- W empik go
Uczył bocian boćka. Rymowana inscenizacja muzyczna - ebook
Uczył bocian boćka. Rymowana inscenizacja muzyczna - ebook
Piosenki z książki „Piosenkowe zabawy dla dzieci”, z tekstami Elżbiety i Witolda Szwajkowskich i muzyką Stefana Gąsieńca, wydanej przez Wydawnictwo Harmonia, wplecione są w fabułę zbudowaną wokół postaci bocianów. Rymowana inscenizacja muzyczna w trzech aktach pomyślana jest do wystawiania z udziałem dzieci w szkołach, przedszkolach i teatrzykach. Może być połączona z piosenkami odtwarzanymi z płyty i/lub śpiewanymi przez dzieci do podkładów muzycznych piosenek znajdujących się również na płycie. W inscenizacji można wykorzystać maski bocianów zaprojektowane i wykonane przez Pracownię Papieru Bordo.
Elżbieta i Witold Szwajkowscy
Autorzy książek dla dzieci i do pracy z dziećmi, gier i zabawek edukacyjnych, a także różnych pomysłów na łączenie rymowanych tekstów z zabawami i grami edukacyjnymi. Na rynku książek dla dzieci od nieco ponad roku, mają na swoim koncie 15 książek wydanych przez Wydawnictwo Harmonia. Są wśród nich bogate zbiory rymowanych tekstów do ćwiczeń logopedycznych, zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych, a także książeczki o charakterze ogólnorozwojowym, które mogą mieć różnorodne zastosowania edukacyjne.
Kategoria: | Dla dzieci |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7859-163-4 |
Rozmiar pliku: | 2,0 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Dwa stare bociany spotykają się na dachu stodoły na farmie pod lasem.
Stary bocian I
Cześć bocianie!
Stary bocian II
Cześć bocianie!
Mamy dzisiaj zamieszanie –
nowe boćki przyleciały,
które wcześniej nie mieszkały
chyba nigdy na tej farmie.
Wyglądają raczej marnie.
Stary bocian I
Z jednym chciałem dziś pogadać,
ale mi nie odpowiadał.
Chyba polski słabo znają?
Stary bocian II
Trzeba więc się nimi zająć!
Bocian I
zwraca się do grupki stojących dzieci, tworzących chór.
Może dzieci nam pomogą?
Czy wyjaśnić boćkom mogą
na przykładach różne słowa,
z których dosyć trudna mowa
nasza polska jest złożona?
Dzieci
Pewnie! Sprawa załatwiona!
To od czego zaczynamy?
Może – jak się poruszamy?
Bocian I
zwraca się do nowych boćków
Nowe boćki, jeśli chcecie,
kotu przyjrzeć się możecie
temu, co tam paraduje.
Potem każdy niech spróbuje
nowych słów poznanych użyć
i śpiewając je powtórzyć.
Dziecko przebrane za kota z czerwonymi elementami ubioru, odgrywa rolę wykonując po kolei jego
ruchy w trakcie piosenki. Po zmianie koloru w piosence, dziecko z akcesoriami w innym kolorze
wykonuje opisane ruchy, a nowe boćki powtarzają w trakcie piosenki to, co kot w danej chwili robi.
Cytat z piosenki „O kocie, co miał ubrań krocie”
Słowa Elżbieta i Witold Szwajkowscy, muzyka Stefan Gąsieniec
„Piosenkowe zabawy dla dzieci”, Wydawnictwo Harmonia, 2013 r.
Idzie kot po płocie
w czerwonym żabocie.
Kroczy kot po murze
w czerwonym kapturze.
Drepcze kot po beczce
w czerwonej czapeczce.
Skacze kot po skałach
w czerwonych sandałach.
Ref.
Teraz się zmieniła moda,
a więc kota szkoda,
ale wszystko kupić może
w zmienionym kolorze.
Zaraz dzieci mu wybiorą
jakiś inny kolor.
Nowy bociek I
Pięknie kotu dziękujemy,
jak porusza się – już wiemy.
Stary bocian I
Słychać było, że już wiecie.
Szybko wszystko pojmujecie.
Stary bocian II
Świetnie, że tu trafiłyście.
Czy po drodze coś jadłyście?
Nowy bociek II
Ja i mój kolega bociek,
łapaliśmy muchy w locie,
czasem trafił się motylek
albo ważka – tylko tyle.
Stary bocian I
To wam, boćki, musi teraz
chyba silny głód doskwierać!
Stary bocian II
Nasza farma jest pod lasem,
a w tym lesie ptaki czasem
pyszne rzeczy przyrządzają.
Dzieci wszystkie ptaki znają
i na pewno wam pokażą
jak gotują, pichcą, smażą,
jak grillują, pieką, duszą.
Stary bocian I
Ale ptaki te nie muszą
wcale z nami się tym dzielić.
Ci, co tego nie wiedzieli,
bardzo się rozczarowali,
gdy się smakiem oblizali.
W trakcie piosenki dzieci wykonują gesty i ruchy opisane przy zwrotkach.
Cytat z piosenki „Ptaki szykują przysmaki”
Słowa Elżbieta i Witold Szwajkowscy, muzyka Stefan Gąsieniec
„Piosenkowe zabawy dla dzieci”, Wydawnictwo Harmonia, 2013 r.
Wróbel dziś pitrasi
jakiś obiad ptasi.
Pliszka zupę pichci
z kwiatków oraz liści.
Sójka ser zapieka,
zapach czuć z daleka.
(dzieci wciągają nosem powietrze, tak jakby czuły ładny zapach)
Żuraw żur gotuje,
ciągle go próbuje.
(dzieci jedną ręką wykonują ruch, jakby podnosiły pokrywkę,
a drugą – jakby mieszały zupę w garnku łyżką i podnosiły ją do ust do spróbowania)
Ref.
Tyle dań przygotowują,
ale nas nie poczęstują.
Inne ptaszki odwiedzimy
i, co, robią zobaczmy.
Nowy bociek I
Jak gotuje się – już wiemy,
ale tym się nie najemy.
Stary bocian I
Tak, musimy przyznać rację.
Trzeba więc restaurację
jakąś znaleźć mili moi,
by głód szybko zaspokoić.
Stary bocian II
To okazję świetną mamy,
by powiedzieć jak jadamy.
Kto zwierzęta zna, ten wie, że
je inaczej każde zwierzę.
Dziecko
Ludzie także, jak się zdaje,
różne mogą mieć zwyczaje.
Warto poznać określenia
pasujące do jedzenia.
Nowy bociek
Doskonale, ale czy my
dziś się tego nauczymy?
Bocian I
Gdy kolację dobrą zjecie,
o co chodzi – w mig pojmiecie.
Na kolację więc zapraszam:
będą kluski, mięso, kasza
oraz trochę dań mniej znanych,
ale lubią je bociany.
Bociany wchodzą do restauracji. W trakcie piosenki dzieci, które zostały na scenie, wykonują gesty
i miny ilustrujące opisany w piosence sposób jedzenia.