- jak wpada się w pułapkę budowania i w jakim stopniu zagraża to przedsiębiorstwu
- jak pracuje i co powinien osiągać idealny menedżer produktu
- jak integrować strategię produktową z wizją i misją firmy
- jak budować i rozwijać zarządzanie produktem w optymalny sposób
- jak uzyskać w organizacji nastawienie na produkt
Wartość, a nie funkcja. Efekt, a nie wynik!
Spis treści
Wstęp 9
Podziękowania 15
CZĘŚĆ I. PUŁAPKA BUDOWANIA 17
1. System wymiany wartości 25
2. Ograniczenia w systemie wymiany wartości 29
3. Projekty versus produkty versus usługi 31
4. Organizacja nastawiona na produkt 33
5. Co wiem, a czego nie wiem 37
CZĘŚĆ II. ROLA MENEDŻERA PRODUKTU 39
6. Archetypy złych menedżerów produktu 43
7. Świetny menedżer produktu 49
8. Ścieżka kariery menedżera produktu 59
9. Organizowanie Twoich zespołów 67
CZĘŚĆ III. STRATEGIA 73
10. Czym jest strategia? 79
11. Luki strategiczne 83
12. Tworzenie dobrych strategicznych ram postępowania 89
13. Wizja na poziomie firmy i strategiczne zamiary 97
14. Wizja produktu i portfolio produktów 103
CZĘŚĆ IV. PROCES ZARZĄDZANIA PRODUKTEM 109
15. Kata produktu 115
16. Zrozumienie kierunku i stworzenie mierników sukcesu 119
17. Eksplorowanie problemów 127
18. Poszukiwanie rozwiązań 137
19. Budowanie i optymalizacja Twojego rozwiązania 151
CZĘŚĆ V. ORGANIZACJA NASTAWIONA NA PRODUKT 159
20. Komunikacja ukierunkowana na efekty 163
21. Nagrody i zachęty 171
22. Bezpieczeństwo i nauka 175
23. Budżetowanie 179
24. Nastawienie na klienta 181
25. Marquetly: firma nastawiona na produkt 183
Posłowie. Ucieczka z pułapki budowania, aby nastawić się na produkt 185
Dodatek A. Sześć pytań w celu ustalenia, czy firma jest nastawiona na produkt 187
O autorce 191
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6208-6 |
Rozmiar pliku: | 3,0 MB |